آغاز تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی در کلاک

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: ویلای منتسب به یک نفر از مسئولین دولتی دخیل در تهیه طرح منفصله توس امروز با پیگیری دستگاه قضایی تخریب شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز در راستای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر مشهد و اجرای آرای قلع بنای کمیسیون ماده ۱۰۰، اعضای کمیته صیانت از حریم شهر مشهد به همراه نماینده دادستان راهی بلوار شاهنامه شدند تا آرایی که بعضا چند سال متوقف و اجرا نشده را اجرا کنند.

«رانت؛ خان هفتم طرح منفصل توس/ محدوده را مشخص کردند و خودشان زمین‌ها را خریدند!» عنوان گزارش مفصلی است از تخلف، رانت و تعارض منافع متولیان تهیه طرح منفصله توس که  شهریورماه سال جاری از آن پرده برداشته شد و حالا امروز بعد از گذشت حدود پنج ماه لودر تخریب دستگاه قضا به سراغ باغ ویلای منتسب به یکی از این افراد رفت و اتفاق خوبی را رقم زد.

تخریب باغ‌ویلای منتسب به یکی از متولیان تهیه طرح منفصله توس+ فیلم

قاضی غلامرضا قنبری راد، در حاشیه این عملیات  گفت: ویلای منتسب به یک نفر از مسئولین دولتی دخیل در تهیه طرح منفصله توس و همچنین ویلاهای غیرمجاز مجاور با آن در منطقه شاهنامه که اجرای رای تخریب آنها چند سالی متوقف بود امروز با پیگیری دستگاه قضایی تخریب شد.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی افزود: این ویلاها فاقد مجوز بوده و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در مرحله بدوی و تجدیدنظر صادر و رای قلع و قمع توسط دیوان عدالت اداری مورد تایید قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام مقدمه ای برای  پیگیری های رانت های طرح منفصله توس خواهد بود، تصریح کرد: متولیان تهیه طرح تفصیلی توس، یا قبل از ترسیم خطوط این طرح در آن منطقه زمین و باغ ویلا داشتند یا با استفاده از رانت اطلاعاتی و نفوذی که داشتند قبل از ترسیم خطوط این محدوده پرمناقشه اقدام به خرید ملک کردند که با ورود دستگاه قضایی به این پرونده موضوع مشخص و برخورد قانونی انجام شد.

قنبری راد با بیان اینکه قانون برای همه مردم یکسان است و مردم فکر نکنند چون ویلای آنها در مجاورت ویلای مسئولین است تخریب نمی شود، عنوان کرد: امروز با حکم قاطع قضایی هم ویلاهای منتسب به مسئولین و هم ویلاهای غیرمجاز مجاور قلع و قمع شد.

دانلود

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های توس وارد محدوده شهری شده بود که در این بین رانت‌هایی هم صورت گرفته خوشبختانه با ورود شورای حفظ حقوق بیت المال  تاکنون نیمی از آن به عرصه کشاورزی برگردانده شد.

وی این تخریب‌ها را مقدمه‌ای برای پیگیری تخلفات منطقه توس و مشکلات ناشی از آن عنوان کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فرشید جاوید IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 6
    خوب کی چی ... آب کو که مردم کشاورزی کنند ... چندین سال منطقه فردوسی تبدیل به ارواح خانه شده تازه داشت کم کم آباد میشد
    • محسن IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      10 2
      قبل اینکه بسازن کجا بودید...حالا که زمین از کشاورزی در اومده زدید بدترش کردید تبدیل به خرابش کردید
    • وطن پرست DE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      7 2
      چیه ترسیدی ویلای شما رو هم خراب کنن که پشت اب کشاورزی قایم شدی؟ تو تکرار نکن مشکل اب کشاورزی هم حل می شه.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      2 1
      همین آقایون رودخانه ها و قنات ها را کور کردند و نگذاشتند مردم در این منطقه کشاورزی کنند . پس از آن که کشاورز را دلسرد کردند ، شروع به ساخت و ساز کردند . مردم اینقدر هم نفهم نیستند که ندانند ، معنی آبادانی چیست ؟؟ ساخت 4 تا ویلای لوکس با نگهبان سر خیابان ، معنی اش آبادانی نیست .
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    هر وقت سراغ ویلاهای باستی هیلز رفتند و آنان را تخریب کردند ، اعلام کنند قانون برای همه مردم یکسان است و مردم فکر نکنند چون ویلای آنها در مجاورت ویلای مسئولین است تخریب نمی شود.
  • تک سوار DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    خدا خیرشون بده.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 1
      چه فرقی برای تو داره
  • ناشناس IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    ایشون تخلف کرده.ولی تخلف بزرگ .اداره برق.اداره گاز.شهرداری هستن.اینها هم باید از کار اخراج شوند.اینها بستر خانه رو درست کردن.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    مسئولیکه مسئولیت داشته و سوء استفاده کرده محاکمه نمیشه جزء عادت شده
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 1
    بااین بی آبی مشهد کجا کشت وزرع میشه انجام داد؟
    • احسان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      0 0
      اگر برخورد نشود اعتراض می کنید چرا برخورد نشده،حالا هم که بر خورد می کنند بازهم اعتراض می کنید!!!
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      1 0
      آب هست . ولی مهندسین و مشاورین فاسد در سیستم اداری و دولتی ، آب چاه و قنات و رودخانه را کور می کنند . مردم را از کشاورزی دور می کنند و پس از اینکه زمین را با این ترفند بایر کردند ، شروع به ساخت و ساز می گیرند . مردم را احمق فرض نکن . آب هست و به میزان کافی هم است .
  • جواد IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 1
    اخه تو ویلا میشه چند تا درخت کاشت. حالا مثلا چیشد ؟ یارو اومد کشاورز شد؟ خرابه موندن بهتره؟
  • حسن IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    چرا از مهندسین تخریب کمک گرفته نمیشه،اصولی تخریب کنند،در وقت و انرژی و هزینه کلی صرفه جویی میشه.
  • حمید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    خسارتهای وارده به اطبیعت را کی پرداخت می کند؟ باید همه دستگاههای که در ساخت این سازه ها دخیل بودند جریمه و خسارت به طبیعت را پرداخت کنند تا طبیعت دوباره خود را بازیافت کند.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 2
    زنده باد اقای ریسی کاش تمام مفسدان رو زودتر گردن بزند
  • مسعود ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    من خودم باغ دارم ولی با غ های کناری که ساختمان نداره همه با یر مونده ولی من بهش میرسم و پر از درخته حالا اگر این ساختمان خراب بشه درختان می خشکند
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    خب که چی شد خراب کردن و رفتن جمع آوری نکردن مثل شهرهای جنگ زده همه ویران جز خرابه ای باقی نموند پاتوق معتاد ها میشه،بعد چجوری میخان کشاورزی کنن وقتی آب نیست،اصلا آب هم باشه کو کشاورزش که کشاورزی کنه،این همه زمین کشاورزی آب هم هست پس کو کشاورزی ؟؟؟وقتی صرف نمیکنه کسی کشاورزی نمیکنه
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    ب جای اینکه بیان تخریب کنن،بیان طرحی ارائه بدن مثلا متراژ ها همه یکسان باشه ساخت بنا یک طبقه باشه هر منطقه چه مقدار متراژ باشه و بستگی به هر متراژ چندتا درخت بکارن وشکل شمایل خانه ها و نما یکی باشه نظارت کنن خیلی بهتره تا این ک بیان تخریب کنن ویران کنن چهره منطقه مثل شهرهای جنگ زده کنن،پاتوق معتادا بشه
  • بیتا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    تو متن نوشته مردم پیش ویلای مسئولین خانه بسازن ، خرابش میکنن ، یعنی چی ، مگه اونجا و مسئول ویلا داشته باشه مشکلی نداره
  • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    کدوم آب. کدوم کشاورزی همش بهانه اس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس