کد خبر 1187288
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵
جزئیات جدیدی از "اپل‌گلس" عینک جادویی "اپل"

عینک واقعیت افزوده اپل که فعلاً با نام "اپل‌گلس" شناخته می‌شود، احتمالاً از قابلیت تمیز شدن خودکار و سیستم تشخیص صدای "رادار مانند" برخوردار خواهد بود.

به گزارش مشرق، اپل به تازگی پتنت جدیدی با موضوع "بازخورد مبتنی بر صدا برای یک وسیله الکترونیکی نصب شونده روی سر" به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت سرگرم توسعه قابلیتی برای عینک "AR" خود است که به آن توانایی تشخیص صداهای دور و مکان آنها را می‌دهد.

ببینید:

عکس/ عوارض تداوم نگاه به صفحه موبایل

اپل در این اختراع به جزئیات عملکرد این قابلیت اشاره‌ای نکرده، اما "اپل‌گلس" احتمالاً منشاء صداهایی که فراتر از میدان شنوایی کاربر هستند را با نوتیفیکیشن به او اطلاع خواهد داد، به عبارت دیگر، به کمک این عینک می‌توان منشاء صداهایی را تشخیص داد که در حالت عادی امکان شنیدن آنها وجود ندارد.

اپل پیشتر پتنت دیگری ثبت کرده بود که نشان می‌داد این عینک احتمالاً از سیستم صوتی سه بعدی برخوردار خواهد بود، حال پتنت جدید نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد قابلیت‌های سیستم صوتی عینک AR خود را بیش از پیش افزایش دهد.

پتنت دیگری که سه روز قبل (۲۵ فوریه) توسط کمپانی "کوپرتینونشین" به ثبت رسیده نشان می‌دهد "اپل‌گلس" ممکن است از قابلیت پاکسازی خودکار شیشه‌ها یا به قول اپل "آپتیکالز" (Opticals) برخوردار باشد؛ این سندِ حق اختراع که با عنوان "کنترل ذره برای وسیله الکترونیکی نصب شونده روی سر" ثبت شده، وسیله‌ای را توصیف می‌کند که به طور خودکار غبار و دیگر اشیای خارجی را از روی شیشه‌های عینک یا آنطور که اپل می‌گوید "ماژول‌های اپتیکی" پاک می‌کند.

جزئیات چگونگی پاکسازی شیشه‌های "اپل‌گلس" معلوم نیست، اما آنطور که در این پتنت آمده این محصول می‌تواند با استفاده از لرزش‌ها گرد و غبار را از روی شیشه‌های عینک حذف کند و همچنین احتمالاً "اپل‌گلس" اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    امیدواریم فرزندان ایران زمین هر چه زودتر در این قبیل وادی های مرز دانش وارد شوند و اثرات از خود بعنوان مبدع بر جای گذارند . خواستن توانستن است
  • US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 1
    اپل شرکتی است استعماری و درخدمت صهیونیسم بین المللی
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    ایول چه چیزه خفنی باریکلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس