کد خبر 1187029
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

 ارده فرآورده ای تولید شده از کنجد ساییده شده می باشد. بهترین زمان برای مصرف این محصول مقوی و مغذی وعده صبحانه است تا بتوانید انرژی لازم را برای تمام طول روز دریافت کنید. بهتر است بدانید که در تهیه ارده از هیچگونه افزودنی شیمیایی و غیر شیمیایی استفاده نمی شود.

ارده سرشار از خواص و فواید جادویی برای بدن است از جمله این خواص می توان به درمان افسردگی، کاهش وزن، رفع کم خونی، بارداری، تقویت و درمان قوای جنسی در مردان و زنان، درمان ضعف عمومی بدن و ... اشاره کرد.

خواص بی نظیر محصولات کنجدی برای سلامتی بدن


 

در ادامه این مقاله می خواهیم به برخی از خواص این محصول شگفت انگیز بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  فواید ارده با شیره انگور

برخی از افراد طعم ارده را به تنهایی دوست ندارند و آن را با عسل یا انواع شیره جات نظیر شیره انگور ترکیب و سپس میل می نمایند. خرید شیره انگور و مصرف آن  موجب تامین ویتامین های A ، B ، C ، آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم می باشد همچنین تا حدود زیادی از مواد مغذی انگور برخوردار است به همین منظور نیاز است از خرید شیره انگور و مصرف آن غافل نشوید.

مخلوط کردن ارده با شیره انگور مانع از ایجاد نفخ می شود. همچنین این مخلوط دارای کالری و انرژی فراوانی می باشد بنابراین مصرف مقداری از آن باعث جبران انرژی از دست رفته بدن می شود.

خواص ارده با شیره انگور برای درمان افسردگی

مصرف ارده و شیره مناسب ترین ماده غذایی برای درمان افسردگی است چرا که مصرف آن باعث ایجاد انرژی بسیاری در بدن می شود. همچنین استفاده از پودر زعفران موجب ایجاد روحیه شاد و پر نشاط در افراد می شود. در نتیجه استفاده از ترکیب ارده با شیره انگور و زعفران موجب رفع عصبانیت، خشونت، بی رمقی و کم حس و حالی می شود. متخصصان عقیده دارند که استفاده از این ترکیب باید تا انتهای درمان افسردگی ادامه داشته باشد.

ارده و شیره طبع گرمی دارند بنابراین به افراد گرم مزاج توصیه می شود همراه با این ماده غذایی، پونه، ماست، کاسنی یا دیگر مواد غذایی با طبع سرد میل نمایند تا دچار مشکلی ناشی از گرم بودن این ماده غذایی نشوند.

خواص فرآورده های کنجدی برای دوران بارداری

مواد مقوی و مغذی موجود در شیره انگور بر روی دستگاه تناسلی و عملکرد تخمدان ها تاثیر مثبتی می گذارند بنابراین مصرف آن در اوایل بارداری موجب رفع خونریزی می شود. ارده حاوی میزان بسیاری کلسیم می باشد بنابراین مصرف آن هم برای جبران کلسیم از دست رفته بدن مادر و هم برای رشد جنین بسیار مناسب است علاوه بر این مصرف ارده در دوران شیردهی موجب افزایش میزان شیر می شود.

علاوه بر ارده، روغن کنجد نیز دارای خواص بینظیر بسیاری برای دوران بارداری می باشد. چراکه خرید روغن کنجد و مصرف آن، در روند حافظه و رشد جنین تاثیر بسزایی دارد. همچنین مصرف روغن کنجد در این دوران موجب تامین کلسیم، اسیدفولیک، آهن و روی مورد نیاز بدن مادر و جنین می شود بنابراین برای درمان کم خونی، کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، پیشگیری از پوکی استخوان و ... موثر و مفید است.

فواید حلواارده و حلواشکری برای بدن

حلواارده و حلواشکری هردو جزو فرآورده های کنجدی هستند که از مقدار بسیار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباعی همچون امگا3، امگا6 و امگا9 برخوردار می باشند. به همین دلیل خرید حلواارده و حلواشکری و مصرف آنها موجب تامین اسیدهای چرب موردنیاز بدن می شود.

ضمنا با خرید حلواشکری و مصرف آن می توانید خستگی بدن را رفع و انرژی از دست رفته خود را بازگردانید. همچنین استفاده از این فرآورده های کنجدی بیشتر به افرادی که از مصرف شیر خود داری می کنند توصیه می شود.

فواید ارده برای کاهش وزن

ارده فرآورده ای طبیعی و بسیار مقوی است که اگر 2 قاشق غذاخوری از آن را در وعده صبحانه استفاده نمایید تا اواسط روز انرژی لازم را دریافت خواهید کرد و اشتهایتان کم می شود که همین امر موجب کاهش وزن و در نتیجه لاغری خواهد شد. (جهت خرید اینترنتی ارده کلیک کنید)

خواص ارده و شیره انگور برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان در سن رشد هستند به همین منظور بدن آنها به مواد مقوی و مغذی بسیاری نیازمند است. همانطور که در بالا اشاره کردیم شیره انگور و ارده هردو از خواص فوق العاده ای برخوردار می باشند این دو فرآورده علاوه بر تامین کالری و انرژی مورد نیاز کودکان و نوجوانان، مواد مقوی و مغذی بدن آنها را برای رشد نیز فراهم می کنند. بنابراین توصیه می شود پس از خرید روغن ارده کنجد و مصرف آن می توانید تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهره نمایید  ارده آن را با شیره انگور ترکیب و به کودکان و نوجوانان خود بدهید.

جالب است بدانید:

ü در بسیاری از غذاها مخصوصا غذاهای مدیترانه ای و آسیایی از ارده بسیار استفاده می شود همچنین ارده ماده اصلی غذای هوموس یا حمص      می باشد.

ü ارده در کشورهایی ازجمله ایران، یونان، آفریقای شمالی و ترکیه بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد.

ü در برخی از مناطق به ارده طحینه یا کره دانه کنجد نیز گفته می شود.

ü معنی ارده در فارسی غذای مقدس است.

ü ارده سس بومی بیشتر مناطق ایران می باشد.

کلام آخر

درمقاله فوق به خواص ارده و شیره انگور پرداختیم همچنین درمورد ارده نکات جالب توجهی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم مطالب مفید و ارزشمند تری را در اختیارتان قرار دهیم.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس