تخلیه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

مقام مسئول سازمان بنادر با اشاره به ورود ۲۴۱ کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام،گفت: از ابتدای امسال تا نیمه اسفند ۱۴ میلیون تن کالای اساسی تخلیه شده است.

به گزارش مشرق،‌ عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با حداکثر توان با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بزرگ بندری ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون و 367 هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

وی گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 13 میلیون و 765 هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را بالغ بر 2 میلیون و 867 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس