کد خبر 1186562
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
بورس نمایه

افراد حقیقی در بورس امروز ۸۳۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۸۳۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۳درصد یعنی هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۱درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

سقوط شاخص بورس به کانال ۱میلیون و ۱۰۰هزار

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «کاشی و سرامیک» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «وپاسار» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کسعدی»، «اعتلا» و «شفا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کاشی سعدی با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۸۰میلیارد تومان بود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس