کد خبر 1184060
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیشنهاد ما به سهامداران این است که ۵۰ درصد از پرتفوی خود را سهم و ۵۰ درصد دیگر را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهند تا در صورتی که بازار ریزش کرد سهامداران متحمل ضرر نشوند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، پیمان حدادی به روند معاملات بورس در بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در ماه گذشته چند اقدام از سوی سازمان بورس برای بهبود وضعیت بازار در پیش گرفته شد، مهمترین آن بحث انتشار EPS شرکت‌های تولیدی بود تا از این طریق اقدام به پیش بینی سود سال ۹۹ شرکت‌ها کنند.

وی دومین اقدام را مربوط به نامتقارن کردن دامنه نوسان دانست و گفت: با توجه به تلاش مسوولان حاضر در سازمان بورس برای کاهش نوسان در بازار، اما تا پایان بهمن ماه هیچ یک از دو اقدام، کمک چندانی را نتوانست برای بهبود وضعیت بازار انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا بورس متعادل نمی‌شود؟

حدادی خاطرنشان کرد: انتشار EPS شرکت‌های تولیدی باعث شد تا بازار متوجه شود که بخشی از سهام شرکت‌ها نسبت به سودهایی که پیش‌بینی شده، ارزشمند است و اقدام دوم، تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی بود که این دو تغییر داده شده تا حدودی مانع از فروش‌های هیجانی در بازار شدند، اما با توجه به مناسب بودن اتخاذ چنین تصمیم هایی، هیچ یک از آن‌ها نتوانست کمک چندانی به بازار کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، شاخص بورس در بهمن ماه در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در نوسان بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عواملی که باعث ایجاد نوسان در معاملات بورس شد، تغییر قیمت ارز بود، افزود: در این ماه قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و دوباره در مدار رشد قرار گرفت و دوباره قیمت آن تا ۲۶ هزار تومان افزایش یافت.

حدادی خاطرنشان کرد: تناقض بین قیمت ارز با بازار سهام این بود که با کاهش قیمت ارز تا ۲۰ هزار تومان، روند بازار نزولی و قیمت سهام با کاهش همراه شد، اما با افزایش نرخ ارز، قیمت سهام رشد چندانی را تجربه نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از موضوعاتی که تا حدودی برای بازار روشن بود و باعث شد تا برای سرمایه گذاران دلیل قانع کننده‌ای جهت خرید به وجود نیاید مشخص شدن این موضوع بود که آمریکا و ایران به این زودی‌ها به سمت برجام پیش نمی‌روند.

حدادی تاکید کرد: موضوع دیگری که در بهمن ماه به بازار لطمه زد، مباحث مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ و مذاکرات انجام شده بین مجلس و دولت بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: لایحه بودجه در زمینه تامین مالی دولت از بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود، در کنار آن بحث درآمد و هزینه‌هایی که به برخی از صنایع تحمیل می‌شود به صورت غیر مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.


وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بهره بانکی به ضرر بازار سهام خواهد بود، اظهار داشت: نکته دیگر که در بهمن ماه بر روند بازار تاثیر گذار بود، منتفی شدن افزایش نرخ بهره بانکی بود، بسیاری از فعالان بازار انتظار داشتند تا این موضوع کمک کننده به معاملات بازار باشد، اما تاثیری بر روند معاملات بازار نداشت و نتوانست زمینه ورود نقدینگی بیشتر به بازار را فراهم کند.

به گفته حدادی، نرخ بهره بین بانکی از محدود ۲۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد، اما باز هم این موضوع کمکی به روند معاملات بورس نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: افزایش قیمت‌های جهانی مانند نفت، کامودیتی‌ها و فلزات پایه باعث می‌شود تا ارزندگی برخی از صنایع بیشتر از قبل شود و چشم انداز سودآوری آن‌ها برای سال ۱۴۰۰ بهبود یابد، اما همچنان این عامل بنیادی کمکی به بازار نکرد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است همه این عوامل بنیادی که در بهمن ماه رخ داد، اما زمینه روند صعودی بازار را فراهم نکرد، بتواند در اسفند ماه بر مسیر معاملات بازار تاثیر بگذارد تا از این طریق آخرین ماه از سال ۹۹ را که سالی پر فراز و نشیب برای بازار سرمایه است با بازدهی معقول به پایان برسد.

حدادی ادامه داد: شرکت‌های کوچک و بزرگ در ماه گذشته با بازدهی و روند یکسانی همراه بودند، زیرا شاخص کل و شاخص هم وزن، بازدهی نزدیک به یکدیگر را ثبت کردند و نمی‌توان اعلام کرد بازار به سمت گروه خاصی در بهمن ماه پیش رفت.

وی روند معاملات بورس در اسفند ماه را پیش بینی کرد و گفت: تاثیر برخی از عوامل در بازار مانند دامنه نامتقارن در کنار دیگر عوامل می‌تواند در اسفند ماه تاثیر مثبت در بازار داشته باشد، اما سهامداران نباید در انتظار روند صعودی پرشتاب شاخص بورس باشند بلکه در کل می‌توان اعلام کرد که برآیند بازار سرمایه در اسفند ماه مثبت خواهد بود.

حدادی با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در بازار سرمایه بین صنایع کوچک و بزرگ چرخش خواهد داشت، افزود: احتمال اینکه در روزهای آخر اسفند به دلیل تسویه اعتبارات تا حدودی قسمت عرضه در بازار افزایش پیدا کند، وجود دارد، در ماه‌های پایانی سال حقوقی‌ها چندان خریدار در بازار نخواهند بود و حتی اقدام به فروش سهم‌هایی می‌کنند که در سود هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه از آخرین روز معاملاتی سال جاری که ۲۷ اسفند ماه است تا اولین روز کاری سال آینده، بازار سهام ۱۰ روز متوالی تعطیل است به همین دلیل پیش بینی می‌شود در هفته پایانی اسفند بر وزن فروش بازار اضافه شود، اما بازار در سه هفته ابتدایی اسفند، متعادل و به سمت مثبت خواهد بود.

وی به سهامداران توصیه کرد و اظهار داشت: پیشنهاد ما به سهامداران این است که ۵۰ درصد از پرتفوی خود را سهم و ۵۰ درصد دیگر را به سمت خرید اوراق با درآمد ثابت پیش ببرند؛ بنابراین بهتر است فقط در ۵۰ درصد از سهام خود ریسک کنند تا در صورتی که بازار ریزش کرد سهامداران متحمل ضرر و زیان سنگین نشوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    74 9
    همه مثل همند و مردم گرفتار اقای قاضی زاده ۴ ماه پیش تشکیل کانون سهامداران حقیقی رو نوید داد، چی شد؟ اصولگرایان فکر نکنند مردم ریزش بورس رو به دولت نسبت میدهند و خیالی نیست، اتفاقا اگه سری به کانالهای بورسی بزنید همه رو زیر سر مجلس و دعوا با دولت میدونند
    • امین IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      28 4
      ریزش بورس کار مجلس انقلابی برای ناراضی کردن مردم از دولت و خراب کردن دولت است. اینو همه میدونن. همممممه
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      24 0
      لعنت خدا بر شما باد بی وجدان ها ی کثیف
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      5 10
      اگر کار مجلسه پس چرا روحانی مردمو به این بازار دعوت کرد
  • مال باخته بورس IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    44 16
    ذکی. ببین مردم اگه کلاهشون هم بادبیاره سمت سازمان بورس از 3کیلومتری اونجاهم ردنمیشن. کاری که شماکردید. قوم تاتارمغول بااین ملت نکرد
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      3 0
      انشالله ذلیل شید
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    25 2
    تو این مملکت کسی به فکر سهم دارا نیست به خدا غارت شدیم زندگیمون از هم پاشید هر روز شاهد از بین رفتن پولمون میشیم گناه کردیم نرفتیم سکه ودلار بخیریم لطفا چاپ کنید شاید کسی از بالانشین ها دلش سوخت به داد ما رسید بعید بدونم
    • مردم IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 1
      کسی دلش نمیسوزه خیالتون راحت
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    35 2
    بعد از اینکه بدبختمون کردین تازه پیشنهاد خرید اوراق میدین آنهم بخاطر کسری بودجه خودتون خجالت بکشین
  • GB ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    15 0
    سلام. بعدش هم با پول شما این صندوق ها با پول های درشت تا می تونن بازار رو خراب کنن و سهامدار خرد رو نابود کنن.
    • ناشناس IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      3 0
      واقعا خداازتون نگذره زندگیمون رو ازمون گرفتید چطوری میتونید این پول هارو بخورید خدایی هم هست بالاخره روز ما هم میرسه 55میلیون کد بورسی دم شیره دست رو دم شیر نزارید که بد میبینیدبالاخره با هم یکصدا میشیم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    38 0
    منظورتان ۵۰ درصد از ۳۰ درصد باقی مانده پولمون هستش .لعنت خدا به همتون. زندگیمونو نابود کردید
  • سردار IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    21 22
    این حرف های مفت هست وقتی دولت همه پول های مردم زده بالا و پولی نگذاشته که تو بورس باقی بمونه بورس ریزش میکنه باید رییس این دولت وتیم اقتصایش محاکمه شوند این درخواست مردم هست اگه این اتفاق نیفته خود مردم این کار ومی کنند
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      11 0
      چقدر شما منفی زن ها پر رو تشریف دارید. رئیس دولت همراه با وزرا و دولتی ها بطور واضح ملت را دعوت کردند برای آوردن پول هاشان توی بورس بعد الان مشکلات بورس می افته گردن یک عده دیگه. جل الخالق ....
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    12 1
    دیگه به بورس امیدی نیست
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    14 1
    نظرات اب دوغ خیاری سه روز اول که همش منفی بوده تا اخر ماه هم منفیه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 11
    همش حرف بیخود هستش، خود دولت اجازه رشد نمیده، اینو همه میدونن حتی خواجه حافظ شیرازی
    • amiralidormoshgani IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      2 1
      گمشو عوضی خجالت هم خوب چیزیه تف به شرفتون
  • کارگر IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 9
    اوراق تو سر دولت وبورس بخورد با مدیریت که در چپاول سرمایه مردم کردند.حیف از یک ریال خرج در این مملکت
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 8
    توصیه نکن.پول ملت را سوزوندید توصیه نمی‌خواهید بکنید.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    18 1
    حالا که حقوقی ها اوراق میفروش و خالی میکنن و سهام میخرن ادرس اشتباه بدین به سهام داران عجب بابا
    • CH ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 0
      مناظرات انتخاباتی قالیباف و روحانی را دقت نکردیم.. و تاوان آنرا پرداختیم
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 1
    لعنت لعنت لعنت لعنت
  • بورس IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    19 1
    ریزش کرد چی میگی روی هوا،سرمایه مردم نصف کمتر شده از خدا بی خبر ها ایشالا که باعث بانی هاش توی همین دنیا تاوان بدن به حق علی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    11 1
    دیگه چیزی از سرمایمون نمونده که بخوایم صندوق بزاریم... کوفتتون بشه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    10 1
    ۷۵درصددرضررهستم کارشناس محترم این نظر را در مرداد به مردم پشنهاد میدادی نه امروز منفی ومثبت شدن بازار هم به خبرهای فک نیست خیلی ساده هست درساعت ۸/۴۵کلیدقرمز=بازارمنفی وکلیدسبز=بازار مثبت ۰۰۰پول مردم سوخت شده خواهشن به شعور مردم توهین نکنید۰۰۰۰
  • وحید IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    12 1
    مگر چیزی از سرمایه های مردم مونده شرمتان باد کارشناس نما ها
  • محمد نایب سالکی DE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    12 1
    باسلام کارشناس محترم سهم ها از شروع تا پایان روز فروشنده هستند و خریداری ندارد پالایش یکم مثال
  • 1 IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    15 1
    واقعا خاک برسرتان تازه می گویید اگر بازار ریزش کرد بورس نباید محل تاخت و تاز باشد اگر نه اینکه بورس بر همه امور مالی شرکتها اشراف دارد چگونه اجازه می دهد به این حد بالا و پایین برود
  • محمدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 1
    اخه برادرمن چرا خودتونو به کوچه علی چپ میزنید مردم و چی فرض کردین مگه میشه دریک روز ۴۰۰ نماد صف فروش ۳۰ نماد صف خرید باشه با با مسلمان اگه بازار حالش خراب باشه یا اتفاق بدی براش بیفته نصف بازار یا دو سوم بازار میریزه تنها گزینه ای که میمونه اینه که مسئولین میخوان مردمو ازبورس فراری بدن تا اون پول های را که چپاول کردن راحت قورت بدن...
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 8
    کوچ پول به سوی رمز ارزها عامل دیگری است ای کارشناس واز بین رفتن اعتماد مردم
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    9 0
    خجالت بکشین با این کارشناس های نوکیسه شجاعت داشته باشین بگید با سرمایه مردم چه کردن .البته صد درصد که شجاعت ندارن
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    27 0
    راهی برای بیرون رفتن نیست
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    22 0
    .... نزن کارشناس عزیز. یاد جمله امنهوتب تو یوسف پیامبر می‌افتم که به خواب گزار ها میگفت یک عمر خورده و خوابیده اید که الان تعبیر خواب من رو بگویید. داستان کارشناسان بورس هم همین است، یک عمر تحلیل مزخرف تحویل مردم داده اید و الان که باید آینده رو تحلیل کنید.، حرفی جز مزخرفات ندارید
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    آخه همه چی صف فروشه نمیشه فروخت نقد کرد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 3
    تاوقتی پولی که دولت ازبورس زدبه جیب به بورس برنگردونه...همین آش هست وهمین کاسه....
  • هیچی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    24 0
    ما نه سهامتون رو می‌خواهیم نا کمکتون کم زر بزنید.
  • یوسف نوری IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 23
    با توجه به وضعیت نموداری شاخص کل انشاله اگه خدا بخواد از اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه شاهد رشد پایدار در نمادهای حاضر در بازار سرمایه باشیم منتهی با تصمیم های نادرست و غلط نمیبایست زمینی را که میشود بناهای محکم و استواری را در آن ساخت سست وناپایدار کنیم انشاله دولت بعدی با سیاست هاش به نحو احسن از بازار سرمایه جهت رشد تولید و تامین نقدینگی لازم جهت حرکت موتور اقتصاد به سمت جهش تولید استفاده لازم را کرده و موجب شادی سهامداران و شکوفایی اقتصاد گردد
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      4 1
      چی حرف مفت می زنی مملکتو با جناح بازیهاتون ریدین مردمو آواره کردین اون احمقم بیاد همینه دست از سر مردم بردارین عرضه ندارین مملکت داری کنین برین کنار بتمرگین تا مردم یه فکری به حالشون بکنن.
    • بیچاره شده بورس IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 0
      آخه برادر من تا اون موقع اگه بزارن پولی برامون بمونه
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      2 0
      بزک نمیر بهار میاد
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      2 0
      باسلام برادر دقیقاً الان همین موضوع...مجلس انقلابی میخواد حال دولت بگیر و مطمن باش پس از انتخابات اون گروه میخواد حال مجلس انتخابی رو بگیر در نهایت بازی کی بود کی بود راه میندازه و سود حاصل از کی بود کی بود بین خودشون تقسیم میکنن..
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    11 0
    بروگمشوبااین کارشناسیت ابلهه .متوجه هستی مردم بیچاره ۷۰درصدتوضررن ومثل زالوداریدخونشون میمکیدبازهم میای چرت میگی
  • FR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    7 1
    خدا ازتون نگذره چه دولتی چه مجلسی چه کارگزاری های بورس زدید مردم را نابود کردید بورس دیگه برا مردم تموم شد خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    20 0
    دوستان هر کاری که میخواهید انجام بدهید ، بهتر از این است که حرف کارشناسان را گوش کنید ، کارشناسی که شانسی حدس میزنه و یه چیزی میگه که نشد کارشناس ، ننه جون اون بنده خدا هم بلد بود
  • سعیدی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    سلام واقعا شرم به مسئولین اقتصادی بویژه وزیر اقتصاد که فقط حرف مفت میزنند مثلا نقد شوندگی بازار رو ببینید اینها همه نالایق و خائن هستن
  • درودگر IQ ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    پولی واسه مردم نمونده تا برن یه بازار دیگه سرمایه گذاری کنن.این کارشناس عزیز خودش میلیاردها پول داره فک میکنه همه اینطوری هستن.کاش به جای کارشناسی بورس کمی کارشناسی وجدان هم داشتی
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    ای بی پدران دزد حیف از این ممالکت که کورش کبیر داست وپادشاهان شجاع. نه دزدانی مثل حسن کلید وبقیه کجاس 30درصد سود پالایش یکم نان سفره مردم رو دزدیدید ناموسهایتان دزدیده شود
  • مال باخته IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 1
    انشاالله خداوند از باعث و بانیش نگذره و با پولهایی که از جیب مردم کش رفتن بشه غده سرطانی برای خودشون
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 0
    فک کنم دیگه جا نداره
  • Ahmad IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    10 0
    واقعا شرمتان باد چه بالایی که نیاوردین سر این جوونا
  • علی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    خاک تو سرت.بهترین پیشنهاد ما ب شماست. دهنت رو کاه گل بگیری بهتره تا زر زدن . زر زدید اوضاعمون اینجوری شده
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    احمق خودتی مردم جی فرض کرذی این همه ریزش کرده پول مردم رفت تازه میگی اوراق بخرین اگه ریزش کنه مردم ضرر نکن مرتیکه گمشو فقط گمشو زر نزن
  • مریم حسنی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    ننگ بر شما که با نیرنگ ملت را به خاک سیاه نشوندین ننگ بر شما . روز خواهد رسید که ملت تقاص ظلمی بر آنها روا داشتین را از چسمان شما در می آورند
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    تو را خدا دیگه از خجالت بمیرید برید به درک مردم بدبخت کردید لازم نکرده شما دیگه مردم چکارکنند
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    نه بابا.اوراق بخریم با در آمد ثابت عجب رویی دادرید شماها.همتون دستت ن او ی کاسه هست.برا سود آوری خودتون‌.شرم بر شما
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    توصیه بسه همینه دهنشون رو ببند و ...ز ..رر نزنن کافیه
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    7 0
    خدا ازت نگذره .
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    نه مجلس نه قوه قضائیه اصلا به فکر مردم نیستن فقط دنبال رای واسه خودشون هستن مگه میشه تو دوماه کلا ۵روز سبز بشه بقیه روزها قرمز خسته شدیم از کارشناسان جیره خور حقوقی
  • کارگزار IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    اگه تو مردادماه که بورس شروع به ریزش کرد این مسئولین نشانی غلط به مردم نمیدادن سهامدار تکلیف خودش را با چند درصد ضرر میدانست خوب نمایشی بازی کردن به نظر من مقام معظم رهبری باید این مسئله ورود کنه و به داد سهامداران متضرر برسه
  • امید IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    هرچی شدن کارشناس
  • Ahmad IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    بخدا همه چی دست خودتونه ولی نمیخواید مردم یکم در آرامش باشن این بورس ایران هم اصلا ارتباطی با هیچ اخباری هم نداره نه به دلار نه به برجام نه به تحریم و نه به هیچ چیز دیگه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    اینا همش حرفه . مشکل بازار نبوده پوله
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    اگرمنفی درکارنباشدبازارمثبت 20 هم باشیدبازم ریزش میکنه چون دستوریه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    دولت داره اوراق مرابحه میفروشه باید ۵۰ درصد از سهم من بفروشیم تا اون ۵۰ درصد از بین بره عجب کارشناس با وجدانی دوستان به هیچ عنوان اوراق مرابحه دولت نخرید دولت اگر دولت بود می تونست از بازار سهام حمایت کنه با زدن تشویق می کنند
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    اگه‌مسولین‌وکارشناسها‌کمترحرف برنن
  • فرشاد نستری IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    دیگه چیزی تهش مونده که این کار را انجام دهیم؟!!!!
  • ولی اله IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    حالا میخواهند اینجوری پولهایمان را بلوکه کنند برای دولت کاری ندارم اگر چیز بی ارزش به ما غالب کرده با همان پول اولیه پس بگیره
  • حسینی _ آبدانان IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    فقط تزریق ۳۰ هزار میلیارد تومان پول از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه میتواند گره گشا باشد که برای تزریق یک سی ام آن هم اراده ای از طرف دولت وجود ندارد!
  • ولی اله IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    بورس مرده آقایون فعلا باور ندارند هرچه ازدفن وتشیع جنازه بورس بگذرد بیشتر بوی گند بورس در میاد
  • میثم IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    داداش اوراق مال خودتون خدا وکیلی مردم چی فرض کردیم چاپ دستگاه پول دارن جیب دولت پرکنن
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    باید از خودشون خجالت بکشن مردمو بدبخت کردن دار و ندار مردم بیچاره رو بالا کشیدن وعده الکی میدن
    • م IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 0
      واقعا دولت بی سرته همین دولته خدا ازتون نگذره
  • مریم IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    خدا لعنت کنه باعث وبانی بدبختی مردم رو
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    واقعا شما شرم خوردید و حیا را قی کردید و انسانیت را ری.... فقط اگر به اندازه یک مورچه خودتان را ایرانی میدانید خواهشا خواهشا سکوت کنید و نظر ندید نه مثبت نه منفی اگر بعد از چند روز بازار روند متعادلی نگرفت هرچی ملت زیان دیده به شما لعنت فرستادند همه را برای بنده بفرستید خجالت بکشید و برید بمیرید که آنچنان غرق در دزدی اموال ملت شدید گذر عمر را از یاد برده اید و روزی بخودتان می‌آیید که عمرتان تمام شده و فرصتی برای جبران حق الناس برگردن تان ندارید و خدا شب اول قبر بدادتان برسد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    چند روزه می خواهم نقد کنم نمیتونم دولت و بازار سرمایه دزدن موقع میخواهد ریزش بکنه صف فروش طوری هست نمی توانی بفروشی موقعی می خواهد بره بالا صف خرید طوری هست نمی توانی بخری هر دو حالت حقوقی و ... استفاده میکنند
  • بلال خان IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    ایشون زیادی تحلیل میکنند و بنظر کلا تحلیلها اشتباه و مشرق بهتر این نقد بنده رو حذف نکنه بورس علی برکت الله شد همه رفتن سمت رمز ارزها و در آینده خواهید دید نابودی بورس رو به دست توانمند این دولت تخریب امید بورسی که روزی ۳۵هزار میلیارد تومن معاملاتش بود الان شده به زور ۷هزار نابود شد پول و زندگی مردم هنوز تحلیلهای خنده دار ادامه داره
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    ما که برای اقتصاد و داشتن رفاه و اقتدار اقتصادی انقلاب نکردیم. بورس مال غربی هاست . حالا چینی ها و ژاپنی ها یه غلطی کردند که معیار ما نمی شود. بعدش ما متخصص اقتصادی ندارین زور نزنید
  • سوخته نوسان جدید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    این آخر سالی یکماه ونیم کاری مثبت کنید تا حداقل تا مقداری از ضررهامون جبران شود.الان که بورس منفی شده عرضه اولیه چرا نمی آورید.خوب الان که منفی است موقع عرصه اولیه است متقاضیشم زیاده
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    باشه!!!یعنی چیزی مونده باشه که قابل فروش باشه میدیم صندوق درامد ثابت ها بخورن!!!!!!!!!خیلی ممنونیم عالی بود عالی . کمک دیگه ای خواستین توصیه بکن بازم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    بخدا ملت پوست کلفتی هستیم دیگه اوراق خریدن را چرا انجام میدهید اینها سوراخ دعا را پیدا کردن میخواهن اوراق بهتون بفروشن بورس شده بانک اوراق برا بانک است نه بورس
  • CZ ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    کارشناس زیرک دیدی از اوراق استقبال زیاد نشد حالا میگی نصف پرتفوی را ببرید برا. اوراق فرمان اینجوری صادر شده شرف خوب چیزیه .
  • یک اعتماد کننده مال باخته IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    نظر من اینه برا خودشون اهمیت داشت که ریزش بازار بورس ایران زیاد نیست. قبلا روزی ۴۰و۵۰هزارتا ریزش داشت الان روزی ۵ یا۶هزارتا. ی راه عالی ولی ظاهری برا حفظ موقعیت اسمی. که مطمعنا دووم نمیاره. چون ظلم پایدار نیس
  • عاقل دیوانه IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    چه یودی داشت برا سهامداران این نوسان جدید قبلا باز با اون طریقه جلو می رفتیم بنظرم بهتر بود.اللن ۲روز مثبت بشه یک هفته کاری منفیه.قبلن باز میشد یه حساب کتاب مختصر کرد.حال اون مختصررم ازمون گرفتن
  • صادق IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    عزیزان ۲۰ملیون کد بورسی داریم حداقل ۱۶ملیونش رای دهنده هستش تو انتخابات بهشون میفهمانیم که با افکار ملت بازی کردن یعنی چه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    فقط چرت وپرت تحویل مردم میدید نه پول
    • رضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 1
      اره بابا راست میگه همه با هم بخدا قسم رای نمیدیم فقط با هم باشیم
  • نیما IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    به نظر من باید این بورس دستوری ،توسط سهامداران خوردتحریم بشه وهمه 10درصد باقیماندشونم بکشن بیرون تاحساب کاردست دولت وحقوقیای وابسته به اونهابیادوگرنه به بهانه ارزنده بودن سهم هرچقدرپول هم واردبشه باز بیشتر ضررمیکنیم ،قول این کارشناسهای بورس ازهر5نفر4نفرش ضرر می کنند یه نفرش می‌تونه سودکنه اونم اگه به بالاوصل باشه.
  • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    کار نفوذی هاست که بورس به این روز افتاده. برای ایجاد نارضایتی بین جوانان و سپس آشوب و سوق دادن پولهای مملکت به سمت ارزهای دیجیتال خارجی تا خزانه ملت به سمت شرکت های اسرائیلی و امریکایی سوق پیدا کنه .و مردم بدبخت بشوند. بورس ایران در مقابل بورس عربستان در حال جنگ با یمن و کشورهای امارت و قطر و کویت بسیار شکننده تر شده و به پایین ترین حد خود رسیده . و دولت هم بدش نمیاد این فشارها به مردم بیشتر بشه تا به حاکمیت اعتراض کنند . یک جنگ خزنده اقتصادی
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    تنها کاری ک باید کرد اینکه همین چیزی ک از سرمایه مونده برداری و فرار کنی. من که نصف بیشتر سهام ک داشتم فروختم یکم دیگه مونده بفروشم و برم بیرون از این خراب شده. بورس ایران مثل باتلاق میمیونه هرچی توش بمونی بیشتر فرو میری بردارید و بریییییید
  • امیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 1
    لطفا .......لطفا نه خریدار باشید نه فروشنده نه به صف خرید برید نه به صف فروش چون هر دو به ضرر خودتونه من ۵۰ درصدتو ضرر هستم یک مدت هی خرید و فروش کردم دیدم فقط دارم درصد کارگزاری و مالیات دولت میدم
  • پاکدامن IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    خاک بر سر کارشناس به مردم میگوید چاله بیرون آیید به افتید توی چاه بزرگ
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    میشه بگید پول مردم کجا رفته؟ شرکتا پولو خوردن؟ دولت خورده؟ تو بورس چی شده واقعا؟ همه چی روز به روز گرون تر میشه ولی سهام میاد پایین؟ مواد غذایی گرون میشه ولی سهام شرکت مواد غذایی میاد پایین؟ مگه میشه؟؟؟؟؟
  • HasanSssss IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    دیگه پولی نمونده که 50درصد برداریم. من بقیشم نگهداشتم به دولت تدبیر وامیدم کمکی کرده باشم
  • جواد DE ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 1
    فرار کنید از بورس فردا میان میکند در ضرر شرکت شما هم سهیم هستید بیائید چند صد میلیون بابت این ضرر به شرکت بدهید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    فقط میتونم بگم خیر نبینید باعث و بانی این ضررها خرج دوا دکتر بدن ک پول مردمیو ک با بدبختی بدست آوردنو با دوزو کلک بالا کشیدن حالا انقدم رو دارن هر روز میان نظر میدن سرمایه مردم شده آزمون خطای این دزدای بی سواد متاسفم براتون ولی بترسید از خشم مردم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام ملت چنان گزیده شدن که ترس را رد نموده رمیده اند. دولت بدترین کار ممکن را کرد بهترین فرصت را فقط یکبار استفاده نمور وانرا تبدیل به تهدید کرد.تا اعتماد به بازار انهم با بازگشت بخش اعظم سرمایه های خارج نموده ننماید .مدت زیادی باید سپری شود تا بازار مسیر وراا خودش را بیابد .انهم بدون دستکاری به امارها و قوانین . بهترین کار بازگشت سرمایه وعدم دخالت به بازار است بازار خودش راهش را پیدا میکند. امسال دولت یا جهالت کزد یا اهداف چندگانه سیاسی و...داشت . به هرجهت کاری بس خطرناک وناشایست را با مردم نمود..و...
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    کسانی که اوراق می‌خرند بدانند مالک یک ورق کاغذ از دولت تدفین امید می‌شوند، دیگه بیشتر نمیتونم توضیحات بدم.
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    وقتی اقای رئیس جمهور میاد میگه ما تو تحریما چنان کردیم و چنان؟ انگار کسی نمیدونه دست کردید تو جیب ملت. مردم و نابود کردن و ضر میزنن. ربطی هم به تحریم نداره. اینا فقط قصدشون نارصایتی مردم و گرسنه نگه داشتن مردمه. مرگ بر ظالم
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    ملت دارن میرن ارز دیجیتال بخرن.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    اقای دهنوی بورس رو سریع جهانیش کنید خیلی بورس جذابی دارین . ...
  • بدبخت بورس GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    الان که بدبخت شدیم یعنی هنوز جا داره برای ریزش بعدی خدا ازتون نگذره که زندگیم نابود شد بعد از جدایی از همسرم و آواره شدنم دور از بچه ام هر روز به فکر خودکشی می افتم دیگه چیزی دیگه ندارم از دست بدم فقط، صدای دخترم تو مغزم هست که هر روز کیلومترها دورتر از من صدام میکنه بابا کجایی
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    من وقتی امسال ویدئوی یکی از همکارای سابقم و که مدرک کاردانی حسابداری داشت و اپراتور فروش بود . رو بعنوان یک کارشناس بازار سرمایه در اپلیکشن معروف سیگنال دیدم فهمیدم بورس چه خبره !!کارشناس کجا بود اینا همشون امسال کلرشناس شدن .
  • امیر IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    لعنت بر پدر و مادر تمام عاملان نابود شدن سرمایه های مردم ... امیدوارم خدا لعنتتون کنه که جیب مردم را خالی نکنید. نفرین مردم ظلم دیده مثل آتشی همه زندگیتون رو خاکستر میکنه به حق حضرت زهرا... خدایا برس به داد مردم
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    حالا که ستونها فرو ریخته، اگر میخواهید از اول شروع شرط اول سلامت و امانت داری در بورس هست. نه اینکه یک عده متصل دلار بفروشند، شصت در صد اعتبار بگیرند سهام بخرند و بعد تا دلار پایین رفت سهام بفروشند و دلار بخرند. باند بازی اخر و عاقبتش همین هست. بجای اینکه جلب نظر مردم را برانگیخته کنند دلسردی و تنفر را اشاعه میدهند.
    • NL ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 0
      لعنت به بورس لعنت به وزیر بی لیاقت بورس انشاالله همشون کرونا بگیرند بمیرند بیچاره شدیم
  • سحر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    اینا همیشه حرف مفت میزنن عوضی ها خدا لعنتشون کنه
  • مهدی IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    تواین مملکت شعاراونهم علیه دولت بهترین روش برای عنوان کردن وجایگزین کردن اشخاص.. وتسلت برمنابع کشور است.. این تنها راه جهت تخریب وخراآبکاری دراقتصادوتهمت ها برای آنست..تا پستها راتسخیر کنند.. وتمام وکمال برگرده مردم سوار شوند.. همین..!!!؟؟
  • بهار IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    خدا نابودتون کنه خدا لعنتون کنه الاهی خیر نبینید ک مارو بدبخت کردین
  • NL ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    بیچاره مردمی که اسیر وعده های مسئولان شدن وزندگیشان اعصاب روانشان را در بورس باختن مردم مطمئن باشن دنیا دار مکافاته اگر شما قرار به سازش داشتین چرا پس اندازهای مردم دربورس ازبین بردید دلار اگه ۲۰ هزار تومن بشه یعنی کل سرمایه ها دربورس سوخت میشن واقعا جای تاسف است برادر من نه بورس میدونست چیه نه چیزی با حراج کد بورسی وعده وعیدهای مسئولان وارد بورس شد امروز حالت روانی پیدا کرده آقایون واقعا این انصاف
  • مهدی IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    نیازی نیست که کارشناس باشی تا بفهمی که بورس ایران با سود وضیان شرکتها هیچ ربطی نداره و فقط قیمت دلاره که تاثیر مستقیم روی بالارفتن یا پایین اومدن شاخص بورس داره مثلا پرایدی که الان قیمتش بالای ۱۰۰میلیون رفته شرکتش داره ضرر میده
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    خرید اوراق هم مثل سهام است باز میخوان مردم رو بدبخت کنن
  • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    فقط باید گفت خدا ذلیلشان کنه .
  • احمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    من کارشناس بورس نیستم اما از مهر ماه سالجاری 70 درصد سهام را سرمایه گذاری با درآمد ثابت نمودم. منظور اینکه خیلی هم لازم نیست کارشناس بازار سرمایه باشید تا بدانید چه باید کرد!!
  • کریم IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    ادمی ک حروم خور شد دیگه کارش تمومه حالا شما هی لعنت بفرستین ککشم نمیگذع هع
  • Afshin IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    ایناهمش جنگهای گروهیه.که بین حضرات داخل براتصاحب قدرته.پدرسوخته ها برا دزدی ومنافع خوشون حاضر هستن پابزارن رو تک تک مردم .معلوم نیست ژن چی هستن
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    من که تو ارز دیجیتال سر مایه گزاری کردم
  • سعید IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    هیچ کس حقیقت رو نمیگه، نه دولت و نه سازمان بورس، نه مجلس، و نه قوه قضائیه نه این کارشناسان بورس فقط حقیقت ماجرا را دارن پنهان میکنن، حقیقت خیلی روشن است مملکت ما به خاطر تحریم‌ها پولی برای ادامه ادامه روند طبیعی خودش نداشت، به همین دلیل بود که رشد بورس از سال 98 شروع شد اول برای مردم دون پاشیدن و سرمایه های مردم رو جذب کردن بعد خوب که ظرفیت پر شد و پولها برای ادامه حیات کافی بود همه رو به جیب زدن(روش پانزی)، جنگ زرگری سر دارا دوم هم نمونه همین سناریو بود، الان مردم باید بدوون دنبال پولشون، البته سازمان بورس که اینقدر نقدینگی نداره پول مردم رو بده و البته نمیخواد چون تازه مردم رو جذب کردن و پولشون گروگانه و دارن جیب خودشون رو پر از پول میکنن با رانت سهام شرکت های مد نظر به صورت چرخشی بالا میره و مردم از اون بی اطلاع هستند.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    خوب دولت که نمیتونه بازار بورس رو کنترل ‌کنه چرا ما رو کشوند پالایش اینا چرا ا نموقع گفت توزیع ثروت میان احاد مردم نه من از برادران سپاه و نظام که میگن نظام اینجوریه اونجوریه چرا کاری نمیکنن این سپاه کجاست تا درد ما رو چاره کنه چرا من کارگر رو تو چاه انداختین حالا بیاییم تجمع کنیم میگین تروریست اشوب گر و .... پس به داد ما برسید خواهش چون دیگه ما جونها ارزو مرگ میکنیم هر روز چرا انقلاب رو زیر سوال میبرید برید امار بگیرید میان مردم مثل ما فقیرها زندگی کنید ببیند چه ها که نمیکشیم بخدا روزی هزاران بار نفرین و نعلت مردم برای این مسولان هست که کاری برامون نمیکنن از خدا بترسید
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    واقعا چه فرض کردین مردم رو .بد بخت کردین بس نبود .اخه چقدر کسری داشتین حالا با چه روی تبلیغ اوراق را میکنید
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    مردم بدبخت چه گناهی کرده اند.این همه توان مالی وروحی پس میدهند.سرمایه ای که داشتند خرید کرده اندوهروز هم باضررو زیان کلانی که میکنند نمی توانندسهام خودراهم بفروشند صبح دروقت قانونی به فروش میذارنندتا ساعت ۱۲.۳۰دقیقه بازهم به فروش نمیره برای خودوکارگذاریها دکان سودمندی درست کرده اید.اگردلتون به حال مردم میسوزد برای مدتی تعطیلش کنیدتا تکلیف روشن شود.خودتون میخواهید اینطوری شود.بازسعودی میشه میگوئیددست کاری کرده اند.نزولی میشه چندتا کلاهبردار وارد میدان میکنیدمیگوینددرست خواهدشددرهرصورت بیشترسودجیب سوداگران دولتی وکارگذاریهامیشود دراین وسط گناه این مردم چیه ؟؟؟؟؟خداشاهدنفل شدیم.دراین شب عیدی
  • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    پول مردم بیچاره رو خوردین و غارت کردین.حالا یه فکر دیگه زده به سرتون..تف به زاتتون..داغ فرزند ببینید ایشالا
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    برای رونق بورس دولت بیاید بخشی از درامد غارت کرده را مجددا به گردش در آورد امار کسانی که در سقف فروختن و در کف خریده اند در بیارند و وادارشان کنند دوباره دارایی باد اورده را دوباره در بورس به جریان بیاندازند تا بازار جان بگیرد اگر کسی چنین پیشنهادی را اجرا کرد شایسته ریاست جمهوری ایران است
  • DE ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    برا سهام دارن مگه پولی هم مونده ۷۰ درصد تو ضرر هستیم چرت و پرت نگو نمیتونین بازار رو بگردونین غلط میکنید که مردم رو دعوت به بورس میکنید
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    نه اینکه عملکرد دولت در همه زمینه‌ها مثل اشتغال، تورم، رکود بازار، فساد مديران ووووومثل گل و بلبله که مقصر بورس مجلسه شما گفتید و ما باور کردیم
  • ذاود IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    اقصاد کشورمان در حال حاضر بهترین اقتصاد دنیاست واین مدیون دولتمردان نظام مقدس کشورمان هست اگر هر کشوری دشمنانی به اندازه کشور ما داشت یک نفرش باق نمانده بود تا حال. سلام برشهیدان درود بر رزمندگان اسلام مرگ بر منافقین کفار
  • هاتف IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    همشون با هم هستن این هاییکه میات میگن ما حامی بازار هستیم همون حقوقی هایی هستن که بازار رو منهدم کردن دولت و مجلس دستشون تو یه کاسه است اسم اون کاسه حکومته طبق دستور از بالا
  • ایلین IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    یکی نیست ب این احمق ها بگه تا دامنه نوسان برندارید درست نمیشه انقدر سعی نکنید همه چیز کنترل کنید و محدود کنید منفی 2و مثبت 6 فرسایشی هست بفهمید
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    عزیزان ب حرف هیچ کارشناسی گوش ندید فقط سهام داری کنید تا سهام بازَی /یاعلی
  • صادق IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    واقعا خنده داره ....اصلا میفهمید چی میگید اصلا عقل تو کلتون هست ملت ۹۰ در صد تو ضرر هستن
  • امیر IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام جای تاسف داره اینجور اظهار نظرها
  • سراج IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    فقط صبر ایوب میخاد این اوضاع .صدو بیست سال اولش سخته بعدش عالی میشه
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    همون بهتر همه رفتن سراغ ارز دیجیتال حالا شما جلسه بزارین برای خالی کردن جیب ملت
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خدا لعنتتون کنه خدا نابودتون کنه که زندگی مردم رو نابود کردید بی وجدانها حرامخورها
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    روحانی چرا مشکل بورس رو حل نمیکنه همش زیر سر دولته
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    دژپسند بورس رو نابود کردی
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    خدا نابودت کند دژپسند که زندگی مردم رو نابود کردی
  • مظلوم IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    این همه ضرر که بمردم وارد شد از حقوقی ها دولت و کارگزاریها بود الان وقت جبران حقیقی باید در این مدت دست از خرید وفروش بردارند که اونا هم چوبش رو بخورند چون الان همشون میخوان سود کنند هوشیار باشید
  • محفوظ IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 1
    امیدواریم دولت و سردمداران بورس و چند سرمایه دار کلان که پول مردم مظلوم را با ترفند بورس بالا کشیده‌اند به بورس برگردانند و گرنه منتظر محاکمه با دستور ریاست محترم قوه قضائیه که بسیار برای ما عزیز است باشید
  • ناشناس IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    تمام اجناس هر روز گرانتر میشه چرا قیمت سهام شرکت‌ها پایین میاد
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    مرگ بر دروغگو
  • ناشناس IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    درسته دولت رفتنیست ولی نه دولت ونه مجلس هیچ کارمثبتی براضررمردم نکردن فقط وفقط بهره برداری سیاسی برا پیروزی درانتخابات یعنی سعی میکنن ضرربیشتر بشه
  • نناشناس6 IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    نوش داروی پس از مرگ سهراب..... دیگه الان مگه چیزی باقی مونده کاش نصف ضرر جبذان شه فرار کنیم از این بورس لعنتی دزد بازار
  • Saham IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    حرص زدید حالا باید جورش بکشید حرص مال دنیا زدن اینه ملت همیشه در صحنه حرصو
  • محمدی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    مگه گذاشتید چیزی بمونه ۷۰ درصدش دست شماست
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    لعنت بر اموات آنکس که ما را فریب داد واز ملت با وعده سود بیشتر در بورس وباوعده صیانت از سرمایه ملت در بورس از ملت خواست تمام سرمایه خود را به بورس بسپارند . دیگر حرف مفت نزنید تمام سرمایه ما غارت شده . هر چه داشتیم گرفتید . دزدان سر گردنه .
  • مهراد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    چیزیش مونده که نظرم میدی کارشناس بی سواد چه عادی هم جلوه میده یعنی بورس ضرر هم داره آخه بی‌شعور ضرر داره ن که 80 درصد رفته هنوزم داره منفی میخوره
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    لعنت خدا به شما!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    بروجمع کن بیایدارواق دولت رابخرد
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    حقوقی بی پدر ۷۰ درصد توضرر بشه بره اوراق بخره
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    کارشناش. حقوقی
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    انشااله همه کسانی که دارند پول ما مردم بدبخت رو میخورن ، مریضی ناعلاج بگیرن
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    ننگ بر این دولت و مجلس که فقط درگیر برنامه های درون حزبی خودشونند و مردم پشیزی برای انها اهمیت ندارند همه چیز توی همین چند ماهه چند برابر شده ولی سهام یک سوم قیمت چند ماه پیش حالا روحانی بیاد بگد چرا چشم دیدن بورس ما را ندارند
  • س ع IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا مشخص شد چرا بازار را‌منفی کردند که مردم مجبور شوند اوراق بخرند ولی خیال باطل مردم دیگه به هیچ چیز شما اعتماد تدارند
  • س ع IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا مشخص شد چرا بازار را‌منفی کردند که مردم مجبور شوند اوراق بخرند ولی خیال باطل مردم دیگه به هیچ چیز شما اعتماد تدارند
  • ناشناس SC ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خدا لعنت کنه همتونو دم عید شرمنده ی خانواده شدیم .پولامونو گیر انداختین تو بورس .حداقل اجازه ی خارج شدن بدین تا بعد ببینیم چه خاکی تو سرمون کنیم .ای مسئولین باورتون نمیشه که پول خریدن مایحتاج زندگی رو ندارم خدا به زمین گرم بزنه شمارو تا راحت شیم ازدستتون .کجایی آقای رئیسی بداد مردم برس اگه میتونی.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    گو
  • ایرانی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    تا افراد نالایق بر مسند کار ها باشند هر روز با شیوه جدید به ملت ظلم وغارتشان می‌کنند مشکل این است که نمیخواهند ازانسانهای سالم و لایق و کاربلد استفاده کنند و امور مردم به یک عده چاپلوس وبی عرضه دادند که برای حفظ پست و مقام خودشان دست به هر کار نادرستی می زنند و فقط به فکر خودشان هستند نه مردم ۰
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    جناب اقای روحانی سرمایه مارا به یغما بردی نوش جان فقط بگو جلو پدر ومادر دوستان واشنایان که از اول میگفتن این یک دام است که برای سرمایه های شما پهن کردند الان چطور سرمان رابلند کنیم ودر جوابشان که میخندن ومارامسخره میکنند چه بگوییم من هنوز باورم نمیشود دولتمردان یک کشور که باید در خدمت مردم ودر جهت رفاه حال مردم تلاش کن چنین کاری با مردم خودشان بکنن شما با این کار کل نظام را زیر سوال بردیدواین کار شما در تاریخ به یادگار میماند ومردم دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد
  • ح IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    امان امان..... امان از شدت تنفر و عصبانیت از این دزدان.... ای خدا خودت حق بستان.... که ورق تو برگردد استخوان‌های این دروغگوها و اختلاس گران را پودر خواهد کرد....
  • آدریان IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    یکی تعریف می‌کرد وقتی از نماز جماعت صبح بر می‌گشتم جماعتی را دیدم که بزور قصد سوار کردن گاو نری را در ماشین داشتند. گاو مقاومت می‌کرد و حاضر نبود سوار ماشین بشود، من رفتم دستی به پیشانی گاو کشیدم؛ گاو مطیع شد و سوار شد. من مغرور شدم و پیش خودم گفتم؛ «این از برکت نماز صبح است.» وقتی رسیدم خانه دیدم مادرم گریه و زاری می‌کند، علت را که جویا شدم گفت «گاومان را دزدیدند!» گاو مرا شناخته بود ولی من او را نشناختم.
  • طفیلی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    اگه دلار هزار تومن هم بشه اقتصاد ما حتی یک در صد هم رشد نمیکنه چون مدیریت ندارن
  • علی گردنده IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    آقایانوخانم های که کد بورسی دارید سهام خریدید یا علی بگیرید پولمون وزندگیمون رفت دست به اقادام بزنیم به رهبری رجوع کنیم شاید اثر کرد به سپاه پناه ببریم شاید گشایشی شد
  • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    تف به کسانی که مردمو دعوت به بورس کردن
  • Majid NL ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    آقای کارشناس بجای اینکه سفارش تان به سهامداران خرد و مالباخته باشه به کسانی که مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کردند و سرمایه ناچیز آنها را دزدیدند هم ی سفارش (( دزدی بس )) هم بکنید .
  • ناشناس DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام واقعا من در تعجب هستم مسئولان ما نمی دانم خجالت شرم نمی کنند این همه دوروغ حیله کار روباه صفتی به مردم انحام میدن خجالت شرم نمی کنند بخدا اين بورس خیلی ها بدبخت نابود کرد مردم به حرف رهبری ریس جمهور کوش دادن آمدن بورس حالا هبچی کدامشان پاسخگو نیستن و به خواست هیچ توجه نمی کنند به نام مردم هم صبحت می کنند مردم با چه روی کردی انتخابات شرکت کته به چه دلیل
  • بهزاد US ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    زمان جنگ یه بنده خدایی پسرش شهید شده بود خبر نگار از پرسید چه پیامی برای امام دارید گفت به امام بگو فلانی پدر در آمده حلا ما هم پدرمان در آمده کسی هم به دادمان نمیرسه
  • ناشناس IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    بنظر بنده متاسفم
    • م IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      فقط خدا از سرتون نگذره ذره ذره پولای ما بشه درد ومریضی براتون که بورس به نفع خودتون فقط هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس