کد خبر 1186534
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

از مهم‌ترین اصول سبک زندگی سالم، استفاده از مواد غذایی تازه و حفظ ارزش غذایی آن در طول پخت است. بنابراین علاوه بر استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک، جنس ظروفی مانند تابه و قابلمه و نوع کاربرد آن نیز مهم است. امروزه همه افراد به دنبال غذاهای کم روغن و رژیمی هستند و بسیاری از ظروف این انتظار را برآورده کرده‌اند. ظروفی مانند تابه گریل و قابلمه گرانیتی از این دست ظروف در آشپزخانه هستند. در این مطلب به ویژگی‌های این ظروف می‌پردازیم  و موارد مهم در هنگام خرید آن‌ها را بیان می‌کنیم. 

تابه گریل

تابه گریل از پر طرفدارترین و کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه است. استقبال بی‌نظیر کدبانوها از این تابه به این دلیل است که برای پخت غذا در تابه گریل نیازی به قطره‌ای روغن نیست. همچنین انواع گوشت و سبزیجات را می‌توان بسیار حرفه‌ای و با کیفیت تهیه کرد. نکته جالب درباره این تابع این است که دوطرف است و حتی می‌توان از آن روی زغال استفاده کرد. کاربرد اصلی این تابه‌ها این است که شما می‌توانید انواع گوشت و سبزیجات را گریل کرده و یک غذای سالم و کم کالری میل کنید. تابه گریل در انواع مختلف در بازار موجود است. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید این نوع از تابه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

دو کالای پرمصرف و مدرن در آشپزخانه

انواع تابه گریل

تابه‌های گریل بر اساس طراحی کف تابه به دو نوع تابه گریل صاف و شیاردار تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. تابه‌های گریل با کف صاف سنگین‌تر هستند و حرارت را در کف تابه یکنواخت‌ توزیع می‌کنند. اما تابه‌های گریل شیاردار با شیارهای مشخصی در کف آن‌ها هستند که چربی مواد غذایی بر اثر حرارت از مواد جدا شده و در میان شیارها جمع می‌شود. در نتیجه علاوه بر اینکه غذایی کم‌چرب در اختیار خواهید داشت، گوشت و مرغ طعمی کبابی و لذیذتر خواهند داشت.

جنس تابه گریل

جنس تابه از مهمترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. تابه‌های گریل شیاردار و صاف در جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

  • آلیاژهای آلومینیوم: بزرگترین مزیت تابه گریل با این جنس، توزیع یکنواخت حرارت در کف تابه تابه است. در این تابه‌ها، آلیاژ با چند لایه نچسب پوشانده می‌شود. بنابراین، نه تنها مواد غذایی به آن نمی‌چسبد بلکه دمای بسیار بالا را نیز تحمل می‌کند.

· سرامیک: تابع گریل از جنس سرامیک قدرت زیادی در جذب حرارت دارد و هیچ ماده غذایی به آن‌ نمی‌چسبد. البته این جنس چندان  مقاوم نیستند و ممکن است در اثر ضربه ترک خورده یا بشکند.

  • چدن لعاب کاری شده: این جنس از تابع گریل بسیار محکم و در برابر حرارت بسیار مقاوم است. همچنین توزیع حرارت یکنواختی دارد و لعاب‌کاری آن از چسبیدن مواد غذایی به کف و دیواره‌ها تابع جلوگیری می‌کند. بنابراین شستشو و تمیزکاری آن راحت است.
  • فولاد یا استیل ضدزنگ: تابه‌های گریل از این جنس بسیار بادوام و مقاوم هستند. بنابراین در برابر ضربه آسیبی نمی‌بیند. همچنین حرارت را به طور یکنواخت انتقال می‌دهد.

دو کالای پرمصرف و مدرن در آشپزخانه

اشکال تابه گریل

تابه‌ گریل در بازار در اشکال متنوع دایره‌ای، مربعی و بیضوی وجود دارند که انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد. شکل مربعی آن محبوبیت بیشتری دارد اما تابع بیضی فضای بیشتری برای پخت در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

قابلمه گرانیتی

قابلمه‌های گرانیتی جنسی نچسب و مقاوم در برابر حرارت دارند. گرانیت جنسی مابین سرامیک و تفلون است و گفته می‌شود از ویژگی‌های هر دو جنس برخوردار است. قابلمه‌ گرانیتی یک روکش نچسب دارد و مزیت روکش گرانیتی، عدم استفاده از مواد سمی یا شیمیایی است. در نتیجه کدبانوها هیچ نگرانی از بابت سلامت غذایی ندارند و قیمت بالای آن را با سلامت و کیفیت آن توجیه می‌کنند.

مزایای قابلمه گرانیتی

  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • قابل استفاده داخل فر
  • عدم زنگ‌زدگی
  • جذب سریع گرما و زمان پخت کوتاه
  • عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی هنگام ساخت
  • قابلیت استفاده بدون روغن
  • عدم واکنش شیمیایی روکش گرانیتی با مواد غذایی در زمان پخت
  • تمیز کردن و شستشوی سریع با توجه به سطح صاف و صیقلی قابلمه

دو کالای پرمصرف و مدرن در آشپزخانه

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی

قابلمه‌های گرانیتی در طرح‌ها و رنگ‌های زیادی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها اصل نیستند. برای خرید قابلمه گرانیتی اصل و باکیفیت معیارهایی را باید به خاطر داشته باشید. در درجه اول، قیمت ظروف گرانیتی اصل بسیار بالا است و در نتیجه قابلمه گرانیتی با قیمت بسیار پایین است، قطعا اصل نیست. همچنین ظروف گرانیتی دارای استاندارد ISO9001 است که معیار خوبی برای تشخیص اصل بودن آن است.

از آنجا که این ظروف، طرح و مدل‌های مختلف دارند بهتر است قابلمه گرانیتی با درب پیرکس سوپاپ دار را انتخاب کنید. در مورد دسته آن نیز، مدلی را انتخاب کنید که دسته به بدنه چسبیده و از جنس  قابلمه است. قابلمه گرانیتی نسبتا سنگین است؛ اما از آنجا که سایزهای مختلفی دارد می‌توان سایز متوسطی که سبک‌تر است را انتخاب کنید.

دو کالای پرمصرف و مدرن در آشپزخانه

یک سایت راهنمای پرکاربرد برای خرید لوازم مختلف

افرادی که به دنبال سبک زندگی سالم و رژیم غذای بدون چربی هستند، باید درباره ظروف خود نیز تجدید نظر کنند. تابه گریل و قابلمه گرانیتی از ظروفی هستند که می‌تواند غذایی سالم و بدون چربی را به شما هدیه کنند ولی برای خرید این نوع محصولات در ابتدا باید اطلاعات مناسبی داشته باشید.

در دنیای پرمشغله امروز، جمله وقت طلاست جلوه و مفهوم بیشتری پیدا کرده است. همین مشغله‌ها سبک زندگی را تغییر داده و تکنولوژی را عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما قرار داده است. در این دنیا حتی وقت برای خرید اندک است. به همین دلیل، سایت ببین ببر کمک بزرگی به ما کرده است. این سایت با تحقیق و بررسی کامل درمورد انواع کالاها، معرفی برندها و مقایسه آن‌ها و ارائه اطلاعات مفید درباره کالا، خرید را برای ما آسان کرده است. پیش از خرید هر کالایی به سایت راهنمای خرید ببین ببر مراجعه کنید تا خریدی مطمئن و رضایتبخش داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس