فرانسه

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا فرانسه با بدترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون روبرو شود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقبا اعمال قرنطینه های سراسری در فرانسه باعث شد تا اقتصاد این کشور بدترین رکود را از زمان جنگ جهانی دوم به بعد تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

حمایت فرانسه از حمله آمریکا به سوریه

به گزارش سازمان ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه ، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ رشد منفی ۸.۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

این سازمان پیشتر نیز رقم منفی ۸.۳ درصدی را برای رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود.

در گزارش سازمان ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه آمده است پس از ثبت رقم رشد ۱.۵ درصدی در سال ۲۰۱۹، بخش های مختلف اقتصاد این کشور برای سال ۲۰۲۰ به صورت متوسط رشد منفی ۸.۲ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ هم اقتصاد فرانسه نتوانسته به رشد مثبت بازگشته و دوباره رشد منفی ۱.۴ درصدی داشته است.

سازمان ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه همچنین گفته است از آنجا که دور دوم قرنطینه های سراسری در این کشور در سه ماهه پایانی اعمال شده اند رشد اقتصادی این کشور نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ منفی ۴.۹ درصد بوده است. البته این رقم نسبت به رشد منفی ۱۸.۶ درصدی در سه ماهه دوم سال تا حدودی بهبود را نشان می دهد.

اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۹ با رشد مثبت ۱.۵ درصدی یکی از بهترین عملکردها را در میان کشورهای اروپایی به ثبت رسانده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    بدتر هم خواهد شد، فرانسه و به طور کل اروپا در حال عقب افتادن از اسیا هستند. هنگامی که سطح فناوری آسیا از اروپا جلو افتد، اروپا رو به عقب خواهد رفت، چون در آسیای فعلی مواد خام و مصرف کننده با هم وجود دارند، و با داشتن فناوری ، راوپا زا چرخه اقتصاد اسیا حذف خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس