دیپلمات روس: دادگاه حقوق بشر اروپا به سلاحی علیه روسیه تبدیل شده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه به اروپایی‌ها هشدار داد صبر مسکو بی پایان نیست و وعده داد: روسیه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر گروشکو"معاون وزیر امور خارجه روسیه در میز گردی در شورای فدراسیون (سنای) این کشور که روز دوشنبه با موضوعیت «گذشت بیست و پنج سال از عضویت روسیه در شورای اروپا: همکاری یا رویارویی» برگزار شد، اعلام کرد که دادگاه حقوق بشر اروپا، عملاً در حال تبدیل شدن از یک نهاد معتبر حقوقی به سلاحی علیه روسیه و به منظور دخالت در امور داخلی این کشور است.

بیشتر بخوانید:

احتمال تحریم روسیه توسط آمریکا

این دیپلمات روس گفت: «نمونه بارز این مسئله در برخورد سیاسی و اقدامات بی پایه و اساس در رابطه با وضعیت آلکسی ناوالنی است که دخالت آشکار در امور داخلی روسیه بشمار رفته و غیر قابل قبول است

گروشکو یادآور شد که پرونده‌های قضایی علیه روسیه که در جریان آنها، تصمیماتی مغایر با قوانین ملی این کشور اتخاذ شده، در حال افزایش است و نمونه‌های زیادی از این موارد وجود دارد.  

معاون وزیر خارجه همچنین به کشورهای اروپایی توصیه کرد، نباید صبر روسیه در مسئله همکاری‌ها در سطح شورای اروپا را به محک بگذارند. وی گفت: «ما آماده کار در شورای اروپا، ولی بر اساس منشور آن هستیم، ولی صبر ما بی پایان نیست و اگر کشورهای غربی می‌خواهند تا این شورا آینده‌ای روشن و سازنده داشته باشد، باید با مسئولیت پذیری و بدون تمایلات هیستریک با روسیه برخورد کنند.»

الکساندر گروشکو همچنین هشدار داد که روسیه قطعاً به تحریم‌های شخصی جدید اتحادیه اروپا در رابطه با اوضاع پیرامون پرونده قضایی آلکسی ناوالنی واکنش نشان خواهد داد.  

این دیپلمات یادآور شد که تصمیم اتحادیه اروپا درخصوص اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی برای مقامات مسکو عجیب و غیرمنتظره نبود، ولی چنین اقداماتی تنها روابط دوجانبه را از بین می برد و نتیجه دیگری نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که منابع خبری یکی از کشورهای اروپایی در بروکسل روز دوشنبه اعلام کرد که سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در رابطه با وضعیت آلکسی ناوالنی، به توافق رسیدند. اکنون این تصمیم باید در شورای وزیران اتحادیه اروپا مورد تأیید قرار گرفته و سپس بطور رسمی منتشر شده و لازم الاجرا خواهد شد. گفته می‌شود، در فهرست جدید تحریم‌های ضدروسی ممکن مقامات دخیل در بازداشت و محاکمه ناوالنی گنجانده شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس