حسن رحیم پور ازغدی نمایه

رضاپالانی در همه این خیانت‌ها عامل اجرایی لندن است و عناصر خائن دیگری چون ضیا طباطبایی و محمدعلی فروغی و تقی زاده و داور و تیمورتاش ‌و شبکه فراماسونی در پروژه ایران فروشی ایفا نقش می‌کنند.

به گزارش مشرق؛ در صدمین سالگرد کودتای انگلیسی ۱۲۹۹ و گماشتن رضا پهلوی برایران، پرسش وپاسخهایی در پایگاه ( rahimpour.ir ) منتشر شد:

بیشتر بخوانید:

رضاخان چطور به شاهی رسید؟

چگونه رجاله، شاه شد؟

آیا رضاخان، ایرانی الاصل بود؟


س) ماجرای ارتش مدرن که میگویند انگلیسها پس از کودتا برای ایران و رضاخان درست کردند و جزئ خدمات رضا پهلوی می شمردند چیست؟

ج) جنوب ایران، تحت اشغال انگلیسی‌ها و شمال کشور در اشغال روسیه تزاری است. ارتش رسمی ایران زیردست افسران روس بود اما باسقوط رژیم روسیه درانقلاب بلشویکی، انگلستان توسط عواملش چون رضاپالانی، فرماندهی سپاه ایران را در دست می‌گیرد و با همان ارتش، درایران کودتا می‌کند و بر کشور ما بطورکامل مسلط می‌شود، سپس ارتش ایران را منحل ومتلاشی میکند و ارتش جدیدی را تحت فرماندهی افسران انگلیسی سازمان میدهد و با آن برکل کشور مسلط میشود، رژیم جدیدی برسرکار می‌آورد و همه پاره قدرت‌ها و مقاومت‌ها را سرکوب می‌کند.  

رضاپالانی در همه این خیانتها عامل اجرایی لندن است و عناصر خائن دیگری چون ضیا طباطبایی و محمدعلی فروغی و تقی زاده و داور و تیمورتاش و اردشیرریپورتر و شبکه فراماسونی در پروژه ایران فروشی ایفائ نقش می‌کنند. نهایتا انقلاب مشروطه، در کوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران، بطور کامل شکست می‌خورد و استعمار واستبداد، بیشتر و گستاخ تر از قبل بر ایران مسلط می‌شوند.

به نام ارتش مدرن و نظم و امنیت، بیش از ۲۰ هزار انسان در کمترین آمار زیر چکمه های انگلیسی رضاخان، له شدند. عشایر لرستان و بختیاری و کردستان و خوزستان و آذربایجان و گیلان و مازندران و ... به بهانه های گوناگون سرکوب وقتل عام شدند. ارتش مدرن رضاخان فقط کشتار داخلی می‌کرد، اما هرگز در برابر دشمنان خارجی و اشغالگران نایستاد. اولین و تنها تجربه‌اش برای دفاع از خاک ایران، فرار ذلیلانه و فروپاشی کل آن ارتش باصطلاح مدرن ظرف یک روز در برابر اشغال ایران در ۱۳۲۰ بود. این بود ارتش مدرن ایران پهلوی! که عملا شاخه ایرانی ارتش اشغالگر انگلیس بود.

س) چگونه است که در دوره‌ای انگلیسی‌ها با بعضی عشائر جنوب و غرب علیه دولت مرکزی کار می‌کردند اما بعد حامی دولت مرکزی  علیه عشائر شدند؟

ج) آن همکاری با بعضی عشائر مسلح مربوط به قبل از کودتا و درجنگ قدرت با روس‌ها در اواخر دوره قاجار برای حفظ مناطق اشغالی جنوب و به ویژه تسلط بر منابع نفتی ایران بود. سیاست بلکه خباثت دائمی انگلیس، "زندگی درشکاف زخم‌ها و اختلافات داخلی ملت‌ها " است. با استفاده ابزاری متقابل  از  دولت‌های مرکزی  و  نیروهای محلی علیه یکدیگر کارش را پیش می‌برد.  

ماجرا این بود که بعضی خان‌های بعضی ایلات و عشایر جنوب و غرب که گاه با دولت مرکزی حتی پیش از مشروطه، دشمن و گاه دوست بودند، بویژه پس از کشف نفت در جنوب و هنگام اشغال ایران، مورد توجه بیگانگان قرار گرفتند. انگلیسی‌ها با تک تک قبائل و ایلات رابطه برقرار می‌کردند و بعضی سران عشائر را می‌خریدند و با اهرم آنان از دولت مرکزی امتیاز می‌گرفتند، اما پس از کودتای رضاخان که حکومت مرکزی بطور کامل به کنترل لندن درآمد، سپاه قزاق را منحل کردند و ارتشی سراپا تحت فرمان افسران انگلیسی  تشکیل دادند و اینبار دولت مرکزی را بدست رضاخان به جان همان ایلات و عشائر مظلوم انداختند و همه را سرکوب کردند.

س) انگلیسی‌ها در رضاخان چه دیدند که یک آدم بی‌سواد را انتخاب کردند و چرا او؟


ج) نمونه‌هایی از تحلیل شخصیت رضاپالانی در اظهار نظر سفرای اروپا بخصوص انگلیس می‌توان دید وقتی که مشغول تهیه لیستی از نظامیان ایرانی میان افسران قزاق برای پروژه‌های خود در ایران بودند و او را "شخصی مناسب برای بزن و بکوب، هیکلی و خشن، دارای روحیه درندگی، بی سواد و در عین حال، آماده بکار و بدردبخور" معرفی کرده‌اند.

در اسناد سفارت انگلیس  او را شخصی "با خوی پادگانی و چشمانی که اثری از گذشت در آن نیست و روحیه دسیسه گری که بدرد کار ما میخورد"، تعریف کردند.

جرج آپتون نویسنده "نگرشی بر تاریخ ایران نوین"  و ریچارت استوارت در کتاب "آخرین روزهای رضاشاه"، نقل های مستندی دراین باب آورده اند مثل اینکه  او را  "یک نظامی متکبر و بی رحم در برابر سربازانش، پراگماتیست، بدون اصول اما خشن و صریح اللهجه در حد دریدگی و دارای قدرت پنهان‌کاری، بدون هیچ دلبستگی به آزادی و بکلی بیسواد و ناآشنا با مفاهیم علمی و اجتماعی و دارای نوعی‌ احساس حقارت شدید در برابر اروپایی‌ها" ارزیابی کرده‌اند که معتقد است باید با اروپایی‌ها هماهنگ شد تا مسخره نشویم!

 او برای آلمان‌ها و چند سفارت دیگر اروپایی هم دربانی و خدمتگزاری کرده بود و در بله‌قربان گویی، مورد توجه آنها هم بود.

 پالانی، وحشی اما بشدت فرصت طلب هم بود و از ضعف و انفعال احمد شاه قاجار و از نگرانی علما و مردم نسبت به عواقب مشروطیت و نارضایتی عمومی از هرج و مرج و ناامنی و از تمایل بیگانگان به نفوذ بیشتر در ایران، از همه این ها آگاهانه سوء استفاده کرد تا مجموعا قدرت های بیگانه به او متوجه شوند.   بعد از کودتا هم برای جلب رضایت کامل انگلیسی ها اطاعت محض میکرد تا یکی یکی همدستانش درخیانت به ایران  از فروغی و داور و تیمورتاش و... و. همه را پس از انقضای تاریخ مصرفشان، کشت یا وادار به خودکشی ویا خانه نشین کرد.

پس از استقرار کامل هم مذهبی نمایی و دموکرات نمایی را یکجا کنار گذارد. همه مخالفان و منتقدان را و حتی رقبا و شرکا را حذف کرد و حتی نزدیک ترین عواملی را که در کودتا به حاکمیت او کمک رساندند به تدریج که تاریخ مصرفشان به پایان می‌رسید به روش‌های خشن و توهین‌آمیز، یک‌به‌یک  دور انداخت. کاری که ۱۲ سال بعد و پس از کودتای دوم غربیها که پسر خائنش پهلوی دوم را بر سر کار آوردند، عینا تکرار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 52
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 10
    آره ایجاد کرد بر تمام تپه ها.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    26 7
    تا چشتون درآد.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    30 29
    ابتدا از سردار اسعد بختیاری استفاده کرد و ۱۶ سال تمام کشور را درگیر جنگ داخلی کرد تا تمام عشایر را نیست و نابود کرد و بعد خود سردار اسعد را هم با آمپول هوا به آن دنیا فرستاد.
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    16 24
    عجب. ارتشی ‌‌ در طول یک هفته کل ایران توسط روس و انگلیس تصرف شد
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 8
      دو روز طول کشید اونم زمان رسیدن نیروها از مرزها تا تهران بود
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      4 9
      همینطوره پسرشم دو دستی بحرین را به عرب ها داد
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      9 1
      آخه ابله اگه الان هم روسیه از یک طرف و انگلیس هم از یک طرف حمله کنه چاره ای نیست یا باید مقاومت کنی ونصف جمعیتتو از دست بدی ویا تسلیم شوی
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      9 1
      عزیزجان ارتشی که 3 سال بوده تأسیس شده میتونه در برابر ارتش هایی که حداقل صد سال دنیا را فتح کرده بودن بایسته؟
  • جلال حسین پور IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 40
    مردم گذشته این کشور چقدر بدبخت، ناآگاه و بی سواد بوده اند که ابتدا قاجارها و سپس فرد بیسوادی مانند رضا پالانی فرصت طلب به آنها مسلط می شود، رضا خان قلدری که با کودتا بر سر کار می آید، بطوریکه در نوشتن یک نامه، 19 غلط املایی دارد. تشکر از افرادی همانند آقای ازغدی که آگاهی می دهند و اطلاع رسانی می کنند.
    • امیر ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 9
      از ماســـت برماســـت درود بر افراد باسوادی مثل شخص شما اون زمان خیلی بدشانس بودن ڪه حڪیمانی مثل شما را نداشتن
  • محسن IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    23 5
    کسی نیست که جواب ایشون رو بده
    • مدبر IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      21 5
      دوست عزیز بخشی از صحبتهای ایشان درسته اما ایراد رحیمپور افراط او و وارد کردن تحلیل در توصیفه درسته ارتش برای سرکوب به کار میرفت اما یاید به دوره سفر کرد و دید که ما پیش از رضاشاه ارتش سازمان یافته نداشتیم و آنهایی هم که دوره قاجار و جنگهای ایران و روسیه و تازه نقش علما و ایلات را میگویند به شکست مفتضحانه ما و حجم سرزمینهایی که از دست دادیم هم باید توجه کنند تازه آنموقع ما جنگیدیم ولی در زمان حمله متفقین اصلا ارتش نخواست بجنگد.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      1 8
      شکست مفتضحانه همان تسلیم بی قید و شرط ارتش رضاخانی و کشتار مردم و عشایر و احشام آنها بود. والا همان نیروهای مردمی که با فتوای مراجع می جنگیدند در جنگ اول جهانی ماهها در مقابل نیروهای انگلیس از جنوب و روسیه تزاری از شمال مقاومت کردند. ارتش رضاخان یک صدم غیرت و حمیت میرزا کوچک خان و رییسعلی خان را نداشت. این را هم بدان که اگر خست فتحعلی شاه شاه قاجار تبود و در جنگ اصلاندوز توپخانه لیران سپاه خودی را مورد حمله قرار نمی داد ، ایران در آستانه پیروزی در حتگ با روسیه تزاری بود.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    30 11
    باشد راست میگی رضاخان اگر درنده خو بود مثل کاری که آقا محمد خان با خاندان زند و افشار کردو باید با قاجارهاانجام میداد
    • مدبر IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      21 6
      درست میفرمایید جناب رضاشاه برخلاف آغا محمد خان و لنین و دیگر بیشرفهای تاریخ دست به قتل عام خاندان قاجار نزد البته من رضاشاهو تایید نمیکنم اما به هر حال خدماتی هم کرد اما به طور کلی برای سلطنت و حفظ دین مناسب نبود.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      2 8
      رضاخان نیازی نداشت قاجارها را بکشد تا چهره خود را در جهان و جلوی اربابها خراب کند. هر چند وحشیانه آنها را راند و اخراج کرد کرد. آنچه رضاخان کشت فرهنگ و شرف ایرانی و حمیت و غیرت اسلامی بود.
  • امید IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    40 6
    شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی# هرلحضه بدام دگری پابستی# گفت شیخاتوهرآنچه گوئی هستم# ایاتوهرآنچه مینمائی هستی#
  • محمد ابارشی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 42
    عجب ارتشی داخلی هارا می کشته خارج ها را نگاه می کرده که چه جوری ایران را می گرفتند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    21 3
    چرا هنوز حرف از 50 سال قبل میزنید از امروز صحبت کنید
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 9
    غرب گداها جواب یک سوال من رو بدن من دیگه حرفی نمیزنم و سوال مشخصم هم اینه که اگه واقعا این مردک ارتش منظم ایران رو تشکیل داده خودش قبل از رسیدن به قدرت این درجه ی سر تیپی رو از کجا آورده بود و کدام ارتش بهش درجه داده بود حتماً ارتش ننه جونش
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 8
    حتی قاجارها هم ۱۳ سال مقابل روسیه ایستادگی کردند و تمام کشور را یکجا از دست ندادند.
  • رحمان IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    4 0
    عجب صبری خدا دارد
  • جلیل قربانپور IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    6 5
    انگلیس از آمریکا بدتر و آمریکا از انگلیس شرورتر، هر دو فرزند نامشروع شیطانند و بس.
  • دادار IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 9
    رضا قلدر هم یکی مثل بن سلمان وبن زائد حرامزاده میباشد ظاهری مهربان داخل گرگی خونخوار ودرنده که به هموطن خودش جمال خاشخجی هم رحم نمیکند رضاخان =قاتل مدرس
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    9 2
    تاریخ را باید بدون بغض و کینه مرور و روایت کرد ! تاریخ محل انتقام و توهین و ... نیست ، باید به این نکته و اصل توجه داشت تاریخ چراه راه آیندگان است ...
  • امیرحسین US ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 0
    چراانقدربه گذشته سفرمیکنیم الان چه جوره اوضاع
  • علیرضا TR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 18
    رضا خان یا پالانی یه بی غیرت بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس