کد خبر 1184636
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
روزهای سخت سی‌سخت

زلزله ۵.۶ ریشتری هفته گذشته در سی‌سخت اگرچه تلفات جانی نداشت اما خسارات بسیاری بر ساکنین این منطقه برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، اواخر پنج شنبه هفته گذشته بود که زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. در ساعات اولیه به جهت تاریکی هوا از یک سو و بارش باران از سوی دیگر عمق خسارت وارده مشخص نشده بود و از آنجا که خوشبختانه این زلزله تلفاتی در پی نداشت عمده باورها بر این شکل گرفت که با زلزله‌ای خفیف مواجه هستیم که خسارت چندانی هم نداشته است.

بعد از گذشت چندساعت و روشن شدن هوا در این شهر عمق فاجعه مشخص شد به گونه‌ای که دیروز حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخریب صددرصدی ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستاهای دنا خبر داد.

دیروز حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخریب صددرصدی ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستاهای دنا خبر داد

متاسفانه دراین بین اطلاع رسانی بعضی از مسؤولان از برآورد خسارت‌ها و عادی نشان دادن شرایط نیز بر بحران پدید آمده افزود و اذهان را گمراه کرد.

البته تنها مشکل اینجا نبود چرا که در سایه عدم هماهنگی لازم میان نیروهای امدادرسان شاهد مشکلاتی نیز در توزیع مایحتاج مردم نیز بودیم. به عنوان مثال چادری که در میان مردم توزیع می‌شد چادری مناسب مناطق گرمسیری مانند خوزستان بود و برای مردمی که شب را بین دمای -۵ تا -۱۰ سحر می‌کنند توفیقی نداشت و  باعث آن شد تا تعدادی از مردم چادرهای اعطایی را به نیروهای هلال احمر مرجوع کنند.

همچنین دیگر مشکلی که در منطقه بعد از گذشت ساعتی هویدا شد عدم توزیع مناسب غذای گرم در میان زلزله زدگان بود و بعضی از خانوارها مجبور به تامین نان گرم خود از طریق مراجعه به روستاهای اطراف بودند.

با اینحال ۳۶ ساعت بعد از زلزله رئیس دستگاه قضا در سفری از قبل برنامه ریزی به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد منطقه زلزله زده سی‌سخت شد و از نزدیک در جریان دردودل‌های ساکنان قرار گرفت.

دراین بین صحبت های یک هموطن خطاب به آیت الله رئیسی جالب توجه بود.

او می‌گوید: آقای رئیسی خواهش می‌کنیم مدیریت عملیات امداد را به سپاه بدهید.

دانلود

سپاه برای رفع مشکل زلزله‌زدگان دنا تا آخر پای کار است

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در خصوص خدمات رسانی به مردم زلزله زده، اظهار کرد: در حد توان جهت تامین داروی مورد نیاز مردم زلزله زده کمک می‌کنیم.

بازهم بحران؛ بازهم امدادرسانی از سپاه

سردار سلیمانی بیان کرد: خدمات‌رسانی سپاه در حوزه‌های مختلف به ویژه درمان در مناطق زلزله تداوم می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه تا بهبود شرایط در کنار مردم است، گفت: عبور از این بحران نیازمند حفظ آرامش مردم است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دستگاه‌های سپاه برای خدمات‌رسانی آماده هستند، اظهار کرد: اگر مردم اجازه دهند وسایل آن‌ها را به مکان مورد نظر مردم انتقال می‌دهیم.

دیروز برای جبهه، امروز برای هموطن

بازهم بحران؛ بازهم امدادرسانی از سپاه

زنان روستای طولیان به سهم خود دست به دست هم داده تا مرهمی بر نامهربانی طبیعت شوند و با قرص‌های نان محلی در رزمایش همدلی با زلزله‌زدگان مشارکت کنند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: ۳۵ نفر از زنان طولیان به صورت خودجوش برای پخت نان به مدت یک هفته همکاری دارند.

مصطفی اقبالی تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای این اقدام خیرخواهانه از سوی سپاه ناحیه و خیرین روستا تأمین شده است.

سجاد شیروان در خصوص کار جهادی زنان این روستا اظهار داشت: از روز گذشته پخت نان به صورت گروهی در حسینیه آغاز شده و زنان داوطلبانه مشارکت دارند.

مسؤول گروه جهادی شهدای کهگیلویه گفت: محموله‌های ده هزار قرصی به صورت یک روز در میان به سی‌سخت ارسال می‌شود.

بسیج دانش‌آموزی پیگیر وضعیت دانش‌آموزان سی‌سختی

سعادت صالحی‌نیا نیز با حضور در مناطق زلزله‌زده شهر سی‌سخت ضمن بازدید از مدارس  و اطلاع از مشکلات دانش آموزان و کودکان زلزله‌زده و مصدوم سی‌سخت اظهار کرد:تأمین اقلام مورد نیاز این کودکان در دستور کار حوزه‌های بسیج دانش آموزی و 23 گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی قرار داد.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله و آسیب وارده شده به مردم شریف شهر سی‌سخت از زحمات  هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی که شبانه روز در حال تلاش و خدمات دهی هستند به سهم خود تشکر و قدردانی کرد.

بازهم بحران؛ بازهم امدادرسانی از سپاه


وی بیان داشت: همه وطن ما در حال حاضر سی سخت است، مادران، پدران و خانواده های ما گرفتار و داغ دیده هستند، تا وقتی که شرایط را برای زندگی‌شان مهیا نکنیم و آرامش را به آنان بازنگردانیم از کوچکترین تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مأموریت بسیج دانش آموزی در مناطق زلزله زده را دانش آموزان و کودکان دانست و گفت:مهمترین رسالت بسیج دانش آموزی را در حال حاضر تزریق روحیه امید و همدلی و وحدت در بین دانش آموزان و کودکان است.

وی افزود: طی پیگیری های که در این یکی دو روزه داشتیم بسیاری از دانش آموزان کشور بلاخص دانش آموزان استان های بوشهر، فارس و خوزستان مراتب آمادگی خود برای اعزام به منطقه و جمع آوری کمک‌های مردمی را به ما اعلام داشتند.

وی تصریح کرد: به حول و قوه الهی گروه‌های سرود، تئاتر و نمایش، ایستگاه های نقاشی، ایستگاه‌های کار با کودک، مربیان و فعالین تربیتی به منطقه اعزام خواهند شد.

صالحی نیا همچنین عنوان داشت: اقلام مورد نیاز دانش آموزان نظیر پتو، لباس گرم، کتاب نقاشی، خشکبار، مواد خوراکی مقوی و ... در حال جمع آوری توسط گروه های جهادی دانش آموزی است که به زودی به مناطق زلزله زده ارسال خواهند شد.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 1
    سلیریتیها ومدعیان اصلاحات دراینجور مواقع ازترس گلی شدن کفشاشون روزه سکوت میگیرن وازکاخهای شیشه ایشون بیرون نمیان.اگه وضع مردم ایران مثل وضع طوفان زدهای امریکا میشد اونزمان بود که همشون مدافع ملت میشدند و ازبهشت موهومشون تمجیدو تعریف میکردند.توسر نظام میزدند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    وقتشه یادی کنیم از اون وزیر عزیزی که فرمود" افتخار میکنم که حتی یک خانه هم نساختم"....!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس