زن سیاه پوست آمریکایی از آمازون به علت نژادپرستی شکایت کرد

یکی از مدیران فروشگاه اینترنتی آمازون از این شرکت آمریکایی به دلیل تبعیض و نژادپرستی و همچنین آزار و اذیت جنسی شکایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یکی از مدیران فروشگاه اینترنتی آمازونAmazon.com Inc  روز دوشنبه با شکایت از این شرکت آمریکایی به دلیل تبعیض و نژادپرستی، گفت آمازون افراد سیاه پوست را برای پست های پایین استخدام می کند و آنها را آهسته تر از کارکنان سفید پوست خود ارتقا می دهد و همچنین تاکید کرد که وی مورد آزار و اذیت جنسی نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

زنان مدیر ۶۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود حقوق دریافت می‌کنند!

در دادخواست شارلوت نیومن، یک زن سیاه پوست که رئیس بخش توسعه تجارت در شرکت آمازون است، نوشته شده است که این شرکت علی رغم تعهد خود برای مبارزه با نژادپرستی و اظهارات جف بزوس، مدیر ارشد اجرایی آن درباره همبستگی با اقلیت ها از "مشکل غیرقابل حل تبعیض سیستمی" رنج می برد.

شرکت آمازون نیز که دفتر مرکزی آن در سیاتل است اعلام کرد که در حال بررسی این ادعاها است. این سازمان گفت که برای یک فرهنگ عادلانه تلاش می کند و تبعیض را بر نمی تابد. این شرکت گفت: این ادعاها منعکس کننده آن تلاش ها و ارزش های ما نیست.

نیومن، فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی هاروارد و مشاور سابق سناتور کوری بوکر، گفت که آمازون با حدود ۲ سال تأخیر وی را به سمت مدیر ارشد ارتقاء داد در حالی که استخدام وی در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته بود و در یک پست پایین تر که سطح آن کمتر از صلاحیت وی بود و از حقوق و پاداش کمتری برخوردار بود، به کار گرفته شد.

وی همچنین یک سرپرست مرد را به استفاده از الفاظ نژادپرستانه مانند "پرخاشگر" و "ترسناک" متهم کرد و گفت یکی دیگر از همکاران مرد در این شرکت وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، آمازون تلاش کرده است تا حمایت خود را از جنبش موسوم به "جان سیاهان مهم است" نشان دهد. در ماه سپتامبر، اندی جاسی، مدیر رایانش ابری آمازون که جانشین بزوس به عنوان مدیرعامل این شرکت خواهد شد، در یک کنفرانس درباره کارکنان سیاه پوست سخنرانی اصلی را ارائه داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس