کد خبر 1183972
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: مرور تحولات ۴۸ ساعت گذشته در پرونده هسته ای ایران درس آموز است. یک خبرنگار که زمانی به وزارت خارجه امریکا نزدیک بود، در یک اکانت توئیتری خبر داد ممکن است بایدن طی سخنرانی اش در کنفرانس امنیتی مونیخ به برجام برگردد. ناگهان کل فضای مجازی پر شد از خبرهایی با این مضمون که بایدن دارد به برجام بر می گردد و برخی حتی درنگ را جایز ندانستند و خبر داد که بایدن به برجام برگشت! برای کسانی که موضوع را پیگیری می کنند البته روشن بود که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اساسا فعلا راهبرد بایدن بازگشت -حتی بازگشت کاغذی- به برجام نیست.

در عمل آنچه بایدن گفت این بود که مایل است مذاکرات با ایران را در چارچوب گروه ۱+۵ آغاز کند و ضمنا تاکید کرد باید به نگرانی ها بابت رفتار منطقه ای ایران رسیدگی شود. در این کنار این جملات که کلا از خاصیت تهی بود، دو اتفاق دیگر هم افتاد.

اول اینکه این خبر البته قدیمی علنی شد که رابرت مالی مسئول پرونده برجام در وزارت امور خارجه امریکا درخواست داده به عنوان ناظر در جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران شرکت کند و دوم، امریکا نامه دولت ترامپ به رییس وقت شورای امنیت درباره فعال شدن مکانیسم اسنپ بک را پس گرفت. درخواست اول که پیشاپیش رد شده و دومی هم در جهت پروژه ترامپ زدایی است و برای ایران اهمیتی ندارد. در عوض تحولات این دو روز ۳ نکته را روشن کرد: برای امریکا احیای مذاکره حتی از احیای برجام هم مهم تر است.

دولت امریکا می خواهد به برجام برگردد اما بدون لغو تحریم یا برداشتن گامی که بیش از یک عمل نمادین ارزش داشته باشد.

بازی تیم بایدن با افکار عمومی ایران به کمک جریان غربگرا آغاز شده و تشدید خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایران مقتدر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 1
    انتخابات 1400 زودتر برسه ، ته مانده های این جماعت غربگرا در ساختار تصمیم گیری و اجرایی کشور رو بکلی بریزیم بیرون
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 1
    این غربگدایان نفوذی تا حد آبدارچی تو تمام ادارات نفوذ کردن با آمدن رئیس جمهور جوان انقلابی آینده به امید خدا همشون رو از شغل های دولتی اخراج می کنیم بزا فقط مث زیباکلام ...بزنن
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 1
    از این به بعد مرگ بر غربگرایان ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس