تصمیم‌گیری و اجرا در کشور نباید معطل اختلاف نظرها بماند

رئیس جمهور با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی می‌تواند منشأ انسجام در تصمیمات و اقدامات باشد، تاکید کرد: تصمیم گیری و اجرا در کشور نباید بخاطر اختلاف نظرها معطل بماند.

به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر دوشنبه در جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه وضعیت اقتصادی به سبب تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه‌هایی که ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت مردم دارد، مورد رضایت نیست، گفت: تمامی تلاش‌ها در سه قوه و همه نهادها می‌بایست در جهت کم کردن فشار اقتصادی از زندگی مردم باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عمده این معضلات و مشکلات به گونه‌ای از عوارض جنگ فراگیر و نفس گیر اقتصادی تحمیل شده به کشور در ۳ سال گذشته است، افزود: اکنون پس از تاب‌آوری و مقاومت ستودنی مردم در خنثی‌سازی تحریم و جنگ اقتصادی، زمان برطرف شدن تحریم و عوارض آن فرا رسیده که بی ثباتی قیمت‌ها عمده‌ترین این عوارض است.

روحانی اظهار داشت: دشمنان با این تصور که جمهوری اسلامی چند ماه بیشتر در برابر فشار حداکثری تاب نخواهد آورد، تحریم‌ها را طراحی کرده بودند، اما ملت ایران با مقاومت و ایستادگی حداکثری در برابر جنگ تمام عیار اقتصادی، در برابر دیدگان جهانیان، افتخاری دیگر خلق کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازآفرینی، شکوفایی اقتصاد و برطرف کردن عوارض تحریم‌ها نیازمند وحدت و انسجام ملی است، تصریح کرد: وجود اختلاف سلیقه و دیدگاه در کشور طبیعی است، اما اکنون وقت پرداختن به این اختلافات نیست و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌تواند منشأ انسجام و یکپارچگی کشور در تصمیمات و اقدامات باشد و تمامی ظرفیت‌های کشور در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی را به کار گیرد.

روحانی با بیان اینکه مردم و فعالان اقتصادی از این شورا و مسئولان توقع دارند تصمیمات با دقت اتخاذ و با سرعت اجرا شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تصمیمات و اجرای آنها معطل اختلاف‌نظرها بماند.

رئیس جمهور ادامه داد: احساس بی‌ثباتی و ناپایداری سیاسی تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد و جامعه را دچار آسیب جدی می‌کند. گاهی اظهارات و مواضع شخصی صرفاً با ماهیت سیاسی، ناامنی روانی و عدم اطمینان از آینده جامعه ایجاد می‌کند و عوارض اقتصادی منفی دارد که موجب نگرانی فعالان بازار به ویژه بازار سرمایه می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت‌هایی که می‌توان از آنها برای برطرف کردن اثرات تحریم و جنگ اقتصادی استفاده کرد، گفت: با توجه به استحکام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور می‌توان با استمرار مشارکت و همکاری مردم از این مشکلات عبور کرده و سایر مشکلات را نیز حل کنیم.

روحانی با اشاره به ظرفیت و سرمایه‌های مادی و معنوی ایرانیان خارج از کشور بر لزوم بسترسازی برای بازگشت ایشان و بهره‌مندی از سرمایه‌های آنان در جهت ساخت و توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هر کدام از ایرانیان خارج از کشور به نحوی علاقمند به فراهم شدن شرایط مساعد برای فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد هستند و از این نظر با وفاق میان همه دستگاه‌ها می‌توان امنیت خاطر و اطمینان برای استفاده از این ظرفیت بزرگ را فراهم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به رونق و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان، بر امکان استفاده از ظرفیت ایرانیان مستعد خارج کشور در این راستا تاکید و تصریح کرد: توسعه و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان بهترین نمونه برای تحقق مشارکت ایرانیان مقیم خارج در توسعه کشور بر اساس تجربه قبلی و وفاق و اتفاق نظر ملی است که توانسته زندگی و معیشت مردم را در برخی حوزه‌ها متحول کند.

در این جلسه پیشنهاد تمدید مصوبه پیشین شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا درباره مدیریت بازار ارز برای مدت یکسال دیگر مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

همچنین اختیارات قانونی تفویض شده به بانک مرکزی در مؤسسات اعتباری و نحوه مدیریت و سرپرستی مؤسسات ناتراز و مشکل دار تمدید شد. بخشودگی جرایم بدهی تأمین اجتماعی واحدهای تولیدی، مشروط به حفظ اشتغال نیروهای کار نیز دیگر مصوبه این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    آقای روحانی شما که اینقدر نگران تصویب و تحمیلfatf به کشور هستید چرا برای مردم نمی‌گویید دولت حدود ۳ سال، ۹۵ درصد از دستورات FATF را اجرا کردید اما کوچکترین گشایشی در تبادلات بانکی ایجاد نشد بلکه تعداد قابل توجهی از راههای دور زدن تحریم ها هم بسته شد؟؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 0
      خدا باعث و بانیش رو....
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 0
    ببخشید دیگه ..... باعث ناراحتی شما شدیم
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    10 0
    برجامتون بیست دقیقه ای وبدون هیچ اختلاف نظری تصویب و در کمتر از سه ماه اجرائی شد ! زیر خروار خروار سیب وگلابیش لهمون کرد !
  • رضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    9 0
    یا للعجب...!!!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    شما ببخش، نکنه یوقت خاطر شریف تان مکدر شود و خدای ناکره خم به ابرویتان بیاورید، میدانیم که تمام کاستی و تقصیرها از پرتوقعی ماست وگرنه جناب تان که بتمامی وعده های تان عمل فرموده و الحمدالله هم چرخ اقتصاد می چرخد و هم چرخ سانتریفیوژژژژژها.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    داره زمینه چینی میکنه تا اصل حرفشو بزنه، چیه چرا مظور قلبی تو نمی گی؟ میخوای در مورد لوایح FATF صحبت کنی؟ در سر سودای مذاکره مجدد با کدخدا رو داری ؟ معیشت مردم رو به گروگان گرفتیتن تا به هدف و خواست قلبی تون برسین؟ ای شیطون!!! خو یه راست برو سر اصل مطلب.
  • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    خداییش، خداییش خودت خندت نمی گیره؟؟؟؟!!!! این حجم از پر رویی در خود سنگ پای قفله. رو که نیست!!!!!
  • شیردل IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    چنان میگه زندگی مردم مورد رضایت نیست انگار یک نفراز فضا اومده مال مردومو خورده لاکردار عامل این ها تویی و دوستای اصلاحطلب
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    ای خدا
  • علی IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    واقعاً؟ من که راضی‌ام وضعم توپه!!
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    2 0
    تصمیم‌گیری و اجرا در کشور نباید معطل اختلاف نظرها بماند.110 روزه میشه چنان تحولی در اقصاد داد که 8 ساله نمیشه داد!! / وضع زندگی مردم به‌ویژه در حوزه معیشت مورد رضایت نیست .مردم بایستی سعی کنند بهتر معیشت کنند تا مورد رضایت مسئولین قرار گیرند !! کسانیکه معیشت بلد نیستند میتونند در کلاسها و سمینارهای معیشتی برای بالابردن مهارت معیشت شرکت کنند.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    جان مادرتون دست از دین و زندگی مردم بردارید..!
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    2 0
    آقای رئیس شما بفرمایید معطلی را معنا کنید...شما ۸۰ میلیون ایرانی رو چن سال معطل برجام کردی...حالا این ۳ ..۴ ماه رو عجله داری...
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    هر چند دولت روحانی خدای سوء مدیریته ، اما احتمال داره گرانی ها عمدی باشه از لحن روحانی اینطور بر میاد
  • محسن نوروزی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    عجب ...؟؟؟!!!!بازم فرار بجلو ...؟؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس