کد خبر 1188531
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
رستم قاسمی

قاسمی گفت: قطار توسعه کشور در ایستگاهی از بی‌برنامگی متوقف شده است و اگر بخواهیم متناسب با آرمان‌های انقلاب باشد نیاز است دولتی عمل‌گرا حاکم شود.

به گزارش مشرق؛ رستم قاسمی امروز درجمع مردم برازجان مرکز شهرستان دشتستان در حسینیه اعظم این شهر بیان کرد: پذیرفتنی نیست که استانی ساحلی مانند بوشهر با قریب به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس و داشتن این همه صنایع و ظرفیت‌های کشاورزی با محرومیت مواجه باشد.

او ادامه داد: شهرستان دشتستان ظرفیت‌ مناسب کشاورزی دارد که در صورت وجود صنایع تبدیلی امکان رونق تولید و ارزآوری وجود خواهد داشت.

وزیر سابق نفت با اشاره به خوداتکایی کشور بر پایه وجود نیروهای متخصص و متعهد، افزود: وقتی کشور وارد تحریم‌های ظالمانه شد دنیا باور نمی‌کرد که صنایع نفت و گاز کشورمان بر روی پاهای خود بایستد، اما این اتفاق با وجود نیروهای متخصص داخلی اتفاق افتاد.

قاسمی عنوان کرد: البته کشورمان تک محصولی و وابسته به نفت نیست و می‌توان با داشتن الگوهایی مناسب و استفاده از همه ظرفیت‌ها، زمینه حل مشکلات موجود را فراهم کرد.

او گفت: با وجود ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور در شاخص‌های مختلف از جمله نیروی انسانی کارآمد، منابع زیرزمینی، سواحل و دریا و همچنین معادن، شاهد بیکاری‌های روزافزون و از بین رفتن کسب و کارها هستیم.

وزیر سابق نفت بیان کرد: امروزه با وجود نیاز کشور به تفکر کار و تلاش، عده‌ای از اصلاحات در حوزه‌های مختلف سخن می‌گویند که در حد همان حرف و وعده‌های موجود است.به این افراد یادآور می‌شویم که مردم فقط از ما کار و تلاش برای برطرف کردن نگرانی‌های به حقشان در حوزه مختلف و به خصوص حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و مسکن می‌خواهند و دیگر نمی‌پذیرند که فقط حرف تحویل آن‌ها داده شود.

قاسمی افزود: قطار توسعه کشور در ایستگاهی از بی‌برنامگی متوقف شده است و اگر بخواهیم بر ریل واقعی و متناسب با آرمان‌های انقلاب قرار گیرد نیاز است که دولتی عمل‌گرا حاکم شود.

او با اشاره به چالش‌های موجود کشور در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: به جای سیاست مداری، حوزه سیاست خارجی وارد سیاست بازی شده و کشور نتوانسته از مزیت‌های گسترده داخلی خود در عرصه بین الملل سود ببرد.

وزیر سابق نفت ادامه داد: در حوزه صادرات نیز بد عمل شده به گونه‌ای که با وجود اینکه کشور دارای مزیت‌های گسترده صادراتی است به یک واردکننده تبدیل شده‌ایم که نتیجه آن در رکود صنایع، بیکاری هشت میلیون جوان آماده به کار و تورم خود را نشان می‌دهد.

قاسمی با اعلام اینکه ۱۵ همسایه ما در حوزه پیرامونی خلیج فارس سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات دارند، گفت: اگر با سیاست‌های صحیح اقتصادی بتوانیم حتی ۱۰ درصد از نیازهای وارداتی این کشورها را از درون کشورمان تأمین کنیم خواهیم دید که چه تحولی در حوزه کسب و کار، رفاه اجتماعی و اشتغال مردم اتفاق خواهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کمال الدین IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 1
    درود بر جناب قاسمی فرمانده اسبق سازنده سابق و سیاستمدار لاحق.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    ایمو همه می دونیم و سرافکنده داریم نگاه می کنیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس