کد خبر 1189750
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
نتانیاهو

پایگاه خبری آی ۲۴ نیوز از احتمال صدور حکم بازداشت برخی سران رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی آی ۲۴ نیوز؛ روزنامه جروزالم پست روز جمعه نوشت: احتمال صدور حکم بازداشت برخی سران اسرائیل از سوی دادگاه لاهه وجود دارد.

این روزنامه افزود: در گزارشی، مقامات اسرائیلی به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی بین المللی در معرض تهدید به دستگیری هستند که میان اسامی آنها، اسامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، بنی گانتس وزیر دفاع (جنگ) کنونی و موشه یعلون وزیر دفاع (جنگ) وقت نیز دیده می‌شود.

به گزارش جروزالم پست، مقامات بلندپایه اسرائیلی می‌گویند در حالی که دادگاه بین المللی جنائی از آغاز تحقیقات مربوط به جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی خبر داده است، احتمال دارد مقامات ارشد اسرائیل نیز با حکم بازداشت دادگاه بین المللی در لاهه روبرو شوند.

این روزنامه افزود از جمله کسانی که به عنوان بخشی از تحقیقات می‌توانند جنایات جنگی در قدس شرقی، کرانه غربی و نوار غزه در سال ۲۰۱۴ مرتکب شده باشند، بنیامین نتانیاهو، موشه یعلون و بنی گانتس هستند، کسی که آن زمان رئیس ستاد ارتش بود و همچنین تعدادی از فرماندهان نظامی این کشور، تهدید به دستگیری شده اند.

گفتنی است، دادستان دادگاه بین المللی جنائی روز چهارشنبه در اقدامی که مورد استقبال فلسطینیان قرار گرفت و اسرائیل آن را محکوم کرد، اعلام کرد تحقیقات رسمی را در مورد جنایات احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس