کد خبر 1184843
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
آجورلو: برای ریاست فدراسیون سفرهای استانی از ۶ ماه قبل شروع شد!/ فوتبال به مدیری نیاز دارد که دروغ نگوید

مصطفی آجورلو نامزد ریاست فدراسیون فوتبال تأکید کرد که این فدراسیون نیازمند مدیری است که دروغ نگوید.

به گزارش مشرق، مصطفی آجورلو نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در مناظره تلویزیونی که از برنامه فوتبال برتر پخش شد، اظهار داشت: من برای یک چالش بزرگ آمده‌ام. با همراهی اهالی فوتبال و دولت همراه با برنامه‌ای مدرن و فوتبالی قدرتمند. باید چالش فوتبال پایه را در نظر بگیریم. ظرفیت ما در فوتبال آنقدر هست که نترسیم، بدهی‌مان را بدهیم و با سرفرازی فوتبال را اداره کنیم.

وی با اشاره به سوابق خود در عرصه ورزش ادامه داد: آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم. ما آنقدر ثروتمند هستیم، اما فقط فکر بدهی‌ها هستیم. می‌گویند ما بدهکاریم، اما نمی‌گویند ما چقدر ثروتمند هستیم. من برنامه‌های خود را اعلام کرده‌ام و امیدوارم که بتوانیم برنامه‌های خود را ارائه کنیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره بحث ابتدایی خود که مربوط به اقتصاد فوتبال بود، گفت: فوتبال امروز در دنیا آماتور نیست. امسال بیستمین سال لیگ حرفه‌ای ماست و باید به مدار فوتبال حرفه‌ای جهان وارد شویم که اقتصاد است. اصلی‌ترین موضوعی که می‌توان در فوتبال به آن پرداخت اقتصاد است و اگر سالانه ما هزار میلیارد پول برای فوتبال ترسیم کنیم، رؤیاست؟! من می‌گویم نه. رئال مادرید به تنهایی سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد درآمد داشته است. ما حتماً می‌توانیم درآمد خوبی از فوتبال داشته باشیم. نمی‌گویم عدد رؤیایی، اما آیا حداقل می‌توانیم دو هزار یا هزار میلیارد درآمدزایی کنیم.

مدیرعامل سابق باشگاه‌های پاس و تراکتور اظهار داشت: در باشگاه پاس درست است که بودجه دولتی گرفتیم، اما درآمدزایی هم داشتیم. با این حال در تراکتور ۴۵ میلیارد درآمدزایی داشتیم که یک ریال آن دولتی نبود. قراردادهای سال بعد از آن هم ۱۰۰ میلیارد بود. ما باید فوتبال را در چرخه اقتصاد ببینیم و آن وقتی کسی نمی‌گوید آقای آجورلو به فوتبالی که ورشکسته است، نرو. بلکه باید تشویق کنند که وارد فوتبال شویم، چون ما در فوتبال روی گنجی نشسته‌ایم که بالای ۲۵ هزار میلیارد پول در آن است. با این حال ما وقتی امروز کار را شروع کنیم، از ظرفیت پایین آن شروع خواهیم کرد.

آجورلو با اشاره به ظرفیت‌های درآمدزایی فوتبال گفت: ما از ظرفیت تیم ملی و تولید محتوایی که تیم ملی و باشگاه‌ها دارند و در برنامه‌های تلویزیونی پخش می‌شود باید منفعت ببریم. تبلیغاتی که در برنامه‌های تلویزیونی زیرنویس هم می‌شود، حقی از فوتبال است. نه فقط پول در اینجاست، بلکه در زندگی مردم هست و هر چیزی که می‌خرند یا خدماتی که می‌گیرند، با اقتصاد فوتبال تبلیغ شود، بخشی از پول فوتبال خواهد بود. درست مثل بارسلونا و رئال مادرید. حتی با خط تلفن هم می‌توان برای فوتبال درآمدزایی کرد. امروز بسترهایی برای درآمدزایی در فوتبال وجود دارد که در دنیا می‌بینیم و دنیای مدرن یعنی بهره بردن از همین مسائل و ما باید بتوانیم از دارایی آنها استفاده کنیم و آنها از دارایی ما.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با هم اتفاق کنیم نه دعوا؛ دعوا تمام شده و امروز باید برای سربلندی فوتبال ایران دست به دست هم بدهیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در بحث بعدی و برنامه‌هایش برای تحول در نظام باشگاهداری اظهار داشت: اتفاقی که در فوتبال ایران حلقه مفقوده است، مربوط به فوتبال حرفه‌ای می‌شود که نامش هست، اما خودش نیست. پول حرفه‌ای به بازیکن می‌دهیم، اما به داور نمی‌دهیم. در مجموعه فوتبال از جمله رسانه، چرخه‌ای وجود دارد که ما ۲۰ سال پیش در باشگاه پاس انجام دادیم. باشگاه پاس در خیابان مطهری دفتری داشت که ما به اکباتان کوچ کردیم و همانجا یک پتو انداختیم و یک باشگاه ساختیم. هرچند دوستان کم‌لطفی کردند و باشگاه را به همدان فرستادند.

آجورلو با بیان اینکه باشگاه باید تولید نیروی‌اش را از داخل خود داشته باشد و باید آکادمی‌ها فعال باشد نه اینکه بازیکن خرید، خاطرنشان کرد: همین باشگاه پاس که دوستان آن را به همدان فرستادند، هفت سال از بازیکنان آکادمی خود استفاده کرد و بازیکنانی مانند آرش برهانی، میثم منیعی، میلاد میداودی و حتی کمال کامیابی‌نیا بازیکنان پاس بودند. ما در پاس رسانه داشتیم و ۲۰ سال پیش داشتیم یک نظم باشگاهداری را اجرا می‌کردیم. ما با کمک آقای قالیباف توانستیم یک باشگاه حرفه‌ای بسازیم. وقتی ۱۱ ماهه توانستیم استادیوم فوتبال بسازیم، آقای هاشمی‌طبا گفت مگر می‌شود که اینگونه هم کار کرد؟

وی در پاسخ به این سؤال که پولی که در باشگاه پاس هزینه می‌شد از کجا آمده بود، گفت: پول آن مسلماً در آن زمان از دولت بود، اما شما در همسایگی همین ایران ببینید که باشگاه‌های آنها چگونه با کمک دولت توانستند حرفه‌ای شوند و کم کم از وابستگی دولت خارج شدند.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه دولت باید حمایت و پشتیبانی از فوتبال داشته باشد، اظهار داشت: حق ما که از فوتبال هستیم و شاید پیشکسوتان فوتبالی ما که شاید نیازمند چند میلیون برای درمان خود باشند، بسیار زیاد است و مسئولان بدانند که ما چه ثروتی در فوتبال داریم. باید بتوانیم برنامه‌های خود را با آگاهی و اعتمادبه‌نفس اجرا کنیم. ما برای فوتبال حرفه‌ای باشگاه حرفه‌ای می‌خواهیم، برای باشگاه حرفه‌ای به آدم‌های حرفه‌ای نیاز داریم و باید بتوانیم آنها را به درستی تربیت کنیم.

آجورلو برنامه‌هایش برای تیم‌های ملی را نیز تشریح کرد و گفت: برای اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کند، باید ستادی ویژه تشکیل شود. این ستاد باید شبانه‌روزی یک کار انجام دهد و آن هم زمینه‌سازی برای صعود به جام جهانی است. ما اگر بخواهیم کار اقتصادی انجام دهیم یا هر کاری انجام دهیم، باید به دروازه جام جهانی برسیم. جام جهانی باعث می‌شود ما اسپانسر بگیریم، بازیکنان‌مان دیده شوند و به فوتبال اروپا بروند و همه کار از جام جهانی انجام می‌شود. پس برای صعود به جام جهانی باید هر کاری انجام دهیم، اردو برگزار کنیم و هر کاری می‌توان را انجام داد.

وی افزود: ما باید برنامه‌های خود را با تیم ملی ترسیم کنیم. باید با آرامش کار خودمان را انجام دهیم. اینکه تیم ملی را در راهبرد جهانی قرار دهیم. باید کار را درست انجام بدهیم. هدف ما در تیم ملی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ است. بعد صعود به جمع هشت تیم برتر جهان در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴ خواهد بود و برای قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ نیز تلاش می‌کنیم. شاید بگویند که دوره ریاست فدراسیون فوتبال چهار ساله است، اما ما باید افق بلند داشته باشیم و فونداسیون را خوب بچینیم. ما باز هم در همسایگی خود ترکیه را مثال می‌زنم که چگونه توسعه پیدا کردند.

«ما نمی‌توانیم آقایان را در فوتبال بانوان بفرستیم و بخواهیم که آنها مدیریت کنند.»، این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال با بیان این جمله درباره فوتبال بانوان گفت: باید از ظرفیت خانم‌های توانا استفاده کرد و همانطور که نیمی از صندلی‌های دانشگاه را امروز خانم‌ها در اختیار دارند، در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نیز باید به آنها اعتماد کرد. ما بانوان مدیر و مربی بسیار خوب و توانایی داریم که باید به آنها اعتماد کنیم و اگر در این چند سال نسبت به آنها کوتاهی شده است باید از این بابت عذرخواهی کرد. قراردادهای آنچنانی با مربیان آقایان بسته شده، اما پاداش و حق اولیه بانوان پرداخت نشده است. اینطور نیست که صحبت از پوریای ولی کنیم، اما حق بانوان را ندهیم.

آجورلو درباره برنامه‌هایش برای تعامل و ارتباط‌های بین‌الملل گفت: بحث تعامل بین‌الملل بسیار مهم است که ما نتوانستیم جایگاه‌های مهمی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست بیاوریم و در فیفا هم کاری از پیش نبردیم. اگر بازیکنان بزرگی چون علی کریمی، علی دایی، خداداد عزیزی و مهدی مهدوی‌کیا که سرمایه‌های ملی کشور ما هستند، در حوزه‌ای تربیت می‌شدند تا در این فرآیند به آن جایگاه برسند، ما کاری صورت ندادیم. ما نه تنها کاری نکردیم، بلکه بدون برنامه‌ریزی خود سانسوری کردیم. ما نمی‌توانیم برای خودمان هدف‌گذاری کنیم و دنبال جایگاه باشیم، اما در تعامل بین‌المللی برنامه‌ای نداشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در فرایند تربیتی باید سرمایه‌های خود را تربیت کنیم. افرادی در این سال‌ها با ما همراه بودند که امروز آنها در خانه نشسته‌اند. قرار نیست ما کار سیاسی انجام دهیم و اگر بهره‌ای برای فوتبال دارد، باید از این افراد استفاده کنیم. آن برای دولت قبل بود و ما دولت جدید فوتبال خواهیم بود. باید سیاسی بازی را از فوتبال خارج کنیم و کار را پیش ببریم. ما نمی‌توانستیم پول خودمان را به داخل کشور بیاوریم. ما می‌توانستیم و من حتماً این کار را انجام خواهم داد، چگونه، الان نمی‌توانم بگویم که راه‌مان خراب شود.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر چهار خبر بیاید و برود، ما مشکل‌مان را به خارج از کشور برده‌ایم. با این حال ما برای آقایی آسیا نیاز به دیپلماسی داریم که در مجامع بین‌المللی ما را بپذیرند. کشور ما امروز به این نیاز دارد که بتوانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی خود استفاده کنیم. چرا نباید داوران ما در سطوح بالا سوت بزنند یا مربیان‌مان به خارج از کشور نروند؟ من مطمئنم ایران با ثروتی که در فوتبال و کشورش دارد، می‌تواند مرجع فوتبال آسیا شود. من نمی‌گویم چرا در مالزی یا کشورهای دیگر، اما می‌گویم چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید از ظرفیت فوتبال ما استفاده کند.

آجورلو درباره رشد و پیشرفت فوتبال پایه گفت: طرح جامع ورزش، کاملاً با تیزبینی ورزش پایه را هدف قرار داده است. ورزش جامع چهار رکن پرورشی دارد که رویکرد تربیتی دارد و مسئول آن آموزش و پرورش است. ورزش از آنجا طراحی می‌شود. پیش از انقلاب ما در منطقه ۹ فوتبال بازی می‌کردیم که مرحوم بهمن بهلولی مسئول آن منطقه بود. فوتبال در این بخش باید باز هم احیا شود. ورزش آموزشگاهی و فوتبال پایه باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد. بخشی از فوتبال پایه در شهرداری انجام می‌شود و زمانی که من در شهرداری بودم، بالای هزار چمن مصنوعی به جای زمین‌های خاکی انداخته شد که ببینید چه تحولی در ورزش محلات صورت گرفت. این دو رکن وارد فوتبال حرفه‌ای می‌شود و وقتی ساختار فوتبال حرفه‌ای را ترسیم کنید، فقط فوتبال بزرگسالان نیست، بلکه فوتبال پایه رکن اصلی آن است.

وی ادامه داد: در ترکیه با فاتح تریم دیدار کردم و او گفت بالاترین افق باشگاه ما فوتبال پایه ماست و صحبت دنیزلی در ایران هم همین بود. باید ببینید چه سرمایه‌گذاری مالی و فنی صورت گرفته است. این همان افق بالایی است که باید ببینیم. چند روز پیش به بوشهر رفته بودم که آنجا گفتند فوتبال اینجا فقط مهدی طارمی نیست و در محلات ببینید چند نفر بازیکن داریم. چرا از گلستان ما نتوانستیم بازیکنان بیشتری مثل سردار آزمون پیدا کنیم که در فوتبال دنیا ستاره است؟ خب این خودش دیپلماسی است. فوتبال پایه تقسیم کار شده است که آموزش و پرورش، شهرداری و NGO ها را داریم که باید آموزش بدهند. ما در پاس بازیکنان نونهالان، نوجوانان و جوانان در تیم بزرگسالان جایگاه‌شان ترسیم شده بود. در تراکتور هم ۹ بازیکن پایه ما در رده بزرگسالان بازی کردند. فونداسیون فوتبال، فوتبال پایه است که باید جایگاه آن ترسیم شود و به همین دلیل باید به این مسئله توجه شود.

بخش بعدی ارائه برنامه‌های نامزدهای فدراسیون فوتبال در رابطه با مبارزه با فساد در فوتبال بود که آجورلو در این باره گفت: حدوداً یک ماه پیش در یک مجموعه قضایی دعوت بودم که وکلای حقوقی یک مرکزی را برای فوتبال راه‌اندازی کرده بودند. اولاً فوتبال همانطور که در اتاق شیشه‌ای نیست، اما همه می‌بینند، نگاه می‌کنند و اخبار اطلاع‌رسانی می‌شود، اما اتاق شیشه‌ای نیست و اطلاعات شفافی به دست نمی‌رسد و به همین دلیل نمی‌توان همه را مقصر و فاسد دانست. به همین دلیل گفتم در قوه قضاییه نیاز بود یک نفر، ده نفر یا بیست نفر وکیل حرفه‌ای ورزشی و فوتبالی نیز تربیت می‌کردید که اگر ما روزی خواستیم یک قرارداد امضا کنیم، بتوانیم از وکلای حرفه‌ای بهره ببریم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما برای مبارزه با فساد، باید عوامل فساد را از بین ببریم. ما باید اتاق شیشه‌ای را که نداریم، راه‌اندازی کنیم. الان هر کدام از ما یک حرفی می‌زند، اما فساد از کجا آغاز می‌شود؟ از جایی که ما یک حرفی بزنیم و عمل نکنیم. کسی که خودش فساد می‌کند، مگر می‌تواند فسادستیز باشد؟ ما می‌گوییم بازیکن فساد کرده است. نه فساد را سیستم منتقل کرده است. ما باید همه چیزمان در اتاق شیشه‌ای باشد. من روحیه فوتبال را می‌دانم و یک بار آقای بهلولی در منطقه منیریه من را به جایی فرستاد که فوتبال بازی کنم. من فسادی دیدم و آن را سریع به آقای بهلولی منتقل کردم. فساد را کسی ایجاد می‌کند که خودش فاسد باشد. یک بخشی از فساد فوتبال ما رمال‌ها هستند که اکنون در فوتبال ما جای دارند و بسیاری از مربیان همزمان که مربی بدنساز و آنالیزور می‌گیرند، رمال هم دارند. ما اگر جلوی این چیزها را نگیریم، فوتبال‌مان آمیخته با فساد می‌شود. همانطور که ما به بغل پا، استپ و... فکر می‌کنیم باید به این چیزها هم فکر کنیم. مگر تیمی که قهرمان شده و از رمال استفاده می‌کند را می‌توانید در قالب فساد نبینید؟ فساد از خود ما شروع می‌شود.

آجورلو درباره اینکه سابقه حضور در انتخابات فدراسیون را داشته است، گفت: فوتبال باید مستقل باشد. قدرتمند و ثروتمند هم باشد. مستقل به شکل جزیره جداگانه نیست، بلکه قوانین حاکمیت و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید باشد و می‌توان اینها را کنار هم داشت. من با دخالت سیاسیون در ورزش مخالف هستم. به همین دلیل می‌خواهم گذشته را فراموش کنم و اکنون سیاسیون امروز از جمله وزیر و نهادهای نظارتی باید کمک کنند که انتخابات سالم باشد و امیدوارم که جمهوریت را حفظ کنیم.

وی درباره اینکه آیا از انتخابات پیش روی فدراسیون نگرانی دارد و این نگرانی از چه سمتی است، گفت: بله، از سمت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگرانی دارم، اما تقیه می‌کنم و نمی‌گویم. کیومرث هاشمی دوست من است و آقای عزیزی خادم آینده فوتبال ما خواهد بود، اما من نمی‌توانم بیایم و عیب دوستم را اینجا بگویم. به من می‌گویند که بیایید شکایت کنید، اما من نباید عیب فوتبال کشورم را در مجامع بین‌المللی جار بزنم. من از ۱۴ سالگی در فوتبال بودم، بازیکن آقا مدد بودم و بعد از آن هم به جبهه رفتم. سرزمین من خیلی مهم بود و در حالی که تکنیک داشتم، اما به جبهه رفتم و وقتی از جبهه آمدم، دوباره عمر خودم را در فوتبال گذراندم. زمانی که آمدم آقای آقامحمدی گفت به فدراسیون فوتبال برو، اما گفتم نمی‌روم و از پاس کارم را آغاز کردم و جلو آمدم و این تجربه را کسب کردم که اکنون بیایم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که با وجود نگرانی چرا باز هم پا به عرصه انتخابات گذاشته است، اظهار داشت: برای اینکه انسان شجاعی هستم. من از جمهوری اسلامی قهر نکردم و به استرالیا و کشور دیگری پناهنده نشدم که بگویم به من بد کردند. اینجا کشور همه است نه اینکه بگویم من را سر جای خودم نشاندم. مثلاً آقای افشارزاده فدراسیون ژیمناستیک، استقلال، کمیته ملی المپیک و... بوده است و کارمند سازمان است، اما ما نباید کارمند سازمان بیاوریم. باید ساختار داشته باشیم.

آجورلو درباره اینکه چند رأی دارد، گفت: افرادی که می‌خواستند برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شوند، مانند انتخابات ریاست جمهوری از شش ماه قبل سفر به استان‌های مختلف از جمله کردستان، زنجان، مرکزی، بوشهر و... را آغاز کردند و آنجا با رؤسای استان‌ها صحبت شده است. این را باید به استان‌های مختلف بگوییم که رأی هر استان رأی یک فرد نیست و شما باید مطالبه‌گر باشید. فوتبال را نباید از پایین ببینیم، بلکه فوتبال یک مطالبه عمومی در کشور است و باید فوتبال را از سطح بالا دید.


وی با اشاره به صحبت‌های دیگر نامزدهای انتخابات اظهار داشت: اینکه آقای کیومرث هاشمی می‌گوید، مجمع خوب است من هم قبول دارم. این مجمع متفاوت با گذشته است و نظر من مجمع نبود، بلکه نظر من دولتی‌ها هستند. اینکه دو نهاد دولتی از جمله وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتخابات را مدیریت می‌کنند. من نمی‌توانم به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش بدهم. یک انتخاب فدراسیون فوتبال در این همه سال، نیاز به این همه کار ندارد. اینها همه دوستان من هستند و حتماً بهتر از من هستند. عزیزی‌خادم از من جوان‌تر است و دو پیراهن از من کمتر پاره کرده و کیومرث هاشمی هم مو سفید کرده و از من کمتر سن دارد، اما حتماً از من بهتر است و زودتر به بهشت می‌رود. شما چرا حرص می‌خورید و می‌خواهید انتخاب کنید.

این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال به مدیری نیاز دارد که دروغ نگوید، نه اینکه اینجا پشت میز نشسته و دروغ می‌گوید و از بالا دستور بدهند که چه کار کند، کدام مربی را برای تیم ملی بگذارد یا بردارد. در گذشته در زمان آقای علی‌آبادی مگر این اتفاق رخ نداد؟ گفتند علی دایی را بگذارید و بردارید. چه کسی این کار را کرد؟ ما باید عدالت را برقرار کنیم. خیلی بد است که فوتبال ایران را با این همه ثروت فقیر نشان دهید. من به استان کرمان رفته بودم که استانی پولدار است. گفتند ما می‌خواهیم به فلان استان برویم و پایگاه بزنیم، گفتم عدالت همین است. چطور اروپایی‌ها به قاره‌های مختلف می‌روند و آکادمی می‌زنند. عدالت بعدی محکمه خداست و خداوند باید عدالت را برقرار کند. ما باید فوتبال کشور را به سمتی ببریم که با یک تلفن بازی لغو نشود و اتفاقات بد رخ ندهد. نه آنجایی که با یک تلفن کار رئیس بالایی را انجام دهد. آن چیزی که فوتبال ایران نیاز دارد، یک مجمع است که مجمع فعلی باید آینده فوتبال ایران را ترسیم کند. خوب و بدش برای همین مجمع است. فوتبال ایران را باید فردا و باهم بسازیم. اگر من فردا رئیس شوم، عزیزی‌خادم را برای کمک صدا می‌کنم، چون چهار سال یا هشت سال دیگر فدراسیون برای اوست. من حتماً از کیومرث هاشمی استفاده می‌کنم، اما حتماً به کیومرث هاشمی می‌گویند که از آجورلو استفاده نکن، چون او دولتی است و آنها تصمیم می‌گیرند.

آجورلو در پایان گفت: من فکر می‌کنم اساسنامه فعلی خیلی کمک کرد. اینکه فوتبالی‌ها بیایند. نه اینکه دیگران فوتبالی نباشند، اما اینها خالق فوتبال هستند و فوتبال را لمس کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امید IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    فقط علی کریمی
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    گشتم نبود نگرد نیست!
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    علی کریمی با نیامدنش به برنامه نشان داد صداقتش از شمابیشتراست.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    دروغ چیه اقای اجرلو ؟ شما یه مسئول پیدا کن که تا حالا حرف راست زده باشه از هر حوزه ای هم خواستی میتونی مثال بزنی قرارداد میلیون دلاری با ویلموتس بستن ولی حتی یک نهاد نظارتی روی این قرارداد نظر نداده و دقیقا معلومه دنبال ماله کشی هستن این پول از جیب کی باید پرداخت بشه ؟ طبق روال همیشه از جیب مردم چرا اقای تاج موقع انتخابات فدراسیون میگفت من دو شغله نیستم و چند جور کلک زد تا رئیس بمونه ولی الان که بهترین قرارداد تاریخ رو بسته یهو غیبش زده ؟ چرا نهاد بازرسی به قرارداد ورود نمیکنه؟؟ چرا؟؟؟؟ همه تون قبل از اومدن فقط حرف میزنید
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    وآن کس هم لابد تویی؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس