کد خبر 1188970
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
اعلام اسامی داوران هفته هفدهم لیگ برتر| غلامی برای استقلال و عرب براقی برای پرسپولیس سوت می‌زنند

مسابقات هفته هفدهم لیگ برترفوتبال روز شنبه برگزار می شود، در دو دیدار بسیار حساس پرسپولیس صدرنشین در آبادان به مصاف صنعت نفت می ر ود و استقلال با سرمربی جدیدش میزبان فولاد خوزستان است.

به گزارش مشرق؛ ۸ مسابقه هفته هفدهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می شود و حساسیت بازی ها در صدر و قعر جدول زیاد است.

نگاهی به دومین هفته دور برگشت لیگ برتر می‌اندازیم؛

گل‌گهرسیرجان - مس رفسنجان؛ دربی کرمان

دربی کرمان هم در نوع خود جالب و دیدنی است. دو تیم شرایط مالی و امکاناتی تقریبا مطلوبی دارند البته گل‌گهر مهره‌های اسمی‌تر را هم در اختیار دارد اما مس رفسنجان تیمی منسجم‌تر است که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. شرایط دو تیم کاملا متفاوت است تیم قلعه‌نویی با شکست مقابل سپاهان به این دربی رسیده اما شاگردان محمد ربیعی ۷ هفته است که شکست نخورده‌اند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود گل گهر به پایان رسید اما هیچکس تصور نمی‌کرد که مس رفسنجان بهتر از تیم گل‌گهر نتیجه بگیرد و با یک امتیاز بیشتر روی پله هشتم و یک پله بالاتر از تیم قلعه نویی بایستد. برنده این بازی شانس صعود تا رده پنجم جدول را دراین هفته دارد. قلعه نویی هفته ای پرخبر را پشت سرگذاشت و حتی باشگاه استقلال به دنبال جذبش بود اما در نهایت با مخالفت مدیران گل گهر با جدایی در این تیم ماندگار شد.

سایپا - نفت مسجدسلیمان؛ به دنبال برد

نبرد تیم سایپا رده سیزدهمی با نفت رده یازدهمی برای دیگر تیم های نیمه پایینی جدول نیز اهمیت دارد. سایپا ۴ هفته است رنگ برد را ندیده و سه باخت و یک تساوی داشته، نفت مسجدسلیمان هم ۵ هفته بدون پیروزی را در لیگ سپری کرده با ۴ مساوی یک باخت آماده بازی روز شنبه می شود. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و اکنون نفت با داریوش یزدی سرمربی جدید خود به مصاف شاگردان ابراهیم صادقی خواهد رفت. 

دو تیم قطعا برای پیروزی بازی خواهند کرد اما شانس مساوی در این بازی هم کم نیست زیرا سایپا با ۸ مساوی به همراه ذوب آهن رکوردار تساوی در لیگ برتر هستند.البته نارنجی پوشان تهرانی با ۱۰ گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را هم دارند. 

شهرخودرو - پیکان؛ میزبان ورزشگاه دارد؟

شهرخودرو روند نزولی اش همچنان ادامه دارد که بخش زیاد آن به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی است این باشگاه در سه هفته اخیر هم دو باخت و یک مساوی داشته با ۱۹ امتیاز در رده دوازدهم جا خوش کرده است. پیکان ۲۱ امتیازی هم در رده دهم ایستاده شاگردان تارتار بعد از ۵ هفته موفق شدند نفت آبادان را شکست بدهند تا پیکان استارت فوق العاده ای در دور برگشت بزند. پیکان در بازی رفت هم شهرخودرو را با یک گل شکست داد و اکنون در مشهد به دنبال تکرار برد مقابل شهرخودرو تضعیف شده است. 

البته این مسابقه یک ویژگی عجیب هم دارد و اینکه ممکن است ورزشگاه خانگی شهرخودرو به دلیل بدهی های زیاد باشگاه اجازه برگزاری مسابقه را ندهد! مدیر ورزشگاه امام رضا(ع) به باشگاه شهرخودرو بابت بدهی چند صدمیلیونی به این باشگاه اولتیماتوم داده است. هفته گذشته شهرخودرو حتی در تامین پول آزمایشگاه برای دریافت تست کرونا بازیکنان هم با مشکل مواجه بود و این هفته مشکل شهرخودرو بزرگتر شده و ممکن است ورزشگاه نداشته باشد!

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس؛ ۶ برد متوالی یا توقف در برزیل؟

نفت آبادان که در نیم فصل اول صدرنشین مسابقات لیگ برتر بود اکنون با ۲۳ امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده و حتی از تیم آلومینیوم اراک تازه وارد هم پایین تر قرار گرفته است. نفتی ها اما مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی برای برد و دفاع از اعتبار فوتبال شان دارند. پرسپولیس ۳۳ امتیازی هم صدرنشین است و شرایط ایده آلی دارد. تنها مشکل سرخپوشان از دست دادن موقعیت های گلزنی است که گاهی  مثل دربی پایتخت کار دست این تیم می دهد. 

احمد نورالهی با ۶ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس است و البته نباید از سیدجلال حسینی غافل شویم که سه گل سه امتیازی برای تیم گل محمدی زده است. پرسپولیس در ۵ بازی اخیرش ۱۵  امتیاز گرفته و به همین دلیل هم می توان گفت در حال حاضر بهترین تیم لیگ لقب گرفته با این حال قهرمان ۴ دوره پیاپی لیگ برتر کار راحتی مقابل نفت آبادان نخواهد داشت و بازی این دو تیم همواره زیبا و جذاب خواهد بود. در مسابقه رفت پرسپولیس با یک گل حریفش را شکست داده بود. پرسپولیس با ۸ گل خورده مستحکم ترین خط دفاع لیگ را دارد. بایددید که روند بردهای پرسپولیس ادامه پیدا می کند و ششمین برد متوالی ثبت خواهد شد یا سرخپوشان در برزیل ایران متوقف می شوند؟

آلومینیوم اراک - سپاهان؛ رویای صدرنشینی 

آلومینیوم که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می کند نتایج درخشانی گرفته و با قرار گرفتن روی پله پنجم جدول شگفتی ساز شده است. آلومینیوم ۶ هفته است که باختی نداشته و با سه برد و سه مساوی به روند رو به رشد خود ادامه داده اما اکنون رسول خطیبی سرمربی این تیم به تراکتور رفته است و بودن رسول این مسابقه را جذاب تر می کرد.بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

زرد پوشان اصفهانی نیز سه برد متوالی مقابل ذوب اهن ، استقلال و گل گهر داشته اند و با ۳۱ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده اند. زرد پوشان اصفهانی که اصلا دوست ندارند در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب بمانند باید چهارمین برد متوالی خود را در اراک به دست بیاورند که کار خیلی دشواری به نظر می رسد. شاگردان محرم نوید کیا در صورت پیروزی در این مسابقه و شکست پرسپولیس مقابل نفت می توانند به صدر جدول برسند ولی عبور از آلومینیوم سخت است.

تراکتور تبریز - نساجی مازندران؛ بازگشت به جمع مدعیان؟

تراکتور ۲۳ امتیازی که در رده ششم جدول ایستاده برای بازگشت به جمع مدعیان باید بردهایش تداوم داشته باشد. شاگردان رسول خطیبی این هفته میزبان تیم نساجی رده پانزدهمی هستند. شاگردان مجید جلالی ۱۲ هفته است که رنگ برد را ندیده اندو  نساجی هفته گذشته توانست اولین امتیازش را با سرمربیگری جلالی از آلومینیوم اراک بگیرد و بعید است این تیم در تبریز به دنبال برد باشد.

شاید گرفتن یک امتیاز هم از تراکتور برای نساجی برد محسوب شود. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. تراکتور قطعا هجومی بازی خواهد کرد تا سه امتیاز را بگیرد و خود را آرام آرام به جمع مدعیان برساند. جلالی هم از فوتبال تبریز و تیم تراکتور شناخت خوبی دارد.

ذوب آهن - ماشین سازی؛ نبرد قعرنشینان

فینال قعرنشینان لیگ برتر برای هر دو تیم اهمیت حیاتی دارد.  ذوب آهن یک برد در دور رفت داشت و با سه باخت متوالی شرایط سختی در جدول پیدا کرده است. ذوب آهن رده چهاردهمی با ۲۴ گل خورده ضعیف ترین خط دفاع را هم دارد در آنسوی میدان هم ماشین سازی وضعیت بغرنجی دارد و با یک برد و ۹ امتیاز آخرین تیم جدول است. هر دو تیم سرمربیان جدیدی به خدمت گرفته اند تا شاید بتوانند در روند نتیجه گیری شان تغییری ایجاد کنند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد و هر دو در این دیدار به دنبال برد خواهند بود زیرا مساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد. مجتبی حسینی که نفت مسجدسلیمان را رها کرد تا ذوب آهن را نجات بدهد باید تیمش را به پیروزی برساند و مهدی پاشازاده هم که فرصت حضور در لیگ برتر نصیبش شده اگر خواهان ادامه کار در سمت مربی است باید توانایی هایش در مربیگری را نشان بدهد.

استقلال - فولاد خوزستان؛ نبرد فرهاد و جواد برای سومی

استقلال با سرمربی جدیدش فرهاد مجیدی به دیدار فولاد می رود. سرمربی که فصل گذشته نیز مسابقه ای جنجالی با فولاد در اهواز داشت و در نهایت ۲ بر یک شکست خورد. بعد از آن مسابقه فرهاد مجیدی استوری جنجالی علیه داور مسابقه منتشر کرد و... حالا دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند. مجیدی در حالی برای سومین مرتبه سرمربی استقلال شده که پیش از او جواد نکونام هم از گزینه های سرمربیگری استقلال نامبرده شده بود اما فولاد با جدایی او مخالفت کرد. این مسایل نبرد دو تیم را جذاب تر و حساس تر خواهد کرد. 

البته تقابل استقلال ۲۷ امتیازی که در رده سوم جدول است با فولاد ۲۶ امتیازی رده چهارمی هیجان و حساسیت های خاص خود را دارد. برنده این مسابقه روی پله سوم می ایستد. مجیدی دوست ندارد بازگشتش به استقلال با شکست یا توقف مقابل فولاد همراه باشد و تمام هنر خود را به کار خواهد گرفت تا به پیروزی برسد در آنسوی میدان هم جواد نکونام مربی نیست که تیمش راحت تسلیم شود.

فولاد ۶ هفته است که بازنده نشده وبا دو برد متوالی و شرایط مناسب به مصاف ابی پوشان می رود اما استقلال با یک شکست مقابل سپاهان و مساوی با مس رفسنجان و البته تغییر سرمربی مقابل فولاد می ایستد. فرهاد مجیدی کلا دو جلسه با استقلال تمرین می کند و تیمش را مقابل فولاد هدایت خواهد کرد که این مساله کار را برای او تیمش سخت خواهد کرد. بازی رفت دو تیم با سرمربیگری محمود فکری هم با نتیجه ۲ بر یک به سود فولاد تمام شده است. 

اسامی داوران هفته هفدهم لیگ برتر:

شنبه ۱۶ اسفند ۹۹  

سایپا- نفت مسجد سلیمان       

احمد محمدی – حمید سبحانی – مهدی شفیعی – بهزاد پناهی       

کمک داور اضافی ۱ و ۲ : امید سعید فر- مسعود حقیقی            

ناظر: محسن قهرمانی

شهر خودرو – پیکان   

حسن اکرمی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب – حمید نادری

کمک داور اضافی ۱و۲ : علی بای – مهرداد خسروی      

ناظر: ایرج نظری

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس

امیر عرب براقی – علیرضا مرادی – محمد رسول ذورقی – جلیل شعرانی      

کمک داور اضافی ۱و۲ : محمد حسین زاهدی فر – علی ابراهیمی               

ناظر: حیدر شکور  

گل گهر سیرجان – مس رفسنجان

رضا کرمانشاهی – علی اکبر نوری – محمد علی رضایی – محمد صالح عرب آبادی    

کمک داور اضافی ۱و۲ : سید رضا مهدوی – ابوالفضل گرجی     

ناظر: علیرضا کهوری             

آلومینیوم اراک – سپاهان           

حسین زیاری – فرهاد مروجی – امید افخمی – فرزاد بهرامی     

کمک داور اضافی ۱و۲ : یاسر همرنگ – ابوالفضل دوستی              

ناظر: حسین خانبان   

تراکتور تبریز- نساجی مازندران  

مرتضی منصوریان – یعقوب سخندان – پوریا زحمتی – رامین بابایی       

کمک داور اضافی ۱و۲ : فرهاد امینی – رضوان سرشار              

ناظر: فریدون اصفهانیان            

 ذوب آهن اصفهان- ماشین سازی تبریز    

روح اله شریفی – ولی کاوسی – حمید رضا افشون – محمد راهی    

کمک داور اضافی ۱و۲ : عبدالنبی پورخلف – پیمان فرخی مهر           

ناظر: علی نقی مصطفی نژاد  

استقلال – فولاد خوزستان   

کمیل غلامی – محمد رضا ابوالفضلی – حسین مرادی – علیرضا طاهرخانی    

کمک داور اضافی ۱و۲ : پیام حیدری – حمید حاج ملک                

ناظر: حسن کامرانی فر  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس