نجفقلی حبیبی

انتلکتوئل‌های چپ با ترویج سؤال غیر عقلانی و غلط "چرا فساد به پایان نمی‌رسد!؟ " به دنبال ترویج یک مطالبه غلط از نظام اسلامی هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

زهرا نژادبهرام: چرا از زنان جامعه حمایت می‌کنید؟

حماسه‌ای دیگر از مخترع سایت آرزوی تهرانی‌ها!

آیت‌ا... اراکی: تا جان داریم مقابل استعمار FATF می‌ایستیم/ حماسه‌ای دیگر از مخترع سایت آرزوی تهرانی‌ها!

زهرا نژادبهرام، فعال چپ و عضو شورای شهر تهران به تازگی در اظهاراتی در محل شورای شهر که گویا به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن گفته شده؛ ‌ اظهار کرده است: آقای رئیس جمهور چند تن از وزرای شما زن هستند مگر نه آنکه نیمی از رای دهندگان شما زن بودند! چند تن از استانداران شما زن هستند!؟  چند تن از روسای سازمانهای شما زن هستند!؟  در بزرگترین مذاکره جهانی بعد از جنگ دوم جهانی یعنی مذاکرات برجام چند زن مشارکت داشتند!؟  

او همچنین با انتقاد به دستورالعمل های مربوط به تکریم زنان تصریح می‌کند:

 "دستورالعمل‌ها همه در جهت حفاظت است آنهم از نوع حمایت! آنهم در جدا سازی! آنهم در ندیدن استعدادها! آنهم‌ عدم باور به نقش یگانه زن در تربیت جامعه آنهم درعدم باور به ضرورت استقلال زنان برای به دوش کشیدن بار تربیتی جامعه!  واقعیت این است که رفع شکاف جنسیتی نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی تمام‌قد تمامی ارکان جامعه است. تمامی نهادها و مجموعه‌ها همچون جزئی از یک پازل کلان می‌بایست، رفع شکاف جنسیتی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا ایرانی اسلامی و روبه رشد و توسعه را تجربه کنیم."

به گزارش ایلنا، نژادبهرام در یک کنایه عجیب نیز گفته است: مگر نه این است که، مرد از دامن زن به معراج می‌رسد، پس چه نیکوست زنان قبل از معراج دادن مردان، در زمین به جایگاه شایسته خود دست یابند.[۱]

***

*ما قضاوت درباره این ژست فمینیستی خانم نژادبهرام را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

جالب اینجاست که ایشان در حالی مثل فمینیست‌ها منتقد رویه‌های حفاظتی و حمایتی از بانوان هستند که در چند کلمه بعدتر تأکید می‌کنند: "رفع شکاف جنسیتی نیازمند حمایت است"!

لازم به تأکید است که ضعیف‌تر بودن جنس زن در تفکر اسلامی و شیعی هرگز به معنی نقصان نیست همانطور که قوی‌تر بودن مرد به معنی امتیاز ویژه نیست.

آن ضعیف‌تری و این قدرتمندتری لازم و ملزوم یکدیگرند برای تکمیل مقتضای آفرینش انسان. که توجه به هریک در جایگاه خود موجب تعالی می‌شود.

آنچه که فمینیست‌ها در القائات و تعالیم خود دنبال می‌کنند بحث تشابه حقوق زن و مردم است که البته شهید مطهری تأکید دارد ما در تفکر شیعی تشابه حقوق نداریم بلکه "تساوی حقوق" داریم.

گفتنیست خانم نژادبهرام، مخترع طرح نخبگانی "سایت آرزوها برای شهروندان تهرانی"! نیز هستند...

***

اتمام حجت یک عضو خبرگان با روحانی

آیت‌ا... اراکی: تا جان داریم مقابل استعمار FATF می‌ایستیم

آیت‌ا... اراکی: تا جان داریم مقابل استعمار FATF می‌ایستیم/ حماسه‌ای دیگر از مخترع سایت آرزوی تهرانی‌ها!

آیت‌ا... محسن اراکی، از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون علاقه دولت به مذاکره با آمریکا و امضای FATF با اشاره به بحث‌های مربوط به این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت گفت: آنچه مشهود است این است که ما امتیاز مسلمی را در FATF دریافت نمی‌کنیم و تنها امتیاز می‌دهیم همانگونه که در برجام نقد را دادیم و نسیه گرفتیم.

او می‌افزاید: همین آقای روحانی در دولت اصلاحات به عنوان مذاکره کننده با کشورهای غربی تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را به‌مدت بیش از دوسال پذیرفت و در نهایت دشمن به وعده خود عمل نکرد با این حال همین آقا در برجام چنین معاهده ای را امضا کرد. این چه عقل و چه شرع و چه وجدانی است که با دشمنی که تنها امتیاز می‌گیرد و امتیاز نمی‌دهد وارد معاهده جدیدی بشویم.

آیت‌ا... اراکی تصریح می‌کند: تا جان داشته باشیم در مقابل چنین اقداماتی می ایستیم. FATF در واقع بازگشت ما به استعمار و چیزی شبیه به کاپیتولاسیون است و آن را خلاف مصالح و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی می‌دانیم و خود قانون اساسی نیز با چنین معاهداتی مخالفت صریح دارد.

این استاد حوزه علمیه و عضو مجلس خبرگان می‌گوید: مجمع تشخیص مصلحت در برابر یک امتحان بزرگ قرار گرفته است و اگر تصمیم درستی بگیرند تاریخ از آنان به عنوان مدافعان استقلال کشور تجلیل خواهد کرد. مجمع نباید فریب دشمن و اغوائات آنها و فریب فریب‌خوردگان را بخورد و باید در برابر این فشارها ایستادگی کند.[۲]

***

*صحبت‌های آیت‌ا... اراکی بصورت قلّ و دلّ موضع عقلانی نظام اسلامی نسبت به FATF را بیان کرده است.

اکنون باید دید آقای روحانی و تیم همراه ایشان که تجربه خسارت محض برجام را نیز در دامن مردم گذاشته‌اند آیا از این تجربه درس خواهند گرفت یا قصد ایستادگی در مقابل عقلانیت نظام شیعی ایران را دارند!؟

تجربه تاریخ نشان می‌دهد در وانفسای آن عقلانیت و این نفسانیت البته "خواص" و بصیرت‌دهندگان به مردم از نقش بسزایی در قدرت تشخیص صحیح جامعه و حمایت مردم از تصمیم درست برخوردارند...

***

انتلکتوئل‌های چپ به دنبال ترویج یک مطالبه غلط از نظام اسلامی

آیت‌ا... اراکی: تا جان داریم مقابل استعمار FATF می‌ایستیم/ حماسه‌ای دیگر از مخترع سایت آرزوی تهرانی‌ها!

نجفقلی حبیبی، فعال چپ و از استادان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، گفته است: دیوان محاسبات وظیفه دارد تا خرج و مخارج هر سال کشور را مورد بررسی قرار دهد و نگذارد که هیچ‌دستگاه دولتی تخلفی در کشور انجام دهد. در دوره احمدی‌نژاد ما شاهد فسادهای مالی فراوانی از دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم و چرا آقای احمدی نژاد سکوت کرده بود. چرا دیوان محاسبات در زمان احمدی‌نژاد از تخلف‌های به وجود آمده در دولت او سکوت کرد؟ چرا با وجود نظارت دستگاه‌های نظارتی در کشور ما هر روز یک تخلف رخ می‌دهد. در این روزها عده زیادی از دلالان در حال فساد اقتصادی هستند و با احتکار اجناس مورد نیاز مردم هر روز باعث بالارفتن قیمت‌ها می‌شوند.

او همچنین اظهار می‌کند:

"برای مردم جای سوال است که چرا با وجودی که هر روز دستگاه‌های قضائی عده‌ای از متخلفان و مفسدان اقتصادی را دستگیر می‌کند، فساد در کشور به پایان نمی‌رسد. مردم توقع دارند که بازرسی کل کشور به همراه دیوان محاسبات وظیفه خود را برای مقابله با فساد در کشور انجام دهند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند. مردم توقع دارند که این دو نهاد بزرگ مالی با مفسدان اقتصادی و دلالان با شدیدترین قاطعیت ممکن برخورد کنند و اجازه ریشه زدن فساد در کشور را ندهند. بعضی مواقع در برخی از دستگاه‌ها تخلفاتی رخ می‌دهد و دستگاه‌های نظارتی چشم‌پوشی می‌کنند. سازمان بازرسی نباید برای اینکه فرد متخلف از حزب و یا حتی آشناهای خود باشد، از برخورد با متخلفان اقتصادی خودداری کند."[۳]

***

*اینکه چرا برای کسانی از مردم جای سؤال است که چرا فساد در کشور به پایان نمی‌رسد! دقیقا به‌سبب وجود امثال آقای حبیبی و دوستان ایشان در ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات است که دست از سیاه‌نمایی و مفسدنمایی برنمی‌دارند.

افرادی که در کنار ندیدن مثبتات و سیاه‌نمایی البته حقیقت را هم درباره فساد به مردم نمی‌گویند...

که فساد یک امر نفسانی مثل دروغ و سایر ذنوب است و اگرچه باید با هر سطحی از آن برخورد کرد و بسترهایش را در هم شکست اما هرگز نمی‌توان آنرا به صفر رساند.

آنها نمی‌گویند فساد از آنجا که امری نفسانی است حتی در حکومت معصوم و حتی در برخی صاحب‌منصبان بلندپایه شخص امام معصوم نیز رخ داد.

و همین بود که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران نیز چه در دولت‌های اصلاح‌طلب و چه در یک دولت راست‌گرا شاهد وقوع فساد بودیم و فساد هرگز تمام نشد!

این افراد حاضر به تکرار بیانات عقلانی رهبر انقلاب در اشاره به دستاوردهای نظام در مبارزه با فساد و پیشبرد عدالت نیستند. دستاوردهایی که توانسته نظام اسلامی را مایه مباهات قرار دهد.

این روشنفکرنمایان حتی به مردم نمی‌گویند که در غرب و مثلا در سازمان شفافیت بین‌الملل نیز هرگز شاخصی بعنوان رتبه‌بندی ابتلا به فساد وجود ندارد چون فساد قابل اندازه‌گیری نیست. بلکه آنها به شاخص "ادراک فساد" اشاره می‌کنند. یعنی فهم عمومی از فساد. یعنی همان چیزی که عملکرد خواص، آنرا در ذهن مردم شکل می‌دهد.

و این همان نکته‌ای است که انتلکتوئل‌های برانداز ایرانی آنرا خوب فهمیده‌اند و تلاش می‌کنند مثل کوزه‌گر خبیث؛ قالبی را در ذهن مردم شکل دهند که مشحون از سؤالات غلط و دانسته‌های ناصحیح باشد و در آخر نیز منجر به "اعتراض ظالمانه" شود.

درباره این مبانی خوانش چندین باره این بخش از بیانات سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب ضروریست.

آنجا که فرمودند:

"به مسؤولان نظام حُسن ظن داشته باشید.  ما گفتیم با فساد مبارزه میکنیم - این یک نقطه روشن در نظام است - اما عدّه‌ای میخواهند این را به نقطه تاریک تبدیل کنند و بگویند فساد همه جا را گرفته است. نه آقا!  فساد همه جا را نگرفته است. باید با فسادِ کم هم - هر جا بود - مبارزه کرد. ممکن است روزنامه‌ای بردارد یک مورد فساد را درشت کند؛ مگر همه جا فساد هست؟ فساد در گوشه‌هایی وجود دارد. انسانها لغزش دارند و دچار گناه میشوند؛ باید با این گناه مبارزه کرد.  ما وقتی گناهکاریم که با فساد - ولو کمِ آن - مبارزه نکنیم؛ چون گسترش پیدا خواهد کرد. مبارزه با فساد لازم است؛ اما ناامید کردن مردم که بگوییم فساد همه جا را گرفته، یک خطای واضح و ناشی از نادانی و فریب‌خوردگیِ کسانی است که آدم میداند خودشان آدمهای مغرضی نیستند؛ مغرضان که جای خود دارند. [۴]

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1048394

2_ rasanews.ir/002pud

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/309769

4_ mshrgh.ir/1089398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    19 1
    یا خدا کلا اصلاح طلبان انگار در خواب چندساله به سر می برند و ایام انتخابات بیدار می شوند خانم بهرام نژاد چهارسال گذشته هااااا الان بیدارشدی؟
    • کاتب IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 1
      این خانم رو ارجاع بدید به کلام مولا در نهج البلاغه در مورد مشورت با زنان،،
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    21 3
    والله هنوز گلابی عمل امده در افتاب تابان برجام مثل خار مغیلان داره گلوی مردم را پاره می کند و هنوز از گلوی مردم پایین نرفته ، مرحمت فرموده ما را از نعمت میوه fatf عفو بفرمایید
  • تالشی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    26 0
    خدا عقل بده به بعضی از مفت خورها
  • مهدی ص IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    18 6
    اراکی جان عالیییییییییییییییی گفتی فقط کو گوش شنوا . کو چشمی که همه این تناقضات رو ببینه و دوباره خام نشه!!!!؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 3
    تا کی قرار هست اصلاح طلب ها وطن فروشی و خیانت کنن و شما مدارا، اگه عزم برخورد و جراتش نیست اعلام کنید تا خودمون یه فکری کنیم.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    11 20
    استعمار fatf؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این حرفهای محمل واقعا تهوع اورست
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      17 6
      تهوع آور گره زدن بهبود وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور به تحمیل قراردادهای ننگین استعماری مثل برجام و fatf است
    • ارش IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      26 6
      دادن اطلاعات مالی به دشمن،یعنی مسلط کردن اونها بر امورات کشور،، این یعنی ذلیل شدن در برابر دشمن
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      11 1
      بی غیرتی بعضی ها در فروش اطلاعات به دشمن تهوع اورتره. هرچند که بعضی اصلاح طلبان خودشون معنای کلمه تهوع هستن
  • Kardarblash IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    17 5
    سلام و صلوات خدواند بر امثال آیت الله محسن اراکی که ضمن داشتن باور صحیح مخالفت جدی با FATF همچنین با صدای رسا این مخالفت مقدس را اعلان می کنند و ننگ ابدی بر مسئولان بی تقوایی که با مخالفت جدی با صریح رهنمود شارع مقدس مبنی بر «و لن یجعل اللَّه للکافرین علی المؤمنین سبیلا» و «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»، لیکن ذلیلانه به دنبال این هستند که امت اسلامی را زیر یوغ استکبار جهانی ببرند.
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    8 0
    نجفقلی جون آفرین توهم می فهمی باریک الله. امام وقتی دارن یکی یکی دزدا را میگیرن. صدای امثال خودت بلند میشه. رییس جمهوریتون میگه دست به برادرم بندازی جنگ راه میندازم. برادر معاون اولش دزده داره پرونده اش رسیدگی میشه. در بازدید کنارش. راه میبرد فیلم بگیرن. استاندار متهم به رشوه گیری ترفیع مقام میده معاونش می‌کنه برادر معاون اول میره زندان برادر ش میاد میگه یک عده تازه به دوران رسیده بگیر به گیر راه انداختن پوری حسینی را چند سال میخوان بگیرن رییس جمهورتون نمیذاره. الان در پرونده هفت تپه چقدر کارشکنی میکنن. بله حق با شماست همان دولت قبل که میگی. رییسش می‌گفت. اینجا پا روی دم یکی میذارید. چند جای دیگه صداشون درمیاد. صدا نکن. رییسی. داره کار خودشو میکنه انشاالله بزودی نوبت همتون میشه فکر نکنه مثل دزده درمیان مردم. داد بزنید ای دزد ای دزد رها میشید
  • dayani IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    اگر مطالبی که مخالفان و موافقان میفرمایند، تنها حرف بود، می شد درباره آن بحث کرد، اما چون هر انچه میگویند مصادیق واضح و آشکاری در جامعه دارد، نمی شود با یکی دو جمله هرآنچه راکه مردم بخوبی درکش میکنند، ماست مالی کرد. مثلا حرفهای زیادی مثبت و منفی درباره گوشت و مرغ گفته می شود، برای درک درستی این مطالب کافی است در مشهد به بازار فروش گوشت مرغ و گوسفند در خیابان انقلاب مراجعه فرمائید ، آنجه مشاهده میفرمایند، تبدیل شدن این بازار به بازار ماهی فروشیها ست ، با همه سبک و سیاق جلب مشتری با داد و فریاد در بازار ماهی فروشیهای شمال و جنوب
  • US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 47
    اکنون باید دید آقای روحانی و تیم همراه ایشان که تجربه خسارت محض برجام را نیز در دامن مردم گذاشته‌اند آیا از این تجربه درس خواهند گرفت یا قصد ایستادگی در مقابل عقلانیت نظام شیعی ایران را دارند!؟ چرت چرا میگین سناریو شما بجای برجام چی بوده؟ فقط نق زدن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    مشرق بخدا این استدلال های که میاری و میگی آف ای تی اف معقول نیست و عضو شدنش به ضرر کشوره رو کاغذ بنویس بده اداره پست که بره بده شخص رییس جمهور محترم آخه اگه این استدلال ها را روی سنگ بنویسی از شفافیت ذوب میکنه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 5
    سوال مهم که حضرت ایت الله پاسخ فرمایند این است که چطور از بین همه کشورهای دنیا فقط ایران و کره شمالی زیر بار چنین استعماری! نرفته اند؟ حتی چین و روسیه هم در این عضو هستند؟؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 3
    تا جان داری از مظلووم حمایت کن بجای چرند گفتن. بنیاد شهید و بانک دی حق الناس اموال مردم رو ببین به کجا رسوندن!! این همه دم از شهدا میزنید بعد حق فرزندان شهدا رو پایمال کردن!!!! منفعتی نیست که سکوت کردن عده ایی؟
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 2
    درود و احسنت به آقای اراکی مردی شجاع و اهل عمل
  • صالح شناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 2
    تا این اصلاح طلبا از کشور ریشه کن نشده اند همچنان فساد هست و بیشتر فساد ها از ساده لوحی یا خیانتشان سرچشمه گرفته است
  • پاسخ به حرفهای بی اساس نژاد بهرام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    بیشتر داوطلبان کنکور و دانشجویان ؛ مونث هستند ! زنان تقریبا در همه مشاغل ، حتی شغل های کاملا مردانه ،حضور دارند ، تاحدی که بسیاری از مردان ، بعلت اشغال شغل توسط زنان ، بیکار هستند ! در تمام ورزش ها ، حتی در وزنه برداری و کشتی کج ، حضور دارند ! با کمال تاسف ؛ این مردان هستند ، که با نگاه فمنیستی افرادی ، که بدنبال کسب رای زنان هستند ، حقشان خورده شده است !!
  • حسن IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    4 0
    آقای نجفقلی اگر دنبال دلیل هستیدجواب خیلی ساده است بخاطر اینکه نفوذی های گروه شما مسئولیت را بدنبال داشتند و دارندومشکل حل نمی شوندزمانیکه می روند مشکل را حل کنند تهدید می کنند که اگر اتفاقی افتادگروه مقابل باعث آن شده پس کتاب خود را برای مطالعه عوض کنیدتا نگرشتان عوض شود استادی که منحرف باشدشاگرد را منحرف می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس