کد خبر 1189247
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
رئیس پلیس کنگره آمریکا: حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند

پلیس کنگره آمریکا همچنان از گارد ملی این کشور خواسته است برای حفاظت از کنگره تا دو ماه آینده در این محل حضور داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس ان، در حالی که امید می‌رفت با کمتر شدن تهدیدها علیه کنگره آمریکا، از تدابیر امنیتی اتخاذ شده در اطراف آن کاسته شود، هشدارهای دستگاه‌های اطلاعاتی باعث شد کنگره دیروز بار دیگر با افزایش چشمگیر تدابیر امنیتی روبرو باشد و از بیشتر کارکنان مجلس نمایندگان و سنا نیز خواسته شده بود چهارم و پنجم مارس را به صورت دورکار باشند.

تانیا ریورو گزارش داد: کنگره آمریکا در سطح هشدار بالا قرار دارد، زیرا تهدیدهای خشونت بار جدیدی از سوی افراط گرایان راستگرا متوجه آن شده است. نمایندگان کنگره به عنوان اقدامی احتیاطی، به صورت حضوری در جلسه دیروز حضور نیافتند. گفته می‌شود چهارم مارس تاریخی مهم برای برخی از افراط گرایان حامی ترامپ به شمار می‌آید که همچنان باور دارند نامزد مورد حمایت آن‌ها به شکلی، قدرت را در دست می‌گیرد. پلیس کنگره همچنان از گارد ملی خواسته است برای حفاظت از کنگره تا دو ماه آینده در این محل حضور داشته باشد. همچنین تحقیقات اف بی آی نشان می‌دهد بعید به نظر می‌آید حملات ششم ژانویه به کنگره آمریکا حادثه‌ای مجزا باشد. در این حمله یک پلیس کنگره جان خود را از دست داد و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

کریس ونکلیو، خبرنگار گزارش داد: چهارم مارس، کنگره آمریکا در سطح هشدار امنیتی بالا قرار داشت، زیرا بولتن اطلاعاتی فدرال هشدار داده بود که گروه‌های شبه نظامی افراط گرا و خشن درباره طرح‌هایی برای تصرف کنگره و اخراج نمایندگان کنگره از آن صحبت کرده اند.

یوگانادا پیتمن، سرپرست نیروهای پلیس محافظ کنگره گفته است: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که برای نیروهای ضابط قانون بسیار مهم به شمار می‌آیند. ما بلافاصله گام‌هایی را برای استقرار گارد ملی و نیروهای خود برداشتیم. ما این را می‌دانستیم که این تهدید از طریق پشت بام بود.

حصارکشی‌های اطراف کنگره دست کم تا پایان ماه مارس باقی می‌ماند

خبرنگار شبکه ادامه داد: فیسبوک تایید کرده است فعالیت‌ها و طرح‌های مرتبط با کیوآونان را در سالگرد به قدرت رسیدن ترامپ، زیر نظر دارد. ژنرال ویلیام واکر، فرمانده نیروهای واشنگتن دی سی به سناتورها گفته است وی تماسی را از یک و چهل دقیقه بعد از ظهر آن روز دریافت کرد که نشان از وضعیت وخیم و اضطراری در کنگره داشت و درخواست شد هر میزان نیروی گارد ملی که می‌شود برای کمک به حفاظت از کنگره اعزام شود. با این حال سه ساعتی برای تصویب اعزام این نیروها طول کشید در حالی که به گفته واکر، ثانیه‌ها و دقایق در این میان اهمیت داشتند، ولی پنتاگون این باور را داشت که چنین اقدامی می‌تواند به تحریک جمعیت منجر شود.

وقتی سوال شد که همین ملاحظات در تظاهرات تابستان گذشته تظاهر کنندگان عضو جنبش اعتراض به نابرابری‌های نژادی به سوی کنگره حرکت می‌کردند لحاظ شده بودند یا نه گفت: چنین بحث‌هایی مطرح نشده بودند.

وی گفت: افزون بر اینکه در بالای حصارهای فلزی قرار داده شده در اطراف کنگره، سیم‌های خاردار نیز کشیده شد، ورودی‌هایی نیز تعبیه شد و شمار نیروهای پلیس و نیروهای مسلح حاضر در محل به مراتب بیشتر بود. همچنین شمار نیروهای گارد ملی به مراتب بیشتر شده بود. همچنین از کارکنان مجلس نمایندگان و سنا نیز درخواست شده است چهارم و پنجم مارس را به صورت دور کاری، وظایف خود را انجام بدهند و از این رو شمار کسانی که دیروز در کنگره حضور داشتند، با وجود اینکه شرایط همه گیری باعث کاهش تردد در آن شده بود، به مراتب کمتر بود. با این حال در داخل وضعیت عادی بود و تلاش شد تا پیامی کاملا روشن و واضح در خصوص امنیت کنگره ارسال شود.

وانکلیو تصریح کرد: حصارکشی‌هایی که از زمان ششم ژانویه به این سو انجام شده است، دست کم تا پایان ماه مارس باقی می‌ماند و ماموریت نیروهای گارد ملی تمدید شده است و امکان دارد برخی موانع فیزیکی نیز بیشتر شود. صحبت‌ها وگمانه زنی‌ها به این باز می‌گردد که همه این را پذیرفته اند که آنچه که در ششم ژانویه روی داد ناشی از کوتاهی و ناکامی اطلاعاتی بود و از سوی دیگر، نهادهای مختلفی بر امنیت کنگره نظارت می‌کنند و این سردرگمی به شکلی همچنان ادامه دارد. ولی یکی از نهادها اعلام کرده بود که تهدیدهایی که گمان می‌رفت چهارم مارس به وجود بیایند چندان جدی نیستند، ولی کمتر از بیست و چهار ساعت یک نهاد اطلاعاتی دیگر هشدار داده بود تهدیدهایی جدی در چهارم مارس ممکن است کنگره را هدف بگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس