کد خبر 1189611
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
سیب پرتقال میوه نمایه میوه و تره بار نمایه

صارمی گفت: سیب و پرتغال تنظیم بازاری در حال انتقال به استان‌ها و آمادعه عرضه است.

به گزارش مشرق؛ سعید صارمی معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت و مدیر پروژه میوه شب عید امسال در پاسخ به این سوال که بازار میوه چه زمانی آرام خواهد شد بیان کرد: این که بازار میوه چه زمانی بازار خواهد شد موضوعی در دست وزارت جهاد است و به میزان تولید و عرضه بستگی دارد. اما مثل سال‌های گذشته عرضه تنظیم بازاری میوه شب عید را خواهیم داشت و خریدهای لازم برای سیب و پرتقال انجام شده است و در حال حمل و توزیع در استان‌ها است، اما این بخشی از نیاز بازار خواهد بود و نیاز کامل بازار را تامین نمی‌کند.

او ادامه داد: باز هم میوه تنظیم بازاری خواهیم داشت. هنوز قیمت گذاری‌ها انجام نشده و بر اساس قیمت شب عید تعیین و تکلیف خواهد شد، اما بنا نیست ما تمام نیاز شب عید را تامین کنیم. بازار فرایند خود را انجام می‌دهد و ما معادل سال گذشته ذخیره سازی‌ها را انجام داده‌ایم. این عرضه تنظیم بازاری بدون شک بر قیمت شب عید تاثیر گذار خواهد بود.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: هر جایی که میوه تنظیم بازاری عرضه شود قیمت بازار تقلیل پیدا خواهد کرد. سازمان میادین و ناظران بازار هم ورود پیدا خواهند کرد تا شاهد افزایش قیمت میوه در بازار نباشیم.

صارمی گفت: با تاکید بر این که میوه به وفور برای بازار شب عید وجود دارد،  تصریح کرد: در استان‌هایی که سیب دارند مثل آذربایجان غربی در حال حاضر با مازاد سیب مواجه هستیم و حتی به مشکل بر خورده است. با توجه به اهمیت بازار شب عید و فاصله کوتاهی که بین عید و ماه رمضان وجود دارد این بخش‌ها هم میوه خود را در بازار عرضه کرده و بازار شب عید را تامین خواهند کرد تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

مدیر پروژه میوه شب عید اظهار کرد:ما معادل سال گذشته ذخیره میوه داریم و قطعا عرضه میوه تنظیم بازاری شکننده قیمت شب عید خواهد بود.عرضه  میوه تنظیم بازاری هم با اعلام وزارت صمت  در کشور آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهامدار NL ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    !
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    شما بخونین قیمت میوه افزایش می‌یابد...!!
  • حسن IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    خدا رآ شکر که قیمت میوه یکصد ریال ارزان شد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    کمتردروغ بزنین
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    جالبه شما از اون بر میگید کرونا هست عید بی عید رفت و آمد بدون رفت و آمد حالا هی از آجیل شب عید و میوه شب عید میگین ..عید کجا بود مردم و بدبخت کردین تو مایحتاج روزانشون موندن ...هه خوش خیال هاااا ...ب کجا داریم میریم ما دیگ....
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    همیشه همین طور یهو قیمت کالای ک مردم بهش احتیاج دارند رو چند برابر می کنند و بعد یک ۵هزارتومن میارن پایین می گن ارزون شد .مردم بیچاره واقعا با این گرونی ها چکار کنند .دولتی ک نمی تونه نظارت کنه بهتر کار رو بده ب افرادی ک واقعا غم ودرد مردم می فهمند .اصلا خودشونو بزارن جای مردم با حقوق دو میلیون می تونن زندگی کنند و شرمنده بچه هاشون نباشن
  • سجاد صادقی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    شما از قیمت چی میدونید .سیب از کارگر. سبد سمع.کود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس