کد خبر 1183134
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
قانون منع جذب خارجی‌ها به قوت خود باقی است

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ شرایط جذب بازیکن جدید در نیم فصل را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، فریبرز محمودزاده درباره سر و سامان گرفتن پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل با توجه به تعویق یک هفته‌ای شروع دور برگشت لیگ برتر اظهار داشت: نقل و انتقالات از فردا شروع می‌شود و تا پایان ساعت اداری ۲۸ اسفند ادامه دارد. باشگاه‌ها در صورت جذب بازیکن جدید نیاز زمان بیشتری برای رسیدن به هماهنگی و هارمونی خواهند داشت.

وی افزود:  باشگاه‌ها به شرط رعایت موارد مندرج در آئین نامه می‌توانند نسبت به ثبت قرارداد ۶ بازیکن جدید اقدام کنند. البته برای ثبت این ۶ بازیکن باید جای خالی داشته باشند یا اگر جای خالی ندارند می‌توانند با فسخ دو طرفه نسبت به جذب بازیکن جدید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

پنجره نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس بسته است

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره اینکه پنجره نقل انتقالاتی کدام یک از باشگاه‌های لیگ برتری بسته است، گفت: تا کنون مکاتبه‌ای مبنی بر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال و پرسپولیس به دست ما نرسیده اما هر دو باشگاه پیگیر هستند و بلافاصله پس از رفع مشکل بدهی طلبکاران خارجی طبق مکاتباتی که با سرخابی‌ها در کمیته روابط بین‌الملل سازمان لیگ داریم پنجره نقل و انتقالات دو باشگاه باز خواهد شد. البته باید در این مورد به سرعت با فیفا مکاتبه کنیم.

محمودزاده تصریح کرد: پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد هم به دلیل بحث محمد بلبلی بسته است. البته این بسته بودن پنجره از ابتدای فصل به نیم‌فصل منتقل شده و باشگاه فولاد هم پیگیر موضوع است تا هر چه سریع‌تر مشکل خود را حل کند. سایر تیم‌ها مشکلی ندارند. در لیگ یک کشور هم متأسفانه چنین مواردی داریم

وی افزود:  خیلی از دوستان نسبت به قانون منع جذب بازیکن خارجی انتقاد داشتند. ما هم می‌دانیم این قانون کامل نیست اما به حدی باشگاه‌های ما پرونده بین‌المللی دارند که اثرات آن با گذشت زمان تا یکی دو سال آینده هم باقی خواهند مان.  امیدواریم این مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود و به روزی برسیم تا هیچ پرونده‌ای نداشته باشیم که سبب بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره اینکه به نظر می‌رسد برخی تیم‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی به سازمان لیگ فشار وارد می‌کنند توضیح داد: تا کنون این قانون سر جای خود باقی است و برای کل فصل در نظر گرفته شده است. محوریت اصلی‌اش هم بازیکنان بوده‌اند اما مربیان هم در این یکی دو سال باشگاه‌ها را دچار چالش زیادی کرده‌اند. مربیانی داشته‌ایم که به سرعت از تیم‌ها جدا شده و برخی مربیان هم یکی دو فصل در تیم‌های ما کار کرده‌اند. 

وی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم عنوان کرد:‌ این قانون هم در این راستا تصویب شده که باشگاه‌ها پرونده‌های خود را به سلامت برسانند. سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه‌ها مقابل باشگاه‌ها نیستند بلکه خود باشگاه‌ها به دلیل مشکلات‌شان عامل قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس