آمریکا و انگلیس در اندیشه تحریم بیشتر روسیه

آمریکا و انگلیس در اندیشه اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه به بهانه استفاده مسکو از تسلیحات شیمیایی هستند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، آمریکا و انگلیس در اندیشه اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه به بهانه استفاده مسکو از تسلیحات شیمیایی هستند و در همین رابطه مقام های انگلیسی قصد اصرار به سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور تداوم اعمال فشار بر روسیه با هدف پاسخگو بودن از بابت استفاده از مواد شیمیایی ممنوعه را دارند و در هفته های آینده تدابیری بالقوه را نزد همپیمانان مهم اروپایی شامل فرانسه و آلمان مطرح خواهند کرد.

در همین رابطه دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس از روسیه خواست به وظایفش تحت قوانین بین المللی پایبند باشد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم روز پنجشنبه پیام مشابهی را فرستاده بود.

دولت بایدن اولین تحریم هایش علیه روسیه را روز سه شنبه اعلام کرده و کرملین را به بهانه مسموم کردن و زندانی کردن آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه مجازات کرد.

این مجازات ها مشابه با تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس بود که عمدتا مقامهای ارشد مجری قانون در روسیه و مقامهای دیگر نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را هدف قرار دادند.

در همین رابطه یک فرد آگاه اعلام کرد: انتظار می رود آمریکا به قانون سال ۱۹۹۱ تسلیحات شیمیایی پایبند باشد و در ادامه یک دور دوم گسترده تر تحریم ها را علیه روسیه چنانچه این کشور یک سری شرایط را برآورده نسازد اعمال کند.

این شرایط شامل تضمین دادن از بابت عدم استفاده از چنین تسلیحاتی و اجازه دادن به انجام بازرسی ها از مکانهای مظنون به ارتباط با سلاح های شیمیایی هستند.

یک منبع دیگر نیز اعلام کرد: مقام های انگلیسی در حال بحث با همتایان آمریکایی درباره تدابیر جدید هستند. موضوعی که جرقه تحریمهای جدید را می زند و مانعی بر سر راه تحقیقات روسیه درباره مسمومیت ناوالنی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس