کد خبر 1184869
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کودتای نظامی در میانمار

ایالات متحده ۲ ژنرال ارشد ارتش میانمار را به دلیل مشارکت در کودتای نظامی اخیر این کشور تحریم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه اعلام کرده است که ۲ ژنرال ارتش میانمار را به دلیل مشارکت در کودتای نظامی اول فوریه در این کشور تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید:

انگلیس سران دولت کودتای میانمار را تحریم کرد

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تهدید کرده است که اقدامات بیشتری را برای مقابله با کودتای نظامی میانمار اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای افزود: ارتش میانمار باید در اقداماتش بازنگری کرده و فورا دولت منتخبی را که به صورت دموکراتیک به قدرت رسیده به رسمیت بشناسد، در غیر این صورت وزارت خزانه داری آمریکا از اتخاذ تدابیر بیشتر ابایی نخواهد داشت.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز رسما مقام های ارتش میانمار را تهدید کرد و گفت: ما از اتخاذ اقدامات بیشتر علیه کسانی که مسئول خشونت و سرکوب عزم و اراده مردم میانمار هستند، ابایی نخواهیم داشت.

این در حالی است که روز دوشنبه اعتصاب سراسری در میانمار در مخالفت با کودتای نظامی ارتش آغاز شده و تعداد زیادی از مردم تظاهرات آرام و مسالمت آمیزی را در خیابان های این کشور برگزار کرده‌اند.

با گذشت ۳ هفته از کودتای نظامی در میانمار، ارتش نتوانسته است مانع از برپایی اعتراضات گسترده شود.

بلینکن افزود: ما از ارتش و پلیس می خواهیم تا همه حملات علیه معترضان صلح طلب را متوقف کرده و همه زندانیانی را که ناعادلانه بازداشت شده‌اند، آزاد کند. ارتش باید حمله و تهدید روزنامه نگاران و خبرنگاران و فعالان سیاسی را پایان دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس