انتقاد قانونگذاران عراقی از دخالت‌های خودسرانه سفرای آمریکا و عربستان سعودی

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از تحرکات جاری سفرای عربستان سعودی و آمریکا در دیدارهای مشکوک با شیوخ عشایر بدون در جریان گذاشتن دولت عراق انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق روز سه شنبه  از تحرکات جاری سفرای عربستان سعودی و آمریکا در عراق و دیدار مستمر آنها با شیوخ عشایر این کشور انتقاد کرد.

«مختار الموسوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت:  وقتی دولت عراق  نمی‌داند چه کسی در فرودگاه‌هایش فرود می‌آید  و کنترل بنادر خود را از دست داده است، این امر نشان می‌دهد که حاکمیت و استقلال از عراق رخت بسته است.

وی افزود: در همه کشورها دنیا کار سفرا در آن کشورها محدود است و وزارت خارجه همه اقدامات دیپلماتیک  سفرا را در راستای حفظ حاکمیت کشورها و اقتدار آن زیر نظر دارد.

الموسوی گفت: وقتی کار سفرای عربستان سعودی، امارات و آمریکا از یک کار دیپلماتیک به دیدار با شخصیت‌های عشایر و دخالت در امور متعدد تبدیل می‌شود، یعنی از وجود حاکمیت خبری نیست و دولت اطلاع ندارد چه کسی در فرودگاه‌هایش فرود می‌آید و کنترل برخی گذرگاه‌ها را هم از دست داده و گذرگاه‌هایی هم پیدا می‌شود که از وجود آنها بی اطلاع است.

وی افزود:  دلیل اصلی  همه آنچه در کشور اتفاق می‌افتد، نقش ضعیف وزارت امور خارجه عراق است که کار سفیران را مشخص نکرده است.

عضو پارلمان عراق گفت: اگر وزارت خارجه عراق نقش بزرگی داشت در برابر رفتار آمریکا در حمله به الحشد الشعبی در مرز عراق ساکت نمی‌نشست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس