کد خبر 1189704
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
آمار

یک مرکز پژوهشی در آمریکا اعلام کرد سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان در این کشور با فاصله‌ای بسیار زیاد، بهره‌مندی کمتری از واکسن کرونا داشته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، برنامه واکسیناسیون کرونا برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در آمریکا ادامه دارد. در این میان، باید به دسترسی به واکسن و توزیع آن در میان لایه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه آمریکا توجه داشت.

بررسی بنیاد خانواده کایسر که یکی از مراکز پژوهشی آمریکاست، نشان می‌دهد سیاه پوستان و رنگین پوستان دیگر در آمریکا با فاصله‌ای بسیار زیاد، بهره مندی کمتری از واکسن کرونا داشته اند. بر اساس آمار این موسسه، شصت و شش ممیز هشت دهم درصد از واکسن کرونا که در آمریکا تزریق شده به سفیدپوستان بوده است.

این در حالی است که سیاه پوستان آمریکا، فقط شش ممیز یک دهم درصد از دریافت کنندگان واکسن کرونا را در این کشور تشکیل می‌دهند. این رقم درباره آسیایی تبارهای آمریکا، چهار ممیز شش دهم درصد است. سهم لاتین تبارهای آمریکا از واکسن کرونای تزریق شده نیز تاکنون فقط هفت و نیم درصد بوده است.

این آمار، سبب تشدید نگرانی‌ها درباره نابرابری در خصوص دسترسی به واکسن در سراسر آمریکا شده است. از این رو، فقط موضوع واجد شرایط بودن برای دریافت واکسن کرونا مطرح نیست بلکه دسترسی نیز موضوعی جدی است.

مناطق روستایی آمریکا از واکسیناسیون کرونا کم بهره هستند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در آمریکا اولویت اصلی اش در شرایط کنونی است. این در حالی است که دسترسی به واکسن کرونا در مناطق مختلف آمریکا به موضوعی جدی تبدیل شده است.

در مناطقی از آمریکا، عرضه واکسن کرونا بسیار پایین است. تحقیق اخیر موسسه پژوهش‌های سیاست گذاری مناطق روستایی در آمریکا نشان می‌دهد در یکصد و یازده روستا در آمریکا، هیچ داروخانه‌ای وجود ندارد و در نتیجه مرکزی برای عرضه واکسن کرونا نیز در این مناطق وجود ندارد.

اکثر این روستاها در منطقه واقع بین رشته کوه‌های راکی و رودخانه می‌سی سی پی واقع هستند. همین وضع سبب می‌شود هزاران آمریکایی برای یافتن واکسن کرونا تقلا کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    2 0
    لعنت بر غرب کثیف و نژاد پرست خاک تو سر غرب پرستها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس