هیچ طرح جدیدی برای مذاکره با آمریکا در میان نیست - کراپ‌شده

یک منبع آگاه به یک شبکه فرامرزی ایران گفت که موضوع گام در مقابل گام برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه ایرانی به شبکه خبری العالم گفت تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته نشود، هیچگونه مذاکراتی بین واشنگتن و تهران برگزار نخواهد شد.

این منبع آگاه اضافه کرد: «تفسیر غربی‌ها درباره اظهارات رئیس جمهور  و وزیر خارجه ایران درباره طرح جدید، اشتباه بوده و هیچگونه طرح جدیدی برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچگونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.»

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که تنها زمانی به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت که نخست ایران کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و کاملا به تعهداتش پایبند شود.

«گام در مقابل گام» برای آغاز مذاکره با واشنگتن رد شد

مقام‌های جمهوری اسلامی در واکنش به این درخواست واشنگتن تاکید کرده‌اند که آمریکا نخست از برجام خارج شده و تنها پس از پایبندی کامل به برجام و راستی آزمایی آن از سوی ایران، کاهش تعهدات برجامی خود را باز خواهد گرداند.

مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر موضوع مذاکره با ایران درباره برجام را مطرح کرده‌ و گفته‌اند که این مذاکره درباره بازگشت دوجانبه به برجام است.

تهران تاکید کرده که بازگشت آمریکا به برجام هیچ نیازی به مذاکره و وساطت نداشته و تنها پایبندی کامل واشنگتن به تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک باعث توقف کاهش تعهدات برجامی ایران خواهد شد.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین‌المللی از توافق هسته‌ای که مورد تایید سازمان ملل بود خارج شد. وی درصدد بود با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری،‌ ایران را مجبور کند که به میز مذاکره آمده و توافقی که مورد نظر تیم دولت او بود حاصل شود.

اما وی در حالی روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به کار خود پایان داد که به هدف خود در قبال ایران دست نیافت و با وجود بدعهدی تروئیکای اروپا، ایران با در پیش گرفتن صبر راهبردی، همچنان توافق برجام را حفظ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    آمریکا اگر صداقت دارد تمام تحریم های ایران رو مطابق با تعهد برجامی خود لغو کند ! گفتگو و مذاکره چند ساله ایران و آمریکا و اروپا حاصلش شد برجام که نهایتا آمریکا عهد شکنی کرد تحریم های ایران رو لغو نکردند برجام فریب بزرگی بود علیه صنعت هسته ای ایران و ایرانیان .. یک مسلمان نباید دو بار از یک سوراخ گزیده شود ! آزموده را آزمودن خطاست هم میهن گرامی آمریکا تحت هیچ شرایطی تحریم های ایران را لغو نخواهد کرد باید تدبیری کرد برای خنثی کردن تحریم ها .. باید قوی شویم .. در تمامی عرصه ها قوی شویم خصوصا عرصه دفاعی و نظامی ... پاینده ایران
  • FR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    22 0
    وقتی امضای روسای جمهور امریکا و سگ های اروپایی دنباله روی وِی، فاقد ارزش عملیاتی است، مذاکره چه سودی دارد؟!
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      احسنت .
  • حقوق‌خوان FR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    20 0
    در صورت بازگشت امریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، اقدامات اخیر ایران صرفا باید متوقف و حبس شود. سانتریفیوژ های نسل جدید نصب شده و مواد جدید غنی سازی شده باید عیناً نگهداری شوند تا غرب مجددا به فکر بازی با بندهای برجام نیفتد. بازگشت و عقب‌گرد به حالت سابق، بدون جبران خسارت، فروش رایگان زمان به دیوانگان کاخ سفید است.
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    23 0
    چند سال از عمر جوانان ایرانی با ترکمنچای اصلاح‌طلبان بر باد رفت!
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    18 0
    امریکا بیش از نتیجه مذاکره، به ژست مذاکره علاقه مند است.
  • مرحوم مولوی IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    20 0
    شیرمردا تو چه ترسی ز سگ لاغرشان/ برکش آن تیغ چو پولاد و بزن بر سرشان/ چون ملک ساخته خود را به پر و بال دروغ/ همه دیوند که ابلیس بود مهترشان/ همه قلبند و سیه چون بزنی بر سر سنگ/ هین چرا غره شدستی تو به سیم و زرشان
  • برجامیسم IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    18 0
    دیکته به مذاکره ای که خروجی اش، اجرای تعهدات یک طرف است می‌گویند. برجام دیکته استاد (غرب) به شاگردش (اصلاح‌طلبان) بود.
  • امیر حسن IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    خوب اگر می خواهید ایران به تعهدات خود باز گردد اول کلیه تحریمها وضع شده بر علیه ملت ایران را لغو کنید و بعد تمامی حساب های بلوکه شده آزاد شود و سپس امریکا می تواند به برجام باز گردد و دیگر نیازی به مذاکره نیست اگر غیر از این باشد ایران چاره ای جزء تولید اورانیوم فلزی تا میزان یک تن و ذخیره سازی در شهرک های زیر زمینی ندارد و نیز ما منتظر هواپیما های بمب افکن به همراهی دیگر کشورهای منطقه هستیم به محض ورود به حریم خاک ایران با شگفتانه های دو مرحله ای ایران مواجه خواهند شد ما منتظر هستیم.
  • غربگدای ِ وطنفروشِ منافق DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    «گام در مقابل گام» برای آغاز مذاکره با واشنگتن رد شد/ی...موضوع گام در مقابل گام برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده است. // خیلی مقامات ایران اشتباه کردند رد کردند بابا گام به گام خوبیش اینه که هر شش ماهی یه گام برمیدارن تا 8 سال تمام بشه باز تمام اقتصاد و تولید و فرهنگ و آینده مردم منتظر کدخدا میمونه اونوقت دیگه مردم واقعا میریزن تو خیابون ها و همونی میشه که ما میخواهیم. چرا گام به گام را رد کردید.بخشکی شانس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس