سروش محلاتی

یکی از بازداشت‌شدگان فتنه ۸۸ در اظهاراتی گفته است: بایدن اقتصاد ایران را به جلو حرکت خواهد داد! این در حالی است که مردم ایران هنوز از تجربه تلخ امیدهای اصلاح‌طلبان به "اوباما" رهایی نیافته‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سروش‌محلاتی: حکومت دینی موجب محدودیت علمی می‌شود!

همه نظرات آیت‌اللهی که معارض نظام است

همه نظرات آیت‌اللهی که معارض نظام است/ آزار شیعه و سنّی با "گفتمان ته درّه" جهانگیری

 محمد سروش محلاتی، از روحانیون اصلاح‌طلب که رسانه‌های اصلاح‌طلب گاهی از او به عنوان آیت‌ا... و گاهی با عنوان حجت‌الاسلام یاد می‌کنند، اخیراً در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: آنچه را که نمی‌خواهیم درباره او صحبت کنیم این است که محدودیت هایی برای علم در حکومت دینی ممکن است اتفاق بیفتد. ما درباره یکی از این محدودیت ها صحبت خواهیم کرد؛ اما انواعی از محدودیت ها قابل فرض و تصور است. اولین محدودیت، محدودیت هایی است که به اقتضاء سیاست های حکومت دینی برای علم اتفاق می افتد. مثلا ممکن است یکی از سیاست های حکومت دینی «بیگانه گریزی» یا «بیگانه ستیزی» باشد. این سیاست در حکومت دینی چه تأثیری بر علم خواهد داشت؟ قهرا بیگانه ستیزی محدودیت هایی در علم ایجاد خواهد کرد.

او می‌افزاید: مهر ماه سال ۹۰ گروهی از نخبگان با رهبری ملاقاتی داشتند و متن سخنان رهبری در سایت ایشان هست. عین تعبیری که ایشان داشتند این است که رهبر انقلاب اسلامی «بیگانه ستیزی در مباحث علمی» را مردود خواندند. ولی روابط ما با برخی از کشورهایی که از نظر علمی جلوتر هستند صمیمانه نیست. می توان تعامل علمی را تحت تأثیر روابط ستیزی قرار داد؟ این یک محدودیت است و تأثیر قهری دارد؛ ولو اینکه ما به جهت نظری چنین تأثیری را نپذیرفته باشیم. امروز ما می دانیم به دلیل مشکلاتی که در روابط بین الملل داریم تعامل علمی از قبیل اعزام دانشجو و یا دعوت از اساتید و همانند آن، به سطح حداقل خودش کاهش پیدا کرده و در ارتقاء علمی جامعه ما بسیار مؤثر است! [۱]

***

* آقای سروش‌محلاتی به جای اینکه بگویند استبداد و حکومت‌های ظالمانه مانع پیشرفت علمی هستند؛ اما حیا کرده‌اند به جای آنها به حکومت دینی تاخته‌اند!

آن‌هم حکومت دینی شیعه که پس از ۱۴۰۰ سال خون دل خوردن‌ها و شهادت‌ها و مجاهدت‌ها پدید آمده است و کارنامه‌اش در عرصه پیشرفت‌های علمی به اذعان دوست و دشمن مایه مباهات و عزّ اسلام است.

باید دانست که در بحث جبر زمانه حکومت دینی هم مثل سایر حکومت‌هاست و فی‌المثل ما تا زمانیکه رقیب آمریکا باشیم هرگز نمی‌توانیم کاخ سفید را مجاب کنیم که در بخش علمی با ما تعامل کند. و این قضیه هم ربطی به مذهب ما ندارد.

کما اینکه ژنتیک ظلم و استبداد در تعاملات خود صرفا به دو گزینه منافع و خباثت توجه دارد نه به دینی یا لائیک بودن هژمونی رقیب!

مع‌الوصف باید دانست که حکومت دینی شیعه اتفاقا نجات‌بخش چنین زمانه‌ای است زیرا با تأکیدی که بر دانش‌یابی و جوشش علمی دارد می‌توان در اوج معارضه با استبداد و در هنگامه درگیری با خباثت حکومت‌های ظالم اما در صف اول  یافته‌های علمی قرار گیرد و بر لبه‌های فناوری حرکت کند.

همانطور که ایران اسلامی ما طی ۴۲ سال اخیر به اندازه چند قرن حکومت‌های گذشته توانسته پیشرفت علمی داشته باشد و امروز در مباحث فناورانه جزو سرآمدان جهانی قرار دارد.

اینکه آقای سروش‌محلاتی آن حقایق را نمی‌دانند، این دستاوردها را نمی‌بینند و پیشرفتگی ایران در اوج تحریم‌ها را قادر به تحلیل نیستند البته نباید به معارضه با حکومت دینی شیعه تبدیل شود.

گفتنیست فرد اشاره شده دچار اعوجاجات فراوانی است و گفتارهایی مثل ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم، جمهوری اسلامی مشکل عقل دارد و عده زیادی در حوزه به حکومت بدون ولی فقیه فکر می‌کنند! نیز بخش دیگری از کارنامه تئوریک این فرد است. [۲]

این فرد در مقطع دیگری نیز نظام اسلامی را با کنایه اموی‌گری خطاب قرار داده بود. [۳]

بدیهیست که اگر خواص و افاضل کشور با چنین اعوجاجات مبرهنی برخورد فکری و تئوریک نداشته باشند؛ زمینه ترویج این بدمذهبی‌ها در جامعه فراهم خواهد شد.

***

آقایی: بایدن اقتصاد ایران را به جلو حرکت می‌دهد!

همه نظرات آیت‌اللهی که معارض نظام است/ آزار شیعه و سنّی با "گفتمان ته درّه" جهانگیری

هدایت‌ا... آقایی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک یادداشت در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره "جو بایدن" آمریکایی نوشته است:

"آمدن بایدن فضای اقتصادی ایران را به سمت جلو حرکت می‌دهد و البته انتخاب بایدن فقط شرایط را برای ایران نسبت به دوران دونالد ترامپ بدتر نخواهد کرد. "

او همچنین تصریح می‌کند: تیم جدیدی که در آمریکا با ایران مذاکره می‌کند به نظر باید از دونالد ترامپ منطقی‌تر باشند و این موضوع حتما در دولت جدید آمریکا وجود خواهد داشت. دونالد ترامپ از موضع قدرت رفتار می‌کرد و از تمام اهرم‌های خود هر لحظه ممکن بود که استفاده کند و شرایط را برای ایران سخت‌تر کند. دموکرات‌ها حداقل در شعارهای خود به مذاکره و تعامل اعتقاد دارند و شرایط نشان می‌دهد با آمدن بایدن فضای اقتصادی بهتری برای مردم ایجاد می‌شود و فشار کمتری هم در مسائل اقتصادی به مردم وارد می‌شود.

در یادداشت آقایی می‌خوانیم: با توجه به شرایط کنونی جامعه بعید می‌دانم که برجام به‌تنهایی مورد مذاکرات جدید ایران و ۶ قدرت جهانی قرار بگیرد و حتما مسائل دیگری هم به آن اضافه می‌شود. از طرفی هم در صورتی که مذاکرات برجام در داخل کشور به نتیجه‌ای برسد، سناریوی انتخابات ۱۴۰۰ عوض خواهد شد و با حضور پرشور مردم در انتخابات شانس اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ بالا خواهد رفت.[۴]

***

*بعید است این حد از بزک بایدن که توسط اصلاح‌طلبان ایرانی انجام می‌شود، حتی از سوی ساکنان کمپین انتخاباتی بایدن در آمریکا هم رخ داده باشد!

ادعای بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم ایران به دست با کفایت بایدن! و پیوند زدن این ادعا به انتخابات ۱۴۰۰ صرفا یک بازی نخ‌نماست که مردم ایران تجربه آنرا در انتخابات ۹۲، در انتخابات ۹۶ و در انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم دارند و به روشنی می‌دانند که در پس پرده علاقه عجیب اصلاح‌طلبان به آمریکا چیزی جز ناکارآمدی و گرانی، جز تحریم بیشتر و جز معطل گذاشتن کشور نخواهد بود.

جالب است که چپ‌ها در حالی از ید بیضای بایدن دموکرات روایت‌گری می‌کنند که درد روایت جعلی آنها از سلف بایدن یعنی اوبامای دموکرات هنوز با افکار عمومی هست و اصلاح‌طلبان از بابت این قوز بالا قوز توضیح اقناع‌کننده‌ای به هیچکس نمی‌دهند.

به اذعان تمام کارشناسان ارشد کشور، بخش اعظم مشکلات ایران و گرانی‌ها ریشه داخلی دارد و به سوء مدیریت دولت مربوط می‌شود.

مشکلاتی که راه حل آنها چیزی جز "رأی خوب" مردم در انتخابات و روی کار آمدن یک مدیریت جهادی و صاحب کارنامه در کشور نیست.

این نکته بدیهیست که وقتی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور فعلی اعتراف می‌کند که گرانی ارز کار دولت بوده است [۵]؛ پس راه استشفای گرانی‌ها چیزی جز رأی خوب مردم نخواهد بود...

اشاره آقایی به اینکه "حتما مسائل دیگری هم به برجام اضافه می‌شود"! نیز مقوله‌ای است که خواص کشور بایستی درباره آن اقتراح داشته باشند.

***

شیعه و سنّی در آزار "گفتمان ته درّه"

همه نظرات آیت‌اللهی که معارض نظام است/ آزار شیعه و سنّی با "گفتمان ته درّه" جهانگیری

اسحاق جهانگیری، فعال اصلاح‌طلب و معاون اول رئیس‌جمهور روحانی در دیدار با نخبگان و فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان اظهار کرده است:نخبگان باید با ساز و کارها و اقدامات لازم آینده ای امیدوار کننده برای ملت ایران ترسیم کنند که افق مناسبی پیش روی ایران گشوده شود زیرا وقتی مردم به آینده امیدوار باشند قادر خواهیم بود از همه بحران ها عبور کنیم.

او همچنین با تأکید بر اینکه اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده اند و دولت مکلف است مسایل آنها را حل کند، گفت: در کردستان هم به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اشاره کردم که فرمودند مردم ایران بدون توجه به مذهب و قومیت در حقوق و مسئولیت هیچ تفاوتی ندارند و تنها موضوع برای کسب مسئولیت شایستگی مدیریتی است، قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی‌هایی شده است. [۶]

***

*"آرای اهل سنت" مقوله‌ایست که برخی سیاسیون کشورمان در هر بزنگاه انتخاباتی به آن طمع می‌کنند.  

اظهارات جهانگیری نیز چیزی خارج از همین قاعده نیست زیرا عقلانیت و اسناد موجود می‌گوید نگاه انقلاب اسلامی به تمام فرق، به تمام مذاهب و به تمام قومیت‌ها نگاهیست یکسان.

جالب است که حتی استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و کردستان و گلستان که دارای جمعیتی بیشتر از اهل سنت هستند، مورد توجه بیشتری از سوی نظام اسلامی و نهادهای امین کشور قرار دارند و فعالیت‌های سازندگی و جهادی در آنها رونق بیشتری دارد.

مع‌الوصف ما و برادران اهل تسنن در ایران با مشکلی به نام "سیاه‌نمایی" مواجه هستیم که قصد دارد خدمات نظام اسلامی را در همه ابعاد کتمان کند و به بهانه‌های مختلف؛ نیمه پر لیوان را از چشم مردم مخفی کند.

مثلا از آقای جهانگیری که خود و تنی چند از مدیرانشان در صف نخست سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و ترویج گفتمان "شرایط ته درّه" قرار دارند؛ هیچ انتظاری نیست که در جمع برادران اهل تسنن ما از خدمات نظام و مثبتات انقلاب اسلامی حرف بزنند.

بلکه انتظار همین بود که بیایند و بگویند در حق اهل سنت کوتاهی شده است!

این در حالی است که فقط و فقط کارنامه شخص شهید سلیمانی و تأکید او بر این گزاره که "جان ما فدای اهل سنت است" نشان می‌دهد نظام اسلامی در حق برادران سنی خود کوتاهی کرده یا بهترین فرزندان خود را فدای امنیت آنها و هم‌کیشان آنها کرده است!؟

از این گذشته یک نگاه گذرا به آنچه بر سیستان و بلوچستان و کردستان عزیز ما در دوران قاجار و پهلوی گذشته و مقایسه آن با امروز نشان می‌دهد که اظهارات جهانگیری تا چه حد ناصحیح هستند.

سازندگی، رهاندن مردم از سلطه برخی خوانین ظالم، ایجاد امنیت، توسعه کشاورزی و اشتغال، رونق گردشگری، رواج تحصیل رایگان و... آیا چیزی جز موهبت نظام اسلامی در این مناطق بوده است!؟

برادران اهل تسنن ما بهتر از هرکسی می‌دانند در حالی که گاهی یک قداره‌کش در تهران رجزخوانی می‌کند و یا یک سگ‌باز امنیت مردم را در پارک‌های پایتخت به هم می‌ریزد اما بهترین فرزندان ایران در سیستان و بلوچستان می‌جنگند و شهید می‌شوند تا خاری به پای یک کودک اهل سنت نخلد و خدشه‌ای بر امنیت بلوچ‌ها و سیستانی‌های عزیز وارد نشود.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1498626

2_ mshrgh.ir/962137

3_ mshrgh.ir/962137

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/309244

5_ mshrgh.ir/1186648

6_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1499044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 24
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    37 6
    آنانی که انتخابات گذشته با همین وعده های افساداتی ها در این مناطق به آنها رای دادند حالا در حال چشیدن عملکرد دولت تدبیر اند.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      12 4
      متاسفانه کسانی که غیرت خودشونو از دست دادند دیگر حسی به کشورشان ندارند و دوباره به مذاکره کنندگان رای میدهند
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      15 2
      خخخخخخخخخخخخخخخخ سواد ملا سروش محلاتی از نظراتش معلومه مثل سواد شیخ حسن کلید که گدایی مدرن رو برای ملت بزرگ ایران به ارمغان اورد با مودب و باهوش خوندن اوبامای میمون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      6 3
      بیچاره اونایی رو بگو که به قالیباف و رفیقاش واسه مجلس رای دادن.مرغ کیلویی 30تومن نوش جونتون. دولت محمود رو که دیگه نگم براتون
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    24 5
    از عباس اخوندی انتظاری نیست چون یک اشراف متول بی دردی است که بدون تردید گندم ری را به سر امام حسین (ع) ترجیح می دهد اما این اخوند مفلوک سروش محلاتی چقدر بدبخت است که دین خودش را به دنیایی دیگران می فروشد واقعا بدبخت و مفلوک است حرف درست وحسابی هم ندارد سواد چندانی هم ندارد .
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      23 6
      آیت اللّه سروش محلاتی، علامه سید حسن خمینی، ثقةالاسلام فاضل میبدی، شیخ عبداللّه نوری، ملّا محمد خاتمی، آخوند احمد مازنی، سید محتشمی، سید ابطحی! چه فضلایی! تاریخ شیعه و اسلام را متحول کردند! حیف نبود اسلام این نوابغ نادر را نبیند؟! به واسطه نبوغ ایشان علمای قدیم شیعه مانند شیخ مفید و علامه مجلسی و سید رضی و ملا احمد نراقی و آخوند خراسانی و شیخ انصاری و بحرالعلوم و کاشف الغطاء و سایرین به محاق رفتند!!!!! نعود بالله البته !
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      5 23
      سروش محلاتی یقینا بیش از شما سواد داره!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      13 0
      آقای 10:14 -سواد شاید (اون هم شاید) اما ایمان نه. چون منافقین بدتر از کافران هستند.
  • امیررضا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    21 3
    اصلاح طلبها از نظر فکری و عقلی به بن بست رسیدن و این موضوع را به نظام اسلامی تسری دادن و در واقع فرافکنی می کنند.
  • نیما IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    18 5
    از خدای بزرگ میخوام ذره ای از شرافت و غیرت برادران اهل سنتمون رو در وجود این اشرار سیاسی قرار بده...! اولش با سو استفاده از سفارش رهبری به انتخابات پرشور شروع و به پیروزی خودشون ختم میکنن...! از اونجا که پایگاه مردمیشون رو از دست دادن و بزودی دستشون از قدرت کوتاه میشه به ریسمان تطهیر بایدن،سیاه نمایی نظام،تکرار دروغهایbbc و... و فریب ملت چنگ انداختن،که فرصت کامل کردن وظیفشونو پیدا کنن و بعد از انرژی هسته ای قدرت موشکی و منطقه ای رو هم بدن بره...! با یه نگاه به مواضعشون مشخص میشه هدفشون فقط پیروزی در انتخاباته و رفع تحریم اصلا براشون اهمیت نداره...! وقتی که نتیجه مورد نظرشون هم حاصل نشه،میزنن زیر میز ،بازی رو بهم میزنن و فتنه راه میندازن...!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    15 2
    سلام.و البته بهترین فرزندان دیگر هم در خاک کردستان و .. در مبارزه با وقیح ترین گروه های تروریستی جهان از ابتدا سال 57 تا به امروز شهید شدن.ضمن اینکه باز انتخابات شد،و یک عده،به دنبال کسب رای از برادارن اهل سنت و .. (صحبت ها اقای جهان گیری در شآ یک مقام کشوری نیست! معلوم نیست از جانب کی صحبت میکنه! زنان! اهل سنت(یک گروه مذهبی،در کنار زنان!) من فکر میکنم از دستشون در رفته! داشتن به انتخابات فکر میکردن! این ناخواسته از زبانشون اومده بیرون)
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    14 1
    روح حاج احمد خمینی شاد او درکنار پدر و ولی فقیه زمان. وعاقبت به خیری. امان از اولاد ،------ که باسایت جماران ونشر آثار امام در کنار یاران منتظری و زاویه داران با ولایت فقیه. ودشمان امام. خدایا منحرفین رابه راه راست هدایت کن اگر چه فیلسوف خوانده باشد.
    • خوش نظر IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 1
      حداقل از پدران شهیدشان خجالت بکشند
  • روزبه IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 3
    کشور رو از بروکراسی و اقتصاد متمرکز بایستی نجات داد
  • احمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    حضرت استادقیاس به نفس نفرمایید کم سوادی خودرا به پای جمهوری اسلامی ننویسید .
  • ناصراحمدی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 0
    این اظهارات جهانگیری مصداق بارز تلاش مذبوحانه است که هیچ ثمره ای جز خواری و خفت بیشتر برای او و دار و دسته اش به دنبال نخواهد داشت.هشت سال است که ملت نتیجه بی تدبیری و بی اخلاقی شما را با گوشت و پوست و رگ و پی و استخوان خود درک کرده اند. دیگر بیش از این خود را مفتضح و مضحکه خاص و عام نکنید. من بعنوان یک سنی اظهارات این آقا را اهانت به شعور جامعه اهل سنت می دانم و از آن بیزاری می جویم.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      10 3
      احسسسسسسسسسسسسسسسنت این جهانگیری فکر کرده میتونه یه بار دیگه نظر برادران اهل تسنن رو با این خزعبلات جلب کنه ولی ...........
  • رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 2
    دین اصولا نگاه به گذشته دارد ولی علم نگاه به حال و آینده دارد و اگر مطلبی در دین قبول شده هرچند موافق علم نباشد چیز قطعی فرض میشود
  • مرجعیت آگاه IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 1
    سروش محلاتی در سال ۱۳۴۰ در شهرستان محلات متولد شد. او فرزند خلیل سروش محلاتی است. محمد سروش محلاتی در سال ۱۳۵۵ وارد حوزه علمیه قم شد. پس از دروس سطح نزد آیت الله ستوده و سید علی محقق داماد، در درس خارج حائری یزدی حاضر شد، همچنین مدت ۱۵ سال از درس خارج وحید خراسانی و شبیری زنجانی و برخی استادان دیگر استفاده کرد. در همین مدت فلسفه و عرفان را از حسن‌زاده آملی، جوادی آملی و انصاری شیرازی آموخت. حدود ۱۰ سال تدریس سطح عالی داشت و سپس به تدریس خارج فقه واصول مشغول شد که در مدرسه آیت الله گلپایگانی، از سال۱۳۷۷ تا کنون ادامه یافته‌است
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 2
      بلعم باعورا مستقیم از خدا آیات دریافت کرد و مستجاب الدعوه بود. یعنی می فرمایید ایشان از از لحاظ کسب علم از بلعم باعورا هم بالاتره . عالم بودن شرط لازم است نه کافی. چون با این شأنی که بلعم باعورا داشت باید جزو مقربین بود. ولی چه شد. خداوند در حقش فرمود "او به پستی گرایید و از هوای نفس پیروی کرد، مثل او همچون سگی است که اگر به او حمله کنی زبانش را بیرون می آورد و اگر او را رها کنی باز هم این کار را انجام می دهد . "
    • مجید IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 0
      سلام علیکم البته که فساد دانشمند بسیار خطرناکتر از یک شخص کم سواد یا بیسواد است و انحرافها در دین و مذهب بوسیله افراد دانشمند بی تقوا بوجود امده است. بزرگتر از ایشان نیز در بزنگاهها کم آوردند
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 2
    آیت الله..... اونم سروش محلاتی... واقعا جالبه... از لپ لپ درآوردن... اصلاح طلبها از بی کسی دست به دامن کیا زدند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 2
    توی می گویی بیگانه ستیز، اما رهبر عزیز ما می گوید استکبار ستیز
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    این به‌اصطلاح‌اصلاح‌طلب‌هاهمبشه‌زمان‌رای‌گیری‌دم‌ازاهل‌سنت‌می‌زنند‌ومتوسل‌له‌نفاف‌وتفرقه‌اندازی‌می شوندشایدجندرای‌‌جمع‌کنند
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    شیعه وسنی وکرد ولر عرب وترک دیگر اقوام وادیان باهم هیچ فرقی ندارند ما همه فرزندان ایران زمین هستیم زنده باد ایران
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 1
    خدا ... کنه هر چی افساد طلب به‌ ظاهر اصلاح طلب و هرچی غرب گدای غرب وطن رو
  • دانیال IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 1
    نداشتن تحلیل درست و واقعی از اوضاع جهان ما را به بی راهه های فکر می برد. ممانعت کشورهای صاحب فن و تکنولوژی از دستیابی دیگرانی مانند ایران به آن فنون و علوم، در مواجهه با بیگانه ستیزی ادعایی نسبت داده شده به ایران نیست بلکه عملکردی کاملا طبیعی، برآمده از تضاد منافع موجود میان کشورهای ارباب و کشورهای رعیت است. در حقیقت کشورهای ارباب طبیعتا در پی حفظ و تداوم برتری تاریخی خویشند و حفظ این برتری در گرو ادامه انحصار آنها بر تکنولوژی ها ،علوم و فنون راهبردی است. بیگانه ستیزی و یا بیگانه دوستی ،موضوع اصلا بر سر اینها نیست کشورهای جهان سوم بیگانه ستیز باشند یا بیگانه دوست، فرقی نمی کند، ارباب اجازه ورود آن ها به قلمروهای ممنوعه را نخواهد داد.
    • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 1
      احسنت کاملاً درست است.متاسفانه استعمار با نفوذ در درون بعضی مسئولین نظام های کشور های مستعمره،موفق به عقب مونده نگه داشته شدن اونها می شه و این باعث شده که کشور های عقب مونده ای مثل ایران،هیچ پیشرفتی نداشته باشند.مسأله اصلاً دین نیست،چون دین با پیشرفت هیچ منافاتی نداره.مسأله خود فروشی مسئولین به استعمار هست
  • vahid Moalim IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 1
    میگم که روی سنگ پای قزوین رو برخی واقعا ًسفید کردند !!!!
  • !! IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 1
    سایت جماران شده ؛ پاتوق شیفتگان غرب !!
  • مرصاد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 1
    بزرگترین خطری که نظام را تهدید می کند ؛ از جانب نفوذی هااست !!
  • محمود IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 1
    بگید الان مرغ و گوشت و سبزیجات و میوه ومایحتاج عمومی مردم رو بکجا رسوندید یکمشت اصلاح طلب چند ملیتی....
  • حسن US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    درود بر اصلاح طلبان
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 2
    استبداد علمی در کشورهای سکولار بیشتر هست. یک مرجع رسمی درست کردند و اجازه ی شنیده شدن هیچ صدای دیگری را نمی دهند. شما در قضیه‌ی طب سنتی ببینید مسئولین غربگرا چه رویکردی دارند. شما پیشرفت علمی ایران را با کشورهای زیر چتر آمریکا و با قبل از انقلاب ایران مقایسه کنید متوجه میشید که دین خودش یک موتور علم هست.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    سروش محلاتی عامل کیه ورااجی زیادی می کنه
  • احمدعلی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    آقای محلاتی حکومت دینی در علم محدودیت ایجاد نکرده، از پرورش افراطی چون شما بسیار غفلت کرده.
  • هرچی شما بگید IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    دولت روحانی نتوانست خرابکاری های دولت اصولگراها را پاک کند فقط سایه جنگ جهانی راعلیه ایران برداشت چرااینقدربه شرق التماس میکنید. ....
  • سردار IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 1
    سپاه باید تمام این بی شرف ها بندازن زندان خسته شدیم از دست این وطن فروش ها
  • ناشناس IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    احمدی نژاد یک آدم عاقل ومعمولی نیست .حتی نظر خودس را هم قبول نداره
  • میثم IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا جای تأسف است که معاون اول رئیس جمهور در نقش دشمن و اختلاف افکنی در جامعه عمل می کند. و با این صحبت ها مهر تأیید به حرف های مولوی عبدالحمید می زند. و این جزء حرکت انتخاباتی . جمع کردن آرای برادران اهل سنت چیز دیگری نیست. بیشترین مشکلات کشور از بی عملی و ناتوانی دولت است. و این حرف ها شانه خالی کردن از مسولیت می باشد آقای سروش محلاتی هم جزء کسانی هست که همیشه به سمت دشمنان نظام اسلامی غش می کند. اگر انسان دارای وجدان باشد اینگونه سیاه نمایی نمی کند و دشمن مستکبر خود خواه را تبرئه و نظام اسلامی را متهم نمی کند. هر انسان منصفی این را می فهمد که عامل قطع ارتباط علمی آمریکا و اذنابش هستند نه ایران اسلامی که مورد تحریم قرار گرفته.
  • احمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بابا مشرق هرکه اصلاح طلبان را نشناسد شما باید بشناسی ،اینها میخواهند بگویند که که ما واقعیت گرا هستیم و واقعیت را را می شناسیم ودیگران اعتنایی به واقعیت ها ندارند .اردوگاه اصلاح طلبان ترکیبی است از همه فرقه ها معاند ،ملی گرا ،لائیک،غرب گرا ،سلطنت طلب و....وجزءدرصد کمی که به اصول انقلاب پایبند هستند حتی بقیه برای تغییر اصول کمر بسته اند و داخل این گود سیاست آمده اند . مردم ایران به مرور اینها را می شناسند اما حیف که تا شناخت کامل اینها وطرد توسط مردم وبه منزوی شدن اینها لطمات زیادی به مملکت وارد میشود .
  • علی حیدری IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کار هربز نیست خرمن کوفتن،هرکس عمامه بست بی شک عالم دینی نیست ، روحانیانی بودند که اول انقلاب حکومت اسلامی را بدون معنا می دانستند . این یکی از همان ها است .
  • ع ن IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    آیا واقعا سیستان و بلوچستان جزئی از ایران است آیا در این سال ها ریالی برای این شهرها هزینه شده دولت تدبیر و امید تنگستان باد؟
  • علی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    این اقایون برای همه ایرانیها شناخته شده اند دیگه هیچ کس گول حرفای این مفت خوران بی خاصیت و غربگدایان نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس