1

احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات اعلام کرده است که در هنگام عقد قرارداد برای خرید هواپیماهای ATR بیش از ۱۷ میلیون دلار بین چند دلال حق پورسانت پرداخت‌شده است!

سرویس سیاست مشرق - روبروی خبرنگار قرارگرفته و با ژست، یک تئوریسین می‌گوید: «برخی راهزن هستند، راهزنی عدالت در ایران شروع است؛ دوگانه احسان و عدالت» این سخنان از زبان عباس آخوندی فردی که مسکن مهر برای قشرهای محروم جامعه را میوه پوسیده نامیده بود بسیار قابل‌توجه است!

نئولیبرال‌ترین چهره منتسب به دولت و عضو سابق کابینه حسن روحانی، چند ماه مانده به انتخابات تازه یادش افتاده است که در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاسی علاوه براشراف و طبقات ویژه؛ اقشار دیگری هم وجود دارند.

آخوندی در دوران تصدی وزارت و بعنوان، متهم اول سوداگری در بازار مسکن کار را به‌جایی رساند که حسن روحانی در نامه‌ای در باب استعفای او می‌نویسد: «اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شد و یک پس رفت در دولت یازدهم داشتیم».

 این اعتراف تلخ در حالی است که در اثر سیاست‌گذاری غلط دولت، قیمت مسکن در هفت سال گذشت نزدیک شش‌صد درصد افزایش داشته و فشار تورمی سنگینی را بر متقاضیان مسکن و مستأجران تحمیل کرده است. ضمناً در اثر رکود تورمی، میلیون‌ها ظرفیت شغلی موجود در بخش مسکن نابودشده است.

قاعدتاً باید عباس آخوندی را به خاطر خسارت‌هایی که در دوره تصدی پنج‌ساله وزارت به مردم زد، احضار و محاکمه می‌کردند! سوء مدیریت آقای آخوندی در دو حوزه عدم تولید مسکن و عدم اجرای قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی، موجب کاهش عرضه و انباشت تقاضا و موج‌سواری سودجویان اقتصادی شد. اما حسن روحانی تنها از او تشکر کرده و رسانه‌های اصلاح‌طلب با دادن تریبون به او راه را برای ساختن یک چهره همواره منتقد باز گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

سفیدشویی دولت توسط متهم ردیف اول اغتشاش در بازار مسکن

اما آفتاب قرار نیست همیشه پشت ابر پنهان بماند! درست در روزهایی که آخوندی از سحر تا غروب و به‌صورت مداوم، از بالا تا پایین کشور را متهم به فساد می‌کند تا با گرفتن دست بالا مسیر را برای بررسی کارشناسانه دولت تدبیر مخدوش کرده و برای اصلاح‌طلبان تندرو فضاسازی کند. به‌یک‌باره پرونده قدیمی خرید هواپیماهای برجامی بازشده است!

احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات اعلام کرده است که در هنگام عقد قرارداد برای خرید هواپیماهای ATR بیش از ۱۷ میلیون دلار بین چند دلال حق پورسانت پرداخت‌شده است!

آخوندی متهم بزرگ فساد دلاری در خرید هواپیما/ قوه قضاییه برای احضار آخوندی چه اقدامی انجام می‌دهد؟

خرید هواپیماهای برجامی گل سرسبد کارنامه حسن روحانی است، دولت و محافل رسانه‌ای متعدد آن در هنگام بررسی خرید هواپیماهای اروپایی با خبرسازی و ایجاد یک جو روانی فضایی ایجاد کردند که، اگر این هواپیماهای روی دست مانده را از ایتالیا و فرانسه نخریم هرروز یک هواپیما در ایران سقوط کرده و مسئولیت جان مردم با مخالفان این قرارداد پرحاشیه است.

واقعیت آن بود که در داخل هیچ‌کس مخالف‌ترمیم خطوط هوایی نبوده؛ اما الزامات و شکل قرارداد و نوع خرید و قیمت آن امری تخصصی است و لازم است کارشناسان مختلف روی آن مطالعه کنند. اما دولتی‌ها باعجله تعدادی ATR از ایتالیا و سه فروند ایرباس خریداری کرده و البته بعدازآن نمایش عجیب از سوی آخوندی دیگر طرف غربی حتی حاضر به تأمین قطعات این جنس روی دست مانده نیز نشد!

روز خرید هواپیمای مرجوعی وزیر دولت روحانی چنان ژست پیروزمندانه‌ای گرفته بود که انگار خودش این هواپیما را طراحی و بعد به پرواز درآورده است. جالب آنکه قرارداد ایران ایر و ایرباس محرمانه بوده و نمایندگان مجلس وقت نتوانستند؛ مفاد نهایی قرارداد اصلی ایران ایر و ایرباس را ببینند!

آخوندی متهم بزرگ فساد دلاری در خرید هواپیما/ قوه قضاییه برای احضار آخوندی چه اقدامی انجام می‌دهد؟

حالا احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات از آن پرونده محرمانه رونمایی کرده و می‌گوید: پورسانت خرید یک هواپیمای ایرباس نیم تایک درصد است، اما در ماجرای این خرید تا ۳۴ درصد گروهی صاحب منفعت شده‌اند!

خرم می‌گوید هواپیماهای برجامی را گران‌تر از قیمت اصلی خریده و بجای آن‌که پول آن را ۱۵ ساله پرداخت کند، نقد داده‌اند.

ماجرا اما در خرید هواپیماهای بنجل ATR توسط آخوندی جالب‌تر است! خرم دراین‌باره می‌گوید: خرید ATR ‌ با این قیمت که افتخار نبود؛ آخوندی به چه چیزی افتخار می‌کند. او اشاره می‌کند کسی از قیمت خرید این هواپیماها خبر ندارد، زیرا به‌جای آنکه مستقیم با نماینده فاینانس مذاکره کرده و قرارداد رسمی ببندند، با یک واسطه وارد معامله‌شده‌اند و پول زیادی در این میان ردوبدل شده است. خرم می‌گوید فاجعه‌ای بزرگ روی‌داده و بخوربخور عجیبی کرده‌اند و هواپیمایی را ۵۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده و ۱۷ میلیون آن را پورسانت داده‌اند! این‌یک فاجعه بزرگ است.

آن آقای طلبکار که تا همین دیروز از فساد تودرتو در ساختار اقتصادی ایران می‌گفت، خود متهم به یک کلاه‌برداری بزرگ برجامی گردیده است؛ حالا این وظیفه قوه قضاییه است که آخوندی را به عنوان متهم و خرم را به عنوان شاهد احضار کند و بررسی کند چنین فسادی رخ داده است یا خیر؟

آخوندی در آخرین مصاحبه خود می‌گوید: کارخانه فساد با سرعت مشغول کار است! البته که همین‌طور است! اما آقای آخوندی هیچ‌گاه اشاره نمی‌کند که موتور مولد این کارخانه همان مدیران دولتی لیبرال مسلک در دولت تدبیر هستند که یک روز با بستن قرارداد های چرب و روز دیگر با دلار بازی و سفته بازی، اموال بیت‌المال را به تارج داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 22
  • سید IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    51 15
    هر جا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد! اصلاح طلبان اگر در تقوا نورانیتی در چهره شان نیست در عوض از فساد چهره ای بسیار درخشنده دارند !!!!!!
    • سروش IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      27 2
      فضای مجازی دست اصلاح طلبان است هر طور بخواهند افکار عوام را مهندسی می کنند.
    • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      22 0
      آقای عباس آخوندی میلیارد از بورس خورد، باز هم می خواهد از منبع دیگر.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      10 6
      سلام، دوست من یک "بعضی" به جملتون اضافه کنید خودتون را از عواقب دنیوی و اخروی جمع بستن یکپارچه رها کنید. تشکر دوست شما
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      26 0
      فقط قانون مال مردم فقیرهست که برازنده موندن افتابه دزد میشن وگرنه مثل آخوندی وابتکار وبقیه که سرورن تاج سرن
    • شمس IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      1 6
      همه اصلاح طلب ها رو به خیانت متهم نکن !
    • نادری IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      8 0
      بگو بابا بیا بورس و پولی که خروج دادی رو مشخص کن جناب اخوندی
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 0
      چه فایده،، آخرش هم تشریف میبرن به کاخ کاناداشون
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    28 2
    #سرطان اصلاحات
  • نیما IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    29 2
    بزرگترین شاخص اصلاح طلبان، فساد و اشتهای فراوان به بیت المال است.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    24 3
    برجام سند گدایی اصلاح طلبان از غرب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و چپاول فرصت ها و رانت‌ها بود.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    26 0
    سیبیل دوستان در برخی قراردادها، خوبِ خوب می‌چرخد.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      13 0
      عزیز من پس فکر کردی چرا اینقدر دنبال برجام هستند تا حتی به قیمت لیس زدن کف کفش غربی‌ها این روابط با غرب یه جوری حتی برای شش ماه هم شده برقرار بشه؟؟! صدبار همینجا نوشتم که اینها فقط دنبال پورسانت پژو، توتال، بوئینگ و ایرباس و غیره هستند و لا غیر!!! لامصب انگار خیلی به دهنشون مزه کرده!!!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    38 2
    اقای اخوندی و زنگنه و امثالهم یکسری انسان به غایت بی سواد و در عین حال تمامیت خواه هستند.اینطور انگارید که مملکت ارث پدری ایشان است.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    21 1
    اخوندی و دوستانش هواپیما را برای عکس گرفتن خریدند نه چیز دیگر
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    11 0
    فاکتور سازی برای بیت المال انتهای تز مدیریتی اصلاح طلبان است
  • مهرناز IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    7 0
    اخوندی " کارنامه سیاهت بیشتر از ناکارامدی در وزارت مسکن وکرانی مسکن است " متهم به فساددر خرید هواپیما و گرفتن پودسانت های انچنانی شده اید " بی دلیل نیست که جیغ بنفش می کشید " نظام را متهم می کنید " تا گمراهی ایجاد کنید "اما بلاخره گربه دزده به دام افتاد.
  • اصلاح طلب IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 13
    آخوندی یکی از کارآمدترین و موفق ترین وزاری بعد از انقلاب هست اما شما دلواپس ها دارید ایشون رو تخریب می کند. ایشون شایسته ترین فرد واسه ریاست جمهوری ایران هست و می تونه با دادن موشکی و منطقه ای، از آمریکا امتیاز بگیره
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      9 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ جوک خوبی بود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      5 0
      مزاح میفرمایید
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      2 0
      همین!! دیگه چی قراره بده؟!
    • سید علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      2 0
      منم بهتر از علی دایی بازی می کنم!!!!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    11 0
    این آخوندک را اعدام صحرایی کنید بخاطر8سال فسا غارت تنبلی ونجومیبگیری
    • حسن زاده IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      6 0
      محاكمه صحرايى بكنيد.فرار نكرده از كشور خارج نشده دادرسى شروع شود نتيجه ممكن است حكم هرچه باشد. در هر صورت روى زخم دل ملت ستم ديده مرهم خواهيد گذاشت. تا چه وقت چقدر ملت ميتواند تحمل كند.
  • محسن IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    7 0
    یک اشتباه دولتمرد از هزار خیانت بدتر است. جناب مستطاب آخوندی با مسکوت گذاشتن پروژه ی عظیم مسکن مهر باعث بدبختی و فروپاشی هزاران زندگی شد. بعضی ها تمام زندگی شان طلاهای همسرشان و ... را به امید خانه دار شدن فروختند ولی متاسفانه بخاطر عدم تکمیل پروژه مجبور شدند به قیمت کمتر از واریزی و بعد از نا امیدی از تکمیل پروژه به دلالها بفروشند. آه محرومین و مستضعفان دامن آخوندی ها را خواهد گرفت. آقای ريئسی مردم از شما عدالت می خواهند برای محاکمه ی آخوندی هزاران شاکی وجود دارد. ولی مگر صدایشان به جایی می رسد.
  • شیردل IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    8 0
    حرف اخوندی که میگه ماشین فساد داره میچرخه ادمو یاد این ضرب المثل میندازه (کافر همه را به کیش خود پندارد)اخوندی رو باید مالشو مصادره کرد خودشم دار
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 6
    خسته نشدید اینهمه تهمت به روحانی ودولتش میزید تو برنامه ساخت مسکن فرهنگیان دریک استان جنوبی گفتند فلانی ودار ودسته اش دزد واختلاس گرند مخالفان کاندید وانتخاب شدند دادگاو وحکم زندان برای گروه قبلی رقم خورد اما گروه قدیمی ده سال کار کرده بود وکلی مسکن تحویل داده بود ام گروه جدبد دلسوز وهوار زن کارشان به یک سال نکشید گندشون در آمد میلیاردی دزدیدندلو رفتند راهی زندان شدند حالا رسیده کار شما بیائید ببینیم برای جیب خالی وفکار ملت چه خواهید کرد یقه نیمچه دزد را گرفتن وخود راهزنی رویایی کردن نباشد
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    12 0
    این اقا. که تفکرش. امریکایی و همیشه دشمن ملتها هستند ، باید به چندین جرم محاکمه شود
  • علی محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    حال دیگر وظیفه قوه قضائیه روشن است این هم شیپور به جای سوت. مگر نمی‌گویید اگر کسی ازفساد اطلاع داشت. سوت بزند این شیپور است به جای سوت چون آنقدر کثافت است که یک اصلاح طلب کثیف میگوید. این سرنخ. بروید دنبال بقیه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    10 0
    عباس عاشق ایرباس میداد دائم به آنها پاس به پسراش میگفت همه مناقصه ها واس ماس مسکن مهر از مزخرفهاس صبحانه کره مرباس تشک فقرا مقواس سقف خونشون مشماس ولی لواسون مال ماس !!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      5 0
      ایییییییییییییییییییییییییییییییییول بابا خیلی عالی بود
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      5 0
      آفرین کیف کردم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    عجب آقای آخوندی از قرار معلوم این قافله سر دراز دارد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    2 4
    اگر اینها اتهام هست مگه مملکت سازمان بازرسی نداره اگر ایشون مرتکب جرم شدند ایشون رو محاکمه کنین اما انگار مساله این نیست .
  • ،،، IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    5 0
    ارابه ببندید بهش
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • حسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    3 0
    آخوندی که هیچ این وسط صالحی چکار می کنه نه کنه به یاد دوران کودکی ها باهم شدند
  • مرحوم آنخمائو IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    نفرین خدایگان بر آنان باد
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    اقای رئیسی خواهشا در مورد آخوندی سریع عدالت رو اجرا کن و پرونده این ادم خائن رو جهت بررسی به دادستانی کل ارجاع بده
  • حمید IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    سلام وقتی که خط و خط بازی سیاست باشه همینه خدا را شکر کا ایران را نفروختن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    9 0
    برجام ترکمنچای دولت بنفش اصلاح طلب است
  • ناصرم IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    5 0
    من نمیدونم منظور امام ره درمورد نگذارید انقلاب بدست نامحرم بیفتد ما چه جوری میتونیم جلوی امثال آخوندی و مثل اون بگیریم
  • سیم IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    5 0
    اگه عباس آخوندی محاکمه نشه عدالت رعایت نشده
    • عمار IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      و عدالت رعايت نشود مردم آگاه رنج ميبرند و زجر ميكشند. محاكمه كنيد و كش ندهيد. كندى در محاكم و سبكى جرايم انگيزه فساد را زياد ميكند. متخصصين جرم شناسى نظر بدهند.
  • علیرضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    ای کاش جرم ایشون فقط همین موارد بود که گفته شد ... مگر نساختن مسکن فقط باعث بی خانمانی میشود ... چقدر دختران و پسرانی که بخاطر تفکر نادرست ایشون به فساد کشیده شدند و چقدر خانواده های که از هم جدا شدند و چقدر فرزندانی که در جامعه رها شدند ووو ... مقصر همه اینها عباس آخوندی ملعون است
  • انقلاب IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    تعارف چرا قوه قضایی باید تنبیه کند!
  • عبداله انشاالله بر حسب تجربه خداوند این قسم خوردگا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    این کشور شهداء هست وهرکس خیانت کند خداوند رسواییش می کند
  • آرش کمانگیر IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 1
    به نام خدا . سلام . من به محتوای این خبر کاری ندارم اما هواپیمای ATR هواپیمائی ایمن و از نظر هزینه ها اقتصادی است و در بسیاری از شرکتهای بزرگ هواپیمائی جهان در حال خدمت است .
  • انتی کیسه IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    3 0
    باسلام خدمت رسانه ی وظیفه شناس مشرق،بلکه شماهادست این تبهکاران ولیبرالهای مفسدراروکنید،وگرنه ازدولت تدبیرتاکنون چیزی جزبی تدبیری دیده نشده،
  • ققنوس IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    هفده میلیون دلار پورسانت با دلار ۲۵ هزار تومانی میشه ۴۲۵ میلیارد تومان ناقابل
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    آخوندی در کجا اهمال کاری نکرده؟در بورس ،نساختن مسکن استفاده از اینهمه ثروت جمع کردن ...
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    6 0
    نظارت قضائی بر ورودی و خروچی حساب های بانکی و مالی این وزیر سابق و تمام خانواده و نزدیکانش در داخل و خارج و هر نوع انتقال پولی از زمان شروع خدمت دولتی تا استعفا و بعد استعفا تا زمان حال لازمه بازنگری دقیق و ذره بینی بشه و اینکه ده ها میلیارد ثروت کلان رو از کجا و چگونه کسب کرده ؟ انجام بشه. ده ها میلیارد ثروت ایشون ادم رو یاد طلحه و زبیرفتنه گرمیندازه. وقتی مرجعی بخواد حسابهای مالی ایندسته رو زیر و رو کنه داد همه شون درمیاد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    یه مرد بین مسولان رده بالا نیست تا این فرد را به سزای عملش برسونه ؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    5 0
    چرا این آدم ها محاکمه نمی‌شوند اگر جرم مرتکب شده بلافاصله باید محاکمه شود.
  • احمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    وجداناً اگر قوه قضائیه مستقل عمل کند و تحت فشار قرار نگیرد قطعاً حکم آخوندی ...
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    3 0
    اینو و جهانگیری باهمند
    • محمدایوب IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      4 0
      اصلاح طلبان همه آشان سرشان توی یک اخوره. حالا که رییسی عزیز دارد ...را میگیرد. باید پرونده وزندگی اینها از سال 67 دولت سوزندگی. بررسی وانچه ...اند. به مردم بازگردانند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 2
    الان كه آخوندي نيست ،قیمت مسکن بیارید پایین کارهایی که اون نکرد شماها بکنید.همیجور که قیمت بقیه جیزها رو پایین آوردید.
  • مجید US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    2 0
    من نمیدونم چرا ما از کره شمالی یاد نگرفتیم که این اصلاح طلبان رو دستگیر و به زندان ابد بندازیم. اینها همه خاعن و ضد ایران هستند.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    3 0
    دولت بی تدبیر با دل بستن به برجام نا فرجام مانع تصویب و اجرای تمام اصلاحات لازم اقتصادی مثل مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و اصلاحات بانکی و گمرکی و .....گردید و کشور را به قهقرا برد و هنوز هم دل به باز گشت شیطان صفتان آمریکایی و اروپایی دارد که هیچ آرزویی جز خفت و خواری ایران ندارند و به کمتر از آن راضی نمی شوند.فقط اصلاحات داخلی فقط.
  • رضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 0
    آخوندی متهم ردیف اول دهن کجی به یک ملت.
  • عدالت IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    آخوندي و مسئولين در دوران هاي مختلف مصونيت سياسي دارند حتي اگر اجتهاداتشون مثل هاشمي باعث له شدن طبقه فقير شده باشد
  • مرتضی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    پس کی 1400 بشه دوباره انتخابات شرکت کنیم
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    باید عباس آخوندی را به خاطر خسارت‌هایی که در دوره تصدی پنج‌ساله وزارت به مردم زد، احضار و محاکمه کرد! و جز به اعدام ما راضی نمیشویم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مير احمد طباطبايي( مس) IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    قوه قضاييه قطعا اقدامى سريع و شديد خواهد داشت اينجا بحث خانواده و اطرافيان وزير نيست بحث فساد مستقيما روى شخص وزير است كه رييس جمهور را هم دور زد و ...
  • DE ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    آخوندی شایسته ترین فرد واسه ریاست جمهوری ایران هست و می تونه با دادن از آمریکا امتیاز بگیره هم موشکی هم منطقه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس