دیدار وزیر خارجه ایرلند با روحانی

اقدام مقتدرانه در برابر رابط ایرلندی آن بود که نه با رئیس‌جمهور ایران بلکه باهم سطح خود و یا در رده‌ای پایین‌تر به گفت‌وگو نشسته، حرف‌هایش را بزند و برود!

سرویس سیاست مشرق - تنها میوه برجام، خراب‌شده و روی دست دولت مانده است! نزدیک به بیست روز دیگر ایران باید اولین قسط هواپیماهای برجامی را پرداخت کند، اما در فاجعه‌ای بزرگ، اکثر این هواپیماها زمین‌گیر شده و قابلیت عملیاتی خود را ازدست‌داده‌اند!

مدتی قبل مدیرعامل ایران ایر گفته بود، به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم برای تعمیر آن‌ها قطعه بخریم و این هواپیماهای روی دست مانده است! [1]

پیش‌ازاین احمد خرم وزیر راه دوران اصلاحات در واکنش به وضعیت هواپیماهای برجامی گفته بود: ایرباس‌ها را نقدی و بالاتر از قیمت خریده‌اند و ATR ها نیز هواپیماهای بنجلی بود که به با کمک دلال‌ها به ایران انداخته‌اند! [2]

جالب آنکه به ادعای رضا نخجوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشور، دولت اجازه دسترسی به جزییات چگونگی خرید این هواپیماها را نداده و آن را محرمانه کرده است. درحالی‌که تنها ثمره قابل‌لمس برجام در آشیانه‌های هواپیمایی کشوری در حال خاک خوردن است، وزیر خارجه ایرلند به تهران سفرکرده است.

وب‌سایت وزارت امور خارجه کشور؛ مأموریت سفر سایمون کاوونی را تحت عنوان بازگشایی مجدد سفارت‌خانه این کشور در تهران پوشش خبری داده است؛ اما در واقعیت وزیر خارجه این کشور اروپایی به‌عنوان نماینده 5+1 و تحت نام «نهاد تسهیل‌کننده شورای امنیت در اجرای توافق هسته‌ای» به ایران سفرکرده و با رئیس‌جمهور دیدار کرده است.

به روایت ساده‌تر وزیر خارجه ایرلند؛ میانجی گر آمریکایی‌ها در تهران است! کاوونی در دیدار با حسن روحانی گفته است: آمده‌ام تا تلاش کنم و برجام را زنده نگه‌دارم! این ادعای بزرگ در حالی از جانب نماینده آمریکایی‌ها در تهران بیان گردیده که مشخص نیست این ایرلندی پرادعا در این چند سال که راه دارو و تجهیزات پزشکی به‌سوی ایران بسته بود در کجا سیر می‌کرده است!

درست در روزهایی که کودکان مبتلابه سندروم پروانه‌ای روی دست مادرانشان پرپر می‌زدند، حتی یک مقام اروپایی حاضر نبود به تهران سفرکرده و حداقل در برابر زیان‌های و بدعهدی دولت‌های متبوعشان عذرخواهی کند! تنها تحرک اروپایی ها اقدام دور از شان سفیر سوئیس در تهران بود که در کنار چند داروی تاریخ مصرف گذشته عکس یادگاری گرفته و روزنامه های اصلاح طلب در کنار این ننگ تاریخی جشن احیای برجام گرفتند!

دلال آمریکا در ایران چه می‌خواهد؟ / هواپیماهای زمین‌گیرشده برجام را به وزیر خارجه ایرلند نشان بدهید!

حالا پس از کنار رفتن ترامپ، اروپایی ها دوباره زبان باز کرده و دلال رابطه با آمریکا در ایران به حسن روحانی گفته است: خروج ترامپ، یک اشتباه تاریخی بود و دولت جدید آمریکا مصمم به بازگشت به برجام است. با توجه به تغییرات در دولت و تمایل دولتمردان آمریکا برای بازگشت به برجام، فرصت مناسبی برای مذاکره ایجادشده که باید از آن به‌عنوان ملزم شدن همه اعضا به اجرای توافق استفاده کنیم!

البته در این نشست حسن روحانی پاسخ صریحی به این ادعای بزرگ نداده است! اما در حالی وزیر خارجه ایرلند از جانب بایدن قول بازگشت به برجام را می‌دهد و در تهران برخی احتمالاً آن را تضمین امضای بایدن حساب می‌کنند که آمریکایی ها به صورت کاملا آشکار اعلام کرده‌اند که به‌سادگی به برجام بازنگشته و «فشار حداکثری ترامپ» تا تسلیم شدن ایران با نام «فشار حداکثری بایدن» با تمام توان ادامه خواهد یافت.

انتخاب ریچارد نفیو(معمار تحریم ها) بعنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران علامتی مهم است که تحریم ها به همین سادگی ها برداشته نمی شود!

 خبرگزاری رویترز در گزارشی قابل‌تأمل نوشته است: آمریکایی‌ها برنامه‌ای برای برداشتن تحریم‌ها ندارند! جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز پیش‌ازاین آب پاکی را روی همه میانجی‌ها و کانال‌های ارتباطی و دلال‌های رابطه میان ایران و آمریکا ریخته و می‌گوید: تحریم‌های مربوط به اسنپ بک را برنمی‌داریم و نیاز به قدم‌های بیشتر با ایران نیست!

دلال آمریکا در ایران چه می‌خواهد؟ / هواپیماهای زمین‌گیرشده برجام را به وزیر خارجه ایرلند نشان بدهید!

واقعیت آن است که اروپایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که تحت هیچ شرایطی بایدن به برجام بازنخواهد گشت، اما آن‌ها خوب می‌دانند که با دادن وعده‌های پوچ می‌توان از درجه استقامت دولت روحانی کم کرد.

اتفاقاً حسن روحانی در این دیدار سیگنال‌های قابل‌لمسی نیز به رابط کانال ایرلندی داده و بیان می‌کند: در حال همکاری با آژانس هستیم!

در حالی ترامپ و بایدن با استفاده از تاکتیک میانجی‌گری همواره به دنبال امتیاز گرفتن و نیز وقت خریدن از ایران بوده‌اند در آن‌سو به نظر روحانی و همراهانش همواره دست‌ودلشان در برابر هر راه‌حلی به‌سوی ارتباط با آمریکایی‌ها لرزیده است.

شاید باید امیدوارم بودیم شیخ دیپلمات با تجربیات متعدد و شناخت از روحیه اروپایی‌ها تابه‌حال به این نتیجه رسیده باشد که روی قول و قرار آن ها هیچ‌گاه نمی‌توان حساب کرد!

اقدام مقتدرانه در برابر رابط ایرلندی آن بود که نه با رئیس‌جمهور ایران بلکه باهم سطح خود و یا در رده‌ای پایین‌تر به گفت‌وگو نشسته، حرف‌هایش را بزند و برود! اما متأسفانه مثل همیشه زیر پای کسانی فرش قرمز انداخته‌ایم که حتی توانایی تصمیم‌گیری در امور داخلی خودشان را نیز ندارند.

دولتی‌ها و دیپلمات‌های وزارت امور خارجه بعد از حداقل 8 سال تجربه‌اندوزی همچنان گمان می‌کنند که در برابر آمریکایی‌ها فرصت برابر برای مذاکره وجود دارد، در وزارت خارجه دیپلمات‌ها در بحث‌های خودمانی‌تر می‌گویند: که اگر میان دو همسایه دعوا شود، یک همسایه عاقل هم پیدا می‌شود که قبل از آنکه کار از جدل لفظی به درگیری خیابانی برسد با میانجی‌گری مشکل را حل می‌کند.

برای دولتی‌ها ژاپن، عمان؛ سویس ایرلند و قطر مصداق همسایه‌ای عاقل بود که درگیری‌ها را حل‌وفصل خواهد کرد! اما هر بار با از دست دادن موقعیت بالاتر، تنها با فرصت سوزی و وقت دادن به حریف راه را برای عملیات بعدی آمریکایی‌ها بازکرده‌ایم.

 کلاس درس برخورد با این میانجی‌های دست‌دوم را رهبر انقلاب در برابر پیغام ترامپ با شینزو آبه به شیفتگان ارتباط با آمریکا به‌خوبی آموزش داده است، جایی که ایشان می‌فرمایند: من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد. [3]

البته انتظار برخورد انقلابی از دولتی که برجام را مهم‌تر از فتح خرمشهر می‌داند، کمی دور از ذهن است؛ اما حسن روحانی حداقل می‌تواند در روز بدرقه وزیر ایرلندی دست او را گرفته و در حاشیه فرودگاه به سراغ هواپیماهای ازکارافتاده و خاک خورده برجامی ببرد. شاید بهتر باشد این میوه‌های برجامی را در کنار نامه پاسخ به بایدن ضمیمه گردد. قسط اول هواپیماهای ازکارافتاده ATR حدود 330 میلیارد تومان است. اروپایی‌ها اگر صداقت دارند، زمینه تعمیر همین چند فروند هواپیما را فراهم کنند؛ این هواپیماهای بنجل روی دست مانده؛ آزمایش خوبی برای صداقت اروپایی‌ها و دلال‌های رابطه با امریکا است!


[1] https://www.farsnews.ir/news/13991209000374

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/1188416

[3] https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=42835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    35 29
    چرا بالای سایت شما تقویم قمری نیست؟؟ فقط شمسی و میلادیه
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      40 14
      چون اینجا ایرانه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    30 12
    لابد پیام حمایت ویژه انتخاباتی اربابانش رو برای تحصیلکردگان انگلیس و گلاسکو آورده
  • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    14 21
    روحانی بیچاره دلم برات میسوزه حداقل یکی از کارمند های مشرق را بگذار مشاورت ی مقدار سیاست یادت بدن ، دکتر
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      10 30
      مشکل دولتمردان ما این است که به سبب انزجار داخلی ناشی از بی کفایتی شان در اداره کشور و سرخوردگی شان در سیاست خارجی، به شدت محتاج ارتباط سیاسی هرچند فاقد ارزش بین المللی و بین الدولی باشد، هستند! دیگر دیدار با یکی از اعضای اتحادیه اروپا حتی اگر درجه چندم هم که باشد جای خود دارد!
  • خسارت محض IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    26 68
    گلابی های گندیده برجام از راه می رسند.
  • مسعود IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    24 4
    بدون لغو کامل تحریم ها امکان بازگشت امریکا به برجام وجود ندارد لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    20 6
    هواپیماهای بنجل ATR را در برجام به ایران قالب کردند و حالا زمین گیر شده اند.
  • پیمان IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    20 16
    امریکا باید بدانه که با اجاره دیپلمات دلقک کره مربایی ایرلندی راه به جایی نمیبره وپاسخ ما مشتهای گره کرده به صورت این دلقکهاست
  • SE ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    21 11
    عقده ملاقات با خارجیه و قهقه زدن با آنها مگر اجازه میده
  • کلید شناس GB ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    21 8
    آمده تا وقت هست حسن کلید ساز و دارو دسته در قدرت هستند رو که از آنجا که ساده لوح هستند و میدانند که می‌شود شکلاتی به ایشان داد و شیره سرشان بمالد و برگردد، چقدر جالب هست که این دارو دسته اصلاح صلبان به ملت ساده ایران خود را سیاستمدار و کار بلد معرفی کردند. شانس آورد ایران دوره اینها چند ماه دیگر تمام می‌شود و گرنه خانه‌ای شما را هم با اربابش معامله می‌کرد.
  • مصطفی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    17 15
    آدم این قصه پر غصه ی برجام رو که میشنوه یاد قصه خروس زری پیرهن پری می افته که استاد احمد شاملو گفته بود . کی می خوان درس بگیرن مسولین .
    • احمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 1
      خود احمد شاملو اگر بود بیشتر از اینها میداد به دشمن
  • حسن IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    11 1
    این یعنی دیپلماسی به روش شیخ حسن
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    15 11
    سه کشور اروپای همان ذات درنده خوی آمریکایی دارند که دشمن اقتدار و پیشرفت ایران اند تا هم تحریم بدست آن ها و هم زمینه ساز تحریم بادست خودمان باشند و ما را از پیشرفت عقب و ذلیل نگه دارند مرگ بر دولتی که انقلابی نیست و مایع ذلت کشور عزیزمان است اسم گرگ بر درنده خوهان جفا بر حیوانات است
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    15 13
    دلال ایرلندی برایمان از انگلیس و گلاسکو چه آوردی؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    13 11
    خاک.......!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    14 8
    دولت عاشق سینه چاک غربی هاست.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    13 2
    ضد ایرانی ترین جریان 300 سال اخیر همین اصلاح طلبا هستن و البته حقیرترین هم.
  • بافقی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    14 11
    ما خواستار محاکمه همه کسانی هستیم که این خسارتهارا به کشور تحمیل کردند .مردم شریف ایران همه همصدا خواستار محاکمه این بنجل های بی سروپا باشیم.
    • حسین IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      1 1
      ماکه برجام رونخوندیم که ببینیم که چه شرایطی دراون نهادینه شده اگه میخوندیم میفهمیدیم چراسرانجامش چنین شد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    16 1
    مشکل از آمریکا نیست!
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    31 15
    این پدر سوخته ها حامل پیام برای وابستگان نفوذیشان در حاکمیت هستند نه چیز دیگری که بخواهند انجام دهند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 0
    بالاخره باید ذلت طلبان ثابت کنند چقدر ذلیل هستند؟!!
  • SE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    19 2
    آمده بگه؛ یاران فرامشخانه ای من چه میکنید پس!
  • ابلی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    13 1
    بزرگترین دلال امریکا و اهرم فشار آن دلار امریکا است که چونان سربازان حرفه ای خون مردم را در شیشه کرده اند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    17 4
    خداوندسایه شوم شما راازسراین ملت وکشور برداردهمه چیز رامیدانیدوخودربه......زدهایدالبته بدون شک مردم بیدارنددلسوزان ریاکار
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 33
    تزویر ابتدا مقاومت سازشگرها رو در هم می‌شکنه سپس گردن،سست عنصرهای بی بصیرت را.لبیک یا مهدی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    26 2
    چرا دلار ااز ارز مبالاتی کشور کنار گذاشته نمی شود چرا باید اجناس وکالا ها با دلار محاسبه شود که اقتصاد کشور به مرکز دلال دولابی مبدل کرده است
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    29 3
    متاسفا تمام کشورهای دنیا زیر سلطه آمریکا هستند حتی عراق کشور دوست و برادر و همسایه ما پول ایران را مسدود و بلوکه کرده است و بدون اجازه امریکا حاضر به آزادی منابع ایران نیست پس چه انتظاری از کشورهای دیگر ماننده اروپا و غیره داشته باشیم .
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    19 6
    گفت و شنود روحانی با طرف ایرلندی: روحانی خوبی؟ الحمدلله ایران قشنگه ؟فتبارکلله بیا اروپا ؟استغفرلله تحریم ها تاثیری داشته؟ علی برکت لله رئیس جمهوریت رو به پایانه؟ سبحان لله ممکنه جنگ بشه ؟لااله الا لله چه ریش زیبایی؟ معازلله !!!!
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      27 2
      دمت گرم آفرین چه ذوقی بارک لله.
  • دلسوز IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    16 8
    اون نحوه پاسخ رهبر به نخست وزیرژاپن از لحظاتی بود که با تمام مشقتها احساس غرور بهمون دست داد....!گاهی فقط قاطعیت میتونه محسابات طرف مقابل را بهم بزنه
  • حامد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 4
    از ماست که بر ماست. قابل توجه ۲۴ میلیون روشنفکر که می خواستند به عقب برنگردند و همچنین خوشحالی شب اعلام توافق هسته ای
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 1
    نویسنده محترم مطلبی را نوشتی که فقط در عالم تصورات است و چیز جز افسانه افسوس وار نیست، هرگز در این دولت چنین اتفاقتی نخواهد افتاد، الان هم این اروپایی ها فکر کردن مسئله هسته ایی حل باید سرغ باقیه مسائل برن ولی دیدن پروتکل الحاق ... انجام شده رفتن سرخط، حالا یکمی به دست پا افتادن، ای کاش همون زمان ترامپ این سیلی ها را می زدن!
  • جواد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 7
    به نطر بنده حماقت برای انتقاد همراه با کینه توزی بدون توجه به حرفهای آنهایی که باورشان دارید حد و مرزی ندارد. اگر ما در دو سه مورد دیپلماتیک ضایع نشدیم و محکوم مثل همیشه نشدیم همه اش به برکت برجام بود و هر چیز خوبی در بطنش ممکن است نقایصی داشته باشد و برجام نیز از آن خارج نیست. چون حرف منزل که نیست.
    • شریف IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      جناب جواد عزیز من با استدلال شما در مورد برجام موافقم و اعتقاد دارم نباید همه امور را مطلق دید اما در مورد تخریب برجام یا هر معاهده ای گناه آن تنها متوجه حاکمیت پلید غربه و داخلی استدلالشان نادرسته و البته شاید دلسوز باشند اما بدون فکر عمل میکنند و به ارزشهای اخلاقی بیحرمتی میکنند اما باید با وحدت و نگاه منفی به استکبار حرکت کنیم.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    18 10
    واقعنت را بگویید تنها هواپیماهای فعال و بدرد خور ایران همان 13 فروند ای تی آر و 3 فروند ایرباس برجامی هستند. 3 فروند ایرباس که در حال حاضر ایران ایر با دو فروند 330 پروازهای خارجی اروپا را آنها انجام می هد. ای تی آر جز بهترین و مقرون به صرفه ترین هواپیماها برای مسافت های کوتاه در حال حاضر در جهان هستند که در معتبرترین شرکت های هوایی کار می کنند. شرکت آسمان از مدل های 20 سال قبل آنها بدون مشگل در حال حاضر استفاده می کنند. اگر برجام با همکاری تندروهای داخلی و ترامپ و رژیم غاصب و رژیم دیکتاتوری سعودی بهم نخورده بود و هواپیماهای برجامی وارد ایران می شد در خیلی از زمینه بخصوص توسعه توریست م کمک به اقتصاد در ایران ثاثیر بسیار بزرگی می گذاشت. امروز عده ای در داخل بشدت در حال برهم زدن اخرین امیدهای برجام هستند چون با آمدن بایدن نگران احیای برجام هستند.
    • سیامک IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      4 0
      ایکاش میشد می امدید این گفته ات را ثابت میکردی ولی بدان انهایی که باعث عقب ماندگی ایران شده اند همیشه مورد نقرین بوده اند خودت را در کارهای اصلاح طلب ها شریک نکن
  • مهرناز IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 11
    اقای روحانی " وزیر خارجه ایرلند " سفیر انگلیس و سفیر داستان سریالی برجام می باشد" خیلی شور شده " دلم مردم را از تکرارش ازرده کرده " اما شما بی توجه به مردم " بازی با امریکا و نوچه های اروپائی او را " تکرار می کنید چرا؟ دهن کجی به مردم ایران و نظام کشور .
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    19 30
    من دیروز سوار همین هواپیمای ATR برجامی شدم واز شیراز به آبادان پرواز کردم.اگه اطلاعات پرواز فرودگاها را چک کنید چندین فروند از این هواپیمای برجامی در شرکت ایران ایر مشغول پرواز هستند.صداقت چیز خوبی است
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      13 10
      با دروغ کاسبی می کنن!
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      2 7
      چاخان نکن
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    10 1
    بازی کنید اما بازی نخورید ..... هشت سال رونق اقتصادی داشتیم به به چه رونقی چه کلیدی
  • اکبر زمانی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 5
    عجب تحلیل دقیقی مشرق نیوز مرجع تحلیلی ما هستب
  • حسین IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    15 1
    سلام با این سیاستی که در این چند دهه اتخاذ کرده ایم همین ها را هم توانسته ایم بگیریم خیلی کار بزرگی کردیم. اگر کسی ادعا دارد چندتا غیر بنجل را بیارورد... نه اینکه فقط شعار بدهد.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    دقیقا دولت کجاست ملت که رها شده فقط تو سیما کنفرانس الا برکت الله شوبرگزار میکنن .چرا داخل ملت نیستن مجلس نمی رن آیا خونشان قرمزتر از دیگر مسئولین مملکته .آیا تبلیغات انتخابات بود باز اینا قرنطینه بودن .
  • محمدایوب IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    این برای اونا تو همین سطحه. برای اصلاح طلبای رییسه.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    بازگشت ب برجام کافی نیست، هنوز گزینه ماشه در دست امریکا خواهد بود و این بار با کمک اروپا ایران را ب چالش خواهد کشید. بهترین حالت وضعیت فعلی و شکستن تحریم ها میباشد.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 51
    به یاد اشک های مرحوم علی اصغر زارعی بر سر برجام
    • ناشناسی در شب IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 9
      خدا از سر تقصیراتشان بگذره ...
  • بصیری IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 1
    !!!
  • يحيا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 0
    برنامه بايدن با عنوان تحريم هوشمندانه اين بود که به گونه اي رفتار کند که هم تحريمها به عنوان اهرم فشار بماند و هم در ظاهر به برجام برگردد و اين کاري بسيار بسيار ساده بود. اما قبل از آن اقدام هوشمندانه مجلس در تصويب خروج از پروتکل الحاقي و رهبري در شرط راستي آزمايي رفع تحريمها قبل از عمل به پروتکل الحاقي اين برنامه را در نطفه خفه کرد.
  • دوست IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 10
    ممنون مشرق دمت گرم
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    3 9
    هواپیمای برجامی چه خاک بخورد چه باد،الویت کشور نبوده ونیست،
  • ساعدی SG ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    2 0
    ادمین مشرق سلام و دعای خیر ما رو به نویسندگان برسون جبهه ای که شما هستید کم ارزش تر از خاک ریز های جنگ نیست
  • دبیر FR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    اموزش و پرورش را نجات دهید تا نسلهای بعدی که مسول شدند گول نخورند.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    ازطرف خود روحانی مطمئنا یادعوت ویا حداقل چراغ سبزی دیده. مثل مکفارلین که مدعی بودند خودش اومده وما اطلاع نداشتیم.شک نکنید
  • علیرضا IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 6
    اروپا و امریکا با هم هیچ فرقی ندارند و تنها راه برخورد با انها فقط قوی شدن است و بس.باید قوی بود تا نتوانند نفس بکشند..تاریخ پر است از دروغ و دغل این شیاطین.گول لبخندشان را نخورید..اینها مار خوش خط و خالند بخدا.
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    هزینه هواپیماها نباید از جیب ملت پرداخته شود از حسن زوحانی وکسانی که عکس یادگاری میگرفتند بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس