کد خبر 1186812
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
۱۱۲ حمله جنگنده های روس به مواضع داعشی ها در سوریه

یک سناتور تندروی آمریکایی ضمن استقبال از دستور رئیس‌جمهور این کشور برای حمله به شرق سوریه، گفت البته باید سنجیده شود که این اقدام واقعا برای قدرت‌نمایی انجام شد یا فقط حمله‌ای بی‌اثر بود.

به گزارش مشرق، «تام کاتن» سناتور آمریکایی تندرو و ضد ایرانی در کنگره ایالات متحده، از دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور برای حمله به شرق سوریه استقبال کرد.

کاتن طی مصاحبه‌ای بعد از سخنرانی در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» وابسته به حزب جمهوری‌خواه، ضمن استقبال از این دستور بایدن، خواستار سنجش تأثیر و واقعی بودن این حمله شد.

بیشتر بخوانید:

بایدن همچون ترامپ حمله به مقاومت را توجیه کرد

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر»، وی با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «موضع من درباره مقابله با ایران و گرفتن انتقام حملات به آمریکایی‌ها، در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، دونالد ترامپ و اکنون جو بایدن ثابت بوده است».

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: «شبه‌نظامیان تحت کنترل ایران طی هفته‌های اخیر بارها حملات راکتی علیه مواضع آمریکا در عراق انجام داده‌اند و لازم است که انتقام بگیریم».

بر اساس این گزارش، کاتن با تشکیک در مؤثر بودن این حمله گفت: «باید تعیین شود که این حملات واقعا قدرت‌نمایی که لازم داشتیم بوده یا اینکه حمله‌ای بی‌فایده در پوشش قدرت‌نمایی بود».

بیشتر بخوانید:

چه ارتباطی بین این ۳ خبر وجود دارد؟

وی سپس تهدید کرد هر زمانی که به نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا می‌شود، باید از عاملان آن انتقام گرفته شود.

پیش از این نیز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهار نظری مشابه، گفته بود: «من نمی‌دانم که آنها به چه چیزی حمله کرده و چه مواضعی را هدف گرفته‌اند اما امیدوام که دشت و صحرا را بمباران نکرده باشند».

بامداد یکشنبه نیز رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، سعی کرد به بهانه جلوگیری از حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی در عراق، حمله به شرق سوریه را توجیه کند. 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «نیروهای ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور بایدن عصر امروز چند حمله هوایی به زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق سوریه انجام دادند.»

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

طبق گزارش این رسانه، گزارش‌های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت  دارد. صابرین‌نیوز همچنین نوشته آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس