خاتمی بهزاد نبوی

کمیسیون ماده ۱۰ در وزارت کشور دولت روحانی اعلام کرده است که انتخاب بهزاد نبوی بعنوان رئیس ناسا غیر قانونی است!اصلاح طلبان با چه برنامه ای ژنرال چهار ستاره خود را به صحنه فرا خوانده بودند؟

سرویس سیاست مشرق - چریک پیر به میدان آمده است! این تیتر رسانه‌های اصلاح‌طلب در روز تشکیل اولین جلسه ستاد انتخاباتی آن ها (ناسا) در حسینیه جماران بود.

ناسا از ۴۶ چهره اصلاح‌طلب شامل نمایندگان ۳۱ حزب و نهاد نزدیک به چپ‌های سابق در کنار ۱۵ عضو حقیقی تشکیل‌شده است. اصلاح‌طلبان با آب‌وتاب فراوان خبر از تشکیل یک جبهه جدید سیاسی می‌دادند که قرار بود همه آن‌ها را زیر یک پرچم جمع کند.

از عجایب ناسا آنکه ، احزاب اصلاح‌طلب با انتقاد از شیوه تصمیم‌گیری غیر شفاف شورای سیاست‌گذاری عالی را منحل و با حذف محمدرضا عارف و بایکوت کردن موسوی لاری به سازوکار جدید رسیدهاست. اما در کمال تعجب ناسا نیز مانند شعسا همان راه قدیمی را می رود!

 محفل پدرخوانده ها، با تشکیل یک کارگروه تشریفاتی ۱۵ چهره تندرو، تشکیلاتی و متعهد به خاتمی را در ستاد انتخاباتی جدید گنجانده و یا به تعبیری تحمیل کرده بود! این گروه حقیقی اگرچه قرار بود مشاور ناسا باشند، اما در حقیقت گرداننده و مجری اصلی سیاست‌گذاری‌های گعده تندرو خاتمی و عبدالله نوری در کمپین اصلاح‌طلبان است.

انتخابات بهزاد نبوی که در حال حاضر عضو هیچ حزب سیاسی و قانونی اصلاح‌طلب نبوده به‌عنوان رئیس ناسا، در کنار چهره‌های کد دار و شناخته‌شده نفوذی مانند دبیر تشکیلات نهضت آزادی و نیز چهره‌های تندرویی چون جلایی پور، میردامادی و رسولی نشان می‌داد که ناسا در حقیقت اسباب‌بازی دست خاتمی و گروه رادیکال اصلاح‌طلبان است که با علامت از بالا احزاب میانه‌رو را به بازی گرفته‌اند.

البته بسیاری از همان روز اول می‌دانستند که آمدن نبوی و حذف عارف تنها معنای انتخاباتی ندارد! تشکیل ستاد انتخاباتی بهانه‌ای بود تا گروهی از چهره‌های تندرو با پرونده‌های قطور امنیتی و سوابق تیره‌ای از نفوذ و قانون‌شکنی بتوانند زیر چتر یک تشکل قانونی برای اقدامات خرابکارانه برنامه‌ریزی کنند.

احمد زیدآبادی نویسنده و از اعضای تحریریه روزنامه‌های اصلاح‌طلب زنجیره‌ای دراین‌باره می‌نویسد: ریاست بهزاد نبوی بر ناسا معنا دارد! دبیر کل سابق گروه دانشجویان متصل به سازمان سیا (ادوار تحکیم وحدت) در ادامه پرده از انتخاب نبوی برداشته و اورا مأمور بر تحولات در آینده دانسته و می‌نویسد: این قبیل چهره‌ها (نبوی) با توجه به تجارت طولانی و عمدتاً بی‌نتیجه یا شکست‌خوردهٔ خود در امر سیاست، در درجهٔ نخست نسبت به “تحول” نوعی بدبینی ناخودآگاه بروز می‌دهند. به معنای روشن‌تر، آنان گونه‌ای فوبیای تحول پیداکرده‌اند و به این باور رسیده‌اند که تحولاتِ بخصوص ناگهانی، به خلاف انتظار عموم، معمولاً وضع را بدتر و خراب‌تر می‌کند و باید از آن‌ها اجتناب کرد. در اینجا منظورم از تحول ازجمله تحول ناگهانی، “انقلاب” یا چیزی مشابه آن نیست، بلکه هر نوع تغییر محسوس در رویه‌های جاری و مرسوم در زمینه‌های مختلف است!

به صحنه آمدن ژنرال چهار ستاره و کناره‌گیری معنادار چند حزب اصلاح‌طلب مانند، جمهوریت، اراده ملت و پیروان خط امام از ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان به‌روشنی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان تندرو فقط قصد شرکت در انتخابات را ندارند! بلکه آن‌ها به دنبال جمع‌کردن پیاده‌نظام و سربازان پا به کار برای حوادث پس‌ازآن هستند.

ناصر قوامی: سرسپرده بهزاد نبوی در ناسا نیستیم/ چرا اصلاحات همیشه الگوی رفتار غیرقانونی در کشور است؟

 بهزاد نبوی پیش‌ازاین به اصلاح‌طلبان هشدار داده است که نباید زیر بار شرایطی چون سال ۸۴ رفته و قدرت را به حریف واگذار کنند! به نظر می‌رسد که روی کار آمدن دموکرات‌ها و متخصصان براندازی نرم در کاخ سفید و هم سویی قابل‌توجه برخی اصلاح‌طلبان با ویلیام برنز زمین مسطحی برای یک جنگ خیابانی در ایران را فراهم کرده است و انتخاب چریک پیر به معنای آستین بالا زدن افراطی‌ها برای اجرای عملیات نهایی در تهران است.

گوش‌به‌فرمان نیستیم!

به نظر، بازی خطرناک افراطی زیر پرچم انتخابات به مذاق همه اصلاح‌طلبان خوش نیامده و آن‌ها از همین حالا از عاقبت این انتخاب واهمه دارند. ناصر قوامی از چهره‌های قدیمی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم درباره انتخاب نبوی و حذف در ناسا به «مشرق» می‌گوید: اصلاح‌طلبان دیگر آقای عارف را قبول ندارند، آن‌ها به عملکرد رئیس فراکسیون امید انتقاد داشته و تمایل داشتند مجلس دهم چیزی شبیه مجلس ششم شود!

مجلس ششم دست گل اصلاح‌طلبان در براندازی نرم بود که عاقبت با بی توجهی مردم به قانون‌شکنی اصلاح‌طلبان تمام شد. در آن مجلس بهزاد نبوی به‌عنوان نائب رئیس در کنار مهدی کروبی هرروز با دادن یک طرح هنجارشکن سعی در برهم زدن جو سیاسی و روانی جامعه داشتند.

تحمیل لایحه اصلاح قانون مطبوعات؛ هم‌دستی با آشوبگران خیابانی؛ تهمت زدن‌های پی‌درپی به‌نظام از تریبون پارلمان؛ بخشی از رزومه مجلس ششم است که درنهایت به استعفا دست جمعی این گروه تندرو و پناهنده شدن امثال علی‌اکبر موسوی خوئینی؛ فاطمه حقیقت‌جو و پیر مؤذن به سازمان سیا پرونده‌ اش بسته شد!

ناصر قوامی: سرسپرده بهزاد نبوی در ناسا نیستیم/ چرا اصلاحات همیشه الگوی رفتار غیرقانونی در کشور است؟

پس‌ازآن تلاش نافرجام، این گروه رادیکال و نفوذی سال ۸۸ دوباره به صحنه بازگشته تا آخرین تلاش خود برای انجام دستورالعمل‌های امنیتی مایکل لدین و جین شارپ در سازمان‌های اطلاعاتی غربی را آزمایش کند! اصلاح‌طلبان حلقه خاتمی گمان می‌کردند که این بار بختشان می‌خواند و با حمایت عمومی و پیوند زدن انتخابات به اعتراضات و بعدازآن اعتصابات سراسری ورق را برمی‌گردانند.

ناصر قوامی: سرسپرده بهزاد نبوی در ناسا نیستیم/ چرا اصلاحات همیشه الگوی رفتار غیرقانونی در کشور است؟

این جنگ علنی ده‌ماهه با نظام و بازی با اعتقادات مذهبی در عاشورای سال ۸۸ درنهایت با به صحنه آمدن مردم امثال نبوی و رفقایش به زباله‌دان تاریخ سپرد. حال همین گروه رادیکال و برانداز با استفاده از نقشه پوششی انتخابات و تحلیل قابل‌توجه از روی کار آمدن سلاطین براندازی نرم در کاخ سفید، دوباره قصد شورش دارد.

ناصر قوامی در تشریح بازگشت کادر نشانه‌داری چون بهزاد نبوی با همراهی اعضای دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین می‌گوید: «نبوی یک‌بار هزینه داده است، عارف گمان می‌کرد که اگر طرحی اصلاح طلبانِه را به صحن مجلس بیاورد، مورد غضب قرار می‌گیرد، اما نبوی این‌گونه نیست!»

این تیپ شناسی دقیق  از بهزاد نبوی از سوی یکی از همراهان او در مجلس ششم نشان می دهد که قواره رفتارهای عارف با نبوی بسیار متفاوت است و این انتخاب تنها برنامه ای ساده از سوی اصلاح طلبان برای پرشور کردن انتخابات ۱۴۰۰ نیست!

قوامی در ادامه با اشاره به اینکه احزاب اصلاح‌طلب مجبور هستند؛ پیاده‌نظام این گروه افراطی و شرور باشند می‌گوید: «احزاب اصلاح‌طلب طرفدار ندارند، آن‌ها مجبورند دنبال خاتمی بدوند؛ اما همه اصلاح‌طلبان تحت فرمان نبوی و میردامادی نیستند، ما سرسپرده نیستیم که به دنبال نبوی بدویم».

البته صدای این اصلاح‌طلبان معتدل ضعیف است! و تجربه نشان داده است که آن‌ها در روز موعود در موج‌بلند تندروی غرق می‌شوند.

انتخاب نبوی غیرقانونی است!

اخیراً وزارت کشور دولت روحانی اعلام کرده است که انتصاب نبوی به‌عنوان رئیس ناسا غیرقانونی است! کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در اطلاعیه‌ای با تأکید بر تغییر تحولات انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گوید حضور اشخاص حقیقی را در ارکان جبهه‌های سیاسی مجاز نیست[۱]

با تأکیدی که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بر رعایت قانون در تشکیل جبهه‌های سیاسی دارد، به نظر می‌رسد که بهزاد نبوی و سایر مهره های خاتمی باید از ناسا گذاشته شوند!

حالا آزمون مهمی پیش پای اصلاح‌طلبان قرار دارد. آن‌ها در یک دوراهی باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند چریک پیر و سرمایه صهیونیست‌ها در سال ۸۸ را کنار بگذارند، یا با تأکید بر نقشه راه قبلی همچنان و حتی به‌صورت غیررسمی او را در این نهاد تازه تأسیس حفظ کنند. اصرار به ماندن نبوی در ناسا تنها یک مفهوم دارد: اصلاح‌طلبان برای زیر پا گذاشتن قانون آماده‌اند!


[1] https://www.farsnews.ir/news/13991216000583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    12 2
    سال سال جراحی اصلاحات هست به امید خدا. اینبار مدارایی در کار نیست. قانونی و غیر قانونی می زنیم تا ایران رو سربلند کنیم و اقتصادش رو شکوفا
    • مجتبوی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      6 1
      قانونی روش درستیه اما غیر قانونی بیجا میکنی بخواهی کاری کنی مملکت نیاز به وحدت و آرامش و قانون داره.
  • شیرازm IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    11 1
    این جمع نفوذی های بی دین اگه کوچکترین خََطایی بکنن دیگه مثل 88احترامشون نمیزارن یقین بدونیدبرای همیشه ازصحنه سیاست کنارگذاشته خواهندشد. گورخودشونومیکنن اگه خَطایی کنن علیه ملت ونظام.. این ضددین ها بااربابهای امریکایشون همفکرن ودچارتوهم شدن.. لعنت به مزدوران که باعث مشکل برای نظام وملتن..
  • SE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    10 1
    گرد نخود نخوت زیاد زده اند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    5 0
    نمایش عکس سید محمد خاتمی= ممنوع
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    10 0
    اینها همش دعوای زرگریه این جماعته اصلاحاتچی هست. معلوم نیس باز چه خوابی برای ملت دیدن. به وقتش اون دقیقه نود چنان همه ی این جماعت از ریز و درشت پشت به پش هم می ایستن و از نامزدشون دفاع میکنن که از والدینشان اونقدر دفاع نمی کنن. نمونه اش رو سال 96 دیدیم. دوتا کاندیدای مصنوعی رو فرستادن وسط گود بعد به نفع یکی رفتن کنار. یکیشون (هاشمی طبا) که انصراف هم نداد ولی روز قبل از رای گیری گفت من اصلح نیستم به فلانی رای بدین! یکی هم نبود بهش بگه اگه خودت خودت رو اصلح نمی دونی چرا انصراف ندادی؟ چرا اصلا کاندید شدی؟ این مسخره کردن مردم نیست؟ خوشمزه تر اینه که همین آدم دویست هزار هم رای میاره. یعنی دویست هزار نفر گفتن نه تو اصلحی ما میدونیم، خودت خبر نداری! یا خدا.....
  • ناتاشا IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    6 0
    بیچاره ناسا که قحط الرجاله ……باید بهزاد خان که پاش لب گوره بشه سوارشا ……
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    7 0
    ناسا: نوکران امریکا سرمایه های اسرائیل
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    اول فکر کردم دارین مسخره میکنین میگین بهزاد نبوی وناسا . مزحکن این اصلاح طلبا بااین اسم ناساشون !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس