کد خبر 1190126
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
دکتر یدالله جوانی

رفتارهای رئیس‌جمهور سابق در ماه‌های اخیر ‌نشان می‌دهد، او تصمیم گرفته است با پیاده‌سازی چندین سناریو، آمدنش به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ را به یک مطالبه مردمی تبدیل کند.

به گزارش مشرق و به نقل از صبح صادق؛ سردار یدالله جوانی؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران در یادداشتی نوشت: رفتارهای رئیس‌جمهور سابق در ماه‌های اخیر ‌نشان می‌دهد، او تصمیم گرفته است با پیاده‌سازی چندین سناریو، آمدنش به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ را به یک مطالبه مردمی تبدیل کند. به حکم وظیفه در این نوشتار، چند نکته را برای طرفداران ایشان یادآور می‌شوم؛ امید آنکه با تأسی به سخن مولی علی(ع) که اولین ویژگی اهل بصیرت را تفکر، اندیشیدن و خردورزی (فَإِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ)‌ دانستند؛ این نکات مورد توجه و تأمل مخاطب نوشتار قرار گیرد.

طرفداران امروز احمدی‌نژاد را می‌توان به دو گروه اصلی تقسیم‌ کرد:

گروه اول  از طرفداران احمدی‌نژاد،‌ توده‌هایی از مردم محروم و کم برخورداری هستند که در نگاه آنان، ‌رئیس‌جمهور سابق فردی دلسوز و اهل خدمت به محرومان نقش بسته است. مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های برخی از مسئولان اجرایی در سال‌های اخیر، نگاه به کارآمدی دولت سابق را در نزد قشر یاد شده، ‌پررنگ‌تر کرده است.

تصور این طرفداران آن است که‌ تنها و تنها با تجدید ریاست‌جمهوری او می‌توان مشکلات را حل کرد. سخن با این بخش از مردم آن است که تمام آن نشانگان نقش بسته بر اذهان به عنوان مصادیق کارآمدی در سراسر کشور،‌ محصول کار و تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی کسانی بود که با انگیزه خدمت در دولت او گردهم آمده بودند؛ ولی آنان هم اکنون،‌ به دلیل حرکت وی در مسیر ناصواب، نه تنها از اطرافش پراکنده شدند، بلکه از منتقدان اصلی او هستند. بنابراین تصور تشکیل دولتی پرتلاش با رویکرد خدمت به محرومان، همانند دولت نهم، تصوری نادرست است؛ چرا که اساساً آن رویکرد معطوف به خدمت، ‌به رویکرد معطوف به قدرت تغییر جهت پیدا کرده است.

گروه دوم از طرفداران ایشان، ‌به اصطلاح آن لیدرهایی هستند که در تهران و شهرهای مختلف، ‌حلقه اتصال بین احمدی‌نژاد و آن گروه اول هستند. این افراد، ‌هر یک با انگیزه‌هایی خاص،‌ در تکاپو برای به قدرت رساندن مجدد رئیس‌جمهور سابق هستند. عمده افراد گروه دوم را به لحاظ انگیزه، ‌به دو دسته می‌توان تقسیم کرد:

الف- دسته اول کسانی هستند که‌ تصور می‌کنند با به قدرت رسیدن مجدد احمدی نژاد در موقعیت ریاست‌جمهوری،‌ آنان هم به پست و مقامی رسیده و دنیای‌شان تأمین می‌شود. سخن با این دسته از هواداران آن است که نه تنها از این تنور نانی برای آنان به عمل نمی‌آید؛ بلکه با رفتارهای ساختارشکنانه انجام گرفته تاکنون و همچنین رفتارهای مخرب پیش‌بینی‌ناپذیر در آینده از سوی احمدی‌نژاد،‌ سهم این افراد دقیقاً از دست رفتن همان چیزی است که تصور می‌کنند با به قدرت رسیدن او نصیب‌شان می‌شود!

ب - اما دسته دوم از گروه دوم،‌ کسانی هستند که بر این تصورند ‌آقای احمدی‌نژاد همچنان یک نیروی انقلابی، ‌ولایی و پیروز خط امام و رهبری است و صادقانه می‌خواهد به اسلام، ‌انقلاب،‌ کشور،‌ نظام، ‌مردم و رهبری خدمت کند. این گروه که سخن اصلی در این نوشتار با آنان است، تصویر ذهنی از احمدی‌نژاد امروز را، همان تصویر ذهنی سال ۱۳۸۴ می‌دانند. این گروه فکر می کنند تنها کسی که می‌تواند به رهبری عزیزمان برای حل مشکلات کشور کمک کرده، امور را اصلاح کند،‌ احمدی نژاد است.

در این سال‌ها، حقیر با افرادی از این گروه در شهرهای مختلف کشور صحبت کرده و بعضاً با استدلال‌های آنان در خصوص باور و دلیل اعتمادشان نسبت به رئیس‌جمهور سابق آشنایی دارم. این گروه می‌گویند تمام مطالبی که به احمدی‌نژاد و از جمله زاویه داشتن با رهبری حکیم انقلاب اسلامی ‌نسبت می‌دهند، دروغ است و این دروغ‌ها و نسبت‌های ناروا را ‌کسانی ساخته و پرداخته‌اند که‌ با تخریب و منحرف معرفی کردن او، قصد به قدرت رساندن و رئیس‌جمهور کردن فرد مورد نظر خودشان را داشتند! صادقانه به این عزیزان می‌گویم،‌ این استدلال به دور از واقعیت بوده و نادرستی‌اش،‌ با تأمل در بسیاری از سخنان و مواضع‌ سال‌های اخیر آقای احمدی‌نژاد (از نیمه دوم دولت ایشان تاکنون) آشکار می‌شود که شرح کامل آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود، اما این عزیزان را به تأمل در سه نکته زیر فراخوانده،‌ برای خود و دیگران از درگاه حضرت حق طلب هدایت می‌کنم:

نکته اول: رهبر معظم انقلاب براساس شناختی که از افراد داشتند،‌ طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور سابق، ‌از ایشان خواستند معاون اولی اسفندیار رحیم مشایی را منتفی کند. ایشان اگرچه با اکراه این کار را کرد، ‌اما از همان زمان هم با کنایه‌ها به مخالفان مشایی، از جمله رهبری نقد داشت‌ و عملاً در هیئت دولت هم اختیاراتی فراتر از معاون اولی به این یار غار خود داد و هم در سال ۱۳۹۲ برای به ریاست‌جمهوری رساندنش سنگ تمام گذاشت!

نکته دوم:‌ در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب در یک دیدار خصوصی از ایشان خواستند از ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ صرف نظر کرده و این انصراف را اعلام کند. وقتی احمدی‌نژاد به سفرهای انتخاباتی خود به استان‌ها ادامه داد، معظم‌له در ابتدای درس خارج خود در همان سال ۱۳۹۵، با توجه به اینکه اخباری از آن جلسه انتشار یافته بود، آشکارا بیان فرمودند که به ایشان گفته شد آمدن شما برای انتخابات به مصلحت نیست؛ اما احمدی‌نژاد با نام‌نویسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶، عیار ولایتمداری خود را نشان داد!

نکته سوم: نامه‌نگاری‌ها و مصاحبه‌ها و تولید کلیپ‌های این روزها از سوی رئیس‌جمهور سابق، می‌تواند ‌بسیار تأمل‌برانگیز باشد برای کسانی که تصورشان بر انقلابی و ولایی بودن ایشان است. اشاره به یک مورد برای جویندگان حقیقت کافی است. ایشان در ادامه نامه‌نگاری‌ها و مصاحبه‌های هدفمند، با شبکه‌ «الجدید لبنان» که به یک رسانه با مواضع تند علیه «مقاومت» و به ویژه «حزب‌الله لبنان» شهرت دارد؛ چند روز پیش مصاحبه‌ای کرد و در این مصاحبه، خوراک مورد پسند آمریکایی‌ها،‌ صهیونیست‌ها و تمامی گروه‌های تروریستی و رسانه‌های ضد مقاومت را پخت و پز کرد.

کسانی که هنوز بر این تصور هستند که احمدی‌نژاد، یک فرد انقلابی، ‌خط امامی،‌ پیرو رهبری، ‌مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرفدار پر و پاقرص مقاومت در منطقه است، در این بخش از مصاحبه وی با شبکه «الجدید لبنان» که خوشحالی جریان ضد مقاومت را به دنبال داشت، ‌تأمل کنند. وی با اشاره به مسائل منطقه و سوریه‌ می‌گوید: «مسائل سوریه باید مطابق خواست مردم سوریه پیش برود نه دخالت ایران،‌ حزب‌الله و دیگر نیروهای نیابتی خارجی.»

احمدی‌نژاد در این مصاحبه تلاش می‌کند مردم سوریه را همان کسانی معرفی کند که در این سال‌ها با دولت سوریه جنگیده‌اند؛ در حالی که حضور نیروهای ایرانی و حزب‌الله در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه،‌ آن هم برای خنثی‌سازی و شکست بزرگ‌ترین توطئه علیه جهان اسلام انجام شد؛ ولی احمدی‌نژاد در این مصاحبه از این حضور با عنوان «دخالت» یاد می‌کند! نکته قابل توجه اینکه‌ احمدی‌نژادی که در جنگ ۳۳ روزه، در کمک به حزب‌الله سنگ تمام گذاشت،‌ با آغاز بحران سوریه براساس نقشه آمریکایی‌ـ ‌صهیونیستی، نه تنها هیچ کمکی برای شکست این نقشه نکرد، ‌بلکه همواره در مسیر مبارزه با تروریسم در سوریه سنگ‌اندازی می‌کرد.

به طور قطع اگر ایران و حزب‌الله لبنان، ‌به دعوت دولت قانونی سوریه، به جنگ با تروریسم ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها، ‌اروپایی‌ها،‌ صهیونیست‌ها و برخی از دولت‌های مرتجع عربی منطقه نمی‌رفت، اکنون از حرم و حریم و امنیت خبری نبود. نباید فراموش کرد این سخن سخنگوی داعش را، ‌که پس از تسلط بر شهر موصل عراق گفت به زودی کربلا،‌ نجف، ‌کاظمین و سامرا با خاک یکسان می‌شود و آنگاه پس از عراق،‌ نوبت ایران است! نباید فراموش کرد این سخن ترامپ را که گفت؛ داعش را آمریکا ایجاد کرد و ما در این سال‌ها، هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرده‌ایم و هیچ به دست نیاورده‌ایم! آری اگر ایران و حزب‌الله به سوریه نمی‌رفتند، چه بسا اکنون طرح خاورمیانه جدید آمریکا،‌ با تسلط بر کل منطقه و از جمله ایران جامه عمل به خود پوشیده بود.

آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کردند؛ زیرا او را عامل اصلی شکست تمامی طرح‌های خود در منطقه ارزیابی کرده بودند؛ اما چرا احمدی‌نژاد امروز در مسیر نادرست حرکت می‌کند و این گونه آشکارا حتی علیه مقاومت سخن می‌گوید؛ شاید ده‌ها دلیل داشته باشد؛ اما بدون تردید یکی از دلایلش،‌ جریان پیچیده نفوذ است. مصداق این موضوع مطلب را با توشه ای از سردار دلها به پایان می برم. در ایام دولت دهم، روزی برای سخنرانی به ستاد فرماندهی نیروی قدس سپاه رفته بودم. آن روز،‌ در سالن اجتماعات این نیرو، سیدالشهدای جبهه مقاومت حضور داشت.

توفیق یار شد و کنار او نشستم و دقایقی هم کلام شدیم. از دغدغه‌هایش نسبت به مسائل داخلی کشور و از جمله جریان نفوذ گفت... به اختصار و اشاره بگویم که جمله‌ای قریب به این مضمون گفت: «باید به جد نگران باشیم، وقتی که می‌بینیم یک پیرزن (همسر دکتر فاطمی)، که خود و فرزندانش وصل به سرویس جاسوسی انگلیس هستند، ‌حالا تا اندرونی نهاد ریاست‌جمهوری کشورمان نفوذ کرده و به اسناد و مدارک دسترسی پیدا می‌کنند!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 40
  • غیر قابل انتشار: 20
  • جانباز IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    67 61
    ضمن تشکر از دلسوزان واقعی . به یاد داشته باشیم که انتخاب حق مردم است با هر نظر و گرایش . لطفن بگذاریم مردم خودشان برای رای های خودشان تصمیم بگیرند . کاری نکنیم با دیدگاه های شخصی یا گروهی خاص ؛ نظر مردم شریف را خدشه دار کنیم. طرفداران دکتر امیدوارند با استعانت خدا ۱۴۰۰ با دکتر احمدی نژاد رقن بخورد. انشاا....
    • US ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      35 36
      نرود میخ آهنین در سنگی چون تو
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      39 38
      احمدی نژاد طرفدار زیاد داره حتما رای میاره.والبته ایشان به جزعییات امور اگاهه.همه چیز در جزعییات امور است و بس
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      5 3
      ۲۳:۴۳ - و همچنین در سنگی چون تو
    • وحید IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      20 6
      آفرین بر نگارنده متن بسیار زیبا و گویا، لب مطلب را تبیین نمودند.این حق مردم است که آگاهانه انتخاب کنند و فریب نفوذیها و منفعت طلبان را نخورند.فصل مشترک دولتها در سه دهه اخیر سیاستهای لیبرالی حمایت از رانتخواران و مافیای اقتصادی بوده است.
    • SE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      25 54
      احمدی نژاد امروز با احمدی نژاد 84 خیلی فرق میکند. او امروز نه تنها انقلابی نیست بلکه رگه هایی از ضد ایران بودن در سخنانش نمایان است. زمانی حامی عدالت خواهی اش بودم ولی الان دیگر به افکار ماسونها و اصلاح طلبان بیشتر نزدیک است لذا خیل عظیمی از کسانی که به او در 84 و 88 رای دادند حامی او نیستد
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      7 4
      احمدي نژاد كه بيماز است راي هم كه نداره طرفداري هم نداره احتمالا زياد رد صلاحيت ميشه!!! فقط بكي به من بگه دليل اينهمه نگراني چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا و حداد عادل و مسيح مهاجري و محسن هاشمي و لاريجاني و .......چيه؟!!!!
    • ali IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 1
      احسنت
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      2 0
      احسنت بر شما متاسفانه عده ای از روی غرض ورزی و عده ای از روی بی بصیرتی خود را محق می دانند که برای مردم و بجای آحاد مردم تصمیم بگیرند و این همان خوی استکبار است و هم از نظر اسلام و هم از نظر امام خمینی (ره) مردود است.
  • FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    44 24
    بله کاملا درست است متاسفانه .....
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    60 59
    احمدی نژاد مث یه چاه ویله که اگه افتادیم داخلش باید آرزوی این روزا رو بکنیم! مردم، ملت، هم‌وطنان شما رو به خدا برای دنیا رای ندین. خدا رو در نظر بگیرین، ان شاالله دنیا هم آباد میشه. همونطور که اگر در دوره پیش گول وعده‌های پوچ روحانی رو نخورده بودین و الان رئیسی رئیس جمهور بود هم دین آباد بود هم دنیا.
    • فرهنگی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      26 1
      فقط خدا
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      4 0
      ای وای ببخشید اشتباه منفی دادم. من هم خیلی نگران رای نادرست مردم هستم. خدایا خودت رحم کن که این ۸ سال اخیر دیگه تکرار نشه و فرد شایسته ای رای بیاره. به دادمون برس خدا
  • CH ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    16 28
    ببين عزيزم! ممکن است احمدي نژاد منحرف باشد، اما به قول حجاريان احمدي نژاد کشتي گيري بود که خوب فن مي زند اما ديگر او را به روي تشک راه نخواهند داد.
  • نادری IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    34 19
    هاله نور بود قهر کردن بوده اگه این بابا دور دومش نمیرفت سمت مشایی و از خط رهبری دور نمیشد هرگز بعدش دولت به اصلاحات نمیرسید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    53 67
    نظامی ها نباید در سیاست دخالت کنند
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      41 30
      خفه شو
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      27 14
      البته باید بررسی کرد امام خمینی (ره) در چه زمانی و با توجه به چه شرایطی این سخن را فرمودند اما باز هم دقت کنید یک نظامی به ما هو نظامی اش والا که جناب آقای سعید محمد استعفا دادند تا شائبه ای نباشد.
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      25 3
      امام خمینی : من عرض می کنم به همه این قوا و به فرماندهان این قوا که این افراد در هیچ یک از احزاب سیاسی، در هیچ یک از گروه ها وارد نشوند. اگر ارتش یا سپاه پاسدار یا سایر قوای مسلحه در حزب وارد بشود، آن روز باید فاتحه، آن ارتش را خواند، در حزب وارد نشوید، در گروهها وارد نشوید، اصلا تکلیف الهی– شرعی همه شما این است که یا بروید حزب یا بیایید ارتش باشید، مختارید از ارتش کناره گیری کنید بروید در حزب، میل خودتان، اما هم ارتش و هم حزب معنایش این است که ارتشی باید از ارتش اش دست بردارد، بازیهای سیاسی باید توی ارتش هم وارد بشود، در هر گروهی که وارد هستید، باید از آن گروه جدا بشوید.(صحیفه امام، جلد 16، ص 110 و 111 )
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      26 9
      یعنی حقوقدان ها دخالت کنن؟
    • خاجی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      11 7
      ایشان درست صحبت کردند
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      21 22
      تو بسوز که داش سعید اومد نوبت حرب الله رسیده بعد از دهه ها
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      43 11
      ۲۲:۰۳ - جوجه رو آخر پاییز می شمارن
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      19 18
      ۲۲:۰۹ جوجه ها شمرده شده اینقدر بالا پایین نپرید احمدی نژاد تایید صلاحیت نمیشه
    • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      18 8
      امیر کبیر هم یک نظامی بود!!!
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      6 0
      ۲۲:۱۵ - بله جناب حداد پیش پیش گفته بودند
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      8 1
      ۲۲:۱۵ - تایید نشه یا بشه مهم نیست در پیشگاه خدا و خلقش تایید بشه یا نشه مهمه
  • علیرضا IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    9 17
    خواسته جمع کند اما نشد لپ کلام احمدی نژاد اقلا دو پایگاه رای دارد - برخی از افراد فرو دست جامعه یا همان جامعه اماری خاکستری - برخی دیگر به دلیل رفتار ساختار شکنانه ان . به نظرم من هرچند توانمند و قدر هم که باشی برای بار سوم کاندید شدن خودبینی و قدرت طلبی است که البته موفقیتی هم در پی ندارد!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    27 2
    شما وقتی روحانی برای انتخابات ثبت نام می کرد کجا بودی !؟
  • عاشق ولایت GB ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    30 4
    انتخابات رو محدود نکنید سردار بیشتر شبیه تهدید نامه هست تا خیرخواهی دست از تخریب برداریم همان افرادیکه دم میزنید در این نظام در همین ۸ سال اخیر هم بودند سعی نکنید خوبی ها رو به نفع خود مصادره کنید و بدی ها رو به طرف مقابل انتخاب مردم رو نباید هدایت کرد و الا میشه ۹۲ یا ۹۶ التماس دعا
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      19 24
      تنها خوبی فعلی احمدی‌نژاد اختلاف افکنی بین مردم است که‌ به نفع جریان افسادطلب غربگدا در انتخابات تمام می شود
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    28 11
    الان چرا باید ما به حرف های شما اعتماد کنیم !؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    29 13
    وقتی می خواین رد صلاحیت کنید پس دیگه توصیه برای چی هست !؟
  • سهراب IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    21 15
    سلام سردار فرمایش شما درسته البته اینم ب‌گم دکتر خیلی طرفدار داره وباید روشنگری بشه
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      من موندم کدوم بی عقل طرفدار احمدی نژاده سوسماس
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    55 31
    باسلام:وباتشکراز:سردار گرامی که بامطلب بسیار خوب مارا به راه درست هدایت می فرمایید..بله تازگی ها کلیپ هایی ازجناب احمدی نژاد دست به دست جوانان می چرخد..بنده دیگر اعتقادی به جناب احمدی نژاد ندارم..وطرف دار فردی هستم انقلابی وپیروخط امام خمینی(ره)ورهبری عزیزمان باشند..وازمردم عزیرمان هم.درخواست داریم فردی را انتخاب و رای بدهندکه دوستدارراه امام خمینی وولایت فقیه حضرت امام خامنه ای وسیدبزرگوار،باشند..وگرنه ازچاله به چاه دوباره سقوط می کنیم..
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    27 27
    احمدی نژاد امروز دشمن انقلاب اسلامی است و تمام دشمنان انقلاب خواسته یا ناخواسته دشمن ایران و مردم هستند خیلی ها از روی ناآگاهی میگن چه ربطی داره باید بهشون بگم ربطشو وقتی میفهمی که دنیا را عمیق تر ببینی نه از روی پیش قضاوت
  • آمنه SG ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 13
    دکتر احمدی نژاد در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      2 2
      پرو تر از این حرفاس
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 2
      از این کلاش خیره تر فکر کنم روحانیه اگر حسن کلید را حذف کنیم خیره تر از این محمود خیره پیدا نمیشه
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    23 17
    20:35کی این قانون تصویب کرده!؟پس لابد موقعی که بلایای طبیعی میاد ارتش وسپاه نباید دخالت کنند چون وظیفه شون جنگ با دشمنه!؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      12 11
      دمت گرم
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      5 2
      حیف است که اینقدر بدون اطلاعات هستین . لااقل وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام رو مطالعه فرمایید . حضرت امام به صراحت نظامیان را از ورود به مسایل سیاسی و حزبی اکیدا منع کرده اند .
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    17 4
    اولا عشق اونه که طرف و به خاطر خودش بخوای. دوما خوبه که جدیدا خیلی باادب شدین. اما اصل ،بذارین همه جناحها بیان و حرفشونو بگن مردم خودشون انتخاب کنن.اگه مسلمان هم باشین قران میگه یستمعون القول فیتبعون احسنه. من نظرمو گفتم نمیدونم خوشتون میاد تاثیر داره نداره مهم نیست من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم آدم مذهبی خشک مقدس هم نیستم به اون معنا
    • ماندی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      18 10
      جناب من با نظر شما موافقم و از نوع استدلالتان مشخصه که فرد باادب و متدینی هستین اما یک نکته را باید بگم و آن اینکه شورای نگهبان باید مراقب باشد تا نااهلان و خدای ناکرده مجرمان وارد نشوند اما به طور کلی باید از جناحهای مختلف و دیدگاهها در اداره کشور استفاده کرد.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    28 15
    چرا نیاد...از دولت فعلی که بهتر عمل کرد..
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    12 56
    توصیه های شما عالی بود
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    28 35
    موضعی که احمدی نژاد در مورد سوریه بیان کرد همان موضع رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    18 37
    چرا یکی از مسولین نظامی وارد منازعات سیاسی و انتخاباتی شده؟ اگر فردا یک مسئول نظامی دیگر حرفی مخالف ایشان زد تکلیف چیست؟
  • حمید IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    29 8
    شما در این مدت هشت سال یک بار گذاشتین که بیا از خودش دفاع کنه حتی آقای رئیسی هم تو انتخابات این خواست ولی چی شود،
    • DE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      1 0
      احسنت.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    32 7
    خروجی و نتیجۀ دیدگاه های شما انتخاب روحانی بود!
  • سیدعلی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    19 9
    از آقای جوانی بخاطر توضیحات بسیار خوبشون تشکر میکنم، کلی حرف زدن و استدلال آوردن بدون اینکه به شخص آقای احمدی نژاد تهین کنند، این ادب اسلامی است که حضرت آقا از همه ما انتظار دارد و بر همه ما واجب است خصوصا در ایام انتخابات به این توصیه آقا عمل کنیم و دیگران را به اینکار دعوت کنیم. ان شاءالله ( اشاره به سخنرانی حضرت آقا با مداحان: فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) دو خطبه‌ی طوفانی ایراد کرده؛ دو خطبه‌ی به معنای واقعی کلمه طوفانی: یکی در مسجد در میان انبوه متراکم مردان، یکی هم خطاب به زنان مدینه که پُر [است] از مطالب بسیار مهم و اعتراضی -اعتراض- و تنبیه نسبت به مفاهیم برجسته‌ی اسلامی که فاطمه‌ی زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) در مورد آنها خطر را احساس میکرد، لکن در این دو خطبه‌ی مهم و بزرگ و پُرشور، یک کلمه‌ی هتک و زشت و توهین‌آمیز وجود ندارد؛ [و همه‌ی کلمات،] کلماتِ محکم و مستحکم،‌ بیاناتِ متین و متقن. باید این ‌جوری عمل کنید؛ در اظهارات، در صحبتها، قول به غیر علم نباید باشد، غیبت نباید باشد، تهمت نباید باشد و بدگویی و بدزبانی نباید باشد. اینها را به مردم یاد بدهید، تعلیم بدهید؛ هم در زبان تعلیم بدهید، هم در عمل تعلیم بدهید و ببینید که چقدر اینها مهم است. امیرالمؤمنین فرمود «اِنّی اَکرَهُ لَکُم اَن تَکونوا سَبّابین‌»؛(۱۰) وقتی که در لشکر امیرالمؤمنین خطاب به لشکریان معاویه بعضی‌ها یک مقداری بدزبانی کردند، حضرت فرمود نه، بدزبانی نکنید، بدگویی نکنید، «اِنّی اَکرَهُ لَکُم»، من دوست ندارم شما این جوری باشید. این اخلاقِ فاطمی و علوی است)
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    20 8
    فقط دولت جوان و انقلابی تمام
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    14 30
    احمدی‌نژاد باز هم مثل سال 96 رد صلاحیت می شود
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    16 10
    ممنون ازتوصیه های تان. خداعاقبتمان راختم به خیرکند
  • حسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    18 2
    فقط مردم باید تصمیم بگیرند
  • DE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 4
    احمدینژاد چیزایی میدونه که شما سالها بعدش بهش رسیدید الان اون نبود 90 درصد حرفاتون رو بلد نبودید ...
  • یک شهروند IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 4
    احمدی نژاد خط قرمز اخوندها رد کرد شد ، آدم بد.، احمدی نژاد بهتر و قویتر از همه گزینه های موجود هست
  • DE ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 8
    با تشکر سردار یدالله جوانی که بنده و امثال بنده را آگاه کردند .. مصاحبه با رسانه ها و بوق های صهیونیستی و تهاجم به حزب الله و محور مقاومت و ایران خیانت آشکار به خون شهدا و غیر قابل بخشش است. برای بنده احمدی نژاد مرد
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 7
    شخصیت احمدی نژاد مثل ترامپ است: خود شیفته, باج گیر و دروغگو. مانند ترامپ به قانون بی توجه و مثل او طرفدارانی سینه چاک دارد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 2
    باتوجه به سوابق خوب وبدقبل سوابق آخرین مهمتراست که برخوردنامناسب باافرادحتى وزرایش-مجلس وشوراى نگهبان و... ونظرات ورفتارفعلی است.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    11 4
    انگار خودتان هم متوجه سستی گفتار و تحلیلهایتان هستید که انتهای مواعظتان را به نقلی از سردار جانها پناه برده اید! میخواهید کسی هم مخالفان دکتر را تحلیل و تقسیم بندی کند. انشاء ا.. که جناب سعید محمد انتخاب شوند. دکتر احمدی نژاد کلیدیست که میراثخواران چپ و راست به ایشان مجال خدمت نمیدهند. حتی به قیمت ....
  • GB ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    19 18
    رد صلاحیت احمدی نژاد یعنی خنجر طدن به اسلام و قرآن و ایران. میخواهند یک فرد مردمی و انقلابی پرکار و موثر را به بهانه های واهی حذف کنند. رد صلاحیت احمدی نژاد خوشحالی اسراییل و امریکا است.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    9 6
    کسی که قبلا یک بار رییس جمهور شده دیگه دوباره نباید بشه چون اگه کاری می تونست بکنه تو همون ۸ می کرد مهره های سوخته فایده ندارند چرا نمی خواهید این رو متوجه بشوید
  • بابک پارسایی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    7 4
    به نظرم آقای جوانی خیلی بی انصاف هستند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 1
    احمدی نژاد یعنی کولی بازی یک عده ای که سنگ این یارو رو به سینه می زنند به خاطر پست است چون بر خلاف ظاهر مظلومش خیلی هوای اطرافیان را داشت ماست خوری می کرد عکس می انداخت دور و بری هاش هم مملکت را پارو کردند احمدی نژاد همون روحانی است ولی با یک روکش خیلی مسخره رای من تا الان جلیلی
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 2
    این احمدی نژاده مردکه بخش مهمی از ملت را خس و خاشاک خطاب کرد یک آدم بدزبانی است که اگر بیاید ملت را دوقطبی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس