کد خبر 1190195
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
زنان زندانی

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی به مناسبت روز جهانی زن از موسسات حقوق بشر خواست برای پایان دادن به رنج زنان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل گرفتار هستند، کاری کنند.

به گزارش مشرق، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که روز هشتم مارس که همه دنیا روز زن را جشن می‌گیرند، مقامات اسرائیلی هنوز ۳۵ زن بی‌گناه از جمله ۱۱ مادر را در اسارت نگاه داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این سازمان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اسرائیل از زمان آغاز انتفاضه فلسطین، زن فلسطینی را هدف گرفته و بازداشت می‌کند، گفت: اسرائیل از سال ۱۹۴۸ بیش از ۱۶ هزار فلسطینی را اسیر کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: اسرائیل اسرای زن فلسطین را مورد رفتارهای غیرانسانی چه سهل انگاری پزشکی و چه شکنجه جسمی و روانی قرار می‌دهد و هر از چند گاهی آنها را هدف حملات وحشیانه قرار می‌دهد که استفاده از الفاظ توهین آمیز و حمله‌های فیزیکی و تهدیدهای مستمر و محکومیت از ملاقات با خانواده و همچنین احکام و غرامت‌های سنگین و محرومیت از تحصیل نمونه های آن است.

وی تاکید کرد که اسرای زن هنوز در بازداشتگاه الدمون از شرایط سخت زندگی رنج می‌برند. دوربین‌های مدار بسته تحرکات اسرای زن را محدود و حریم خصوصی آنها را نقض می‌کند، سرویس‌های بهداشتی زندان‌ خراب و فرسوده است و بسیاری از مواد غذایی که برای اسرا سرو می‌شود، منقضی شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان در صفوف اسرا، مدیریت بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی اهمیتی به اسرای زن فلسطینی نمی‌دهد، برعکس این اسرا را به بخش‌هایی انداخته است که از که پایین‌ترین شرایط بهداشتی و از ابزارهای پیشگیری و ایمنی عمومی مانند مواد ضد عفونی کننده، مواد تمیز کننده و ضدعفونی کننده محروم هستند.

این سازمان در پایان بیانیه خود از موسسات حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان خواست تا با پایان دادن به رنج زنان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل خسته شده‌اند جلوی خشونت و ستم اسرائیل علیه آنها را بگیرند و برای آزادی آنها تلاش خود را به کار گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس