واردات قرقره ماهیگیری

براساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲ تُن قرقره ماهیگیری از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش مشرق، گمرک جمهوری اسلامی ایران که خود را سازمانی حاکمیتی به عنوان مرزبان اقتصاد کشور قلمداد می‌کند، در بند ۲ سند راهبردی و عملیاتی خود برای چشم‌انداز افق ۱۴۰۰، برخورداری از جایگاه ملی و بین‌المللی بالا و دارای نقش مؤثر در تصمیم‌سازی کلان سیاست‌های اقتصاد و بازرگانی کشور را ترسیم کرده است.

بیشتر بخوانید:

طرح سوال از رزم‌حسینی درباره واردات اقلام غیرضرور

نیل به چنین مهمی یعنی نقش‌آفرینی در تصمیم‌سازی‌های کلان میسور نیست مگر آنکه اطلاعات دقیق، شفاف و به موقع در اختیار تصمیم‌گیرندگان و البته آحاد مردم قرار دهد از این‌رو لازم است نسبت به به‌روزرسانی آمارهای گمرکی اهتمام بورزد؛ البته تا آنجایی که به مؤلفه‌های پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی رژیم آمریکا، تأثیر منفی نگذارد.

مع‌الأسف این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد به طوری که از حدود ۲ سال قبل نسبت به انتشار آمار صادرات و واردات کالاها که پیشتر انجام می‌شد، توجه نمی‌شد تا اینکه اخیراً این مهم را با در نظر گرفتن ملاحظاتی آغاز کرده است و امید می‌رود این آغازی بر روند شفاف‌سازی گمرک باشد.

بررسی آمار واردات بر اساس اطلاعات موجود و کارشناسی نشده ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۲ تُن قرقره ماهیگیری از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم قرقره ماهیگیری به کشور، ۱۶۱ هزار و ۹۰۳ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۸۴ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که قرقره ماهیگیری از کشورهای ترکیه و چین وارد ایران شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فراجناحی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه واردات خوراک سگ و اقلامی مثل این میشود
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    مگر تولید داخلی داره؟ شمال و جنوب کشور متصل به دریاست اگر ابزار صید نباشه چطور می خواهید ماهیگیری کنید؟ این چه بهانه ای هست؟ صدها ها و بلکه هزاران برابر این پول در جاهایی خرج می شود که هیچ سودی برای ملت ایران ندارد چرا در مورد آنها مطلب نمی گذارید؟
  • مجید IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    مثلأ دولت خودمختاریک چیزی شنیده که اگه ریزه کاری یک چیزی را زیادش کنی بیشتربچشم میادوطبیعی تره. حالا باخودشون گفتن قرقره واردکنیم که چیزی کم نباشه فکرکنندهمه چیز تومملکت زیاده فقط قرقره ماهیگیری نبوده که اونم وارد کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس