سوریه: دولت بایدن به قوانین بین‌الملل پایبند باشد نه قانون جنگل - کراپ‌شده

وزارت خارجه سوریه حمله هوایی ارتش آمریکا به مناطق مرزی این کشور با عراق را محکوم کرد و گفت که دولت بایدن باید دست از سیاست های ترامپ بردارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه حمله هوایی ایالات متحده آمریکا به منقطه مرزی عراق و سوریه را شدید محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور جمعه گزارش داد: «سوریه به شدت حمله بزدلانه آمریکا به مناطقی در استان دیرالزور واقع در نزدیکی مرز سوریه با عراق را که در تضاد با قانون بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است، محکوم می‌کند و درباره اینکه این حمله پیامدهایی خود تشدید اوضاع در منطقه خواهد داشت، هشدار می‌دهد».

وزارت خارجه سوریه این حمله را نشانه منفی سیاست‌های دولت  جدید آمریکا دانست و گفت که انتظار می‌رود این دولت به قوانین بین الملل باشد و نه قانون جنگل که دولت سابق آمریکا در تعامل با بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی آن را در پیش می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، سوریه از آمریکا خواسته روش خصمانه خود در قبال این کشور را تغییر داده و دست از حمایت از گروه‌های تروریستی که دولت و ملت سوریه را هدف قرار داده‌اند، بردارد و سرمایه‌گذاری بر روی این گروهک‌ها را متوقف کند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

طبق گزارش این رسانه، گزارش‌های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت  دارد. صابرین‌نیوز همچنین نوشت آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 1
    من تورو عمو جو میدونستم فکر میکردم با ترامپ خیلی فرق داری این چه کاری بود کردی ازت ناامید شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس