عبدالواحد موسوی لاری

موسوی لاری رئیس کمیته جعلی و آمریکایی صیانت از آرای یکی از فتنه گران سال ۸۸ با عتاب و خطاب قرار دادن نظام، برای شرکت در انتخابات شرط و شروط گذاشته است!

سرویس سیاست مشرق- ما باید به مزاحم فعال تبدیل شویم! این جمله احتمالاً عجیب‌ترین چیزی است که تابه‌حال شنیده‌اید. این سخنان را درست در روزی که کمیته صیانت از آراء موسوی در بهار سال ۸۸ تشکیل جلسه داد کسی بر زبان آورد که حالا ادعا می‌کند: مردم نباید احساس کنند برای انتخاب آن‌ها احترام قائل نیستند.

موسوی لاری که روزگاری با امضاء بیانیه‌های دو امضا در کنار محتشمی پور برای نظام خط‌ونشان می‌کشید، حالا با تغییر لحن و بیان ظریف دوباره همان دست جملات را بر زبان آورده است! کمیته صیانت از آراء پروژه‌ای غیرقانونی و کارشکنانه بود که تندروترین گروه‌های سیاسی دور آن جمع شده و در بطن آن فضای رادیکالی طراحی‌شده بود. هدف این کمیته آن بود که تمام راه‌حل‌های قانونی برای برگزاری یک انتخابات سالم را ببندد و یک فضای یاس آلود و بی‌اعتمادی مطلق به‌نظام را به جامعه پمپاژ کند.

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

حالا پس از ده سال و یک دور آزمون راه‌حل آشوب سازی خیابانی این جریان با قلدرمآبی همچنان به دنبال اجرای سناریو نخ‌نما شده قدیمی است.

موسوی لاری در آخرین گفت‌وگوی خود با وب‌سایت جماران وقتی با سؤالی جهت‌دار و از پیش هماهنگ شده از او درباره پیوند اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ با انتخابات آینده می‌پرسند با رندی تمام پاسخ می‌دهد: «انتخابات ۱۴۰۰ آزمون بزرگی برای حکومت و متصدیان است که چگونه با مردم رفتار می‌کنند. مردم انتظار این رادارند که عرصه تصمیم‌گیری و حوزه اختیار آن‌ها باز باشد»

این جملات از زبان لاری بسیار جالب توجه است! عضو موثر در حلقه تندور مجمع روحانیون مبارز، به جای آن که میان آشوب گران و اصل مهم و بنیادین انتخابات فاصله گذاری کند. با زیرکی مخاطب خودش را مشخص کرده و به‌صورت مستقیم نظام را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهد. لاری که خود عهده‌دار مسئولیت برگزاری انتخابات بوده است، به‌صورت کاملاً عریان از همان فن قدیمی در کمیته امریکایی-صهیونیستی صیانت از آرای فتنه گران استفاده کرده تا بازی انتخابات را به یک دوراهی تبدیل کند! در ایده مورد نظر او، یا باید نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان از صندوق رای خارج شود، یا آن که فرمان شورش صادر شده و حوادثی مانند دی ۹۶ و آبان ۹۸ دوباره تکرار خواهد شد.

هر ۱۰ سال یک فتنه بزرگ می‌سازیم!

از سال ۷۶ به آن سو، موسوی لاری با همکاری طیف تندرو مجمع روحانیون مبارز اتاق فکر فشار به‌نظام از بالا را مدیریت می‌کند. نتیجه کار آن‌ها به ترتیبی جلو می‌رفت که، در دوره دولت اصلاحات پروژه هر ۹ روز تحمیل یک بحران به حکومت شکل‌گرفته و کار به‌جایی رسید که، نخست‌وزیر لائیک سابق ترکیه «بولنت اجویت» به گمان به پایان رسیدن کار نظام، رسماً اعلام کرد حاضر است امکانات ترکیه را در اختیار مخالفان برای واژگون کردن نظام جمهوری اسلامی قرار دهد!

ماجرای کوی دانشگاه اولین فتنه‌ای بود که موسوی لاری و اصلاح‌طلبان تندرو در آن نقش‌آفرینی کرده، و سه روز بحران امنیتی را به‌نظام تحمیل کردند. در آن واقعه روزنامه ساختارشکن سلام با مدیریت موسوی‌خوئینی‌ها، پدرخوانده مجمع روحانیون سندی جعلی منتشر کرد تا زمینه اصلی آشوب در دانشگاه و خیابان‌های اطراف را به مبارزه تن‌به‌تن با حکومت تبدیل کند که البته تودهنی محکمی از مردم خوردند.

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

اتاق فکر فشار به نظام با وجود شکست سخت در دوران بهار اصلاحات، پیش از انتخابات سال ۸۸ دوباره فعال می گردد. در سال ۸۷ لاری و رفقایش؛ که به‌پیش بینی قابل‌توجهی از نتایج انتخابات و شکست نامزد موردحمایت خود رسیده بودند. باتجربه به‌دست‌آمده از گذشته، ستاد صیانت از آراء را تشکیل داد و با ساخته‌وپرداخته کردن یک افسانه جعلی بزرگ‌ترین تهمت تاریخ را به‌نظام جمهوری اسلامی زده و البته بالاپوشانی و خوش‌شانسی هیچ‌گاه مسئولیت سخنان خودش را بر عهده نگرفت!

انتخابات به‌عنوان، رکن اصلی نظام مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شبیخون همه‌جانبه اصلاح‌طلبان تندرو مواجه شد. محتشمی پور رفیق گرمابه و گلستان موسوی لاری که این روزها پرده‌نشین گردیده و کم‌تر اظهارنظر می‌کند، درست دو روز پس از برگزاری انتخابات و در شرایطی که هنوز سیر قانونی رسیدگی به شکایات حتی به شورای نگهبان نیز نرسیده است، روبروی خبرنگاران قرارگرفته و در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «شما دیدید که مردم به خیابان آمدند و اعتراض کردند، این اقدام مردم را تبریک می‌گویم! و هم‌زمان نسبت به دو موضوع ابراز تأسف می‌کنم. شیرینی این حرکت بزرگ مردم تهران با حادثه‌آفرینی تعدادی از عوامل نفوذی که به‌احتمال‌زیاد از سوی جریان رقیب به تجمع فرستاده‌شده بودند به آتش و خون کشیده شد» [۱]

کمیته صیانت از آرای موسوی به طرز شگفت‌انگیزی کارش را خوب بلد بود! محتشمی پور در آن مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی حتی حمله تعدادی آشوبگر به مساجد و مغازه‌های مردم را به رقیب نسبت داده و سعی می‌کند با فریب افکار عمومی لشگر کشی خود به خیابان را توجیه و تفسیر کند!

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

در همان روز و پس از پایان آن کنفرانس خبری کرباسچی در مصاحبه‌ای دیگر اعلام می‌کند: چیزی برای از دست دادن وجود ندارد! [۲] این دست کدهای امنیتی باعث می‌شود کروبی و موسوی به‌موازات ستاد فشار به نظام، با اقدامات رادیکال‌تر و اپوزیسیون نمایی، حیات سیاسی خود را به سمت کانون تحولات جدید هدایت کنند.

کمیته دست‌ساز و هدایت‌شده از سرویس‌های خارجی با شباهت سازی انقلاب‌های زرد و نارنجی آمریکایی در منطقه، ۱۰ ماه تمام تلاش کرد آشوب‌های خیابانی را مدیریت کرده و البته تحت عنوان خط امامی بودن رنگ و لعابی به حیثیت ازدست‌رفته خود بزند. بدون توجه به آنکه حضرت امام (ره) در توصیه‌ای به مدیران کشور می‌فرمایند: «آن‌کس که برای به دست آوردن پستی تلاش می‌کند، صلاحیت به دست گرفتن آن را ندارد.»!

حالا، موسوی لاری با آن سابقه تاریک در آخرین اظهارنظر خود در تعریف اصلاح‌طلبی می‌گوید: اصلاح‌طلب کسی است که می‌خواهد زیر چتر این نظام کار کند. اصلاح‌طلب یعنی کسی که قانون اساسی و نظام را قبول دارد و بعضی از رفتارها و روش‌ها را نمی‌پسندد و در جهت اصلاح آن حرکت می‌کند! این جملات طنزآمیزترین سخنانی است که این سال‌ها از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات شنیده‌ایم! احتمالاً آقای لاری فراموش کرده است که در روز دعوت مجمع روحانیون مبارز به‌زور آزمایی خیابانی آشوبگرانی که هم‌نوا با اصلاح‌طلبان شده بودند؛ فریاد می‌زدند: انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است!

این دست سخنان را البته دیگرکسی جدی نمی‌گیرد، واقعیت آن است که تندروهای محفل خاتمی این روزها با شنیدن بوی بایدن دوباره به تنظیمات کارخانه بازگشته و دقیقاً همان دست جملاتی را می‌گویند که پیش از انتخابات سال ۸۸ روی آن مانور می‌کردند. خطاب کردن رقبا انتخاباتی به حزب پادگانی، تحریم انتخابات، مسلح کردن اشرار در مرزها، پیغام و پس خوان فرستادن برای آمریکایی‌ها دقیقاً موبه‌مو همان سناریویی است که پیش‌ازاین این گروه رادیکال روی آن عملیات کرده و بار دیگر به آن تمسک می‌جویند!

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

سعید حجاریان در آخرین حمله به اصل جمهوریت نظام در وب‌سایت ساختارشکن مشق نو نوشته است: به گمان من مدل «امارت اسلامی افغانستان» ممکن است اذهان برخی نیروهای درون ایران را تحریک کند و آن‌ها به فکر «امارت اسلامی ایران» بیفتند. در مقام نشانه‌شناسی ما اکنون با سه نشانه مواجه هستیم که هر یک به کیفیتی دلالت بر این ایده دارند[۳] .

حجاریان با تکیه‌بر یک توییت از سوی یک نماینده مجلس نتیجه گرفته است که در ایران برخی می‌خواهند امارت اسلامی ایجاد کنند! حجاریان این داستان مو را می‌بیند، اما چشم و گوشی ندارد، تا سخن الهی رهبر انقلاب در حضور پرشور و حداکثری همگان را دیده و شنود!

حجاریان قاعدتاً فراموش کرده که هم بالگی‌های همین اصلاح‌طلبان چون هاشمی رفسنجانی به دنبال محدود کردن مشارکت مردم در انتخابات بودند و رهبر انقلاب در برابر این دیدگاه عقب‌افتاده آن‌ها ایستادگی کرد.

البته برای بسیاری دیگر مشخص‌شده است که حلقه امنیتی و تندرو اصلاح‌طلبان به دنبال بهانه‌ای برای داغ کردن فضای انتخابات می‌گردد، گروهی که جز یک کارنامه سیاه از دولت روحانی چیزی در دست ندارد، طبیعی است که بخواهد با گزینش شورش خیابانی و پیوند با داعشی ها و جیش السلام و پس‌مانده‌های مریم رجوی برای خودش امتیاز جمع کند.

اما لازم است موسوی لاری و رفقای او خوب بدانند که دوران تشکیل جرثومه‌ای چون کمیته صیانت آرا به‌عنوان تاکتیک فشار به‌نظام گذشته است! سیگنال‌های آمریکایی در پیوند زدن انتخابات با آشوب‌های گروه‌های تروریستی در آبان ۹۸ را بهتر است جای دیگری خرج کنند!


[۱] https://www.magiran.com/article/۱۸۸۲۳۷۲

[۲] https://www.farsnews.ir/news/۸۸۰۲۲۳۰۷۵۳

[۳] http://mashghenow.com


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • فخیم زاده IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    30 2
    تحت نام اسلام غلطی نبود که نکنند امیدوارم امام زمان هر چه زودتر ظهور کنند وجهان رو از شر فتنه وآشوب وجنگ داخلی وخارجی نجات بدهند
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      32 1
      این اصلاح طلبان یک مهم را فراموش کرده اند که تبلور حیات نکبتشان فقط در جمهوری اسلامی ایران مقدور و میسر میباشد فکر میکنند کدام حکومت به اینها ارزش میدهد
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      27 1
      تنها راهکار حل مشکلات کشور و برون رفت از وضع موجود حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی است.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    39 1
    اگر می خواهید کشور از این چاه تدبیر و امید خارج شود افسادطلبان فتنه‌گر را رد صلاحیت کنید
  • DE ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    45 0
    موسوی لاروی : اگر می‌خواهید ما شورش نکنیم؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! چون بحث بر سر میلیاردها پول و پست و مقام و حقوق های نجومی و غارت بیت المال .... پست های موروثی است که ما اصلاح طلبها و غربگراها حداقل 35 ساله همه جا نفر گذاشته ایم و داریم میبریم و میخوریم.همینطوری الکی ول نمیکنیم بریم . چنان شورش میکنیم که فکر کنید هزاران کامیون نمک ریختیم توش . خخخ .کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود فکر کردید ما راههای دیگری بلد نیستیم دست بهمون بگذاریم همونطور که به امریکا گفتیم تحریمشون کن اینبار به امریکا میگیم بهتون حمله کنه .خخخخخ برو جوجه .نظام شما ها را بدبختها آزاد گذاشت تا امریکا بهتون دل خوش کنه جفتتون مشغول باشید ایران شهرهای زیر زمینی و زیر ساخت های نظامی و استحکام کشور را ادامه بده و مقاومت در کشورهای دوست را محکم کنه . ایران اگر میخواست منتظر شماها بمونه که الان هر گوشه ای از ایران دست یه شیخ نشین بود. مرغ بریان شده از این اصلاح طلبها خندش میگیره.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    57 1
    چند نفر بالاخواه داری؟!!!!!! هنوز باور ندارید فسیل شده اید؟!!!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    34 0
    این جماعت رو فقط باید نابودشون کنن .. ... وطن فروش
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    25 0
    نمی دانم چرا بیشتر حرف های اصلاح طلبان را می بینم یاد حرف های ترامپ می افتم. "اگر دولت دست ما نبود دلار الآن 50 هزار بود معادل "اگر کس دیگری رئیس جمهور بود کرونا خیلی بیشتر کشته داده بود". "باید ببینیم مرده ها رای داده اند یا زنده ها". "ما هم به وعده چرخش سانتریفیوژها عمل کردیم هم به چرخش چرخ های اقتصاد معادل "من یک آمریکای بزرگ ساخته ام". به نظر شما چه رابطه ای بین این آدم ها و ترامپ وجود دارد؟ من فکر می کنم خود شیفتگی مفرط همراه با قدرت طلبی به هر قیمت.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    38 1
    وقتی استکبار جنایتکار با پر روئی از ایران میخواهد خلع سلاح شود تا بلای شیلی و لیبی وعراق و0000 را بر سر ایران بیاورد. از جاسوسان استکبار انتظاری جز این نباید داشت. همه گزینه های استکبار برای جاسوسان استکبار ایجاد شورش است. باید عملکرد مدیریت این جاسوسان و پورسانت های و رشوه های که گرفته اند و انحصاری که بوجود اورده اند و 0000 را به ملت معرفی کرد. اگر هم لازم شد اموال ان ها مصادره تا دادگاه به ان رسیدگی کند. اگر بر خورد بهنگام نشود .مردم تحت فشار اقتصادی ممکن که گول بخورند.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      14 1
      بالاخره از نظر اصلاح طلبان تهوع آور سمت و مقام رئیس جمهوری تشریفاتی و تدارکاتچی و بی اختیار و دولت زیر سایه ی دولت در سایه و رحم اجاره ای و بدون قدرت است یا این قدر اهمیت دارد که از یک سال پیش از انتخاباتش جلسه پشت جلسه و تهدید و ترغیب و تشویش و عاقبت هم در صورت شکست در انتخابات بلوا و فتنه و آشوب و اغتشاش و اعتصاب و تظاهرات به دنبالش ایجاد می کنند؟! بالاخره برای یک سمت به قول شما اصلاح طلبان فتنه گر، "به درد نخور" این همه جنجال لازم است!؟
    • سوخته IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      21 0
      خدا را شکر که مردم به راحتی دارند ...را و خط مشی شان را می شناسند جای شماها از این به بعد در زباله دان است
  • مقدس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    47 0
    این فتنه گر وطن فروش غلط زیادی کرده برای نظام شرط و شروط تعیین کنند
  • دکتر اصلاحطلب IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 9
    بله جناب لاری شما و جناب مرعشی درست میگویید باید به هر طریقی در قدرت بمانیم چون جناح مقابل ما میخواهد قدرت را در دست بگیرد و در اینصورت تمام امکانات و منافع و بودمان نابود میشود پس باید هر طور شده در قدرت بمانیم.
  • مهران IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 28
    احسنت بر آقای لاری
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      16 0
      ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن این جماعت پاک نمی شود.
  • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 46
    فرمایشات آقای لاری کاملا درست هست و منم از امروز تفکرات این بزرگمرد را قبول دا م
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      33 0
      حتما خودت هم از سیاهی لشگرهای این جماعت افسادطلب در فتنه ۸۸ هستی
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      14 1
      :))))))) یعنی خود موسوی لاری هم اینقد نمی تونه حامی خودش باشه! خنگ
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 40
    باید در مملکت امثال ایشان بشود رئیس جمهور
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      13 0
      روحانی امثال ایشان است که رئیس جمهور شده و اوضاع مملکت اینقدر قمر در عقرب شده است.
  • مهدی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 34
    تفکرات ایشان بسیار پسندیده هستش و کاملا دموکراتیک و مردم سالارانه هستس
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      12 0
      اینها در سال 88 نشان دادند که معنای دموکراسی و رای مردم را نمی دانند.
  • محمدرضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 28
    صدآفرین و هزاران درود بر آقای لاری بزرگمرد
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      10 1
      بزرگ مرد !!!! خخ
  • اصغر وحیدی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 47
    بنده یک مغاز کفش فروشی دارم در ارومیه و اداری هم نیستم ولی عاشق تفکرات آقای لاری هستم و دوستش دارم
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      12 1
      شما برو کفش بفروش و در امور سیاسی که تخصص نداری مداخله نکن.
    • الماسی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 5
      اتفاقا دوست کفش فروش ما درست گفت و همه باید در سیاست اظهارنظر کنند نه فقط شما!!!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 25
    درود بر آقای لاری عزیز .حرف حق جواب ندارد .
  • سوخته IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    15 0
    خدا را شکر که مردم به راحتی دارند ... را و خط مشی شان را می شناسند جای شماها از این به بعد در زباله دان است
  • FR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    15 0
    از هرچه اصلاح طلب ست حال آدم بهم میخوره.....
  • مسعود IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    25 0
    غلط میکنه واسه نظام شرط بذاره بی خود میکنه
  • رضا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    17 0
    اقای موسوی لاری جمله شما تیر۷۸ در روزنامه سلام هیچ وقت فراموشم نمیشه که گفتید در روزنامه ها را میتوانید ببندید ولی دهن مردم را نمتوانید ببندید اجمله را در کسوت وزیر کشور بودید گفتید با کرباسچی و دوستانتان گروهی تشکیل داده بودید در مقابل نظام انصافا کمتر از ...جرمتان نبود رشت الکتریک را با کرباسچی و خودت بالا کشیدین کمی خجالت بکش
  • بنده خدا RO ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    17 0
    از اصلاح طلبان که از عوامل اصلی وضعیت بحرانی کشور هستند چه انتظاری دارین
  • مرصاد IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    13 0
    تهدید علنی نظام ! مگر یک معاند ، چکار می کند ؟!
  • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    11 0
    موسوی لاری خیانتکاربه نظام هست
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    14 0
    اقای لاری دوره دیکتاتوری با شاه ملعون خیلی وقته که به پایان رسید.این پنبه خودمحوریرو از گوشتون بیرون کنید! حداقل از بنی صدر خائن دوتادرس عبرت بگیرید. اگر یک ذره شهامت مردانگی تو وجودتون بود این زبان تهدید و ارعاب رو علیه امریکا و انگلیس و فرانسه و داعش دشمنان مردم ایران خرج میکردید نه برای هموطنانی که جان و هستی و سلامتی و همه چی شون رو برای امنیت وآرامش این کشور خرج می کنند!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    12 4
    واقعا اگر بفکر مردم انقلاب واسلام هستید بدون تائید صلاحیت نمیتونید خدمت کنید!؟
  • یحیی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 17
    من که عاشق آقای موسوی لاری هستم و واقعا دوستش دارم چون صادقانه حرف میزند
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      6 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی جوک مضحکی بود روحیم خوب شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • حسین IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    15 0
    نمیدانم یک حس درونم میگه که پیامهای در حمایت ایشون رو یه نفر داره می نویسه!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    11 0
    سالهااست نون نظام خوردند وتا توانستند برای مردم ونظام مشکلات ایجاد کردند خدا از تون نگذرد که خیانت به اهداف امام خمینی وخون شهدا کردید وعده ما قیامت
  • اکبر زمانی FR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    10 0
    چه تحلیل خوبی نوشتی مشرق دستت درد نکنه
  • اکبر زمانی FR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    8 0
    لطفاً این دست تحلیل های فنی و کوتاه بیشتر بزارید
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    10 0
    هر کسی شرایط قانونی نداشته باشد تایید صلاحیت نخواهد شد.. نظام رو تهدید میکنید درخواست میکنیم مدعی العموم دستگاه قضا این فرد رو احضار کند و بر اساس قانون برخورد کند که درس عبرتی بشود برای دیگران
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    13 0
    این دیگه ازاون باج گیرهای سرکردنه هست
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    8 0
    اگر شورشی هم مردم بکنند برعلیه شما مزدوران وجیره خواران وطن فروش غربزده است نه علیه نظام جای شما درزباله دانی تاریخ است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    14 0
    لاری یک وطن فروش است
  • سید فروزان CH ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    7 0
    این افراد و بلندگوهایشان و رهبراتشان، بترسند از آن روزی که کاسه صبر ایران دوستان و طرفداران نظام لبریزشود بروند خدا را شکر کنند که مقام رهبری صبرشان صبر ایوب است ،و بیاد بیاورند زمانی که امام خمینی حکم به مقابله با منافقین ، بنی صدر و تجزیه طلبان را دادند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    14 0
    خودتون هم میدونید که خیلی بی صلاحیت و بی لیاقت هستید پس ببند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    7 0
    اصلاح طلبان بی وطن تائید صلاحیت نخواهند شد و همانطور که آمریکا هیچ غلطی نمیتاند بکند نوچه های اصلاح طلبشان هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند دست به فتنه گری بزنید ملت نابودتان خاهد کرد
  • فریاد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    11 0
    اقای لاروی حیا کن.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    8 0
    بسیاری از این اصلاح طلبا وقتی واسه ترانه خواندن یا نخواندن همایون شجریان هم نظریه می دهند ! صددرصد در مورد سنگ اندازی در انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رای هم نظریه داده و برنامه دارند البته این بار موفق نبوده و بدجوری شکست خواهند خورد! اینها صددرصد در مورد سنگ اندازی در تامین کالاهای اساسی مردم مثل مرغ و گوشت و روغن برنامه داشته و نظریه داده اند ! به راحتی اینها قابل شناسایی است و دیر یا زود لو خواهد رفت !
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    10 0
    غلط اضافه کرده.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    راستی اینا ماهی چقد وچند دلار ازامریکا وعربستان میگیرن
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    چرا این جماعت فاسد و وطن فروش نابود نمی کنید؟؟؟؟!!!
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    8 0
    مقصر نظام جمهوری اسلامی ایران است که بگیر ببند برای این فتنه گران راه نمی اندازد. تا چه زمانی شاهد مماشات باشیم؟
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    ما از شورای محترم نگهبان می خواهیم از مسامحه کاری پرهیز کننداز حضور خائنین و فاسدین به اصطلاح اصلاح طلب را از صحنه کاندیداتوری ریاست جمهوری مانع شود .
  • حسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    آقای موسوی لاری دست از سر مردم بر دارید در سال آینده پالایش حتمی است
  • CA ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    اصلاح طلب مدافع لیبرالیسم هست نه جمهوریت. ولایت فقیه تضمین کننده جمهوریت هست. لیبرالیسم یعنی بخشی کوچک که توسط نخبه یا الیت برگزیده میگردد بر کل مردم مسلط گردد و کنترل مردم در شروع بواسطه دوقطبی اجتماعی باشد و بعد با دوقطبی مالی و غیره کنترل گردند و با سیستم صد در صد برده داری خلق کنند هست.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    يكى ازشرايط كليدى داو طلب مقام ياست جمهورى رجل سياسى بودن است كه تقريبا تاكنون شامل افراد شاغل دردولت هاى برخاسته از انقلاب (بنى صدر موسوى رجايى رفسنجانى و٠٠٩ )بوده اند واين دولتها هم كه متعلق به شماها ى اصلاح طلب بوده است وتاكنون فردى نظامى ويا از قوه قضائيه به مقام رياست جمهورى نرسيده كه ازشما نباشد همه اش شماها تاييد صلاحيت شده ايد اين دوره مى ترسيد به قول خودتان فردى جوان وبى ريشه ازبين نظاميان ويا قضات كانديد شود ومورد اقبال مردم قرار گيرد ودربر پاشنه سابق نچرخد و ازترس از دست دادن رانت هاى دراختيار ديوانه وار جيغ بنفش ميكشيد شمارا دارد اب ميبرد ولى وسيله اى براى جلو گيرى نداريد
  • مردم بدبخت IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    هیچکس درد مردم را نمی فهمد نه اصلاح طلبان و اصلاحطلبان افساد طلب که به بفکرند ترامپ و بایدن کار کشور را اصلاح کند نه آخوندی وزیر مسکنی که در کاخ خود لم می دهد و می گوید مسکن مهر خرابه است نه احمدی نژادی که بفکر مایکل جاکسون و آنجلینا جولی است نه آقای زنگنه وزیری که معتقد است تورم را باید خدا حل کند نه روحانی و ظریف و نمایندگان اصلاح طلبی که وقتی خارجی ها را می بینند از خنده غش و ضعف می کنند و عکس سلفی می گیرند ان شاالله 1400 دولت جوان انقلابی...
  • علـی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    اینا اردوغان ‌رو میخوان که همه فک و فامیلو هفت منزل از چپ و راست و شمال و جنوب‌شونو به چهارمیخ بکشه!
  • حمید IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    اردوغان کجایی؟!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 0
    همه نامزد های وطن فروش اصلاح طلب رو رد صلاحیت کنید مردم پشت نظام هستند عامل بیگانه جای در نظام اسلامی ندارد
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    انشالله که تمام نا اهلان و وطن فروشان اصلاحاتی رد صلاحیت شوند
  • مرصاد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    باجگیران و قداره بندان اصلاح طلب !!
  • حسین IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    2 0
    موسوی لاری ازاهل بیت خجالت بکش
  • حسین IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    3 0
    خجالت بکش موسوی لاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس