بخش صرواح.jpg

محورهای جنوب شرق و شرق بخش صرواح همچنان صحنه درگیری های سنگین است و رزمندگان یمنی در تلاش هستند با پاکسازی مناطق اشغالی فاصله خود را با شهر مارب به کمتر از ۱۰ کیلومتر برسانند.

به گزارش مشرق، مناطق غربی استان مارب (شرق و جنوب شرق بخش صرواح) همچنان صحنه عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله علیه عناصر ائتلاف سعودی است و درگیری های سنگین در محورهای مختلف در جریان است.

عملیات های هدفمند و متنوع یگان های موشکی و پهپادی نیروهای یمنی همزمان با حملات یگان های پیاده ادامه دارد و در دو هفته گذشته مقرها و پایگاه های ائتلاف سعودی به صورت دقیق در استان مارب هدف قرار گرفته شده است.

در جریان حملات موشکی ضربات مهلک و خسارت های زیادی به پایگاه های ائتلاف سعودی در استان مارب وارد آمد و شماری از فرماندهان ارشد نظامی از جمله سرتیپ ناصر سعید البرحتی فرمانده تیپ ۲۶ کشته و زخمی شدند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر درگیری های سنگین در محور جنوب شرق بخش صرواح (حومه جنوب غرب سد مارب) ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در این محور کوه «الادیرم، الصفه» و منطقه «اراک» را از اشغال خارج و پاکسازی کرده اند و موفق شدند مواضع را در این مناطق تثبیت کنند و فاصله خود را با شهر مارب به ۱۵ کیلومتر برسانند.

به گفته منابع میدانی، در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی سد مارب) مناطق مهم و راهبردی «الزور و الماجره» آزاد شده اند و درگیری میان نیروهای یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در کوه های «البلق» در جریان است.
 

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی از از محور شرقی بخش صرواح با شهر مارب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند و اگر بتوانند کوه های البلق را بار دیگر به کنترل دربیاورند و مواضع را تثبیت کنند به ۸ کیلومتری شهر مارب، مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در خاک یمن خواهند رسید.

کوه راهبردی البلق بر شمال سد مارب اشراف کامل دارد و مقصد بعدی رزمندگان پس از آزادی این ارتفاعات به سمت کوه المصاریه، نقیل مدرج و ... خواهد بود و راه برای ورود ب محله های غربی شهر مارب باز می شود.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها در محور جنوب شرق و شرق بخش صرواح کشته و زخمی شده اند؛ در حال حاضر حدود؟ درصد از مساحت بخش صرواح در غرب استان مارب از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    21 5
    برای نجات کشوراز(8سال وحتی30سال معطلی،تله برجام،فقر،بیکاری،...)سه راه وجوددارد. -1-مبارزه وریشه کنی قاطع،فراگیر،سریع،صریح وفله ای با(اصلاح طلبها،حامیان،مفسدانشان وتمام معضلاتی که دشمنان داخلی وخارجی)بوجودآورده اند. -2-آزادسازی تمام قیمتها 3-جلوگیری ازهرگونه(غارت،تحمیل ووابستگی...)
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    37 1
    در میان این همه خبر بد از دولتی های بنفش در کشور تنها خبری که قلبم رو آروم می کنه خبر پیروزی های درخشان انصارالله یمن است که در جنگ و تحریم و گرسنگی و بیماری و بمباران این قدر قوی و محکم ایستادگی می کنن.و به ما امید ظهور رو میدن .. درد دو بلاشون بخوره بر سر مسئولین غربزده و کدخدا پرست .
  • جاویدایران FR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    21 3
    عصبانی هستم، یکی به من بگه چراااااااا تولید اورانیوم فلزی متوقف شده؟؟؟؟؟؟ این رو دیروز روزنامه وطن امروز گفته، چرا کسی دراین باره فشار نمیاره به دولت که پاسخ بده؟؟؟؟؟؟ چرا محکم ایستادن رو بلد نیست این دولت
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      9 3
      این دولت به بهانه اقتصاد بقیه جاها را تعطیل کرد اقتصاد رو هم که ... باید سعودی از سمت عراق تحت فشار قرار بگیرد تا یمنی ها راحت تر شوند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    11 3
    پهپادهای پیشرفته ذا به وفور در اختیارشان بگذارید.
  • مصطفی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 2
    خوش بحال برادران عزیز یمنی یک نفر مثل سلطان دیپلماسی ما ندارن که هرچی دستاورده به باد بده
  • محسن IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 2
    درود خدا بر مبارزان یمنی
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 1
    زنده باشن خدا کمکشان کند به امید پیروزی حق بر باطل
  • مهدی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    8 1
    این رزمنده ها دارن برای کله جبهه مقاومت میجنگن ما ک میگیم شروع کننده این رسالت بودیم اقا یکی بیا ب من بگه از چی میترسیمذک یک ائتلاف درست نمیکنیم ب کمک برادرامون نمیریم
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 1
    امریکا پس از تودهنی انصارالله دست به دامان تکفیری ها شده ولی باید این را بفهمند که دلاوران انصارالله مثل جوجه این وهابیون بی ریشه را سرخ و به اسفل سافلین روانه خواهند کرد هر چند که وهابیون مانند انگلیسی ها و امریکایی ها مرد میدان نیستند و فقط به زنان پیر و کودکان حمله ناجوانمردانه می کنند ولی خدا رو شکر اصلاح طلبی بین نیروهای انصارالله وجود نداره تا خیانت کنه !!!!!؟؟؟؟ یا حسین (ع)
  • پیمان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    8 2
    پیروزی نیروهای انصار الله یمن در برابر متجاوزان سعودی و مزدورانشان در مارب و تسلط بر مارب میتانه شروعی برای پیروزی های بزرگتر و چشمگیرتر برای رزمنده ها و نیروهای انصارالله باشه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 2
    اگه برادران حوثی ما هم یه کلیدساز داشتن هم چرخ سانتریفیوژ شون میچرخید هم چرخ اقتصاد شون و همه مشکلاتشون حل میشد دلار هم ساعتی بالا نمی‌رفت
  • مرتضی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    امیدوارم زودتر جنگ یمن تمام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس