کد خبر 1184610
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
موز نمایه

قبادی گفت:موضوع عرضه روغن با کارت ملی شیطنت بوده و آن را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش مشرق، عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازاردر حاشیه جلسه این ستاد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز میزان واردات اقلام اساسی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد وزن اقلام اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کشور به طور مناسبی افزایش پیدا خواهد کرد.

او درباره مازاد تولید میوه در بازار گفت: در مرحله اول واردات موز مشروط به صادرات سیب شد تا در حد امکان از ایجاد اختلال در این بازار جلوگیری کند. هر فردی می‌توانند غرفه ای از طرف شهرداری در اختیار بگیرد و میوه به بازار عرضه کند. فصل مصرف سیب در حال شروع شدن است. با نزدیک شدن به شب عید و ماه رمضان سیب صرف مصرف داخلی خواهد داشت.

قبادی درباره عرضه روغن در بازار بیان کرد: موضوع عرضه روغن با کارت ملی شیطنت بوده و من آن را تکذیب می‌کنم. میانگین مصرف ماهیانه روغن در کشور حدود ۱۵۰ هزار تن است، اما در ماه‌های گذشته بیش از ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن در ماه‌ تولید روغن داشتیم. فضای روانی ایجاد شده در جامعه مراجعه به فروشگاه‌ها را بیشتر کرده است.در تمام دنیا افزایش تقاضا بازار را با مشکل مواجه می‌کند. امروز هیچ مشکل و کمبودی در بازارهای کشور وجود ندارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مصرف خانوار بیشتر روغن مایع است که مشکلی در تامین آن وجود ندارد. با ایجاد اختلال در تامین روغن جامد تقاضا به سمت روغن مایع خانگی حرکت کرده و بخشی از تولید به سمت روغن مایع خانگی حرکت کرده است و در نهایت مشکل ساز شد. برای سال آینده هیچ افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت و عرضه به میزان کافی خواهد بود.

او درباره عرضه میوه گفت:در حال حاضر هر مرکزی که به دنبال عرضه میوه باشد می‌تواند با مراجعه به میادین مرکزی عرضه میوه اقدام به خرید کند. این که دلالی وجود دارد را تکذیب نمی کنیم اما کسی که به دنبال فضای مناسب باشد می‌تواند از این طریق خرید کند. بخشی از میوه در انبار خود باغداران است. میوه کالایی نیست که امکان جابجایی آن به راحتی وجود داشته باشد. صادرات آن هم آزاد است.

قبادی درباره تولید گوشت گفت: در کنار تمام مشکلات کشور از حدود ۹۰۰ میلیون دلار واردات گوشت قرمز در گذشته به زیر ۲۰۰ میلیون دلار واردات رسیدیم.کشور در این حوزه خودکفا شده است.

دبیر ستاد تنطیم بازار درباره علت ترخیص نشدن بذر علوفه گفت: هفته گدشته مصوبه را ارائه کردیم که از نظر ستاد تنظیم بازار واردات بذر با ارز دولتی بلا اشکال و بلا مانع است. ما هیچ مخالفتی با این موضوع نداشتیم و همان روزی که از ما نظر خواستند با آن موافقت کردیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره علل آشفتگی بازار و عملکرد ستاد گفت: همه تلاش‌ها برای سامان دادن به بازار است. شرایط سختی برای کشور وجود دارد. موضوع کرونا طبعات اقتصادی بزرگی داشت که به آن پرداخته نشده و فقط بخش پزشکی آن مورد بحث قرار گرفته است.

قبادی گفت:مواد غذایی در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده و حتی اغلب کشورها بر کالاهای تولیدشان عوارض بستند. گاهی رسانه‌ها بیش از حد روی موج مشکلات سواری می‌کنند. ناگفته‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها کروناست. روغن خامی که با ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو خریداری می شد، بیش از هزار و ۲۰۰ یورو قیمت گذاری می‌شود. ما هم در همین کشور در حال زندگی هستیم و با گوشت و پوست و استخوان آن را درک می‌کنیم، اما بیش از این کاری از دست ما بر نمی‌آید.

او گفت: آینده پیش رو حتما خوب خواهد بود و رو به بهتر شدن حرکت خواهد کرد. دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای سال آینده در نظر گرفت تا علی رغم فشارهای وارده بر کشور از فشار بیشتر بر مردم جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 2
    واردات موز به شرط خارجات سیب و گلابی . بالاخره برجام میوه داد ولی برای صادردات
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    وافعا تکذیب کرد ..! مشرق، برو شهرستان ها.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 1
    اقاهمین موزمامیگرفتیم میخوردیم همین لبنانی هم شده کیلویی70هزار. اون مدل دیگه30هزارحالا چه کنیم
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 0
    مردک من هفته پیش رفتم با کد کلی دو تا روغن سرخ کردنی گرفتم تازه گفت تا ماه دیگه نیا!
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      بده . گفته چربی خون نگیری . شکرگزار باش
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    #کشور در حوزه گوشت خودکفا!! شده است #یا قدرت خرید مردم نسبت به پارسال کمتر شده است و کمتر گوشت می خرند #دولت راستگویان#
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    همین الان روغنوبا کارت ملی میدنشرم نمیکنن اینهمه دروغ میگن موز رو هم واسه خودشون وارد میکنن مگراین مردم میتونن واجبات زندگیشونو تامین کنن چه رسد ب موز
  • DE ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    خدا لعنتتون کنه بیاین اینجا ببینید چه گیس وگیس کشی شده واسه صف روغن.موز بخوره تو جد آبادتان، مردم دارن از گرسنگی سو تغذیه میگیرن خدایا به داد مردم بدبخت وفقیر برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس