فواید جنگ قره باغ برای صنایع تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

باکو اعلام کرده که طی ۵ تا ۷ سال آینده قصد خرید تسلیحات نظامی از رژیم صهیونیستی به ارزش ۲ میلیارد دلار را دارد که این موضوع واکنش‌هایی در منطقه به همراه داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از سایت قاینار اینفو جمهوری آذربایجان، باکو اعلام کرد که قصد دارد طی ۵ تا ۷ سال، ۲ میلیارد دلار تسلیحات از رژیم صهیونیستی خریداری کند. 

بیشتر بخوانید:

مروری بر تحولات جنگ قره‌باغ از ابتدا تا پایان نبرد 

هدف از خرید ۲ میلیارد دلار تسلیحات جدید از رژیم صهیونیستی طی دوره پنج تا هفت ساله آتی، پر کردن جای تسلیحات مصرف شده در جنگ اخیر قراباغ و تجهیز ارتش جمهوری آذربایجان به تسلیحات جدید است. 

آصف نریمانلی، روزنامه نگار و تحلیلگر در این باره نوشت: رسانه های روسیه و ارمنستان از برنامه جمهوری آذربایجان برای خرید تسلیحات جدید از اسراییل ناراحت شده اند و ادعا می کنند که جمهوری آذربایجان برای جنگ دیگری آماده می شود.

وی افزوده است: باکو و آنکارا خواهان باقی ماندن صلح بانان روسیه در منطقه قره باغ و در بدترین حالت، تمدید دوره ۵ ساله حضور این نیروها نیستند. باکو که نمی توانست از برنامه روس ها برای استقرار نیروهای صلح بان جلوگیری کند، توانست آن را مطابق با منافع خود تصحیح کند! صرف نظر از درگیری های کوچک و مقطعی، احتمال وقوع جنگ جدید ضعیف است، اما  جبران کسری های ایجاد شده در زرادخانه نظامی باکو، هم از نظر برنامه داشتن در مقابل مخاطرات احتمالی و هم از نظر دیکته مطالبات باکو ضروری است. ناراحت شدن روس ها و ارامنه از این برنامه نیز تعجب آور نیست. زیرا یکی از مطالبات باکو خروج نیروهای روس از قره باغ خواهد بود که در بدترین حالت، ۵ سال بعد مطرح خواهد شد. 

آصف نریمانلی آورده است: یکی دیگر از علل ناراحتی روس ها از خرید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان از اسراییل، مواجه شدن صنایع تسلیحاتی روسیه با اوضاعی دشوار پس از جنگ ۴۴ روزه و از دست دادن مشتری همچون جمهوری آذربایجان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 26
  • غیر قابل انتشار: 6
  • NL ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    34 9
    آذربایجان باید با ترکیه و پاکستان و اسراییل همکاری نظامی داشته باشد ارتش مدرن پیشرفته و آماده داشته باشد ارمنستان عددی نبوددونخواهد بود آذربایجان دشمنانی غیر ازارمنستان دارد اقتصاد آذربایجان پتانسیل خوبی دارد آذربایجان باید بمب اتمی داشته باشد به کمک پاکستان و ترکیه ..
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    23 4
    به روسیه و ارمنستان چه ربطی داره آذربایجان چی خرید از کجا خرید؟ پولشو میدن تسلیحات میخرن تا خاکشونو آزاد کنن کجاش بده؟ نیست که خودشون با اسرائیل رابطه ندارن
    • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      2 13
      روسیه و ارمنستان باید در مقابل جبهه ترک تقویت شوند همه باید به روسیه کمک کنند تا در مقابل ترکان قوی بماند ارمنستان باید قوی شود تا جبهه ترک پیشروی نکند
  • دبیر FR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    5 6
    چرا از ایران نمیخرند؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    8 14
    خاک بر سرت این ریس جمهور که پول مسلمانان را در جیب اسراییل میریزد
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    4 16
    با سلاح یهود و تروریست های وهابی خاک شیعه و اسلام رو آزاد کردن
  • Morteza IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    15 8
    خب این روسیه بود که ارمنستان رو نجات داد وگرنه اونا نمیتونستن اذوقه سربازانشون رو تامین کنند چه انتظار بیجایی روسها دشمن درجه یک ترکها هستن
  • ناصر IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    12 1
    خیلی هم کار خوبی کرده هر کس وایسه نگاه کنه می‌خورنش
  • اشنا IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    10 1
    اسراییل داروی کرونا هم بصورت استشام کردن کشف کرد که خیلی کوثر هم هست درضمن آقایان گفتن حلال هست بیارین واد.ات جنگی را هم آذربایجان میگیره آن زمان توی جنگ با توپ‌های اسراییلی توی جنگ تند تند شلیک میکردیم اصلا داغ نمی‌کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس