کد خبر 1186335
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
روایت سه موج کرونا در تهران/ نقطه قوت بیمارستان های پایتخت

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با وضعیت بیمارستان های پایتخت در پاندمی کووید ۱۹، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، به دستاوردهای بیماری کرونا در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای این دوران می‌توان به تعامل بین ۱۷۵ بیمارستان شهر تهران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

واکسیناسیون کرونا اجباری است؟

وی افزود: برای اولین بار در این دوران مرزبندی دانشگاه کنار گذاشته شد و شبکه‌های ارجاع و هماهنگی شکل گرفت. اتفاقی که سال‌ها به دنبال آن بودیم و حالا در این دوران به وقوع پیوست.

توکلی ادامه داد: در شهر تهران تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته شد تا این شهر به صورت مستقل و مجزا مدیریت شود و از نظر ساختار مدیریت بحران پذیرفته شده و کمک کننده است.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای اساسی تجمیع بیمارستان‌ها توزیع مناسب بستری بیمار بر اساس مرکز، غرب، شرق، جنوب و شمال تهران بود به ویژه در موج سوم که شاید پیچیده‌ترین و سهمگین‌ترین موج بود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: در موج سوم به توازن خوبی بین بستری در بیمارستان‌های مختلف شامل ۴۰ درصد بیمارستان‌های دولتی، ۳۰ درصد عمومی غیردولتی وابسته به نهادهای خاص، ۳۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی و خیریه رسیدیم.

توکلی ادامه داد: این توازن تخت و بستری، دستاورد خوبی بود که با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دستاورد دیگر تغییر طراحی بیمارستان‌ها بود که با توجه به بیماری‌های نوپدید که درگیری جهان شمول دارند باید لحاظ شود و توجه ویژه به بخش‌های ایزوله و تنفسی و بیماری‌های واگیر نوپدید مسئله مهمی بود.

توکلی افزود: افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه در شهر تهران اتفاق بزرگی بود که بیش از یک هزار تخت مراقبت ویژه را تجهیز کردیم. این امر تنها با هماهنگی و درگیر شدن همه حوزه‌های عملیاتی و تصمیم گیر در شهر تهران امکان‌پذیر بود.

وی با عنوان این مطلب که برای اولین بار در دوران کرونا حقانیت و مظلومیت حوزه درمان با نگاه ویژه حاکمیت دیده شد، گفت: در موج اول بیشترین نگرانی و ترس و اضطراب بین کارکنان حوزه سلامت وجود داشت، در موج دوم درگیری زیاد کادر درمان و در موج سوم حجم زیاد بیماری که شاید به غلط تفسیر به بالا بودن مرگ و میر شد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: به نسبت ابتلای بیماران کووید ۱۹، مرگ در استان تهران از استاندارد کشوری و بین‌المللی بیشتر نبود. در این مدت تا ۷ هزار تخت زیر بار بیماری رفت که فشار زیادی به کادر درمان آورد.

توکلی گفت: باید توجه داشت پاشنه آشیل مدیریت کرونا، هماهنگی و همراهی مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بحران کووید ۱۹ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس