رزمایش بزرگ ارتش روسیه در کریمه با مشارکت 3 هزار نیروی هوابرد - کراپ‌شده

وزارت دفاع روسیه در اقدامی برای نمایش قدرت به ناتو یک رزمایش عظیم در شبه جزیره کریمه با مشارکت نیروهای هوابرد، چترباز و یگان‌های توپخانه خود برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه یکشنبه از اجرای یک تمرین نظامی با مشارکت نیروهای هوابرد و چتربازان خود در شبه جزیره «کریمه»  خبر داد.

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» یکشنبه شب به وقت تهران به نقل از  وزارت دفاع  روسیه نوشت که این رزمایش اواسط ماه مارس (اسفند) در منطقه آموزشی «اوپوک» برگزار می‌شود و یگان‌های هوابرد و نیروهای توپخانه در آن مشارکت دارند. در این تمرین، چتربازان فرود در مکانی ناآشنا را تمرین می‌کنند و با تصرف تجهیزات دشمن فرضی، باید تا رسیدن نیروهای اصلی موقعیت خود را حفظ کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰۰ نیروی هوابرد و حدود ۲۰۰ واحد تجهیزات نظامی در این رزمایش حضور دارند.

رزمایش بزرگ ارتش روسیه در کریمه با مشارکت ۳ هزار نیروی هوابرد

این در حالی است که یک مقام روس در روزهای گذشته  از آماده سازی نصب جدیدترین ایستگاه راداری این کشور  به نام «یاخروما» در کریمه به عنوان بخشی از سیستم هشدار سریع حمله موشکی روسیه خبر داد. «سرگئی ساپارکین»   از مقامات بخش مخابراتی و راداری روسیه گفت که کارها برای توسعه تجهیزات و نرم افزار و  آغاز مراحل ساخت و آماده سازی مرکز راداری کریمه در حال انجام است و این رادار در بازه زمانی تعیین شده مطابق با برنامه مصوب وزیر دفاع روسیه آماده می شود.

به گفته این مقام روس، یاخروما نسخه جدیدی از رادار «ورونژ» خواهد بود. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که این وزارتخانه کار خود را برای ساخت رادار یاخروما در «سواستوپل» آغاز می‌کند.

چندی قبل وزیر دفاع روسیه گفته که نیروی هوایی کشورهای عضو ناتو در حال انجام پروازهای منظم برای شبیه‌سازی حملات موشکی به خاک کشور روسیه هستند. شویگو گفت ناتو قصد دارد منطقه دریای سیاه را نظامی کند.  

پیش از این مقام‌های روسیه هشدار داده‌اند علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش‌های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به‌منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری «گلوبوس ۳» را در نروژ تقویت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلامعلی استادی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 4
    خبرها خوب وراضی کننده است
    • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 11
      شاید ب خیال شما راضی کننده اس
  • حمیدرضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 6
    خوشبختانه روسیه ازایران الگوبرداری میکندوکاریادمیگیرد که خوب هست زنده بادایران ومردم ایران زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس