دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اسکان موقت مردم زلزله‌زده سی‌سخت در اولویت باشد/تسهیلات اعطایی ‌پاسخگو نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید اسکان موقت مردم زلزله‌زده در اولویت باشد و کار به صورتی انجام شود که مردم به زندگی مجدد در این شهر امیدوار باشند.

به گزارش مشرق، محسن رضایی صبح امروز در نشست با اعضای ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در شهر زلزله‌زده سی‌سخت با اشاره به فرهنگ غنی این شهر اظهار داشت: در وقوع زلزله مدیریت بحران باید به نحوی صورت بگیرد که مردم در امور زندگی با سختی روبه‌رو نشوند.

وی افزود: ابتدا باید اسکان موقت مردم زلزله‌زده در اولویت باشد و کار به صورتی انجام شود که مردم به زندگی مجدد در این شهر امیدوار باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مبلغ تسهیلات اعطایی به منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا گفت: تسهیلات اعطایی جوابگوی ساخت خانه در این شرایط اقتصادی نیست و این تسهیلات باید شکلی باشد که شاهد مهاجرت مردم سی‌سخت به شهرهای دیگر نباشیم.

‌رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح‌های اقتصادی در این منطقه افزود: باید سعی شود طرح‌های اقتصادی جامع در سی‌سخت طراحی و ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصادی باید متناسب با ظرفیت‌های این منطقه ایجاد شود تا شاهد آسیب به محیط زیست و طبیعت بکر این منطقه نباشیم.

رضایی بیان کرد: با احداث کارخانه و احداث صنایع تبدیلی نظیر کارخانه در زمینه داروهای گیاهی می‌توان سالیانه میلیاردها تومان عاید این مردم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه متاسفانه مصلحت‌گرایی و تکیه بر درآمد نفتی باعث ضعف در امور اقتصادی شده است گفت: در اکثر مناطق جهان ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را پایه‌گذاری می‌کنند و در ادامه دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد میکنند اما در کشور ما شهرسازی صورت می‌گیرد و پس از آن دنبال حل مشکلات اشتغال و تولید می‌رویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    جناب رضایی اگر این بار هم رای نیاوردید اصلا کاندید نشوید در پناه حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس