رونمایی کتاب سید سقا

همسر شهید جاویدالاثر حاج نقی کریمی و مادر شهید داود کریمی و حاج محمود کریمی (مداح اهل بیت(ع)) گفت: بنویسید که مسئولان پا روی خون شهدا نگذارند. بچه‌های ما با خون و جانشان این انقلاب را حفظ کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست رونمایی از کتاب «سید سقا» شامل خاطراتی از مرحوم سید فضل‌الله محمدی معروف به سید سقا به کوشش انتشارات مرد نو در محل کتابفروشی آستان قدس رضوی (به‌نشر) با حضور خانواده راوی، خانواده شهیدان جاویدالاثر حاج نقی کریمی و داود کریمی و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شد.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

همسر شهید جاویدالاثر کریمی: جواب چندین هزار جانباز اعصاب و روان را چه کسی می‌دهد؟

حاجیه خانم زهرا نگهدار، همسر شهید جاویدالاثر حاج نقی کریمی و مادر شهید داود کریمی و حاج محمود کریمی (مداح اهل بیت(ع)) از سخنرانان این مراسم بود.

وی در ابتدای سخنانش گفت: خانواده ما بی‌نهایت ارادت به سید سقا داشتند و حتی قبل از شهادت همسر و پسرم به ما لطف و محبت داشتند. البته مرحوم سید سقا به کل خانواده شهدا ارادت داشتند. عیدها که می‌شد اول سال تحویل به منزل ما می‌آمدند و هدیه‌هایی می‌آوردند. یک سال برایمان قند و شکر آوردند که سالیان سال برایمان برکت داشت.

همسر شهید جاویدالاثر حاج نقی کریمی ادامه داد: آقا سید با همسر من چندین سال رفیق بودند و روابطشان از برادر هم نزدیک‌تر بود. ما چندین سال در شاهین‌شهر اصفهان زندگی می‌کردیم و هر وقت از آنجا به تهران می‌آمدیم مستقیم به منزل آقا سید سقا می‌رفتیم. مرحوم سید سقا هر وقت نام همسر من را می‌بردند شانه‌هایشان از گریه تکان می‌خورد و یادآوری خاطرات برایشان خیلی سخت بود.

مادر شهید داود کریمی و حاج محمود کریمی (مداح اهل بیت(ع)) تصریح کرد: ۴ فروردین ۱۳۶۱ همسرم جاویدالاثر شد و پسرم سال ۶۵ شهید شد و بعد از ۱۳ سال، فقط پاهایش برگشت. از همه خواهش می‌کنم بنویسید که مسئولان پا روی خون شهدا نگذارند. بچه‌های ما با خون و جانشان این انقلاب را حفظ کردند. پسر ۱۳ ساله من به هوای حمام گرفتن از خانه رفت و سر از جبهه درآورد. ما چندین هزار جانباز اعصاب و روان داریم؛ جواب این‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد؟

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

حسین شیخانی: چرا حوزه هنری و موسسه پیام آزادگان کاری نکردند؟

حسین شیخانی نویسنده این کتاب در ابتدای این نشست گفت: کتاب «سید سقا» کتابی دلی است و به سفارش هیچ نهاد و ارگانی نوشته نشده. سید سقا سال‌ها در دو مجموعه حوزه هنری و موسسه پیام آزادگان حضور داشت و رفت و آمد می‌کرد اما این دو مجموعه خاطرات او را ثبت و ضبط نکرده بودند. سالی که به ذهنم رسید روی خاطرات ایشان کار کنم، این دغدغه را داشتم که چرا آن ها روی خاطرات سید سقا در این زمینه کوتاهی کردند؟

وی افزود: من هم مثل خیلی ها سید را در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی و سیاسی و یادواره‌های شهدا دیده بودم و شناخت نزدیکی نداشتم اما احساس کردم تکلیف من است که به عنوان یک سوژه جذاب، این کار را انجام بدهم.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

شیخانی ادامه داد:‌ فکر نمی‌کردم سید سقا سرگذشت و زندگی جذابی داشته باشد. گمان می‌کردم با یک سری خاطرات عمومی روبرو بشوم ولی بعد که وارد کار شدم با سه شخصت ویژه مواجه شدم که در زندگی سید سقا نقش مهمی داشتند؛ شهید شیخ احمد کافی خراسانی، شهید جاویدالاثر حاج نقی کریمی و مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی. همیشه وقتی نام شهید کریمی برده می‌شد، چشمان آقا سید هم خیس می‌شد. این سه شخصیت هم واقعا بی‌نظیر هستند و جا دارد که کتاب هایی درباره‌شان نوشته شود، به ویژه شخصیت شهید حاج نقی کریمی که شناخت کمتری نسبت به ایشان وجود دارد.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

نویسنده کتاب سید سقا گفت: سال ۹۵ که همت کردم تا کار ثبت خاطرات را شروع کنم، آقا سید را در قطعه ۵۰ بهشت زهرا دیدم و با ایشان صحبت کردم اما به خاطر برخی گرفتاری‌ها یک سال فاصله افتاد که خودم را به خاطر این تاخیر نمی‌بخشم؛ چون همان یک سال هم در کمرنگ شدن خاطرات آقا سید تاثیر داشت. سال ۹۶ ایشان با روی باز از من استقبال کردند و چون خیلی‌ها برای ثبت خاطرات نزد ایشان رفته بودند، فکر نمی‌کردند که کار من جدی باشد. ما در منزل آقا سید در حوالی میدان امام حسین گفتگو می‌کردیم و هشت جلسه مصاحبه انجام شد و بعد از آن هم نشست‌هایی برای تکمیل خاطرات داشتیم. در جریان گفتگوها، اهتمام آقا سید به نماز اول وقت بسیار آموزنده بود و همیشه چند دقیقه به اذان، نگران بودند که وقت نماز از دست نرود.

وی افزود: چهره‌هایی مثل حاج بخشی، سید سقا، آقای علمایی و مانند آن از ذخایر انقلاب هستند که متاسفانه آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم خاطراتشان را ثبت و ضبط کنیم. اواخر ثبت خاطرات، گاهی سید سقا از کلنجار من برای جزئیات خاطرات خسته می‌شد ولی بعدش مشتاق بود که کتاب را ببیند اما مشیت الهی بر این بود که در مراسم رونمایی کتابشان حضور نداشته باشند و من شک ندارم که روحشان حاضر و ناظر است.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

سید محمد محمدی (فرزند سید سقا): همه رفتار و حرکات آقاسید یادگاری بود

فرزند ارشد مرحوم سید سقا نیز در این مراسم گفت: همه زندگی آقاسید خاطره بود. زمان جنگ تصمیم گرفتم به جبهه بروم. به من گفت من می‌روم و شما بالاسر خانواده باش... من هم گفتم چشم. خانه ما در میدان امام حسین، ایستگاه صلواتی بود و همیشه رزمندگانی به منزل ما می‌آمدند و شب‌ها می‌ماندند و صبح، عازم می‌شدند. وقتی بابا رفت، ‌من هم به جبهه رفتم و آنجا همدیگر را دیدیم. با تعجب پرسید: مگر من خانه و زندگی را به دست تو نسپردم؟! گفتم:‌ من هم خانه و زندگی را به دست خدا سپردم و آمدم.

وی افزود: همه رفتار و حرکات آقاسید یادگاری بود و علاقه شدیدی به یادواره شهدا و مراسم‌های مذهبی داشت و همیشه مشتاقانه ما را هم با خودش می‌برد و بعدها هم تاکیدداشت که نوه‌ها را هم همراهمان ببریم.

جانباز حاج سید محمد محمدی ادامه داد: پدرم قبل از انقلاب از طریق حاج نقی کریمی با شیخ احمد کافی آشنا شد و با مجموعه مهدیه تهران مرتبط شد و بعد از آن هم به انقلاب پیوست و در ادامه به مناطق جنگی می‌رفت. بعد از جنگ هم خدمتگزار جلسات آزادگان در تهران و در خدمت مرحوم ابوترابی بود. در پیاده‌روی حرم تا حرم و دعای عرفه در مرز خسروی هم نقش مهمی داشت.

وی تصریح کرد:‌ هر کسی به منزل ما می‌آمد، بابا دنبال کارهایش می‌رفت و دست رد به سینه‌اش نمی‌زد. پدرم شغل خاصی نداشت و مدام دنبال حل مشکل مردم بود و گرفتن رضایت برای زندانیان و باز کردن گره از زندگی مردم و جوانان بود.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

دختر سید سقا: هر چه از کارهای پدرم بگوییم کم است

دختر مرحوم سید سقا هم در این نشست و در سخنان کوتاهی گفت: پدر ما نشان داد که خوب بودن کار عجیبی نیست. ما هر چه از کارهای پدرم بگوییم کم است. آنقدر دایره کارهای آقاسید زیاد بود که ما خودمان تعجب می‌کردیم. یکی از خصوصیات ایشان این بود که به شدت به اهالی فرهنگ و معلمان علاقه داشت و امیدوارم این قشر ارزشمند هم تلاش کنند تا ارزش های فرهنگی بهتر به نسل های بعدی منتقل شود.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

محمدمهدی ادیبی، مدیر نشر مرد نو: روایت کتاب «سید سقا» غیر رسمی است

محمدمهدی ادیبی، مدیر نشر مرد نو نیز در این نشست گفت: من زندگی آقاسید را رسمی ندیدم و از نویسنده کتاب تشکر می‌کنم که آقاسید را به طور غیررسمی روایت کرده است. سید سقا به سختی بزرگ شده بود و برای من جالب بود که این کتاب در نشان دادن واقعیت‌های زندگی سید سقا، صادق بوده است.

وی افزود: من در کودکی با آقا سید در مسجد امام حسین علیه السلام و در مرز خسروی آشنا شدم و خوشحالم که توفیق انتشار این کتاب نصیب انتشارات مرد نو شد.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

در پایان این نشست، لوح یادبود سید سقا توسط حاضرین امضا شده و عکسی به یادگار گرفته شد.

هشدار مادر «حاج محمود کریمی» به مسئولان + عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    مادر گرامی پا می گذارند عین خیالشان هم نیست
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      11 55
      مملکتی که ننه یه روضه خون میاد توش تعیین تکلیف میکنه بهتر از این نمیشه اوضاعش
    • علیرضا IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      10 3
      اولا که ایشان مادر مداح محمود کریمی نیست ! دوما مملکت شما نتیجه رای دادن به فردی است که بجای کار کردن نگاهش به اجنبی و برجام است . خاک پای خانواده شهدا سرمه چشمان من
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      6 1
      اول شعور داشته باش تویی که خودت رو خدای فرهنگ میدونی. ننه یه روضه خون نه و مادر بزرگوار یک مداح و ذاکر اهل بیت و مادر شهید و همسر گرامی یک جاوید الاثر .تو و امثال تو مدیون این دسته از مادرها هستید .هرچند بهترین باغچه های دنیا رو هم بیل بزنی دو سه تا ....‌ مثل تو توش پیدا میشه.
    • گجپج IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      2 0
      عزیز اول فکر بکن بعد حرف بزن! عزیزان زود قضاوت نکنید......چطور اون دنیا جواب پس میدید؟
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      سلام خدمت آقا رضا محمدی الان شما دنبال سهم خواهی هستین؟؟؟ اگه قرار ب سهم خواهی باشه حق خیلی از اونایی ک شما و دوستان شما الان بهشون انگ ضد انقلاب و ضد ولایت زدین بیشتر از شماهاست
    • سرباز حاج قاسم IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      جناب برا چی بی احترامی می کنی بعدم ننه روضه خوان نه و مادر بزرگوار مداح اهل بیت علیهم السلام و همچین همسر شهید شما حق نداری به خانواده شهدا توهین کنی
  • ناهید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    91 31
    شهدا شرمنده ایم
    • رضا محمدی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 2
      خدمت این آدم بی شخصیت که خون شهیدان رو نادیده میگیره عرض کنم که زمانی که مادر شمادر خانه بالا سر زندگیش بود شما هم با خیال راحت داشتی زندگیت و میکردی امثال حاج نقی و آقا داوود کریمی جان بر کف بخاطر ناموس و وطن و از همه مهمتر فی سبیل الله رفتند تا من و شما و مادرامون تو امنیت زندگی کنن پس لطفا این اراجیف و راحت به زبون نیارید که اگه اینا نبودن ما الان نبودیم و اوضاع بد مملکت و بی کفایتی بیشتر مسئولین ربطی ب شهدا نداره .خدایا به حق بزرگیت و رحمانیتت مقام شهدا عالیست متعالی بفرما آرمین یا رب العالمین
  • مجیدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    58 17
    درود بر سید سقا که همیشه با دست مبارکشان به ما آب می دادند و روحمان را جلا می دادند
    • مریم سادات محمدی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      58 6
      شادی روح سید سقا صلوات بفرستید
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    30 21
    عجب روزگاری شده همه دارند به هم دیگه هشدار می دند....
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      18 0
      مادر شهید هر کس نیست ..مادر یک شهید صاحب ای روزهای امن ماست که عالم به داغ جگرش مدیون است همسر شهید هر کس نیست...
    • ارشک GB ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      14 1
      کی بیشتر از خانواده شهدا به گردن مردم و مسولین حق دارند اگر کسی حق هشدار دادن داشته باشد اولویت با خانواده شهدا است
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    36 12
    از یک عده غربزده ی فاسد رانت خوار چه انتظاری دارید
  • DE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    33 17
    کسانی که به افرادی رأی میدهند و این افراد بعد از رسیدن به مسئولیت، با بی شرمی پا روی خون شهداء میگذارند!!! در این رویه خلاف و ناپسند شریک هستند! دقت کنیم افرادی را انتخاب کنیم تا همت خود را در جهت حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهداء! بکار ببندند
    • یکرنگ GB ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      4 6
      مگرهمین شماها نبودید که کسی را انتخاب کردید که هم اکنون رودر روی رهبری ونظام ایستاده است وهمه را متهم به خیانت به ملت می کند ویکسره لپ کلامش شده ملت بزرگ ایران ، ولی آنموقع ها به همین ملت ، می گفت خس وخاشاک. پس گناه شماها چی می شه؟
    • مجید ترابی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      5 5
      مگه آدم‌های خوب رو میذارن بیاد تا رای بدهیم. کلا رای در ایران فرمالیته است.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    55 6
    مادرجان خداوند رحمت کند همسر و فرزند شهید تون و همه شهدا را
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      17 7
      مادر عزیز ما خاک پای شما هستیم ان شاء الله خدا همه ی کسانی را که به اسلام وانقلاب وشهدا پشت کرده اند را هدایت کند
  • کریم IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    19 7
    مادرشهدای والامقام درودخدابرشماکه چنین فرزندان عزیزراپرورش وتربیت کرده ایدبرای ماهم دعاکنیدکه شرمنده شهدانشویم کف کفش پایتان رامیبوسم خداوند حاج محمودعزیزرابرایما ن حفظ بفرماید
  • عصمت توکلی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    14 7
    شرمنده ام
    • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      میگند روز های بد عمرش کوتاه است میگذرد فقط روسیاهی به کسی که اینکار انجام داده است میماند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    9 3
    رحمت الله علیه. حشر الله مع اجداده . چقدر ناگهانی رفت
  • مهدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    8 11
    جناب مسئول با شما هستند.کلت رو از زیر برف بیار بیرون.
  • محمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    49 5
    روحش شاد بسیار در نماز جمعه میدیدمش من یکبار به عرفه خسروی رفتم اونجا هم او را دیدم موقع رفتن از میدان فردوسی منتظر شد همه بروند و بعد با آخرین اتوبوس آمد انرژی مثبت حزب الله بود سید سقا همنشین سرور سقایان باشد ان شالله
  • نازنین IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    3 2
    عجب زمانه ای شده همه هشدار میدن پس کی باید گوش بده؟؟؟ کی باید عمل کنه؟؟؟ منم دلم میخواد یه هشدار بدم !!!! هشدار میدم به اونهایی که اسلام را بهانه ای برای رانت جویی های شخصی کرده اند
  • منصورخانعلی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    باسلام به ارواح شهیدان وخانواده،محترم،حاج خانم حاج محمودکریمی ازنظرمن خودش یک مکتب انسان سازه..سالهاست جوونای مملکت روحمع کرده وتومسبرهیئت وروضه قرارداده...امامتاسفانه همه نشستندونگاه میکنندومیگن مسئولین مراقب باشند.خب کومراقبت.واینکه هیچ اتفاقیرنیفتاده..ظالم گردن کلفت تروپولدارترمیشه.ضعیف پایمال تر.....
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 2
    حاج خانم چنان مملکت رو با رانت وبخوربخور اداره می کنند شما ها هم دلتون خوش به همین ظواهر اسلامی هست .فرزندانشون همه در کانادا وانگلیس وآمریکا هستند وشما دلخوش به حجاب وچادر .
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    10 1
    خدا لعنت کند منافقین را که از کافرین هم بدترند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    حقیقتا کی میخواد جواب این خونهای پاک را بدهد ،،،،این دولتیان اختلاس گر که به هیچ عنوان صندلی ریاست را ول نمیکنند یا مجلسیهای از اونها بدتر یا مدیران بدتر از همه انشالله خون پاک این شهدا یقه همه شما هارو بگیرد به حق خدا انشالله
  • محمد حسین عبدی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    9 0
    شهدا شرمنده ایم
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    8 0
    سلام و درود خداوند بر روح پاک شهدای اسلام و درود خداوند بر پدر و مادران شهدا و التماس دعا
  • غلامحسین IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    3 1
    سلام علیکم، تشکر ، درخواست عاقبت بخیری برای تهیه کننده محترم، انتشارات مردنو از درگاه باری تعالی مسئلت می‌نماییم.
  • مریم CA ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 2
    محمود کریمی ۶۰۰ تا گریه کن داره ؟
    • میثم IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      محمود کریمی هزاران گریه کن در سراسر ایران داره.. عشقه عشق
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      آقا میثم میشه بفرمایید مبلغ دریافتی حاج محمود برا ایام محرم چقد هست؟؟ خدای نکرده ایشون ک برا پول نمیاد روضه بخونه
  • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    جانم فدای شهیدان ولی این مسعولین به یک بازنشسته رحم نمیکنند باز میخان به بغیه رحم کنن فقط به فکر خودشون
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 1
    مردم پایبن جامعه عاشق شهیدان هستند اما اون بالا بالا ها مسولین دزد لجن خور پا روی شهیدان میگدارند عین خیالشان هم نیست خدا لعنت شان کند مصیلت ملت ما درحال حاضر از کربلا هم بدتر است فقط چشم ما باز است شکم ما گرسنه وجوانان ما از بیکار و در به در
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    ما مدیون خون شهداییم....مدیون فرزندان آنها که لذت در کنار پدر بودن را ندیدند.اما دولتمردان ما امروز تجمل گرایی زراندوزی و...
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 0
    حب دنیا باعث تمام انحرافات انسان است
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    درود خدا بر شما مادر عزیزم
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    5 1
    عالی بود،خدا ماراهم به جمع شهدا بپیوندد
    • حسین IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      طبق ایه قرآن شهدا زنده اند و جامعه امروز ما را می بینند.مردم ومسئولین همه در ایجاد این شرایط نقش دارند.با انتخاب یک مسئول بد توسط مردم اوضاع بهتر از این نمی شود.
  • حمیدرضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام ودرودبه تمام مادران بزرگوارشهدای عزیزمطالب مفیدبوداگراقدام شود وبه اختلاسگران ومفسدان اقتصادی رحم نشود به امیدروزی که حق به حقداربرسد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    شهدا شرمنده ایم
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    درود بر این مادر شهید
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 1
    باسلام وادب واحترام: ماهمه مدیون خون شهداء بوده ،هستیم وخواهیم بود بنابراین قدری مواظب ادبیات گفتگوی خودباشیم.
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    مسئولان درعمل ثابت کرده اند که مفسد فی الارضند ودشمن خداورسول وخانواده شهدا .منتها مرد واقعی نیست که محاکمه واعدامشون کنه. چون بقول توکلی همشون بدرجاتی الوده و اااااااااااااااااااااااااااااااااااتودردست هم دارن ولذا با هردودست عصاوار درحرکتند. انقلاب مردخدا توسط نفوذیها وپشیمانهای خودفروخته مصادره شد. علی برکت............
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    مسولان بی لیاقت خون شهدا دامن شان را میگیرد ..ریس جمهور ریس عدلیه ریس مجلس باید پاسخگوی وضعیت معیشت بی کاری فقر مطلق کرونا باشند
  • ع.م IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    اگر استقامت و صبوری این همسران و مادران نبود صدامی که قرار بود سه روزه تهران را فتح کند مثل سگ در نمی رفت و امنیت کشور ما حاصل نمی شد از یاد بردن جانفشانی های این عزیزان اوج بی شرمی است بخصوص برای دولتمردان‌مختلس
  • احمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    شهدا شرمنده ایم
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    درود بر مادران و همسران شهید .مطمئنا خون شهدا پایمال نمی شود .این شاالله همه اون کسانی که روی خون شهدا ظلم می کنند به سزای اعمالشان به همین زودی میرسند آمین
  • مجید سلگی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    باسلام دوستان پیام مادر عزیزمان به عنوان کسی که ۲نفر از عزیزانش رو برا این انقلاب داده یه پیام سنگین واز روی احساس دین به این ملت و مملکته پس مواظب صحبتمون باشیم ودر مورد پاسخ به اینکه کسی از رانت استفاده کرده و.... باید بگم که با توجه به سن همه مسولین وما سال ۱۴۵۰را نخواهیم دید وهمگی زیر خاکیم و باید جواب بدیم این شعار نیست واقعیته هر کسی راه خودشو خودش انتخاب میکنه ولی با خودمون فکر کنیم واقعا این ۴۰یا۵۰سال حداکثری ارزش داره
  • گامی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    ببینیم موقع انتخابات چیکار میکنید بازم میرید توصف رای یا نه اگر از مسولان ناراضی هستید چرا رای میدید دوباره
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      ناراضی از وضعیت موجود هستیم حتما میریم و رای میدیم اما درست رای میدیم فرد اصلح انتخاب می کنیم
  • مم IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    پا گذاشتند و تمام شد .
  • Siamak KR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    عده ای مداح شیاد با شعرهای عجیب وآهنگهایی شبیه رقص ودانسینگ وجهه شهدا وملت ایران واسلام را خراب کردند/
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام و عرض ادب خدمت این مادر بزرگوار و گرانقدر که چنین فرزندانی تحویل جامعه دادن یکی روضه خوان امام حسین علیه السلام که قدر و منزلت آنرا فقط خدا میداند قدر روضه خوان را فقط یکبارداستان علی گندابی را شنیده باشید خواهید دانست نه هر بی سرو پایی .اگر امثال این شهدا نبودن امروز ناموس اسلام در معرض تجاوز داعشیان بود .کمی تفکر کنید و بعد حرف بزنید
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    انهای که می خواهندخون شهداراپایمال کنندبایددردستگاه عدالت محاکمه شوندبدون رودرواسی مجازات شدیدبایددرنظرگرفته شوند
  • محمدی آکردی.۱۹۹۱م IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام برشهدا واقعا ما شرمنده شهدا هستیم از بی حجابی ها بی نمازیها گرفته تا دزدی مسولان که فقط به فکر هوا و هوس ها خودشون هستند با خون شهدا با رای مردم به این جایگاه رسیدن به جای اینکه خادم مردم و شکر گذار شهدا و امام باشند دارند از این جایگاه سو استفاده میکنند
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    کو گوش شنوا
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      بعضی ازاین نمد برای خود کلاه بافتن
  • یزدان IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    اگه بیایم حساب کنیم به همه دوران بدهکار میشیم ونباید دل فتعلی شاه روهم بشکنیم...په کی فرصت میزارین واسه آبادی کشور بیسوادای جهان سومی....
  • رسولی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    ببینید شماهایی که جوگیر میشوید و از شهید و نام شهید و اجر شهید حرف میزنید شکم گرسنه و فقر این حرفها تو کتش نمی‌رود.
  • گجپج IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 1
    همه مسئولان هم که بد نیستم که!!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    خدمت شخص نسبتا محترمی که گفته بود ننه ی یه روضه خون برای مملکت تکلیف روشن کنه باید عرض کنم خداروشکر از ادب که محرومی بعدشم نکنه قراره تو یا ننه تو تکلیف روشن کنی ضمنآ اولش اگه سواد داشتی نوشته بود ایشون ضمن اینکه مادر ذاکر اهل بیت هستن دو نفر از جگر گوشه های همین خانم برای دفاع از ناموس و خاک همین مملکت که قراره ننه ی تو واسش تکلیف روشن کنه پرپر شدن تا تو و ننه ات امروز امنیت داشته باشی فهمیدی وگرنه الان معلوم نبود ننه ات کجا بود...
    • خخخ IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      6 0
      ته ادب
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    تا وقتی این مردم تو این جامعه هستند هیچ دردی دوا نمیشه ببینید تو این نظرات چقدر داریم به همدیگه توهین میکنیم بعد توقع داریم مملکت درست شه یکی فهش میده اون یکی بهش دری وری میگه خودمون با خودمون درگیریم
  • مهدی IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    رفیق بی وفا را کمتر از دشمن نمیدانم سرم قربان آن دشمن که بویی از وفا دارد شهدا بر گردن همه ما حق دارند خدایا این مسولان را به راه راست هدایت کن.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    شهدا پیامی جز حاکمیت اسلام و تحقق عدالت در جامعه نداشتند که هیچیک محقق نشده و ظلم و فساد کشور را فرا گرفته و بازماندگان جنگ به معضل اصلی در تحقق عدالت تبدیل شده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس