کد خبر 1188524
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
حاجی‌میرزایی: حداکثر ۳/۵ میلیون دانش‌آموز به شاد دسترسی ندارند/ یک درصد دانش‌آموزان، در معرض آسیب‌های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش در رشت از پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان اسفند ماه خبر داد.

به گزارش مشرق؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه دیدار مجازی با مدیران مدارس گیلان در رشت گفت: مجموع مطالبات فرهنگیان در حال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که در پی هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار است تا پایان اسفند ماه امسال و پس از حقوق ماهیانه فرهنگیان پرداخت شود.

او همچنین از ساماندهی و جذب بیش از ۵۵ هزار معلم حق التدریس در سال ۹۹ خبر داد و افزود: این رقم ورودی‌های سال‌های ۹۱، ۹۲ و قبل‌تر از آن را شامل می‌شود و قرار است تا پایان سال آینده ۳۰ هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تشریح نحوه جذب آن دسته از معلمان حق التدریسی که از طریق شرکت‌ها و پس از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده اند، اظهار داشت: این افراد می‌توانند در آزمون‌های دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و مدت خدمت آنان در مدارس به عنوان یک امتیاز به حداکثر سن شرکت در آزمون افزوده می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت ارتقاء روزافزون شبکه ملی شاد برای توسعه آموزش‌های مجازی دانش آموزان تصریح کرد: به رغم اینکه قبل از شیوع کرونا، تجربه موفقی در دنیا برای آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان وجود نداشت، اما روند توسعه شبکه ملی شاد در یک سال گذشته چشمگیر بود و در آینده نیز قابلیت‌های آن روزبه روز گسترده‌تر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    ما دیگه امیدی به تو نداریم تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس