ویژه ها

دولت بایدن دقیقا در حال پیمودن مسیر دولت ترامپ علیه مردم ایران است. این مسئله حتی اعتراف رسانه های اصلاح طلب را نیز در پی داشته است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** مرعشی: غرب‌ستیزی به ایران‌ستیزی منجر می شود

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«به نظرم دولت، اقتصاد ایران را خوب اداره کرد...متأسفانه چون آقای روحانی روابط‌عمومی خوبی ندارد و تیمش هم محبوب مردم نیستند، ظلمی در افکار عمومی علیه دولت شکل گرفته؛ درحالی‌که این دولت با این فشار سنگین بین‌المللی، اقتصاد را خوب اداره کرد. اینکه توانستیم با تورم 45 درصد از این کار سخت عبور کنیم، بسیار موفقیت‌آمیز است».

مرعشی در ادامه گفت:«با اینکه در دو سال هزینه زندگی‌ مردم سه برابر شد، سفره‌ها کوچک شد، اجاره‌نشین‌ها به‌شدت در فشار قرار گرفتند،(مردم) بسیار صبورانه رفتار کردند. ما هم به نوبه خود خیلی شرمنده مردم شدیم اما کاری نبود که دست کسی باشد، احمقی در دنیا پیدا شده بود که این ظلم را به مردم ایران روا داشت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«دلیلی ندارد بهترین تکنولوژی را از غرب نگیریم یا گران بگیریم. ما غرب و شرق را باید کاملا به رقابت دچار کنیم و منافع ملی خودمان را مدنظر قرار دهیم. شاید بتوان کم‌کم این تعبیر را پذیرفت که ادامه غرب‌ستیزی، ایران‌ستیزی است».

لحظه شماری اصلاح‌طلبان برای کلیدزدن مذاکرات موشکی!/ مرعشی: غرب‌ستیزی به ایران‌ستیزی منجر می‌شود

چندی پیش «بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت با انتقاد از ادعای فعالین اصلاح طلب در حواله دادن تمامی مشکلات اقتصادی به تحریم ها، گفت: «اگر به بحران به وجود آمده در بورس توجه کنیم این بحران بیش از آنکه به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد به ندانم‌کاری و نداشتن مدیریت کافی مدیران ارتباط پیدا می‌کند. ساختن مسکن و آزادراه‌ها در کشور که متأثر از تحریم‌ها نیست». بنابر تاکید کارشناسان، 70 الی 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت در دولت است.

با اینحال امثال مرعشی، با توجیه عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی، یکروز قصور و تقصیرهای دولت را به گردن دولت پنهان می اندازند، روز دیگر می گویند علت همه مشکلات اقتصادی تحریم است و دیگر روز مدعی می شوند که آواربرداری از اقدامات دولت های نهم و دهم، حداقل 8 سال زمان می برد!

این در حالی است که مواردی همچون دلار 4200 تومانی، تاکید وزیر مسکن بر اینکه «افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن برای مردم نساختیم»، تاکید وزیر نفت مبنی بر اینکه نباید پالایشگاه بسازیم و باید واردکننده بنزین باشیم و پرواز قیمت مرغ و تخم مرغ و خیار و روغن و برنج و لوازم خانگی و...هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

حسین مرعشی در این گفتگو، در یک مغلطه آشکار، غربگرایی را در دریافت تکنولوژی از غرب خلاصه کرده است. این در حالی است که نگاه طیف غربگرا به آمریکا و اروپا بر پایه «خودتحقیری حاد» و نگاه «ارباب- رعیتی» است. طیف غربگرا تاکید دارد که ایران باید در مقابل آمریکا، همچون برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح باشد.

طیفی که تنها در یک قلم مدعی است که صنعت هسته ای به درد نمی خورد و هزینه زاست. این در حالی است که تنها یکی از فواید صنعت هسته ای، تأمین داروی بیماران خاص است. همان بیمارانی که آمریکا و اروپا در اقدامی غیرانسانی، داروی آنان را تحریم کرده اند و در میان این بیماران، کودکان نیز حضور دارند.

رهبر معظم انقلاب- 19 اردیبهشت 84- در جمع دانشجویان فرمودند:«هیچ ننگمان نمی کند که علم را از غربی ها و اروپایی ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان می کند که همیشه شاگرد بمانیم. شاگردی می کنیم تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمی خواهیم مثل استخری باشیم که آبی را در ما سرازیر کنند و هر وقت هم خواستند، آب را بکشند یا اجازه ندهند بیاید، یا هرگونه آب آلوده یی را در این استخر بریزند. ما می خواهیم مثل چشمه ی جوشان باشیم؛ می خواهیم از خودمان بجوشیم؛ می خواهیم استعدادهای خود را به کار بگیریم. من به هرجا نگاه می کنم، امکان به کارگیری این استعدادها را می بینم».

** لحظه شماری اصلاح طلبان برای کلیدزدن مذاکرات موشکی!

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت:«علی رغم اینکه تصور می‌شد بعد از روی کار آمدن «جو بایدن» در امریکا زمینه‌هایی برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن فراهم شود و بسیاری منتظر بودند که دیپلماسی مجدداً فعال شود و دو کشور درباره موضوعات مورد اختلاف با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما بروز وقایعی در یک الی دو ماه اخیر روندی را خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، حاکم کرد تا نگرانی‌ها پیرامون تعمیق این درگیری‌ها بویژه از سوی کشورهایی که در کانون این درگیری‌ها هستند، افزایش یابد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به وضوح پیداست که منافع ایران و امریکا در شرایط کنونی اقتضا نمی‌کند که تشنج بالا رود اما طبیعی است که بازیگران دیگری در سطوح مختلف در منطقه حضور دارند که قادر هستند وضعیت موجود را به هم ریخته و از تشنج میان تهران و واشنگتن سود ببرند. در سطح خرد بازیگرانی مانند داعش و گروه‌های تروریستی که در عراق و سوریه حضور دارند و در سطح بالاتر قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌الملل هستند که علاقه‌ای به آرام شدن فضای خاورمیانه ندارند چه بخش بزرگی از زمینه آرام شدن این فضا به بهبود مناسبات میان ایران و امریکا و تشنج‌زدایی میان دو کشور برمی‌گردد... در این شرایط مقام‌های ایران و کشورهای همسایه و مهمی چون عراق باید کانال دیپلماتیک خود را بیش از پیش تقویت و تماس‌های خود را در عالی‌ترین سطح ممکن حفظ کنند تا اقدامات مشکوکی که علیه منافع ایران و امریکا صورت می‌گیرد، باعث سوء تفاهم طرفین نگردد».

لحظه شماری اصلاح‌طلبان برای کلیدزدن مذاکرات موشکی!/ مرعشی: غرب‌ستیزی به ایران‌ستیزی منجر می‌شود

در روزهای گذشته رسانه های غربی نوشتند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته با حمله هوایی بامداد جمعه به سوریه بنا داشته به ایران بگوید: «اعمال شما بدون پاسخ نخواهد ماند. حواس‌تان را جمع کنید».

در هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت:«ما هیچ‌یک از اهرم‌های فشار خود علیه ایران را کنار نگذاشته‌ایم و تمامی تحریم‌ها به قوت خود باقی است».

همچنین در روزهای گذشته «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری اعلام کرد: «تحریم‌ها علیه ایران برداشته نخواهد شد».

علاوه بر این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود: «ما از برجام به‌عنوان پایه‌ای برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر استفاده خواهیم کرد تا سایر موارد همچون برنامه موشک بالستیک ایران را هم دربرگیرد».

موارد مذکور و موارد متعدد دیگر بیش از پیش ثابت می کند که دولت بایدن دقیقا در حال پیمودن مسیر دولت ترامپ علیه مردم ایران است. این مسئله حتی اعتراف رسانه های اصلاح طلب را نیز در پی داشته است.

برای نمونه، روزنامه آرمان در روزهای گذشته نوشته بود:«باوجود خوش‌بینی‌هایی که درباره بازگشت بدون قید و شرط بایدن به برجام شکل گرفته بود، شرایط برخلاف انتظارات پیش رفت و این موضوع وضعیت پیچیده‌ای را ایجاد کرده است. چه قبل از ترامپ و چه بعد از آن، آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند اما جمهوری اسلامی در چارچوب برجام به همه تعهداتش عمل کرد و طبیعی است که نگران بدعهدی مجدد واشنگتن باشد و خواهان تضمین عینی از سوی آمریکایی‌ها پیش از برگشت به تعهدات برجامی شود».

این روزنامه اصلاح طلب پیش از این نیز در مطلبی نوشته بود:«بایدن بر آن است که از میراث ترامپی در اعمال فشار حداکثری بر ایران بهره گیرد».

با اینحال طیف تندرو اصلاح طلب، ایران و آمریکا را در یک کفه ترازو قرار داده و با نگرانی تاکید می کنند که نباید با دولت بایدن وارد تنش شویم تا مذاکرات حول موارد اختلافی(برنامه موشکی و منطقه ای ایران) به تاخیر نیفتد.

یک سوال، چرا طیف تندرو اصلاح طلب برای کلیدخوردن مذاکرات موشکی لحظه شماری می کند؟!

** افزایش 97 درصدی قیمت مسکن در یکسال!

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات بازار مسکن پایتخت عنوان کرده که قیمت فروش یک متر مربع از واحدهای مسکونی تهران در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته بیش از 97 درصد رشد کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بانک مرکزی در بخش دیگری از گزارش خود به شرایط شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در پایتخت پرداخته و عنوان کرده که در بهمن ماه امسال نسبت به دی ماه این شاخص 30.6درصد رشد کرده است.  شاخص کرایه  مسکن اجاره‌ای در کل مناطق شهری طی بهمن 99 نسبت به بهمن ماه پارسال نیز حدود 34 درصد افزایش پیدا کرده است. اتفاق عجیب در بازار مسکن اجاره‌ای که نشان از کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش تقاضا برای دریافت اجاره توسط مالکان واحدهای مسکونی دارد».

لحظه شماری اصلاح‌طلبان برای کلیدزدن مذاکرات موشکی!/ مرعشی: غرب‌ستیزی به ایران‌ستیزی منجر می‌شود

 روحانی- تیر 99- در جلسه هیات دولت گفت:«نسبت به مسکن اعتراف می‌کنم که عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم چرا که برخی طرح‌های ما اجرایی و عملیاتی نشد. تلاش کردیم مسکن‌های ناتوان و بدون خدمات را به جایی برسانیم و دچار عقب‌ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم».

در این میان، عباس آخوندی، وزیر سابق مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی یکی از متهمین اصلی وضع موجود مسکن است. وی علی‌رغم کارنامه بسیار ضعیف، هیچ‌گاه توسط رئیس‌جمهور برکنار نشد و در نهایت با طلبکاری استعفا داد!

آخوندی قریب به ۶ سال وزیر راه و شهرسازی بود، اما در این مقطع بی‌عملی دولت در تکمیل مسکن مهر و عدم اجرای وعده مسکن اجتماعی و همچنین بی‌عملی دولت در به سرانجام رساندن طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی و عدم نظارت بر بازار اجاره مسکن، موجب شد تا نرخ خرید و اجاره‌بهای مسکن با افزایش سرسام‌آوری مواجه شود.

چندی پیش «سیدنظام‌الدین موسوی» نماینده مجلس در توییتر نوشت: «خبر خوش اینکه آیت الله رئیسی مجدداً تاکید کرد که "ترک فعل" مسئولان قبلی باید پیگیری شود. خبر خوش بعدی اینکه رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد: پیگرد ترک فعلهایی چون بی توجهی به ساخت مسکن ارزان قیمت و راه اندازی سامانه های قانونی، در دستور کار است. آقای آخوندی آماده باشند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 41
  • سید IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    58 0
    زمانی دوستان مرعشی در طیف اصلاح طلبان به وی گفته بودند جناب مرعشی تو زیادی حرف می زنی و پرچانگی می کنی! کاش به اندازه دانایی ات سخن می گفتی نه به اندازه دارایی ات! چه خوب بود که مرعشی توصیه ایشان را آویزه گوشش می کرد!
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      29 0
      حسین مرعشی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و ترامپ نبود چرا قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      25 0
      هر روز صدای اصلاح طلبان از تلوزیون میشنوم عصبانی میشم، چقدر واضح به کشور و مردم خیانت میکنند
  • رحمان RO ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    43 0
    سرطان اصلاحات؟
    • تامانو IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      41 0
      دقیقا
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      39 0
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    40 0
    کدام عقل سلیم میاد مولف های قدرت خود به مزاکره بگذارد مگر اینکه خائن وبرانداز باشد
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      27 0
      عقل معاش خیانت کار
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      33 0
      جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستن.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      13 0
      مشکل اینجاست که اصلاح طلبان عقل سلیمی ندارند برای مثال شاهکار برجام نا فرجام خخخخخخ
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    34 1
    ان شاالله شورای محترم نگهبان زمان تأیید صلاحیت ها یک نیم نگاهی هم این مصاحبه های این وطن فروشان افسادطلب داشته باشد در آنها بهترین دلایل مکتوب و مستتد برای رد صلاحیت این دشمنان مردم و کشور هست
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    30 0
    حماقت محض این جریان تمامی ندارد.تیتر زده در سیاست آرمان گرایی خطاست .خوب داداش اینجوری فلز خرابی و دروغ گویی و حقه بازی خودتون را در سیاست داد میزنی. چیزی که ما همیشه داد می‌زدیم امروز این اصلاح طلب ها خودشون اعتراف کردن
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 2
      اصل سیاست دروغ گویی وحقه بازیست
  • SE ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    36 0
    کسی بخواهد درباره توان دفاعی و بازدارندگی موشکی مذاکره کند با ارودنگی ملت به فنا خواهد رفت
  • FR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    33 0
    کسی غلط میکنه مذاکره کنه چه برسه راجم موشک. بر اصلاح طلبان
    • فاطمه IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      28 0
      افرین دقیقا
    • NL ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 7
      داداش الان یکماه که دارن مذاکره میکنن اگه خوابیدی لطفا بیدار شو
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    29 0
    غلط کرده
  • سوخته IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    27 0
    انشاالله این لحضه شماری ها را بگور میبرند
  • DE ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    30 0
    اقای مرعشی یا خودتون رو به سادگی زدید یا مردم رو ساده حساب میکنید ! مگه غربی ها مریض هستند بیان تکنیک هاشون که حکم شیشه عمرشون روداره و چند دهه روش زحمت کشیدند تا بدست اوردند بیان مفت و مجانی تو سینی تقدیم شما کنند؟ لطفا این فریبکاربازی ها رو بذارید کنار. با این بهانه ها فقط میخواهیدمثل ژاپن پای امریکایی ها رو به ایران بازکنید تا بلایی که امریکایی ها سر زنان ژاپنی اوردند اینبار سر زنان و دختران ایرانی بیارن! کم به زنان ژاپنی تجاوز کردند؟ اقای مرعشی تکنیک بومی ایرانی حاصل کار دانشمندان و نخبگان بومی ایرانی فقط راه گشاست و نسخه های باطله بخود ما ندید ممنون می شیم! خیالتون راحت نه شرق نه غرب نیمان اسرار موفقیت یعنی تکنیک پیشرفتشون رو مفت ومجانی دراختیار شما بذارن مگه مغز خر خوردن! ایران ستیزی اینه که شما از صنعت بومی ایرانی و تولید بدست مردم ایران هیچ حمایتی نمی فرمائید.
  • DE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    27 0
    اقای مرعشی هرادم کودنی به نیات و غرض وزی های غرب جنایتکار علیه ایران علارغم هر نوع مدارایی دراین سه ساله اخیر حداقل پی برد ولی شما جاده صاف کن غرب این آرزو خلع سلاح موشکی رو مثل بوش پدر به قبر می برید!
  • DE ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    20 0
    مرعشی: غرب‌ستیزی به ایران‌ستیزی منجر می‌شود. اگر شما با غرب بجنگید با ما طرف هستید غرب ستیزی کنید ما هم ایران ستیزی میکنیم .ما باید تمام ارتش و سپاه و موشک و کل نیروهای نظامی و دفاعی را تعطیل کنیم و اداره کشور را با قرارداد به امریکا بدهیم .شیتیل ما کارگزارانی ها یا همون پدران معنوی اصلاحاتچی ها را هم خودمون از امریکا میگیریم.امریکا حالا یک ایالت به ایالت هاش اضافه بشه طوری نمیشه نفت داریم میشیم تگزاس امریکا در خاورمیانه.
  • بهزاد زارع IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    26 0
    حرفتون خریدار نداره خواهشن سکوت
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    22 0
    در دنیا انتقال تکنولوژی از طریق یک عکس،فیلم،یا اسناد فنی توسط افراد متخصص و نخبه صورت گرفته،واردات یا مونتاژ انتقال تکنولوژی نیست،وقتی جای مؤلفه های اصلی یعنی متخصصان با ماسونهای غربپرست عوض شود چشم باز میکنی و میبینی یکعده دزد لیبرالی بیشتر داراییها را به توبره کشیدند و آدرس غلط میدهند!حسین مرعشی چه تخصصی دارد که صاحب خط هوایی شده؟
    • DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      16 0
      ژنی بابوی پول.
  • دادار IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    26 0
    اصلاح طلبان =فاسد طلبان چرا ما مذاکره موشکی کنیم امریکا بیاد مذاکره کنه برا تاسیسات هسته ای اش
  • عنقا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    23 0
    اصلاحات غلط کرده
    • ترابیان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      افسادطلب= داعشیسم یادتان هست این موجودات ریز پست فطرت در زمانی که داعش داشت سوریه را می گرفت و مردم را سر می برید و قصد داشت حرم حضرت زینب را تخریب کند به دفاع تمام قد از داعش برخواسته بودند و بشار اسد را دیکتاتور می نامیدند لعنت بر جدو آبادتان و ذات کثیفتان که بویی از انسانیت نبرده اید ای وحوش وطن فروش
  • جلال IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    16 1
    من خدا شاهد می گیرم یک کارگر روز مزد هستم مشکل دارم ولی به خاطر کشور حاضر مشکلات را تحمل کنم موشک از اب و نان واجب تر است اگر موشک نباشه دشمنان یک لحظه امان نمی دهد با دست خالی نمی شود دفاع کرد
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      10 0
      درود به شرفت به خدا منم مثل تو . متاسفانه مردم اصل و فرع رو نمیشناسن . اینها تصور میکنن که مذاکره نتیجه خوب داره ولی پایان هر مذاکره آغاز یک مذاکره دیگه هست تا بدبختی کامل ایران
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    13 0
    امیدوارم هرچه زودتر پیر مردها ار سیسات برن و جوون ها بیان.
  • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    13 0
    ۵ ماه دیگه گوووور اصلاح‌طلب کنده شده و از شرررش خلاص میشیم طاقت بیار رفیق
  • مجید IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    13 0
    افساد طلبان غلط کردند
  • سردار IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    14 0
    باید حزب اصلاح‌طلبان غیر قانونی اعلام کنند
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    11 0
    رمعشی و امثال مرعشی بی سوادان و بی هنرانی هستند. که جز با دخالت غرب فکر می کنند. دنیا تمام و زندگی نابود می شود. این افراد فقط برای نوکری شاهان و سلطه گران خوب هستند.
  • ح ر IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    12 1
    ای خاک بر سر این اصلاح طلب ها .با این آشغال ها ماشدیم ۸۵ میلیون دو.
    • رح IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 16
      خودتی و همه کاسبان تحریم مثل اسولگریان***
    • جمیل IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      8 0
      خاکتو سر خودت و همفکرانت تو چه میدونی اصلا اصلاحات چیه نفهم بفهم دست از تهمت زدن بردار!!
  • حسن IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    8 0
    حسین مرعشی نجفی رویه ثابتی در وهن به ارزش های انقلاب دارد. حمایت از روحانی، در جایی که هزاران دلیل مستند بر کم توانی وی در اداره کشور دارد، بجز عناد و دشمنی با نظام و ملت، دلیل دیگری ندارد.
  • زهرا IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 0
    اینها برا لیس زدن کف پا بایدن لحظه شماری می کنند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 0
    تو چکاره هستی مدیریت انقلابی فقر می آورد تمام کارها رو دوش انقلابی هاست شما جز حرف زدن کاری بلدید
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 0
    من میخواهم در مورد بند آخر نظر بدم به نظر شما چه مجازاتی میتواند این ظلمی که عباس آخوندی به مردم کرده را جبران کند به نظر من اگر آخوندی هزار بار اعدام شود زنده شود اعدام شود باز جای این ظلم را نمی‌گیرد وپور نمی کند این یک ظلم کوچک کنار میلیونها ظلمی است که به ما مردم شده چه کسی جوابگو است ما که نمیتوانیم کاری کنیم جز آه کشیدن وقت میتونم قسم بخورم به قرآن خدا محمد‌علی نه قرآن معاویه امرعاص خوارج من اون دنیا از ظلمی که بهم سوده نمیگذرم
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    23:37 اصلاحات = اسراییل
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 6
    نه برا چی مذاکره بشه؟ همین فرمون بریم دلار ۱۰۰ هزاری و مرغ ۱۵۰ هزاری و .... نونم نمیخوریم ای تو روح هر چی ادم بی خبر از رنج مردمه
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 0
    تااصلاح طلبانی مثل مرعشی هست اب خوش ازگلومان پایین نمی رود خدا نابودشان کنه گور ببرن تا موشکهیمان را به مذاکره بگذاریم
  • نواب IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 0
    شما که فرق خوبی و بدی رو تا حالا ندونستی حالا تا آخر عمرت هم نمی دونی می گن آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
  • حیدربابا IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    7 0
    اخه‌کی‌باید‌درک‌کنند‌از‌نوق‌امدن‌به‌کاخ‌رسیدن‌دیگه‌بس‌نیست‌چقدر‌مال‌دنیا‌میخواهید
  • ا. ع IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام، شایداونطوری که ادعا میکنید جایگزینی برای شخصیت‌های اجرایی نظام باشد ولی جایگزینی برای اهداف استراتژی نظام یاانقلاب اسلامی نیست.
  • mhdfarashah34@gmail.com IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 5
    سلام .صددرصد مشکلات کشور ناشی از ناشیگری وبی تدبیری است وتحریم ها تشدیدکننده آن هستند ونه عامل آن . بنده مطمئن هستم این بی تدبیری دردولت آینده نیز تکرار خواهد شد. .چه آقای رئیسی باشد وچه کس دیگر.سرشناسان سیاست هیچکدام آدم های بدی نیستند .راه کار را بلد نیستند وبه عبارت دیگر گمراه شده اند .ودر گمراهی انواع فسادها نیز پدید می آید یا تشدید میشود.
  • محمد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    10 0
    کلمه ای بنام اصلاحات مترادف دروغ و تزویر و خیانت است
  • حجت IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    8 0
    من یک اصلاح طلب یا اصول گرا نیستم بلکه یک آدم مردمی وملی گرا هستم . ونظرم اینه که امثال آقایون چه مستعفی وچه در راس کار هدفشون سرنگونی حکومت اسلامی ونشستن بر سریر قدرت است با ابزار فشار به مردم وایجاد نارضایتی آنها وآشوب وهرج ومرج وتا حدودی هم موفق بوده اند،همان روش بنی صدر در اول انقلاب .ولی فراموش نکنیم که همه امور دست انسان نیست که هرکاری دلش خواست بکنه(ماجرای طبس منظورمه)خدا زد پس کله ابرقدرت و خاینین داخلی،همشونو نه با موشک و هسته ای وغیره بلکه با شن نرم بیابون کن فیکون کرد .آره عزیزان،،،آسیاب به نوبت،،،
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    اصلاح طلبان فسیل هرچه دست اینا افتاد به گند کشیده شد وهرچه دست قرار گاه افتاد باعث پیشرفت وافتخار درود بر جوانان خاتم الانبیا.
  • مجمد IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    ادم های خودرای همیشه بازنده اند شماحتی به مشورت دلسوزان کشور نه تنها گوش نکردین بلکه باانواع تهمت وتوهین انها رورنجاندین بله شماها دقیقا مقصرین چندسال شماهافرصت روسوزوندین ماحتی دراوایل برجامتان سفیردرچین وبعضی کشورهای منطقه نداشتیم شمادوسه سال طرحهای نفتی وگازی رو به هوای توتال وشل معطل وبی دلیل اطلاعاتش رو دراختیاررقیب قراردادین شمابه امید کدخدا باهمه درافتادین یادتونه یابازقضیه الزایمرسیاسی درمیانه
  • سید حسینی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بادنیا باید تعامل کرد ،صرف اینکه هی بگویید اسراییل جعلی ست ،درعمل خود ومقاومت را همه جوره تقویت کنید تا در عرصه های مختلف با سیاست پیش برنده مسلمانان را به جلو برده ودست برنده باشد.
  • محمود IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 3
    هر دولتی که با این تحریمهای فلج کننده سر کار باشد چه اصولگرا ،جه روحانی ، همیشه با چالشها ومشکلاتی روبرو بوده اما حالم از افرادی به هم میخورد که هنوز فکر میکنند مردم در جهل دهه 50 به سر میبرند و موضوع گرانی خیار، گوجه، تخم مرغ را به عنوان ومعیار بی کفایتی دولت معرفی میکنند. که به نظر من دو دلیل دارد .یا بی سوادند یاشیاد حقه باز
  • جانباز جنگ تحمیلی DE ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 2
    از رهاورد ومزایای جنگ وجدال دوجناح اصطلاح طلب واصولگرا مردم به نان شب محتاجند وشرمنده اهل وعیال خدا در هردوجهان انشاءالله هردوجناح را شرمنده سازد.
  • امین NL ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 10
    درود بر دولت اصلاحات
  • احمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    10 0
    چرچیل میگه دروغ برای باور پذیر بودن باید بزرگ باشه ،این کلمه غرب ستیزی یکی از واژگانی است که توسط طیف لیبرال وارد ادبیات ژورنالیستی شده تا تمام غرب گدایان بتوانند پشت آن پنهان شوند،حضرت امام ،تئوریسین این انقلاب بودند و تکلیف رابطه با غرب و شرق را روشن کردندو فرمودند ما هیچگاه با رژیم اسرائیل و رژیم آپارتاید کنار نخواهیم آمد ولی با بقیه دنیا بشرط رابطه انسانی مشکلی نداریم، در طول این چهل سال لحظه‌ای نبوده که آمریکا واذنابش دست از سر ملت ایران بردارند و رسماً اعلام نکنند که قصد براندازی جمهوری اسلامی را دارند اما این طیف غرب زده اصرار دارد که به مردم و جوانان القاء نماید رفتار غرب حتی مبتنی بر زور درست است زیرا آنها صاحب و ارباب هستند و اعتراض ما به مثابه ستیز نوکر بر علیه ارباب می باشد .
  • مرتضی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    5 0
    تورم 45درصد نبود و300درصد بود ولی همه مشکلات مردم از رقابت ناجوانمردانه دوجناح اصلی در کشوراست . هر کدوم بیایید فرقی ندارد تورم احمدی نژاد را هم دیدیم و تورم روحانی را هم دیدیم موضوع تورم یک بخش عمده اش ناشی از تخریب طرفین توسط هم است بدون این که چشمان شأن را باز کنند همدیگر را بجای دشمن می زنند سر رسیدن به قدرت بابا حیا کنید کشور از دست رفت . والله آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند شما دوجناح اصلی از آمریکا بدتریدو صد برابر مضرتر...امام هم می‌گفت من از شما می ترسم واقعا راست می‌گفت...
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    9 0
    نفهم هفت جد و آبادتن مرگ بر اسهلات کاسبان تحریم و خائنین به مملکت افساد طلب هستند
  • کوروش IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 2
    برید بین ملت ببینید مرعشی حرفت طرفدار داره یانه . تو این چهل سال از بس که با دنیا سر جنگ داشته ایم امروز ملت دارن بیچاره کی میکشن چرا چون یه چند نفر محدود برای میلیونها نفر تصمیم میگیرن.
  • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    دولت و قوای بی عرضه کارها و وظایف خودشونو انجام بدن ما برجام نخواستیم ... مشکلات کشوز ۲۰ درصدش به خاطر تحریم هست و ۸۰ درصد بخاطر بی کفایتی تمام مسولان کشوری ...ریشه فساد و رانت رو بکنن که ریشه کشور رو داره خشک میکنه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    تحریم ریشه اقتصادی خانواده های ایرانی را خشکانده است!
  • امیر IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    9 0
    بهمین خیال باش ۲ قرون بده آش اصلاح طلب دیگه غلط میکنه بخواد تو این مملکت کاری بکنه
  • فرامرز فرهادی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    وزارت خارجه در بیان حقیقت به افکار عمومی جهان و اینکه در قضیه برجام تمام تقصیرها به گردن غربی هاست عاجز بوده و در مقابل غربی ها غلط های خود را چنان عالی به افکار عمومی جهان القا کرده اند که سالهاست همه فکر می کنند گناهکار اصلی ایران است اگر ایران بتواند چند کار مهم را انجام دهد دیگر نیازی به ترس از هیچکس و هیچ چیز نخواهدداشت: وزارت خارجه قدرتمند ترغیب جهانیان به تشکیل یک ائتلاف جدید بین المللی با حضور کشورهایی که با آمریکا و غرب دچار مشکل هستند مثل چین و روسیه و... و تشکیل سازمانهای بین المللی جدید با قوانین جدید. رواج یک ارز جدید جهانی برای خروج از تسلط دلار بر بانک های جهانی. رفتن به سوی تولیداتی جدید که جهانیان برای خرید آنها محتاج باشند و برای پرداخت دلار پا پیش بگذارند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    با دیدن این خبر یاد یک سکانس از مختارنامه افتادم : در میان شما احیانا هستند کسانی که قصد تسلیم دارم من بیعتم را از ایشان برمی دارم تزویر به شما امان می دهد تا مقاومتتان را بشکند پس از غلبه شک نکنید گردنتان را خواهد شکست به خدا قسم فردا این ها را چون گوسفندانی سر خواهند برید و چه خون دل ها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود ایه خوان به ظاهر متدین حالا ما هم اینگونه هستیم اگر موشک ها را بدهید و خلع سلاح شویم شک نکنید حمله میکنند چون آمریکا و اسرائیل آرزوی استعمار ایران را دارند و اسرائیلی ها هرروز دارند رویای استعمار کل خاورمیانه را می بینند حالا خود دانید
  • امیر IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    6 0
    این جماعت منافق و درو در سفسته و پررویی در تاریخ بشریت نظیر نداره ۶۰ درصد تورم و گرانی کار خود همین دولت و رانتی که به دلال ها که امثال این آقایون هستن داده پیش اومده بعد میان ملت رو با الفاظ بازی میدن امیر المومنین علی علیه السلام (شیطان مشتی از حق و مشتی از باطل را می آمیزد تا مردم را فریب دهد)
  • امیر IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    18 0
    بدردبخور از این موجودات پیدا نمیشه که اینقدر ذلیل و بزدل و خود باخته هستن اینا جاسوسهای دشمن هستن لعنت خدا بر اینها امام خمینی خوب گفتن ما شاه و غربی ها رو از مملکت بیرون انداختیم ولی عربزدها و کسانی که در غرب آموزش دیدن رو نمیشه کاری کرد. اینها ملعون هستن از لحاظ اقتصادی کشور رو چار مشکل کردن توان نظامی رو هم میخان از بین ببرن بعد بگن غرب حمله کن
  • امید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    مذاکرات موشکی دیگه چیه؟ مگر ما برای دفاع از کشورمان باید از بیگانگان اجازه بگیریم؟ قذافی هم تسلیم کامل کشورهای غربی شد و سرانجام توسط همان کشورهای غربی نابود شد.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      واقعا مرعشی عبدی و زیبا کلام خودشان به هریت زدن این دفعه ان شاالله مردم .. نخواهند شد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    واقعا انسان تعجب میکنه از این افکار بچه گانه و کسانیکه نگاه به دهن این افراد دارند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 2
    مثل دیوانه ها کامنت میزارید چرابه ۹۰درصدمردم ناسزا میگید
  • مجید اعتمادی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    فشار اقتصادی را مردم تحمل کردند آقای مرعشی بیان می‌کند که گذرانده ایم وقتی دولت نه در سیاست خارجی موفقیت داشته و اقتصاد کشور و مايحتاج اولیه و ارزاق و مسکن و خودرو و سایر اقلام را به جای رسیده که توان از ملت را گرفته دیگر جایی برای حمایت از دولت نمانده است باعث تعجب است بعضی اصلاح‌طلبان هنوز با این همه ضعف دولت آقای روحانی را موفق جلوه می دهند۵
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    آیا احمق ها به بهشت می‌روند؟؟؟ تاریخ نشان داده ایرانیان مردمانی متمدن و همواره حسن همجواری با کشورهای دیگر را رعایت نموده وپناه همه ی انسانهای ستمدیده بوده اند. ولی در مقابل تجاوز وظلم جانان دفاع نموده. آقای مرعشی بهتر 7 مرتبه دهانت را بشوری
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    تا این لیبرالهای خائن در راس امور هستند خوشبختی و پیشرفت مانند سرابی بیش نیست.لیبرالها ستون پنجم و عامل اجرایی استکبار جهانی در ایران هستند و هدفشون به لجن کشیدن ایران و مردمش است
  • DE ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اقای نرعشی. مثلا اگه بد اداره میشد حتما دلار 5 تومن میشد .بله
  • مصطفی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    امثال شما از قیمتها خبر ندارن و از قشر جامعه فقط قشر مرفه درک کردن و سوار بقیه قشرها هستن باید ندانن که کمر مردم زیر بار تورم و بیکاری شکسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس