حقوق نمایه دستمزد نمایه کارگران نمایه

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با تدبیر مجلس شورای اسلامی، ضمن افزایش حقوق و کاهش مالیات کارمندان؛ عدالت در میزان حقوق و دستمزد، افزایش یافت.

به گزارش مشرق، محمدحسین حسین زاده بحرینی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان, ۲۵ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

مقامات نگران مالیات حقوق‌های بالای ۳۳ میلیون هستند

وی ادامه داد: تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد.

بحرینی با بیان اینکه دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق ۲۱ برابر کف حقوق باشد، افزود: مجلس این فاصله را به ۱۵ برابر کاهش داد.

وی اضافه کرد: تقریباً جزو معدود کشورهایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس موافقت کرد کسانی که تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۲۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد.

بحرینی افزود: افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی, ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اخمدی US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    خجالت نمیکشن دو مملکت اسلامی بین دو انسان و دو کارمند 15 برابر حقوق قرق میزارند مگه آن کارمند چکار میکنه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 2
    بازم زیاده باید جوری باشه که مدیر خودش علاقه به خدمت داشته باشه. این طوری دیگه برای مدیر شدن و ارتقا سر و دست نمیشکنن
  • حقگو IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 0
    پانزدن 15برابرهم درهیچ کجای دنیا نداریم، همه در زیر پرچم یک کشور،یک دین،یک حکومت زندگی میکنیم،حال بفرض یک نفر دکتر یک نفر مهندس ،یک نفر معلم یک نفر کارگریاکارمند باشد برای چه وبا کدام حکم الهی ودر کدام کتاب آسمانی آمده که یک دکتریا مهندس باید 15برابر بیشتر از یک کارگریا کارمند حقوق بگیرد؟! آیا اسلام وانقلاب وامام وقرآن گفته اینچنین قطار فقررا با سرعت نور بحرکت درآورید؟!
    • علیرضا IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 1
      اینطور صحیح نیست- کارها مسئولیت دارد دستمزد صرفا به خاطر سنگینی کار نیست بلکه توان مدیریتی و مسئولیتی می باشد که تفاوت ایجاد می کند.
  • محسن IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    اندر احوالات مجلس انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس