مدیر ارتباطات اتلتیکو مادرید

حقیقت این است که ما واقعا برای تاسیس آکادمی در ایران به نتیجه نرسیدیم. قوانین خاصی برای ایجاد یک شعبه از آکادمی باشگاهی مثل اتلتیکومادرید وجود دارد که باید از اجرای تمام آنها اطمینان پیدا می‌کردیم.

به گزارش مشرق، امیلیو گوتیرس بلوسا، مدیر بخش ارتباطات، بازاریابی و مارکتینگ باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا یکی از مهره‌های کلیدی در باشگاه اتلتیکومادرید و البته دوست صمیمی سیمئونه است. در بسیاری از خرید و فروش‌های مهم اتلتیکومادرید نقش داشته و البته درجریان بازسازی و افتتاح استادیوم متروپولیتانو اتلتیکومادرید سود نجومی به جیب زد و تاحدودی هم ازسوی دادستان مادرید تحت‌فشار بود. او پس از ۱۶ جلسه رسمی دفاعیه در دادگاه بالاخره با رفع کامل اتهامات خود، تبرئه شد. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه قرار است آکادمی اتلتیکومادرید در ایران تاسیس شود، اما مسکوت ماند. همین خبر بهانه‌ای شد تا با گوتیرس ارتباط بگیریم و او نیز به سوالات ما پاسخ داد. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

سوال اول را درباره خود شما می‌پرسم؛ چهره‌ای که هم مشهور است به بخشش و کمک به بنیاد خیریه اتلتیکو مادرید و هم پولشویی کلان!

خب البته به‌عنوان سوال اول، کمی خود را به دردسر انداختید. اگر قرار است سوالات به همین منوال باشد، مصاحبه چندان خوب و طولانی‌ای نخواهیم داشت. من تبرئه شده‌ام، شاید شما علاقه دارید باز هم در دادگاه باشم؟ هیچ اتهامی متوجه من نبوده و همان‌طور که بارها در رسانه‌های اسپانیایی گفته‌ام، از اصطلاح پولشویی متنفر هستم. این اخبار را مطالعه نکرده‌اید؟

بله این را بارها اعلام کرده‌اید و مشخص است که تبرئه شده‌اید، اما سوال من این است که یک مدیر ارشد در سطح شما چرا باید دو چهره متفاوت داشته باشد؟ شما مثل سرزو، تیم خبری ندارید؟

نه، من نیازی به داشتن تیم خبری ندارم. سرزو هم تیم خبری ندارد، او فقط تلاش می‌کند رابطه خوبی با خبرنگاران داشته باشد. همین.

استادیوم جدید اتلتیکومادرید سود نجومی نصیب شما کرد، چرا؟

مشخص است، من مدیر بازرگانی و مارکتینگ باشگاه هستم. برای این پروژه به‌شرط داشتن سهمی در درآمد آن، اسپانسرهای بزرگ به میان آوردم و این حق من بود. به‌هرحال فقط من سود نکردم، هیات‌مدیره باشگاه، همه هواداران و همه سهامداران باشگاه اتلتیکومادرید هم سود کردند.

اتلتیکومادرید با یک بازی کمتر در صدر جدول لالیگا ایستاده و این فوق‌العاده است.

بله، این واقعا فوق‌العاده است. اتلتیکومادرید این فصل عالی کار کرده و نشان داده که لیاقت قهرمانی دارد. این تیم خیلی وقت است تیم دوم مادرید نیست و واقعا ثابت شده که هوادارانش از رئال‌مادرید بیشتر است. با سیمئونه به اوج رسیدیم و البته سختی راه بسیار زیاد بود و هست.

این ادعای عجیبی است، شما خودتان در مادرید هستید و می‌گویید تعداد هواداران اتلتیکو از رئال‌مادرید بیشتر است؟

بله، این را به وضوح می‌گویم، با صدای بلند و خیلی هم مطمئن. شما به‌عنوان یک ایرانی شاید مطمئن باشید که رئال‌مادرید میلیون‌ها هوادار در جهان دارد، اما آیا از میلیون‌ها هوادار اتلتیکومادرید در خود اسپانیا باخبر هستید؟ رسانه‌های اسپانیا در خدمت این تیم ثروتمند هستند. من وقتی از هوادار صحبت می‌کنم منظورم فقط هواداران مادریدی است. اما در سطح جهان هم معتقدم هواداران زیادی داریم.

البته اکنون اتلتیکومادرید هم یک باشگاه ثروتمند است، درست مثل رئال‌مادرید!

مقایسه خوبی نیست. اتلتیکومادرید ثروت خود را با تلاش خود به‌دست آورده و یک تیم مردمی است، مدیریت قوی و مناسب داشته است، با شهرداری مادرید برج نساخته و از فدراسیون فوتبال امتیاز نگرفته است. در هرحال من قصد تخریب رئال‌مادرید را ندارم، اما می‌خواهم بگویم اتلتیکو یک تیم بزرگ است و اگر ثروتمند شده، به‌خاطر هواداران و تلاش بازیکنان و مدیران لایق آن بوده است.

درباره دلخوری سیمئونه باتوجه به اینکه شما دوست صمیمی او هستید، آیا این یک شایعه بود؟

بله، یک شایعه بی‌اساس که متاسفانه روزنامه مارکا منتشر کرد و ما قصد شکایت از مارکا را هم داشتیم، اما مدیریت باشگاه اجازه این کار را نداد و درنهایت سکوت کردیم. هیچ دلخوری‌ای در کار نبود و هیچ مشکلی هم بین مربی تیم و اعضای هیات‌مدیره وجود نداشت.

قرار بود آکادمی اتلتیکومادرید در تهران افتتاح شود، ولی اتفاقی نیفتاد!

در آسیا درباره ۴ کشور مذاکره کردیم، امارات نخستین انتخاب ما بود، ایران، مالزی و چین هم گزینه‌های بعدی. درباره ایران باید بگویم چند دلیل کوچک و بزرگ باعث شد این گزینه را کنار بگذاریم. به‌هرحال تحریم‌هایی که علیه ایران کلید خورده بود، باعث می‌شد مشکلاتی در این میان شکل بگیرد. مثلا مربیانی که قرار بود طبق قراردادشان چندبار در سال به ایران سفر کنند، امکان داشت انصراف بدهند. آنها از اینکه مشکلی با آمریکا داشته باشند یا مسائل مالی برایشان پیش بیاید، حساس شده بودند. ازطرفی با طرف ایرانی هم به توافق نهایی نرسیدیم. حقیقت این است که ما واقعا به نتیجه نرسیدیم. قوانین خاصی برای ایجاد یک شعبه از آکادمی باشگاهی مثل اتلتیکومادرید وجود دارد که باید از اجرای تمام آنها اطمینان پیدا می‌کردیم و این اطمینان حاصل نشد.

طرف مذاکره شما در ایران فدراسیون فوتبال بود؟

نه هرگز، اتفاقا این هم مشکل دیگری بود که برای من هرگز حل نشد. مشخص نبود که چرا طرف حساب و مذاکره ما فدراسیون فوتبال نیست و یک رابط همیشه با ما در تماس بود و این وضعیت چندان مطلوب به‌نظر نمی‌رسید. من به‌خاطر مسائل محرمانه و اصول مذاکره، مشخصات آن رابط را ذکر نمی‌کنم، اما بهتر بود این باشگاه با خود فدراسیون فوتبال وارد مذاکره شود.

سفیر اسپانیا در تهران البته احتمالا طرفدار اتلتیکومادرید است!

بله احتمالا، به‌هرحال انسان‌های سیاسی چندان در امور ورزشی جدی نیستند و شاید به‌خاطر یک مناسبت خاص خود را هوادار یک تیم معرفی کنند. ازطرفی در مادرید مرسوم است که مقامات سیاسی هرگز لو نمی‌دهند که واقعا طرفدار رئال‌مادرید هستند یا اتلتیکومادرید؛ چراکه ممکن است در آینده به رای هواداران تیم مقابل هم نیاز داشته باشند. درهرحال اگر قرار بود در تهران آکادمی فوتبال تاسیس کنیم، وجود یک سفیر که هوادار اتلتیکومادرید هم باشد بسیار جذاب و ارزشمند به‌نظر می‌رسید.

درخصوص عزت‌اللهی چه نظری دارید؟ مدتی بازیکن تیم شما بود.

یکی از دلایل مهم برای شناختن بیشتر ایران، سعید بود. او فوق‌العاده ظاهر شد و واقعا بازیکن خوبی است. به‌نظر من او متوجه شده بود که اتلتیکومادرید سکوی پرواز نیست، بلکه در قله فوتبال باشگاهی ایستاده بود و از فوتبال لذت می‌برد. برایش بهترین آرزوها را دارم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس