ویژه ها

اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارند. هنر این طیف این است که دلار ۳ هزارتومانی را تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش دهد و قیمت مرغ و تخم مرغ و موز و پراید را به پرواز درآورد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** صوفی: «جو بایدن» امیدِ اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ است

«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «بایدن اظهار کرد و نشان داد که می‌خواهد قدم‌هایی بردارد و آنچه را کاملا تاکتیک خروج از برجام بود، به بازگشت به برجام و مذاکره تغییر دهد. مردم امیدوارند اگر تیمی باشد که بتواند از این فرصت استفاده کند، اوضاع را بهتر خواهد کرد و برعکس قطعا مردم با شناخت از جریان‌ها می‌دانند اگر تیمی که اعتقاد و هنری برای مذاکره نداشته باشد و خواهان سوءاستفاده از همین فضای تحریمی باشد، روی کار بیاید، اوضاع بدتر خواهد شد».

صوفی در ادامه گفت: «آمدن بایدن امیدی برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده است و درصدد هستند از این فرصت استفاده کنند و با کاندیدای اصلاح‌طلب و شناخته‌شده و ارائه برنامه و رویکرد اعتمادساز، مردم را به صحنه بیاورند».

صوفی: «جو بایدن» امیدِ اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ است/ چرا از آزادی موقت یک «جاسوس انگلیسی» اینقدر ذوق زده شده‌اید!؟

در روزهای گذشته «احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران در اظهارنظری مشابه گفته بود: «بایدن احتمالا تا انتخابات(ریاست جمهوری در ایران) گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت تا گروه‌های رادیکال به ریاست‌جمهوری در ایران نرسند. به همین علت به نظر می‌رسد دستان ایران در عمل در هفته‌های آتی بازتر از گذشته باشد».

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده اند که مسئله «لغو تحریم ها» و همچنین مسائلی از قبیل «گشایش اقتصادی» و «رونق تولید» و «اشتغال جوانان» و...اصلا اولویتی برایشان ندارد. این طیف صرفا به دنبال دستیابی به قدرت جهت رسیدن به خواسته های حزبی و قبیله ای و باندی است.

حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، داماد وزیر، صندوق ذخیره فرهنگیان، هفت تپه، رشت الکتریک، حقوق های نجومی و...تنها بخشی از مصادیق سوءاستفاده اصلاح طلبان در قدرت است.

اصلاح طلبان اکنون به صورت جدی با معضل کارنامه در دولت روحانی و شورای شهر و شهرداری تهران مواجه هستند. بنابراین تمام امیدشان به «جو بایدن» است؛ آن هم نه از بابت گشایش اقتصادی برای مردم ایران، بلکه فریب مردم با «اقدامات نمایشی».

بایدن چندی پیش «ریچارد نفیو» مشهور به «معمار تحریم های ضدایرانی» را در وزارت خارجه منصوب کرد. به فاصله کوتاهی پس از این اقدام، بایدن قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد. با اینحال اصلاح طلبان همچنان مشغول یادگاری نوشتن روی دیوار دولت بایدن هستند.

طیفی که در سالهای ۹۲ و ۹۶ مردم را از دلار ۵ هزارتومانی و دیوارکشیدن در پیاده روها ترساند، حالا به انتظار نشسته است که شاید بتواند با این احتمال که ممکن است بایدن به اقدامات نمایشی درخصوص ایران دست بزند، مجددا به پاستور راه یابند.

اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارند. هنر این طیف این است که دلار ۳ هزارتومانی را تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش دهد و قیمت مرغ و تخم مرغ و موز و پراید را به پرواز درآورد.

**چرا از آزادی موقت یک «جاسوس انگلیسی» اینقدر ذوق زده شده اید!؟

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «آزادی موقت» نوشت: «حکم نازنین زاغری در پرونده اول پایان یافت، اما رسیدگی به پرونده دوم او همچنان ادامه دارد...نازنین زاغری خرداد ۹۸ در اعتراض به حبس خود و همزمان با پنجمین زادروز دخترش دست به اعتصاب غذا زد. همسرش، ریچارد رتکلیف هم در این اعتصاب با او همراه شد و چند روزی را مقابل سفارت ایران در انگلیس دست به اعتصاب غذا زد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: « با وجود پایان یافتن مدت حبس زاغری، او همچنان توانایی خروج از کشور و دیدار با دخترش گابریلا را ندارد و باید برای خروج از کشور منتظر رای دادگاه  و تصمیم دستگاه  قضایی باشد.در همین راستا دومنیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن ابراز خوشحالی از باز شدن پابند الکترونیکی نازنین زاغری تاکید کرد که او تحت فشار است و خواهان آزادی دائم نازنین زاغری و بازگشت به انگلستان و زندگی کنار خانواده‌اش شد. راب گفته است که وزارت خارجه بریتانیا تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به ‌کار خواهد بست و همچنین تاکید کرده که بریتانیا به مقامات ایرانی اعلام کرده که ادامه حبس زاغری غیرقابل قبول  است».

صوفی: «جو بایدن» امیدِ اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ است/ چرا از آزادی موقت یک «جاسوس انگلیسی» اینقدر ذوق زده شده‌اید!؟

برخی اوقات تشخیص اینکه یک مطلب در «بی بی سی فارسی» نوشته شده یا «یک روزنامه اصلاح طلب» کمی سخت است. به این دلیل که ادبیات و جهت گیری سیاسی مطلب منتشر شده در روزنامه اصلاح طلب بسیار شبیه رسانه های ضدایرانی است.

در سالهای اخیر برخی رسانه‌های اصلاح طلب بجای حمایت از منافع ایران، به عنوان یار کمکی و سخنگوی ملکه در ایران، با حمایت از یک جاسوس دوتابعیتی در کنار طرف انگلیسی قرار گرفتند!

وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند. نوع رفتار انگلیسی ها، از اهمیت این مهره برای دولت انگلیس و نگرانی لندن از رسواشدن عملیات مهمی که وی بر عهده داشت، حکایت می کرد.

زاغری کارمند بنیاد به اصطلاح خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان «مدیر پروژه» کار می‌کرده است...». یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه سازی در ایران بود.

سوال اینجاست که زاغری با چه کسانی در ایران ارتباط داشت و برنامه بلندمدت او، ساخت و تجهیز کدام شبکه اجتماعی در «کدام طبقه» بود!؟ مردم عادی جامعه هدف او بودند یا برخی خواص و فعالیت‌های خیریه و اجتماعی خانواده آن‌ها و فرزندانشان اصلی‌ترین هدف زاغری بودند!؟

«نازنین زاغری» یک مهره بسیار مهم و کلیدی برای طرف انگلیسی است و این مهره آنقدر ارزش دارد که انگلیس چندی پیش اعلام کرده بود که برای آزادی وی حاضر است بدهی خود به ایران به ارزش حداقل ۴۰۰ میلیون پوند را پرداخت کند.

این مسئله از سوی دیگر موجب شد تا تشت رسوایی دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفا آمده بود خانواده اش را ببیند» از بام بیفتد.

لازم به ذکر است که چندی پیش شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد. پیش از این مسئولان قضایی از مفتوح بودن بخش دوم پرونده زاغری خبر داده بودند.

** اصلاح طلبان باید هزینه حمایت خود از روحانی را بپردازند

«غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاح‌طلبان باید هزینه حمایت خود را از دولت آقای روحانی بپردازند...در موضوع افزایش قیمت بنزین بنده عملکرد دولت آقای روحانی را معقول و سنجیده نمی‌دانم. در این ماجرا شکافی بین ملت و حاکمیت ایجاد شد که به راحتی نیز ترمیم نخواهد شد. مدیریت دولت در موضوعاتی مانند زلزله و سیل نیز قابل‌قبول نبود و از این نشانه‌ها می‌شد به خوبی متوجه شد که دولت زمین خورده است».

صوفی: «جو بایدن» امیدِ اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ است/ چرا از آزادی موقت یک «جاسوس انگلیسی» اینقدر ذوق زده شده‌اید!؟

اصلاح طلبان در سالهای اخیر بجای عمل به وعده های انتخاباتی خود، دو کارویژه را در صدر فعالیت های خود قرار دادند.

اولین کارویژه، تکرار دروغ «اختیارات محدود» رئیس جمهور بود. اما «لشکر کاندیداهای اصلاح طلب برای انتخابات ۱۴۰۰» و به عبارتی «حضور اتوبوسی کاندیداهای اصلاح طلب برای راهیابی به پاستور» بیش از پیش بر دروغ بودن ادعای «اختیارات محدود رئیس جمهور» صحه گذاشت.

دومین کارویژه، تکرار دروغ «عدم حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی» بود. اصلاح طلبان تلاش کردند تا اینگونه وانمود کنند که نسبت آنها با دولت روحانی صرفا در حد حامیان انتخاباتی در سالهای ۹۲ و ۹۶ بوده و این طیف از فردای انتخابات دیگر با روحانی نسبتی نداشته و به عبارتی «پشتِ در پاستور» مانده است.

اما برخلاف این ادعا، اصلاح طلبان بلافاصله پس از پیروزی روحانی در انتخابات، سهم خود را تمام و کمال دریافت کرده و اکثریت مطلق کابینه را در اختیار گرفتند.

اصلاح طلبان نه تنها باید هزینه خود در حمایت از دولت روحانی، بلکه هزینه وعده های سرِخرمنی که به مردم دادند ولی به آنها عمل نکردند را بپردازند.

دولت روحانی، «دولتِ اصلاح طلبان» است و به همین خاطر جریان اصلاحات بانی اصلی وضع موجود اقتصادی است و نمی تواند این واقعیت بدیهی را انکار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    16 0
    اقای صوفی اگردلار۱۰۰۰تومان هم بشه ملت ازاصلاح طلبهامتنفرندماملت ازقوه قضایی میخواهیم که اصلاح طلبهارامحکمه کند
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      6 0
      اصلاحات و کارگزاران با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند هیچ شانسی برای 1400 ندارند.
  • DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    «علی فیل صوفی» اصلاح طلب چی : «بایدن اظهار کرد و نشان داد که می‌خواهد قدم‌هایی به نفع اصلاحاتچی ها بردارد و تاکتیک خروج را به تاکتیک دخول به اصلاح طلبان تغییر دهد.و باز سر اصلاح طلبان کلاه بگذارد لذا ما باز کسانی را میخواهیم که به قول تضمینی جان کریه اعتقاد داشته باشند.مردم میدانند که فقط تیم اصلاح طلبان در دنیا قهرمان جهانی دیپلماسی التماسی هستند و اگر تیم دیگری بیاید سایه جنگی میشود یورو میشود 36000 تومان و پیاده روها دیفال کشی میشن.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 0
    بایدن امید افسادطلبان است چون دموکرات ها در ایجاد آشوب و براندازی در کشورهای آزاد و مستقل تجربه دارند ، و تجربه راه اندازی فتنه ۸۸ را هم همراه افسادطلبان دارند و به‌ احتمال بسیار زیاد همان برنامه را برای انتخابات ۱۴۰۰ دارند
  • حسین IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    10 0
    ما قلاده هم باید میکردیم دور گردنش، غل هم می‌انداختیم مچ پاهاش.. چرا رفتید پابند الکترونیکشو باز کردید؟
  • سید IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 0
    اگر بنا به پرداخت هزینه باشد اصلاح طلبان .....آور باید هزینه خیلی چیزها را بپردازند که اولینش خیانت به صنعت هسته ای کشور و آخرینش اجرای سند استعماری 2030 است! حالا در این مابین هم مسائلی چون قراردادهای کرسنت، توتال،پژو، ایرباس، بوئینگ، ارز 4200 تومانی، دکل نفتی و صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و مدرک دکترای دانشگاه اسکاتلند و....... الا ماشاءاللّه موارد دیگر!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    «بایدن احتمالا تا انتخابات(ریاست جمهوری در ایران) گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت تا گروه‌های رادیکال به ریاست‌جمهوری در ایران نرسند. به همین علت به نظر می‌رسد دستان ایران در عمل در هفته‌های آتی بازتر از گذشته باشد». خاکککککککککک بر سر کسی که بخواهد با حمایت بیگانه بر یک کشور حاکم شود. آنهم کشور مقدس ایران.
  • مهرناز IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 0
    اصلاح طلبان " وادادگی به این وضوحی " چسبیدن به بایدن " خجالت بکشید " مردم دولت مداری شماها را با وجودشان " لمس کرده اند چرا؟ واقعیت را نمی پذیرید " کمی از قدرت طلبی وثروت اندوزی " دست در جیب بیت المال " دور شوید " شاید دراینده نه چندان نزدیک جایگاهی برای خود در دل مردم " ایجاد کنید.
  • مهدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 1
    اصلاح طلبان دوقطبی مذاکره - مقاومت را شروع کردن ، انقلابی ها نباید برن در موضع مخالفت با مذاکره بلکه باید موافق مذاکره عزتمندانه باشند ، بیایید در پازل دوقطبی سازی اصلاح طلبان بازی نکنیم و خودمان را مخالف مذاکره نشان ندهیم
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 0
      ان شاءالله مردم دیگه فریب دو قطبی سازی اصلاح طلبان را نمی خورند.
  • احمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    بر افساد طلبان چندش آور
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    تمام افرادى كه از گروه معروف به اصلاح طلب وارد فضاى انتخاباتى شده اند درقدوقواره نماينده امريكا درصحنه ظاهر نشده اند وبدون حمايت كدخداى جهانى عددى نيستند ونخواهند بود وبا زدن حرف هاى صدتا يك قاز وخفت بلر مدال نمايندكى امريكا درانتخابات ١٤٠٠ اعطا به سينه شان الصا ق نخواهد شد وباين خاطر به افراد عقل از كف داده تبديل شده اند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    سال هزاروسیصد با رضا خان و شیوع وبا شروع شد وهزاروچهارصد باشیوع کروناواصلاحات به پایان میرسد چه صد ساله سختی نصیب هیچ جنبنده ای نشود انشااله .
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    ان شاءالله خدا دست آشوب طلبان و فتنه گران را رو کنه
  • علی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    اصلاح طلبان، مجسمه های دروغ هستند ودر این 8 ساله کاری کردند که مردم به خاک سیاه نشستند. موسسات اعتباری، بورس، دلار32000 تومانی، بنزین 3000 تومانی، پراید120 ملیونی ودلارپاشی 4200 تومانی برای دوستان و ده ها دیگر آنها را مستحق اشد مجازات می کند. حاج آقای رییسی عزیز!!!! بسم الله بستان حق مردم از این نامردمان...
  • سوخته IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    انشاالله این جماعت بی خواسیت را در زباله دانها پیدایشان کنید اینها گورشان کنده است + بهاریها و کارگزاران و اصلاح طلب ها
  • سید فروزان CH ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    ازادی جاسوسه انکلیسی بقدری خوشحال کننده است برای یک عده که ، در زمانی که این جاسوسه باید خاک ایران را ترک کند ، جناب عراقچی شخصا به بدرقه ایشان خواهد رفت و پیام خوشحالی رو عذر خواهی جناب روحانی را هم ابلاغ خواهد کرد
  • نیما IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    بایدن چند تا آبنبات چوبی میده دستمون تا باز گولمون بزنه و به اصلاح طلبها فرصت بدیم که آرزوی دلار۱۰۰ هزار تومنی روی دلمون نمونه... باز دولت رو بدیم دست اصلاح طلبها که علاوه بر تحریم حداکثری غرب،خود تحریمی FATF و CFT و پالرمو رو هم امضا کنن و دفاتری در ایران تاسیس بشه که اطلاعات دور زدن تحریمها بروز بدست دشمنان برسه و پازل فشار تکمیل بشه... دشمن خودشو برای تحریم مداوم ما آمده میکنه،دولت و اصلاح طلبها هم امکاناتشو فراهم میکنند که یوقت تحریمها بی اثر نباشه... کارشون هنوز بر ضد منافع ملی ایران و در خدمت صهیونیسم تموم نشده... عجیب نیست چند حرکت نمایشی از بایدن ببینیم... امیدوارم مردم و مجمع تشخیص مصلحت هوشیار باشند و به FATF به چشم یه تهدید جدی،دایمی و غیر قابل بازگشت نگاه کنند...(هزینه خروج احتمالا خیلی خیلی بیشتر از عدم پذیرشه)
  • ا ب پ IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    1 0
    یکی از راههای شناخت خوب وید نگاه به جبهه دشمن است که از چه جریان یا شخص دفاع میکند وباچه کسی دشمنی بهترین راه شناخت دوست ودشمنان طبق توصیه حضرت علی علیه همین است اگر نگاه کنید آمریکا کشته مرده خاتمی بود واز روحانی حمایت می کرد شک نیست که افراد طلبان بهترین گزینه شیطان بزرگ بوده و هستند وبنفع آنان تبلیغ وجوسازی می کنند تا باعث فریب مردم شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس