شناسایی یک نوزاد آمریکایی با حجم ویروس کرونای ۵۱ هزار برابری

محققان آمریکایی از شناسایی نوزادی در این کشور که حجم ویروس کرونا در بدن وی ۵۱ هزار برابر بیماران عادی است، شگفت زده شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پیپل، این نوزاد شهریور سال گذشته میلادی در واشنگتن متولد شده و حجم ویروس در بدن وی ۵۱۴۱۸ برابر تعداد ذرات ویروسی سایر بیماران مبتلا به کرونا بوده است. هنوز مشخص نیست این میزان آلودگی چگونه در این نوزاد شکل گرفته و احتمال می‌رود وی به یک گونه جدید مرگبار از کرونا مبتلا شده باشد.

درمان این نوزاد در بیمارستان ملی کودکان واشنگتن با موفقیت انجام شده است. این بیمارستان تا به حال بیش از ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به کرونا را درمان کرده است. به گفته روبرتا دی بیاسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی این بیمارستان تا به حال هشت فرد دیگر در نقاط مختلف آمریکا با شرایطی مشابه با این نوزاد شناسایی شده‌اند. این گونه جهش یافته از بیماری کرونا N۶۷۹S نام گرفته است.

به گفته جرمی لوبان ویروس شناس دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست بار ویروسی این نوزاد تکان‌دهنده و قابل توجه بوده و علت تکثیر گسترده آن سیستم ایمنی نابالغ و کامل نشده بدن نوزادان است. اگر چه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما تعداد موارد ابتلای به آن در این گروه سنی در یک سال اخیر رو به افزایش است.

بر اساس آمار آکادمی اطفال آمریکا تا ۱۸ فوریه سال جاری میلادی بیش از ۳.۱ میلیون کودک در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. در مورد ماهیت گونه جدید کرونا هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما این نگرانی وجود دارد که این گونه عوارض گسترده‌ای برای کودکان داشته باشد.

در هفته‌های اخیر گونه‌های جدید و متفاوتی از ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان شناسایی شده‌اند. یکی دیگر از این گونه‌ها B.۱.۵۲۶ نام دارد که ۱۲.۷ درصد از افراد مبتلا به کرونا در نیویورک و شهرهای اطراف به آن مبتلا بوده‌اند. یک گونه دیگر به نام B.۱.۳۵۱ هم در آفریقای جنوبی و دوگونه دیگر به نام‌های B.۱.۴۲۷/B.۱.۴۲۹ هم در کالیفرنیا شناسایی شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    41 13
    عجیبه یه دونه ازاصلاح طلبان ولیبرالهای مزدورکرونانگرفتن!!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      10 32
      عجیب تر از اون اینکه شما چقدر مغزت مشکل داره
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      7 5
      از دوستاتون خدارو شکر هرکی گرفته سریع درمان شده..
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      8 2
      دقیقا چرا؟
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      3 2
      البته من خودم مخالف افساد طلبا هستم ولی دور از انصافه که بگیم کسی از اونا کرونا نگرفته حداقل دو نمونه ای که الان در ذهنم هست یکی راه چمنی رئیس بهزیستی در دوره خاتمی و دیگری داود فیرحی بود به هر حال این بیماری چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسه
  • محمد.369 IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    9 6
    باسلام. این یروس به نظربنده ویروس حقیقت نام دارد. که عجز انسان را نشان می‌دهد انسان باید به روش‌های فراموش شده سنتی اللهی روی بیاورد تا خداوند هم کمک کند. وگرنه این ویروس تاآخرین تولد همینطور خواهد تاخت.. (یامن اسمهودعواوذکرهوشفا)
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 54
      با روش های سنتی که البته جناب عالی از روی بی اطلاعی اونها رو الهی میدونید چون خدا و پیامبرانش همچنین ادعایی نداشته اند میانگین سن افراد به طور متوسط بیست پنج سال بود ما دو طب نداریم تنها یک طب داریم که طی قرن ها تکامل پیدا کرده و به اینجا رسیده و حالا امسال شما به دنبال بازگشت به گذشته هستند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    9 3
    این ویروس یک تئوری توطئه از جانب تمامی کشورهای جهان برای کم کردن جمعیت جهان است، بر اساس این تئوری جمعیت جهان باید کم شود تا بتوان جمعیت باقیمانده را به سایر سیارات که قابلیت سکونت برای آنها ایجاد میشود انتقال دهند.
    • یدالله IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 0
      ویروس تئوری توطئه است؟ بابا تو دیگه کی هستی.>
  • CA ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 0
    این نوزاد نشان از ناکارآمد بودن سیاست بهداشتی بایدن هست
  • شهاب IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 0
    خوبه منافقین پست فطرت و فرزندان ابلیس هم بگیرند کرونا را و ریشه و بنیادشان از عالم هستی کنده شوند و نابود گردند که ریشه جهان اسلام را می خواهند نابود کنند
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      3 0
      ان شالله هیچ انسانی گرفتار این بیماری نشه چه اصلاح طلب چه هرکسی دیگهی من مبتلا شدم میدونم چه زجری داره همه سلامت باشند ان شالله
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 3
    بخاطر کودکان هم که شده بیشتر رعایت کنیم، طرف میگه : عی،، خدا بزرگه چیزیم نمیشه! هنوز نمیدونه که ماسک رو بخاطر دیگران و به رسم جوانمردی میزنن، نه صرفا حفظ جان خود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس